Se indlæg|
Non -Immigrant O M
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/04-2015 11:37
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Jeg har "vandret" lidt rundt paa de forskellige websites for de thailandske ambassader for DK, Sverige, Norge og UK. Det lader til at de kan skalte og valte med reglerne efter forgodtbefindende. Som Bade-dyret rigtigt skrev saa er der 2 forskellige instanser hvor ambassaderne hoerer under MFA og immgration hoerer under indenrigsministeriet. Saa ambassaderne har regler for hvordan man skal udstede visa og immigrationen har deres regler omkring "extension of stay due to retirement/marriage" naar foerst man er kommet ind i landet. Non-immigrant "O" Danmark - DKK 14,500 EFTER skat per maaned Sverige - SEK 18,500 EFTER skat per maaned hvis man ikke kan klare dette krav saa hedder det SEK 57,000 (THB 200,000.-) staaende paa en bankkonto i min. 3 maaneder. Norge - goer det nemt og refererer til immigrationens hjemmeside UK - GBP 1,400 minimum per maaned eller GBP 16,500 minimum p.a. Det var kravene for at slippe ind i "Wonderland". Naar man saa er sluppet ind og oensker at blive og oensker forlaengelse saa er det immigrationens regler man hoerer ind under. Retirement - THB 800,000 paa kontoen eller THB 65,000 i income per maaned. Kan kombineres. Marriage: THB 400,000.- paa kontoen eller THB 40,000 i income per maaned. Kan IKKE kombineres. I erklaeringen til immigrationen naevnes det at ens indkomst er FOER skat. Det er muligt at de forskellige immigrations kontorer fortolker reglerne forskelligt. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 21/04-2015 11:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
@Mukke Kan du ikke venligst oplyse mig mine fejl her ? Mener du da at Immigrataion i Thailand og Thailandsk Ambassade / konsulater høre under samme Ministeriet ? Mener du at Visa og Extension er det samme ? Mener du at loven for Extension og udstedelse af Visa er det samme ? Kan du ikke venligst forklar mig hvad en person fra Immigration med stjerne på skulderne kommer ind i billede ? PS: Mukke, for ikke så lang tid siden forklaret du på siden her at man kunne kombiner indkomst og penge i banken ved Extension "Married" Du prøvet endda at bilde folk ind det var fra den officiel Immigraion hjemmeside. Intet at det du påstod var korrekt / sandt. Har sagt det før, du er og bliver en Troll. Så Skal vi ikke bare blive enige om, Du nok ikke ved så meget igen. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 21/04-2015 13:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Bade-Dyr skrev: @Mukke Kan du ikke venligst oplyse mig mine fejl her ? Mener du da at Immigrataion i Thailand og Thailandsk Ambassade / konsulater høre under samme Ministeriet ? Mener du at Visa og Extension er det samme ? Mener du at loven for Extension og udstedelse af Visa er det samme ? Du er jo uforskammet når du kalder mig en Kan du ikke venligst forklar mig hvad en person fra Immigration med stjerne på skulderne kommer ind i billede ? PS: Mukke, for ikke så lang tid siden forklaret du på siden her at man kunne kombiner indkomst og penge i banken ved Extension "Married" Du prøvet endda at bilde folk ind det var fra den officiel Immigraion hjemmeside. Intet at det du påstod var korrekt / sandt. Har sagt det før, du er og bliver en Troll. Så Skal vi ikke bare blive enige om, Du nok ikke ved så meget igen. Du er jo egentligt uforskammet når du kalder mig en Troll. At du sætter spørgsmålstegn ved min viden, gør dig jo bare mere uforskammet.. Du har misinformeret igennem så lang tid, at du selv tror på, hvad du skriver.. Ganske rigtigt som du siger, er der ændret noget ved dette ægteskabs visa, men upåagtet dette, er der stadig steder der acceptere penge i banken og indtægt.... Som TROLLLLLLL vil jeg bare slå fast, at naive folk er med til at ødelægge det for mange andre BADEDYR. Jeg er af den overbevisning, at det du ved, ved du kun fra hvad du tror er skrevet på engelsk, for jeg er næsten overbevist om, at dit thai ikke rækker til lovtekster.. Kald du bare mig en TROLLLLLLL, hvis dette som så meget andet ved din person, får dit ego til at vokse, for jeg er stadig af den mening nu vi taler om trolde, at du er den største--- |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 21/04-2015 14:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Bade-Dyr skrev: @Mukke Kan du ikke venligst oplyse mig mine fejl her ? Mener du da at Immigrataion i Thailand og Thailandsk Ambassade / konsulater høre under samme Ministeriet ? Mener du at Visa og Extension er det samme ? Mener du at loven for Extension og udstedelse af Visa er det samme ? Kan du ikke venligst forklar mig hvad en person fra Immigration med stjerne på skulderne kommer ind i billede ? PS: Mukke, for ikke så lang tid siden forklaret du på siden her at man kunne kombiner indkomst og penge i banken ved Extension "Married" Du prøvet endda at bilde folk ind det var fra den officiel Immigraion hjemmeside. Intet at det du påstod var korrekt / sandt. Har sagt det før, du er og bliver en Troll. Så Skal vi ikke bare blive enige om, Du nok ikke ved så meget igen. En dåre kan spørge om mere, end ti vise kan svare på ! ![]() http://ordnet.dk/...=d%C3%A5re |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 21/04-2015 15:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
@Mukke Den ældste police order jeg kan find er fra 2008 "Thailand Police Order 777/2551" Selv den gang som nu er loven for Extension to stay "Married" den samme. Så dit udsagn omkring at de har ændret loven, er også ude i skoven. Er da glad for jeg ikke kan læse Thai som dig Mukke, Tænkte sig at du kunne læse dig frem til at man kunne kombiner Extension to stay Married i 2015, Flot flot. ![]() Mit Thai rækker ikke til lovtekst på Thai, derfor er det godt at police order er på English også, Som andre også har muligheden for at kan læse dem. Det ville jo være total dumt af Thailand kun at havde deres love på Thai. Hvordan skulle folk så kende loven ? Kan jo se fra dit forfejlet forsøg at videregive din Expert Viden om Extension to stay Married, At dit Thai ikke er noget at råbe højt om. ![]() @hugoboerge Korrekt, sådan er det bare. Tage man Laos - Savannakhet Er man Thai gift, kan man ansøge om NoN O "Married" uden at skulle vise beviser for indkomst, eller penge i banken, selv om der står andet på deres hjemmeside. Derfor folk tager der til for tiden, Altså dem der ikke kan klare kravene for en Extension. Kender 2 der lige pt gøre brug af det her, som er mega glade for at det er sådan, Da de aldrig kommer op på de 40.000 pr måned, eller 400.000 baht i banken. Førhen ved Ib i Danmark, Kunne man få et NoN O Single 90 dag, Selv om man ikke opfyldte kravene, da han var ligeglad, Fik selv NoN O Single 90 days til min ferie her ned i sin tid, og jeg opfyldte ikke kravene. Har selv fået NoN O Single 90 days i Laos - vientiane 2 gange som 42 år, ikke Thai gift. Kravene var en indkomst erklæring for at se jeg havde penge nok, ikke arbejde her, og en lejekontrakt. |
|
|
|
| fidilifut |
Lagt på d. 31/05-2015 18:19
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
hej jeg har et sporsmol. jeg har et non immigrant o ikke gift over 50 det udlober til august 2015, er det muligt at fo et nyt visa, non immigrant o i thailand, eller laos eller skal man til dk for at fo et nyt non immigrant o visa. |
|
|
|
| fidilifut |
Lagt på d. 02/06-2015 16:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
hej jeg har talt med thai ambasaden i kobenhavn ang de 14500 udbetalt efter skat, det er ogso ok med penge i banken, du kan bruge de penge du har po bangbog i thailand hvis der stor mindst 800000 bath.po deres hjemmeside oplyser de intet om det, men jeg har modtaget en email fra dem idag, at det kan man godt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.