Se indlæg|
Dødssyg Victor ladt i stikken i Thailand: Ingen hjælp fra forsikring
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/08-2015 13:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Maaske skulle forsikringsselskabern opridse med stort forskellige scenaria der kunne opstaa baade foer og under rejsen, men det goer de jo ikke, mig bekendt. Så ville de da sikre sig, at slet ingen læser betingelserne, hvis de på den måde ligefrem øger sidetallet betragteligt. Hvis de skriver en betingelse klart og tydeligt, kan de ikke gøre ret meget mere, undtagen hvis de vrider armen om på kunden og under opsyn tvinger dem til at læse betingelserne. Og de samtidig kræver, at kunden skal gennemgå en prøve for at vise, at de nu også har forstået, hvad der står. Det er op til kunden at læse betingelserne, og hvis de ikke kan lide betingelserne, så kan de prøve at finde et andet selskab. Jeg har forstået, at du ikke bryder dig om forsikringsselskabet her - og måske også forsikringsselskaber i al almindelighed, men det er altså ikke dem, der er noget at bebrejde i denne sag. Redigeret af Kim Ludvigsen d. 11/08-2015 13:42 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/08-2015 15:39
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Maaske skulle forsikringsselskabern opridse med stort forskellige scenaria der kunne opstaa baade foer og under rejsen, men det goer de jo ikke, mig bekendt. Så ville de da sikre sig, at slet ingen læser betingelserne, hvis de på den måde ligefrem øger sidetallet betragteligt. Hvis de skriver en betingelse klart og tydeligt, kan de ikke gøre ret meget mere, undtagen hvis de vrider armen om på kunden og under opsyn tvinger dem til at læse betingelserne. Og de samtidig kræver, at kunden skal gennemgå en prøve for at vise, at de nu også har forstået, hvad der står. Det er op til kunden at læse betingelserne, og hvis de ikke kan lide betingelserne, så kan de prøve at finde et andet selskab. Jeg har forstået, at du ikke bryder dig om forsikringsselskabet her - og måske også forsikringsselskaber i al almindelighed, men det er altså ikke dem, der er noget at bebrejde i denne sag. Service i al almindelighed skader ikke dvs fortael kunden paa forhaand hvad der er daekket og hvad er ikke. Kim Ludvigsen - laeser du alt det med smaat ? Nu har jeg selv indenfor mit arbejdsfelt haft med forsikringer at goere hvor der har vaeret virkelig mange penge involveret isaer i form af forsikringspraemier men ogsaa hvad der har vaeret i form af vaerdier i form af bygninger, produktionsmaskineri, lager osv osv. I det oejeblik der opstaar en claim og her taler vi om en storkunde ja saa er det utrolig nemt at forhandle med forsikringsselskabet men i det oejeblik vi taler om privatpersoner faar piben en anden lyd. Forsikringsselskabet i det her tilfaelde burde i min mening nok give en form for kompensation eftersom forsikringstager havde konsulteret familielaegen. Det er op til kunden at læse betingelserne, og hvis de ikke kan lide betingelserne, så kan de prøve at finde et andet selskab. Kim Ludvigsen jeg giver dig fuldstaendig ret, men tror du selv paa at familien Hansen, Jensen eller Nielsen saetter sig ned og laeser det med smaat lige foer de skal ud paa en stor rejse ? Mht at finde et andet selskab, det lyder jo ret enkelt, men gad vide om ikke betingelserne er fuldstaendig ens fra selskab til selskab ? Der mangler noget forbrugeroplysning paa omraadet for det lader til at der er faldgrubber. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 11/08-2015 16:53
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
hugoboerge skrev: Der mangler noget forbrugeroplysning paa omraadet for det lader til at der er faldgrubber. Argh Hugoboerge den eneste faldgrubbe her, er at de der tegnede forsikringen ikke har læst eller forstået betingelserne. Men alligevel har de sat deres "underskrift" ved at tegne forsikringen. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/08-2015 17:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Som regel, ja. Og især, hvis der kan være tvivl om indholdet i aftalen. Man indgår en bindende aftale, og så er det jo ret så væsentligt at vide, hvad man har aftalt. hugoboerge skrev:Forsikringsselskabet i det her tilfaelde burde i min mening nok give en form for kompensation eftersom forsikringstager havde konsulteret familielaegen. Hvorfor i alverden skulle de det? Det fremgår jo åbenbart tydeligt, at det skal være selskabets læge. Hvis du havde tegnet en forsikring, fx en sygdomsforsikring, med indbetaling af et fast månedligt beløb, ville du så uden videre acceptere, at selskabet pludselig forhøjede beløbet til det dobbelte? hugoboerge skrev: Mht at finde et andet selskab, det lyder jo ret enkelt, men gad vide om ikke betingelserne er fuldstaendig ens fra selskab til selskab ? Der kan faktisk være store forskelle mellem selskaberne. Det gælder i hvert fald ved dækning af kørsel på scooter. Nogle selskaber dækker slet ikke, andre dækker op til en vis motorstørrelse, mens andre igen dækker uden begrænsning. Den slags finder man ofte kun ud af ved at læse betingelserne. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.