Se indlæg|
thaikvinder og jalouxi
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 21/05-2006 08:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
heldigt at jeg elsker hende og aldrig kunne finde på at såre hende så skal ned til hende på lørdag.. planen er at vi skal til koh chang (vis øen ikke er oversvømmet :S ) Man skal vel bare oføre sig ordentligt, lige som man skal med kvinder alle andre steder i verden også. og ikke sige man elsker hende og kun vil være sammen med hende og så samtidigt være en butterfly |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/05-2006 09:08
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej laze, Præcis, det er vigtigt, at en Thai-kvinder kender sin position. Hvis hun er prostitueret, så er hun det, hvis mia noi eller mia gæk, så er hun det, og hvis det er for sjovt eller blot useriøst, så er det det. Men en mia noi/gæk kan nu også gå hen og blive forelsket - og så er det godt, at man kan købe tryllepulver til at putte under mandens og hans kones hus Eller slår konen ihjel - nå, nu har jeg vist set for mange sæbeoperaer...Men siger man, at man elsker hende, eller giver udtryk for det, så tror hun, at man skal giftes. Det samme, hvis man besøger forældrerne. Det er vigtigt, at hun ved, hvad man vil - og omvendt at høre, hvad hun vil... Hvis man ikke ved, hvad man vil, skal man blot fortælle hende det, og så må hun selv forholde sig til det og overveje, hvad hun vil. Thai-kvinder virker nok, som de kender til vestlige mønstre i parforhold, men det gør de ikke, og derfor forstår de kun, hvad man fortæller og giver udtryk for - og omvendt... Hvad vil du på Koh Chang? Er det ikke mere sikkert med en by i regntiden? Okay, hvis I bare skal være inde i bungalowen hele tiden, så er det jo ligegyldigt, hvor I er ![]() /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 21/05-2006 09:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
vidste ikke at det regnede så meget allerede nu :-| og nu har jeg betalt for bungalowen, så skal vi fandme også derover! håber lidt på det ikke er så slemt.. at det stopper med at regne bare lidt når vi chekker ind den 2. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/05-2006 09:29
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det er først i september, det går amok, og jeg har været på Chang i oktober uden problemer.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/05-2006 12:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Thai-kvinder, der opholder sig i Thailand, er ofte mere jaloux end danske og thailandske kvinder, der opholder sig i Danmark. Og det kan der nogen gange være god grund til fordi: 1) der er flerkoneri i Thailand, 2) Thai-kvinder ikke har problemer med at "stjæle" en gift mand, og 3) der er mangel på (kvalificerede) mænd i Thailand. Mangel på kvalificerede mænd?, det var da et noget tvivlsomt postulat. Det er godt nok en bred pensel du bruger. Selvfølgelig er thai kvinder nok mere obs, når de er i Thailand, ikke af ovenstående grunde, men fordi hun ved at i det øjeblik hun bliver dumpet, står der horder af andre smukke thai piger til rådighed for farang med pengepungen i orden. I danmark er situationen næsten diamentral modsat, her modtager thailænderen opmærksomhed. rinpoche |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 21/05-2006 12:29
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Ja men diskutionen om de kaere kvinder bliver som regelen altid lang og nogen tror bare ikke paa hvad andre skriver... Men Robert har faktisk forklaret det saa tydelig som det kan siges. De taenker altsaa ikke som vi goer og deres for sjov trusler boer man tage alvorlig. For det er jo det de taenker, ok mange foerer det ikke ud i livet, men tanken har vaeret der. Og faar de den forkerte hjaelper ja saa er risikoen meget stor. le-si |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/05-2006 12:46
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej rinpoche, rinpoche skrev: Thai-kvinder, der opholder sig i Thailand, er ofte mere jaloux end danske og thailandske kvinder, der opholder sig i Danmark. Og det kan der nogen gange være god grund til fordi: 1) der er flerkoneri i Thailand, 2) Thai-kvinder ikke har problemer med at "stjæle" en gift mand, og 3) der er mangel på (kvalificerede) mænd i Thailand. Mangel på kvalificerede mænd?, det var da et noget tvivlsomt postulat. Det er godt nok en bred pensel du bruger. Selvfølgelig er thai kvinder nok mere obs, når de er i Thailand, ikke af ovenstående grunde, men fordi hun ved at i det øjeblik hun bliver dumpet, står der horder af andre smukke thai piger til rådighed for farang med pengepungen i orden. I danmark er situationen næsten diamentral modsat, her modtager thailænderen opmærksomhed. rinpoche En ældre thai-kinesisk kvinde forklarede mig engang, at der var flere kvinder i Thailand end mænd, og derfor var der flerkoneri... Jeg aner ikke, om det er korrekt, men jeg tror nok, at det kan være vanskeligt, især for en Thai-kvinde med børn at finde en kvalificeret Thai-mand, altså en mand, der vil have hende, og som ikke er helt til rotterne. Jeg tror ikke, at du er jeg uenige, men måske snakker vi forbi hinanden? /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 21/05-2006 15:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Jeg er i samme båd som Niels / Latour og Solmand: ... har hun ingen som helst problemer med, at slippe mig løs på egen hånd ... hun vil hellere bruge vores sjældne rejser derned på hendes familie end mig, hvilket jeg respekterer fuldtud, jeg besøger naturligvis hendes familie i løbet af opholdet, men kun noget der gennemsnitligt er en uges tid, vores kommunikation er begrænset af sproglige barrierer ... ... hun kan godt forstå når jeg siger til hende at 10 dage på landet er nok til mig og at jeg også derved har vist respekt for hendes mo ... jeg vil også se sol ..strand...vand.. og som bekendt så er det jo ikke det Thaier spiller deres tid på ... Jeg kobler bedst af med følgende ting nær mig: havet, restauranter med varieret madudbud (falang, thai ...), biograf, internet osv. Jeg besøger da familien hver gang, men foreløbigt kun 3-7 dage (ud af 3 uger), da jeg så er løbet tør for "forstår meget lidt thai"-smil og den medbragte bog er læst færdigt Jeg tror jeg vil kunne klare mere når jeg i løbet af nogle år kan tale mere thai samt har eget hus nær familien.Laze skrev: ... min kæreste snakker tit om at hun vil skære pikken af mig og fodre den til en hund. men det har kun været når vi har sagt sjove ting til hinanden ... Om at være jaloux, så tror jeg min kone Duan og jeg er lige jaloux og vi har da været udmeldinger igennem som "hvis jeg finder dig med en anden mand/kvinde, så er det slut". Nu har vi kendt hinanden i 1 år og 8 måneder (heraf været gift i 10 måneder) og boet sammen i 1 år og nu er der tillid mellem os. Min kone brokker sig ikke over mine feriebehov, tværtimod - hun bruger selv udtrykket sùantua (privat / personlig) og siger selv at hun ofte får mere ud af tiden med familien eller "reservefamilien" alene. Når jeg skriver "reservefamilien", så er det det mor+far+børn der leder det byggesjak hun arbejdede sammen med i 6 år (i Bangkok og Ayuttaya). Jeg har også mødt reservefamilien og de er flinke nok, men 2-3 dage i et blikskur og kortspil/whisky hver aften er ikke lige min kop te. Nu er vi nået så langt at jeg såmænd har fået udgangstilladelse til at gå i byen (eller se på dans) med venner så længe jeg holder fingrene (og andre kropsdele) for mig selv. Redigeret af christian-s d. 21/05-2006 15:45 Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/05-2006 16:26
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, jeg vil også se sol ..strand...vand.. og som bekendt så er det jo ikke det Thaier spiller deres tid på ... Det er ukorrekt, for adskillige Thaiere elsker at drage til stranden og ud på en ø. Mange af dem foretrækker en dog lækker pool ved havet frem for selve havet. Hvis de rejser sammen med andre Thaiere, sover de alle sammen i en bungalow. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 21/05-2006 16:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Hmmm ... min kone frygter at blive for "sort" i huden. Det er vist noget med at der er mere status i at være bleg i huden (vist nok noget med at det signalerer et godt indendørsjob i stedet for et lavbetalt udendørsjo .
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/05-2006 16:41
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej christian-s, Præcis, det er en af grundene til, at man kan købe så høje faktore i solcreme i Thailand, så det er næsten umulig at blive mørkere. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 21/05-2006 17:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Det er sq et skidt land, man kan ende med at blive sendt til DK i en body-bag og uden lem............Tilbage i TH er så en sindssyg kvinde og en mæt hund.. ![]() Bange Suk...............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 21/05-2006 18:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
jeg dummer mig også tit ved at sige ting som.. når du bliver gammel finder jeg bare en ung og smuk kone. eller.. jeg har fået lavet en tatoovering med hendes navn på thai. hun spørger så hvad jeg vil gøre vis det ikke holder imellem os. så kom jeg til at sige at jeg bare ville finde en dansk pige og sige det betød noget helt andet. nogen gange snakker jeg før jeg tænker. men sådan er jeg, og jeg mener det hele i spøg. det skal hun vist lige lære. ang det med at tænke slemme ting som at skære pikken af sin mand vis han gør noget slemt. jeg tror alle har haft slemme sorte tanker engang imellem. nogen holder sig bare ikke tilbage for at sige dem. incl mig ![]() |
|
|
|
| manden |
Lagt på d. 21/05-2006 21:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
robertkronberg skrev: Hej, jeg vil også se sol ..strand...vand.. og som bekendt så er det jo ikke det Thaier spiller deres tid på ... Det er ukorrekt, for adskillige Thaiere elsker at drage til stranden og ud på en ø. Mange af dem foretrækker en dog lækker pool ved havet frem for selve havet. Hvis de rejser sammen med andre Thaiere, sover de alle sammen i en bungalow. /Robert Hej Robert Hvordan kommer du frem til at det er ukorrekt? Selvom adskillige Thaier elsker at drage til stranden, så må jeg sige at i betragtning af at der er ca. 65 mill. Thaier så har de fleste været fraværende når jeg har været på stranden. toy |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/05-2006 00:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej til jer alle! Jeg må lige komme med en bemærkning til Jaloux Thaipiger! Jeg må give Robert ret, der er ikke langt fra sjove bemærkninger som thaipiger kan finde på at de vil gøre, til handling ![]() Har desværre selv set det mange gange, og det er som regelt ikke noget kønt syn!!!! Jeg taler udfra en erfaring med thailand siden 1976. Jg har set mord, bøllrbank, selv syre kastet ud over kæreste/mand og Mia-noi. Det har været lidt uhyggeligt. Så til jer alle: Dril ikke kæresten/konen for meget med at I bare finder en anden, i risikerer meget. Min konklusion er ikke at thaipiger er mere jaloux end andre piger, men hvis de som robert skriver taber ansigt, så kan det blive en farlig cocktail ![]() IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 22/05-2006 00:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Robert gæk= gig Jeg mener det nye ord i thaisprog???? IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/05-2006 02:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej jesperfrb, Nej, en gik er en butterfly, og en mia gæk eller mia gææk er en hemmelig mia noi. Gik er ikke nyt nyt, men muligvis nyere. Til Toy: Jeg skrev adskillige, ikke alle Thaiere. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 22/05-2006 08:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
en mæt hund Det er ikke hunden der bliver mæt i Thailand, det er anden ![]() mvh rinpoche |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 23/05-2006 00:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Jeg skulle netop til at skrive at jeg har høre at thaikvinder bedøver deres utro thaimænd. For derefter at skære kalorius af og kaste den for hundene. Så er der ingen anden thaikvinde der vil have manden og hun kan have ham i fred. I kom mig i forkøbet. Så er der åbenbart noget om snakken ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/05-2006 06:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
DAVSER Ja det er da altid noget hun bedøver en men mon ikke man,forfløder inden man vågner igen Bamsen |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 












Eller slår konen ihjel - nå, nu har jeg vist set for mange sæbeoperaer...



Jeg tror jeg vil kunne klare mere når jeg i løbet af nogle år kan tale mere thai samt har eget hus nær familien.



