Se indlæg
 Udskriv debat
færre russere
hiks
thaierne kan heller ikke lide russerne, har spurgt flere hvad de synes.
Men omvendt kan de heller ikke overleve uden russerne.

rejser til rusland i februar, sådan føles det når man kommer til jomtien.

thongsala
Anjin skrev:

hiks skrev:

Hvad med bath èn Skal vi købe nu eller kan vi roligt vente ???? har vi nogle eksperter der ved noget.

Nej, det er der ingen der ved.

Øh,baht følger U.S. $.
I maj lå den på godt 5,35 Kr.
Siden da,er den støt og solidt steget,og ligger nu på godt 6,12 Kr.
Alle de "kloge" er ret enige om, at den meget snart vil begynde,at falde igen,så jeg venter med,at købe baht.

Anjin
thongsala skrev:

Anjin skrev:

hiks skrev:

Hvad med bath èn Skal vi købe nu eller kan vi roligt vente ???? har vi nogle eksperter der ved noget.

Øh,baht følger U.S. $.
Alle de "kloge" er ret enige om, at den meget snart vil begynde,at falde igen,så jeg venter med,at købe baht.

Ja, men hvis du så stoler på "de kloge" som du refererer til, så bør du da helt sikkert investere massivt i en faldende kurs ift danske kroner, for så har du fat i en fidus, som kan gøre dig særdeles rig.

I øvrigt er det den fremherskende opfattelse på markedet , at US $ forventes at stige ift euroen, som den danske krone er bundet op imod. Dette baseret på, at den amerikanske økonomi er i bedre form pt end den europæiske og en amerikansk renteforhøjelse er tættere på end en europæisk ditto og det vil betyde en styrket US $ . At US $ er steget fra maj 2014 til december 2014 betyder ikke at den derefter vil falde.

Der blev spurgt om nogen "ved" hvad der vil ske. Svaret er, det er der ingen der ved. Der er mange der tror de ved det og der er tilsvarende mange som taber egne eller andres penge på den tro.

maik
Anjin skrev:

thongsala skrev:

Anjin skrev:

hiks skrev:

Øh,baht følger U.S. $.

Ja, men hvis du så stoler på "de kloge" som du refererer til, så bør du da helt sikkert investere massivt i en faldende kurs ift danske kroner, for så har du fat i en fidus, som kan gøre dig særdeles rig.

I øvrigt er det den fremherskende opfattelse på markedet , at US $ forventes at stige ift euroen, som den danske krone er bundet op imod. Dette baseret på, at den amerikanske økonomi er i bedre form pt end den europæiske og en amerikansk renteforhøjelse er tættere på end en europæisk ditto og det vil betyde en styrket US $ . At US $ er steget fra maj 2014 til december 2014 betyder ikke at den derefter vil falde.

Der blev spurgt om nogen "ved" hvad der vil ske. Svaret er, det er der ingen der ved. Der er mange der tror de ved det og der er tilsvarende mange som taber egne eller andres penge på den tro.

Korrekt Anjin – bare spørg OW Bunker, de troede de kunne forudsige olieprisen.

Desuden skal vi ikke tage det for giver at Baht vil blive ved med at følge US $
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
milex
Baht'en følger skam ikke USD.

Dok. kan findes her hvis man gider:

http://www.oanda....cal-rates/

Man kan altid ærgre sig bagudrettet - men nyttesløst.

Man kan også spå om fremtiden - men nyttesløst.

Men enhver er jo salig i sin tro Angel

GAMBIT
Hvordan er Pattaya i disse dage ? Nogenlunde Russerfrit ?

Anonym Bruger
GAMBIT skrev:

ønsketænkning?

men nej, det skal du desværre nok ikke regne med...hvis vi siger at antallet af russere pt. er faldet -30%, så ligger de stadig pænt på ca. 1.200.000 mio., altså ca. mellem 2011-12 niveau. Og da russerne har kastet deres kærlighed på netop Pattaya...ja...

..jeg tror vi skal ned på 2009 (340.000) niveau el. under før man rigtig kan mærke det. Men meget kan nå at ske endnu.

Men jeg skal derned i Feb., så kan jeg briefe dig..

vandango
milex skrev:

Dok. kan findes her hvis man gider:

http://www.oanda....cal-rates/

Man kan altid ærgre sig bagudrettet - men nyttesløst.

Man kan også spå om fremtiden - men nyttesløst.

Men enhver er jo salig i sin tro Angel

Hmmm Milex - brugte dit link fra starten af maj og frem til nu.

