Se indlæg
 Udskriv debat
Rotter i Pattaya
JohnBKK
natty skrev:

JohnBKK skrev:

Det er da et problem, fatter du ikke det?

Bogen er ude hos boghandlerne, og her er et uddrag sakset fra forlaget Mellemgaard:

http://mellemgaar...taya-1367/

"Gogobaren var velbesøgt, alle gæster var mænd. Enkelte af dem var under tredive, men de fleste var aldrende hipstere med engleansigter. Med tågesynet havde han set folk som disse mange gange før. I deres hjemlande optrådte de som marionetdukker, hvis bevægelser via usynlige tråde blev ført af dukkeførere og hellig konformitet. Men her i Pattaya havde de frigjort sig fra trådene og levede frigjort – i en døs af alkohol og lettilgængelige kvindekroppe. Manden ved bordet til venstre for Kim fiskede en pakke smøger frem og tændte med lighter en af cigaretterne. Straks tog han et kraftigt sug, inhalerede og pustede med velbehag røgen ud igen. Under hele akten havde han øjnene stift rettet mod pigerne på forhøjningen foran sig."

Say no more... jeg melder sgu pas på den slags amatørgejl...

Rolll

"aldrende hipstere med engleansigter", "tændte med lighter en af cigaretterne"
Hmmm jeg får faktisk ikke associationer med de der engleansigter.
Jeg ved ikke om forlaget mellemgård har konsulenter, men hele uddraget minder mig lidt om, det hed vist Romanbladet, som var en storsellert i mine meget unge dage. Smile
Hvis man da endelig vil læse om Sin City og dets lige, er der da også Henrik List. Hvad end jeg mener om ham, kan han sgu da skrive.
Kald mig gerne for litterær snob Grin
Som de fleste nok ved er jeg næsten altid uenig med JohnBKK, men vi har åbenbart en ting tilfældes.....ønsket om kvalitet.

Hæhæ.. Tak for den, natty.. og jeg mente jo selvfølgelig litterær snob, ikke elitær, jeg er en jysk bonderøv der også vil ha kvalitet, og helst til prangerpris!

Tuttelu Tralla

sudsakhon
Jeg læste Johannes V. Jensen allerede i gymnasiets første klasse.. (Kongens fald)
Der er da også beskrevet ikke så lidt kinky sex ;-)

Kan man tåle Henrik List uden at rødme, så er rotterne nok til at overkomme

Men det får mig til at tænke...

Skriv hvad, der ligger på natbordet..
Jeg lægger gerne ud..

FAIR SNAK på fødevareemballager
Forfatter(e): Viktor Smith, Henrik Selsøe Sørensen, Jesper Clement & Peter Møgelvang-Hansen. ISBN: 978-87-92598-32-5
(En fagbog, men ikke tør i egentlig forstand)

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
GAMBIT
sudsakhon skrev:

Men det får mig til at tænke...

Skriv hvad, der ligger på natbordet..
Jeg lægger gerne ud..

FAIR SNAK på fødevareemballager
Forfatter(e): Viktor Smith, Henrik Selsøe Sørensen, Jesper Clement & Peter Møgelvang-Hansen. ISBN: 978-87-92598-32-5
(En fagbog, men ikke tør i egentlig forstand)

Jeg vender mig og kigger på natbordet, og der ligger mandelgaven:

"Derfor er det sundt at spise bussemænd -og forklaringer på andre skøre facts."
af Mitchell Symons
Grin
nem og undeholdende læsning til fredfyldt søvn

Vil nu lige sige at jeg er ret belæst når det kommer til skønlitteratur.

holmholm
Den gode tysker af Joseph Kanon.
Købt for 5 kr på Næstved genbrugsplads.
Køber gerne 3 -4 velholdte paperbacks til hver Thailands tur.
De fleste efterlades gerne på hotel så andre kan få glæde af dem.
Redigeret af holmholm d. 28/01-2016 03:47

JohnBKK
Jeg har en stak slidte Ugens Rapport, Familie Journalen, Ude og Hjemme, Det Bedste og Anders And. Skal jeg sove godt og hurtigt bliver det Jiddu Krishnamurti, Martinus og Alan Watts..

Sleeping good

juj
Den nye og fuldstændige oversættelse af Snorris EDDA af Snorri Sturluson.

Alt om de gamle nordiske guder, og skjalde digtiningen.

farao54
Illustreret Videnskab

natty
De gode gamle udgaver af Weekendsex, nå nej for satan, jeg kommer bare til at snorke. Men de er så dårlige, at man ikke kan undgå at falde i søvn LOL LOL
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Webmaster
John skrev:

Jeg har fået lov til at læse Maik Jensens bog Rotter i Pattaya som udkommer 25 januar.

Her er en anmeldelse af bogen

Bogen er en spændings roman, der ikke fremhæver Pattaya fra den bedste side, den indeholder: Fiktion, sex, vold, korruption og kriminalitet. Handlingen foregår i bar og gogo miljøet, og derfor vil den for nogen puste kraftigt til fordommene om byen.
Læseren følger 5 danske mænd, 1 thai mand og 3 thai kvinder og deres færden i miljøet og indbyrdes forhold til hinanden. Det er tydeligt at forfatteren kender thai kulturen, Især beskrivelsen af det Thailandske familie mønster, hvor det er døtrene der skal skaffe penge til familien. Forfatteren rammer også forholdet mellem bar pigerne og deres kunder rigtig godt.
De danske personer i bogen er et kapitel for sig selv, men jeg er sikker på at disse personligheder alle kan findes i Pattaya.
Bogen er læse værdig, specielt hvis man kender lidt til byen.

Tråden er vist kørt noget af sporet, så genopfrisker lige med det første indlæg i tråden.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: