Se indlæg|
surt opstød!!!!
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 29/05-2006 14:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
en ting er dog sikkert, behandler man dem pænt, kommer det 1000 gange tilbage, barpiger eller ej...
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 29/05-2006 17:13
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Interesant emne du tager op Jesper. Der er også kommet mange svar, men som så mange andre emner vil svaret aldrig blive sort og hvidt alt afhænger af situationen. Kender en del barpiger og der er gode og dårlige piger ligesom der er gode og dårlige faranger, og netop derfor kan man komme ud i nogle uheldige kombinationer, yderligere er der kultur forskellen der spiller ind. Personligt tror jeg at viden/forståelse for den anden kultur spiller en stor rolle, og det gælder begge veje. Selvfølgelig er der personer på begge sider der er udenfor pædagogisk rækkevidde. Der er skrevet en del om emnet, barpigers historie som er værd at læse, desværre er det meste på engelsk, men jeg syntes det giver et godt indblik i nogle af pigernes historik lige fra den tidlige barndom. Det giver måske også en større forståelse for hvad der driver nogen af pigerne til at arbejde i en bar. Nu er det jo heller ikke kun piger fra landet der arbejder i barene, der er nogen der tjener til deres universitets studier ved bar arbejde. Med hensyn til faranger på sex tur, er det nok ikke det første spørgsmål der melder sig, "hvorfor arbejder hun her?" når hoved nr. 2 er koblet ind kobler hoved nr. 1 ofte fra. Nogen mener de køber en vare/ydelse, det gør de måske også, men de glemmer bare at personen der sælger er et menneske og ikke en ting. Lidt væk fra emnet men stadig aktuelt, er der en bog jeg mener man bør læse hvis man har et Thai forhold eller tænker på at indlede et, navnet er: Thailand fever, den har været nævnt her på siden tidligere, den er skrevet til både Thai og farang, alle de lige side nr. er på engelsk og de ulige er på Thai. Den beskriver i grove træk en hel del af kulturforskellene. Og vigtigst af alt læserne opfordres til at tale om det de har læst. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/05-2006 17:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg synes Jespers indlæg er godt og relevant, fordi det for en sjælden gangs skyld her på dtw belyser en situation ud fra en thai kvindes synsvinkel. Ellers florerer der jo en del flosker her på en mandsdomineret side: Du kan tage pigen ud af baren, men du kan ikke tage baren ud af pigen. Det gælder da tit og ofte i lige så høj grad den mand der har mødt pigen i baren. Når det så er sagt, for hver sørgelig historie der findes om en barpige der er brændt af, er der utvivlsomt ligeså mange mandlige kunder der har været udsat for det samme. For mig ser det ud som om det første indlæg tager een faktuel situation og forsøger at drage generelle konklusioner heraf. Det er godt nok et noget spinkelt grundlag. Enhver er sin egen lykkes smed, og selvom jeg ikke er i spor tvivl om at nogle prostituerede arbejder i miljøet imod deres vilje, mestendels i det thailandske bordelmiljø, så er der for enhver barpige masser af piger der vælger en anden udvej, nemlig at tjene til livets ophold på landet, fabrikker osv. Løgn, bedrag osv er selvfølgelig dagens orden i et suspekt miljø som bar/bordel etc. Bør ikke komme bag på nogen. rinpoche |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/05-2006 19:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Er der noget galt i at være sammen med en prostitueret barpige, hvis man behandler hende ordentligt og ikke fylder hende med løgn ???![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/05-2006 19:21
|
|
Nej, og hvad har det med indlægget at gøre? |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/05-2006 19:33
|
|
Prøv at læse indlæggene og du vil få svaret...............![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/05-2006 20:03
|
|
Som jeg sagde, ikke meget med indlægget at gøre. Du kører din kæphest og fint nok med det, jeg har ingen indvendinger og prøv så iøvrigt at læse indlæggene. Jesper starter sit indlæg på en konkret erfaring og hvad siger det om nogetsomhelst? Ikke spor. Og iøvrigt, hvis du vil vide hvad der kunne vise sig af problemer ved at være sammen/blive gift med en prostitureret thailænder fra en bar så synes jeg du skulle åbne en ny tråd, er sikker på at den bliver lang. rinpoche |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/05-2006 20:38
|
|
Slettede seneste indlaeg...........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 29/05-2006 22:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