Bathen og dollaren ligger lige så stabilt som kronen og euroen, det viser da at bathen siden maj måned har fulgt dollaren eller omvendt. :-)

jh
GAMBIT skrev:

Det er ikke russerfrit herinde men en del mindre i år man ser mest familie der går rundt,sidste år var der mange af de ireterende fulde ved 7/11 der stod og drak.Sjældent man ser det i år.Men 10 russere i Moskva er bedre end 1 russer i Pattaya he he.

Skeptikeren
hvordan man oplever antallet af russere kommer an på hvornår man bevæger sig ud i byen. På mine morgenvandringer omkring kl 6.30 møder jeg næsten daglig drukne russere på de to 7.Eleven der ligger her oppe på Trappraya Rd. Der ligger 3 Family Markt, de bliver sjældent besøgt for russere har ikke hørt navnet. De kommer hjem fra natbarer når de lukker og så på indkøb efter øl og Vodka.

Som tidligere skrevet så er de flyttet til mere ydmyge steder på alle side soier hvor de bor til under en trediedel af det de betalte før.

Prøv at køre ind mod byen fra omkring kl 9 og 2 timer frem, så myldrer det med russere på vej til Kho Laern. De går, kører motobai, eller bahttaxi, står af fra vej broen og alle side veje indtil South Road. og går så resten af vejen. Prøv at passere Walking Street på den tid, russere i tusindtal, de ligner forvildede lemminger. Alene nytårsaftens dag fragtede færgerne mere end 100.000 turister til Øen heraf en stor del russere.

Omkring kl 16 til 17 går det den modsatte vej.

Læser et indlæg på Pattaya Portalen hvor et medlem fremhæver Pattaya Mail som kilde for den modsatte opfattelse. Når man nu ved at netop den avis er købt og betalt af alle de store dyre hoteller, så er det ikke så underligt de klager.

Hvorfor mon, alle steder hvor der er reklametryksager kun ses russiske udgivelser. Hvorfor mon man ser så mange reklameskilte kun på russisk. Det er vederstyggeligt at opleve!!!

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
farao54
Ah.. come on... er selv i Pattaya i disse dage. Og har været her samme periode i mange år. Der er KLART færre russere... OG de fleste af dem er familier og eller rolige. Dermed ikke sagt at de opfører sig pænt. For de har intet begreb om at opføre sig pænt. Men budskabet er at du tydeligt kan mærke et fald. Men også jeg ønsker mig tilbage til 2009 niveauet..:-)

jh
Som Farrao skiver.For de har intet begreb om at opføre sig pænt. Nej når de går på fortovet herinde er det dem og ingen andre der går på det fortov, uanset om det er gangbesværede ældre der skal forbi viger russerne ikke en tomme.Og magen til sammenbidte mennesker skal man lede længe efter.

Kim Ludvigsen
vandango skrev:

milex skrev:

Hmmm Milex - brugte dit link fra starten af maj og frem til nu.

Bathen og dollaren ligger lige så stabilt som kronen og euroen, det viser da at bathen siden maj måned har fulgt dollaren eller omvendt. :-)

At de har fulgtes ad i en periode er ikke det samme som, at de er bundet sammen. Langt fra. Du kan sikkert også finde en længere periode, hvor baht og rubel har fulgtes ad.

Krone og euro er en helt anden sag, fordi det er besluttet politisk, at kronen skal ligge inden for et vist (og meget lille) spænd.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
GAMBIT
JS skrev:

GAMBIT skrev:

ønsketænkning?

men nej, det skal du desværre nok ikke regne med...hvis vi siger at antallet af russere pt. er faldet -30%, så ligger de stadig pænt på ca. 1.200.000 mio., altså ca. mellem 2011-12 niveau. Og da russerne har kastet deres kærlighed på netop Pattaya...ja...

..jeg tror vi skal ned på 2009 (340.000) niveau el. under før man rigtig kan mærke det. Men meget kan nå at ske endnu.

Men jeg skal derned i Feb., så kan jeg briefe dig..

@JS,

Ja det er ønske tænkning, overvejer nemlig en lille weekend tur i februar Smile

GAMBIT
jh skrev:

GAMBIT skrev:

Det er ikke russerfrit herinde men en del mindre i år man ser mest familie der går rundt,sidste år var der mange af de ireterende fulde ved 7/11 der stod og drak.Sjældent man ser det i år.Men 10 russere i Moskva er bedre end 1 russer i Pattaya he he.

Haha - helt enig JH Smile

Mc laren
der er nu intet der slå en russer på 46 kg og langt lyst hårSmile

maik
Mc laren skrev:

Jo, en thai på 45 kg og langt sort hår ;-)
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
GAMBIT
Mc laren skrev:

Jeg slår dem nu gerne

farao54
maik skrev:

Mc laren skrev:

Enig..😁

GAMBIT
maik skrev:

Mc laren skrev:

Lyder pædofilt

Spring til debat: