Se indlæg|
Hvor skal jeg hen??? Hjælp søges
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 15/04-2015 08:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Føler mig ikke helt tryg ved at tag dertil, for derefter at finde ud af at man skal sove et eller andet mærkeligt sted. Skulle man ikke tro at de bedre steder har website? Eller skal man bare sige fuck det, vi prøver lykken Du har helt ret. De bedre steder har utvivlsomt en website. Prøve lykken? Det har altid været min doktrin. Vi har aldrig forlods bestilt overnatning, men blot troppet op. Ikke altid til ex-konens tilfredshed Hun er også thai og tilmed fra såre ydmyge kår, men den oprindelse er nu puttet i glemmebogen og hun ønsker standsmæssig indlogering.Nå, prisniveau de forskellige øer imellem? Mit ophold på Koh Lipe er af så gammel dato, (hvor alting var svinebilligt) at det kan jeg ikke komme med nogle friske input til. Koh Samet har ikke noget undervandsliv der er værd at komme efter. Ikke engang på mit første besøg, der ligger lige knap 20 år tilbage. Phi Phi er generelt langt mere upmarket end Koh Tao. Min bror og hans familie boede sidste år på et isoleret men smukt resort på nordsiden, hvor de var nødt til at spise i den dertil knyttede restaurant. Med mindre da de ville tage en lang sejltur ind til havnebyen. De forlangte eksorbitante priser på restauranten. Når det så er sagt, så kan man spise billigt i havnebyen, hvor der er små lokale thai-restauranter og gadekøkkener. Koh Tao er generelt langt prisbilligere end Phi Phi. Det er stadig langt hen ad vejen dykker-bumsernes ø. Her findes stadig beskedne resorts, der lever af walk-in gæster. Vi boede sidst på nordkysten på et lille resort Nok Garden Resort, der kunne prange sig af samtlige 7 nyopførte bungalows lige ned til vandet. 400 baht. Spændende undervandsliv lige uden for døren. Ejerne af restauranten sad hver aften og fodrede "deres fisk" med de rester der ikke var blevet spist i løbet af dagen. Priserne i restauranten var også mere end overkommelige. Der ligger et såre seværdigt arkipelag Ang Thong hvortil man kan komme fra Koh Tao. De øer er ubeboede, men man kan booke en overnatning der. Meget anbefalelsesværdigt. http://www.angthongmarinepark.com/activities/staying-at-angthong-park/ Hvad I nu end må beslutte jer til, så skal der herfra lyde de bedste ønsker om en rigtig god tur. Mvh |
|
|
|
| Johnpalmer |
Lagt på d. 16/04-2015 07:42
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Vi har været en del gange på Koh Samui og jeg kan anbefale dig et hotel/resort der ligger i Bophut og hedder Maya Buri, det er ikke vildt dyrt, og ligger ikke så langt fra stranden eller færgerne til Koh Tao. Dykning og Snorkling vil jeg anbefale Koh Tao eller NangYuang, som begge er fantastiske steder. AngThong virker efter min smag overdrevet. Du vil kunne læse en del forskelligt om netop Koh Samui, på Kohsamui.org - som har hjælp til det meste hvis du er i tvivl om noget i forbindelse med dit ophold på Koh Samui. Men øen og alt på og omkring øen er fantastisk. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 26/04-2015 18:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Hej Bandytten, Her kommer lige en opdatering angående Koh Lipe som en god dykker oplevelse. En morsom Vlogger ved navn Sunny Schollenbruch oplaoder ofte videoer om livet i Thailand ect ect. Her har han altså været en tur på Koh Lipe og været på en dykker tur. Se fra 10.00 min og kom direkte til Dykker sekvensen. Video: https://www.youtu...qQuJNITNSQ Nu vil jeg også derhen en tur Angående manden bag videoerne, så synes jeg han er ret morsom og har mange sjove oplevelser og indfaldsvinkler på livet i Thailand som Farang. Han har en Restaurant i Kamala, Phuket der hedder Grill Bill, måske nogle af jer kender stedet eller manden. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hun er også thai og tilmed fra såre ydmyge kår, men den oprindelse er nu puttet i glemmebogen og hun ønsker standsmæssig indlogering.