mmm tja... ud fra min egen erfaring kan jeg kun sige at det hjælper meget hvis man spiller med åbne kort.De fleste af mine venner samt familje ved at min kone var en flot gogo danser fra Patpong.Jeg gav kærligheden en chance,jeg vidste ikke helt hvad jeg gik ind til,men fulgte mit hjerte.Jeg sagde til alle herhjemme at jeg fandt hende i Patpong og forklarede for dem som ikke vidste hvad det var.Det gav bonus.Alle var overrasket over at en gogo pige også har et hjerte...selvfølgelig har hun da det.I dag er der ingen problemer,alle kender historien intet er gemt.Min kone mæder tværtimod kun beundring for hendes styrke og glæde. Mange mente at hun var en gold digger,måske,men jeg vil mene at jeg selv er en gold digger.Jeg ønsker jo også det dejlige hus vi nu har i thailand samt det at ´vi har dejlige børn sammen. Man skal behandle dem pænt,vi har set mange ægteskaber gå istykker og jeg vil påstå uden tvivl at det er 90% af gangene mandens skyld. Fordommene er store og stærke stadigvæk,det er så let at sige: jamen hun er jo også fra thailand... |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 30/05-2006 01:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Takker jer alle for at I gider tage dette seriøst!!!! MUGGE dit indlæg berøre mig dybt. og jeg takker for din ærlighed. Rinpoche,; vi er måske ikke altid enige, men takker for dine indlæg. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, du har sproget i din hånd. Det er rigtigt at jeg kun skriver om en pige, men hun ligner mange jeg kender ![]() rart et tonen næsten kan holdes. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 30/05-2006 17:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Jeg giver John ret i at "Thailand Fever" er en god bog til at diskutere kulturforskellene.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Khun Tee |
Lagt på d. 31/05-2006 04:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Mugge skrev... Man skal behandle dem pænt,vi har set mange ægteskaber gå istykker og jeg vil påstå uden tvivl at det er 90% af gangene mandens skyld. Fordommene er store og stærke stadigvæk,det er så let at sige: jamen hun er jo også fra thailand... Det er sku da et postulat der vil noget og du skriver ud fra din egen erfaring, den ma da vaere meget lille nar du kan pasta at i 90% af tilfaeldene er manden den skyldige. Mig bekendt skal der 2 til at skaendes sa hvordan kan du skrive noget sa userioest, du pastar pa denne made at kun 10% af pigerne kan have skylden. Maske jeg har misforstaet noget men sa ma du forklare dig noget bedre. Redigeret af Khun Tee d. 31/05-2006 05:03 John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 31/05-2006 08:37
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg tror at hvad Jesper ville have os til var ar kigge ind i os selv i stedet for altid at forsøge at finde fejl hos andre. Vi har let ved at fordømme det vi ikke kender og ikke forstår. Oftest er det vel sådant at det er kvinden der bliver revet ud af sin vante gang og skal til at skabe en ny tilværelse i en for hende totalt ukendt verden. Hvorfor er hun aldrig tilfreds? Hvad er det der gør at hun altid brokker sig. Nu hare vi jo taget hende væk fra baren eller hvor hun nu kom fra og givet hende en tilværelse hun ellers kun kunne drømme om. Det der mangler er følelsen af ligeværdighed og mangler den kommer det aldrig til at gå godt. Jeg tror det er det Mugge taler om.
Redigeret af clydehaumann d. 31/05-2006 08:42 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 31/05-2006 20:13
|
helt præsis,clyde |
|
|
|
| bertram |
Lagt på d. 01/06-2006 01:39
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
behandl andre mennesker... som ud selv ønsker at blive behandlet. uanset hvor du er i verden... har du gjort dette, og bliver taget ved næsen.. så betragt dit økonomiske bidrag her i thailand som ulandsstøtte. bette bertram
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 01/06-2006 02:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
endnu en gang må jeg takke for jeres gode indlæg..... Jeg får det lidt bedre indvendigt, når I viser at Thaipiger også har føleleser, og de skal behandelse som vores ligeværdige.... IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 01/06-2006 18:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Jeg kan ikke se hvorfor Jesper kalder dette forum for "surt opstød" for det handler kun om "hvorfor er jeg som jeg er" et dumt svin!! Vi ta'r til Thailand for at more os og så vil du ha at vi skal begynde at tænke over hvad vi har lavet derude gu vil jeg ej jeg har kun dummet mig 2 - 3 gange ude i Thailand og det var 83 - 85 og sket er sket livet går videre OK min X har en anden mening om 85 Henrik |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 01/06-2006 19:24
|
undskyld skytte,men jeg er slet ikke med.Jeg har den indstilling eller filosofi om man vil,at thaier inderst inde gerne vil gøre det godt her i livet,modsat mange danskere som bruger dem til " sjov" og glemmer nogen gange at tænke på hvordan deres liv og kultur er,det er nemt for os at tage dem til danmark( sådan da) og "køre videre" i et dansk liv,ja jeg ved ikke,måske det bare mig,men af de skillemisser vi har set,har manden helt klart været et regulært svin overfor pigen,måske derfor jeg er lidt ensporet,jeg skal ikke kunne sige det.Og lader det hænge i luften. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/06-2006 21:53
|
|
Mugge, din oprigtighed er prisværdig, men jeg tror ikke du har tænkt den igennem. Du siger selv, at i har børn, og at du i jeres vennekreds har fortalt omkring din kones baggrund. Hvad tror du selv dine børn kan komme til at gå igennem, hvis deres kammerater finder ud af at deres mor er en fhv. *****? Din misforståede ærlighed kan komme til at koste dem dyrt og traumatisere deres barndom. Har du tænkt det igennem? Efter min mening er det en overordentlig farlig kurs at følge for alle implicerede. Din kone har haft muligheden for at starte på en hel frisk, uden gammel ballast og den har du berøvet hende. Jeg er sikker på at du har ment det godt, men forstår ikke din bevæggrund. mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 03/06-2006 21:54 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.