Se indlæg
 Udskriv debat
Slut med visarun ?
rinpoche
Nu ser det ud til at mange herinde mener at opstramningen af visa-reglerne er decideret rettet mod farang.
Det tror jeg personligt er en overfortolkning.
Der er horder af indere, pakistanere, kinesere, nigerianere i mindre omfang samt statsborgere fra en lang række af de ludfattige nabolande der også vil blive ramt heraf.

mvh
rinpoche

Suk Rak Ning
Efter hvad jeg lige har snust op, skal man som dansker søge visa i DK, for at komme ind i TH..............Om det er en and ved jeg ikke, men jeg vender fluks tilbage når jeg ved mere, er lige ved ar ringe til hvide sande
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

ben
Hejsa! Rinpoche; nu er dette jo ikke sprogforummet men farang betyder vel egentlig "udlaending/foreigner"? Jeg ved godt at Thaier mest bruger det om vesterlaendinge. Uanset hvad har du ret i at Kinesere/Inderere og andre asiatiske nationaliter er blevet naevt.

Suk; det passer ikke hvis du taler om turist visa som du kan faa i nabolande ogsaa, dog nu kun single entry 2mdr+1md(forlaenget i Thailand). I DK har de dog stadig double entry 6 mdr visa hoerer jeg.

1 aars visaer kan ogsaa faas i nabolande men kraever naturligvis de korrekte papirer (work permit/vielse papirer/bank statements eller hvad det nu er for et visa man ansoeger for).

Jeg tror dog at det er rigtigt at ens hjemland (DK for os) vil vaere let "flinkere" med krav til feks et 1 aars non-em b visa("undersoege biz muligheder/evt. et brev fra en advokat) eller et non-em O visa ("besoege familie og venner"Wink.

Skaal!

Suk Rak Ning
Har lige talt med en fra amb i hvide sande , om han var fuld ved jeg ikke, men han kunne intet fortælle mig, så jeg sender ham hermed en klaphat Wink

Suk.............Cool

Suk Rak Ning
Er der nogen der ved, hvor det immigrationskontor ligger på Phuket

På forhånd tak.

Suk.........Cool

Suk Rak Ning
Mit hjemland er hverken DK eller TH..........men det er i Euorpa , så mon ikke de samme regler gælder for mig..?

Riis
det håber s'gu de gør Smile
http://johnriis.spaces.live.com

http://www.phuket-naiharn.dk
ben
Jeg vil tro at europaerere vil have det nemmere i Europa uanset om de er fra (taler her om dit pas - ikke din bopaelsbase) det specifikke europaeiske land de soeger i. Jeg har dog hoert at ideen er selvfoelgelig at en/et Thai ambassade/konsulat i Danmark selvfoelgelig er der hovedsagligt for at servicere danskere (og bosiddende/besoegende thaier). Sjovt at Hvide Sande ikke kunne svare paa noget some helst. Grin Jeg hoerer ellers at de normalt er ganske fornuftige der.
Skaal!

rinpoche
ben skrev:
Hejsa! Rinpoche; nu er dette jo ikke sprogforummet men farang betyder vel egentlig "udlaending/foreigner"?

Betyder specifikt: udlænding af vestlig oprindelse, hvad vi i daglig tale vil kalde hvid. Engelsk: Westerner - I USA også: Caucasian.

Udlænding (uden at komme ind på den specifikke oprindelse) er på thai: Shao Dtaang Prathet eller Khon Dtaang Chaat.

mvh
rinpoche

jesperfrb
Specifikt kommer det fra ordet: Farangset" som betyder "franskmand" men er blevet udvidet til alle vesterlændningeShock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ben
Fint nok.
Nyeste er at no. 2 i emmgration har udtalt at der vil blive talt DAGE (max 90) ikke STEMPLER(max 3) inden for 180 dage. Man kan altsaa godtrelse ud/ind mange gange med VFA stempler saa laenge man max er I Thailand i 90 dage ud af 180.

Han udtalte ogsaa at man GODT kan fortsaette med at faa rigtige turist visaer back to back og bruge dem hele aaret.

Her er seneste: http://khaosanroa...issues.htm

Jeres udsendte visa-reporter Cool.

Skaal!

dutling68
lækkert arbejde bare forsæt for vi har sgu brug for al den viden vi kan få......Cool

ben
Baseret paa de seneste nyheder kan man istedet for 12x30dages VFA stempler (ca. 12 x 2000 Baht Incl. Cambodia visa = 24000/aar) tage til nabolande og koebe visa (60 days+30 dage forlaengelse i Thailand) paa Thai ambassade - det vil saa vaere 4 ture til udlandet (med mindre man er heldig og finder et 6 mdrs dobbelt/triple entry turist visa).

Man kan ogsaa kombinere de 2 metoder: feks. 3 mdr med 3 visarun med alm. 30 dages stempel (VFA), efterfulgt at en tur til udland for 2+1 md visa og saa gentalge processen.

Jeg er ikke helt sikker paa hvor meget de nye regler vil koste extra men mener visaet koster omkring 2000 Baht, 1 md forlaengelse 1900 Baht - oveni kommer saa rejsen og evt. et hotel for en nat - saa hver 3 mdr visa kan godt blive taet paa 10.000 Baht per omgang afhaengigt af hvor man tager til.

Saa lidt dyrere - men altsaa ikke umuligt (som jeg forstaar reglerne nu) at blive 12 mdr om aaret (med et par rejser).

Skaal!

Suk Rak Ning
Er på vej til emmigrations office, men det du siger der Ben, jeg tror der er noget om det, men i får lige en meldning når jeg er tilbage.

Mvh.Suk.........CoolCool

ben
Super Suk! Altid godt at hoere fra andre (rimelige) kilder! Vi kan hjaeple hinanden til at forstaa bedst muligt.

Jeg proever bare at hjaelpe. jeg selv har mit paa det toerre visa-maessigt men hvis jeg kan hjaelpe nogle danskere here saa goer jeg det med glaede!

Lad os hoere hvad du siger! Skaal!

Suk Rak Ning
Talte med bossen på Immigrations kontoret i Phuket lufthavn: 2 x visarun i et naboland-----> 3 land og få 2 md + 1 md på immigration i TH, så vi kan alle ta' det roligt, som Ben skriver, ja det bliver lidt dyre, men hvad gør det når bare vi kan blive her-

Den med 90 dage ud at TH den holder ikke.

Alt er dog nemmere , hvis man er Thaigift, så kære Ning vil du gifte dig med mig....Wink

Mvh. Suk..............Cool

Dete var jo sådan set bare lige præcis det Ben havde fundet frem til.

Ingen grund til nervesammenbrud !

lindegaard
ja se og bliv gift Suk, jeg skal nok donere en kasse Sang Som, du vil vel ikke ha' blomster..Grin
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Nuk
Hej Suk.
Dubehøver ikke at gifte dig.......
Men nyd nu de 3 mdr. på Malorka Smile
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

tintin
Dette er historien til Tavarish, eier av asiaforum.no. Det later til at ikke alt er så nemt som enkelte later til å troWink
Originalet kan leses her:
http://www.asiafo...59da#99131

Da er tydeligvis de nye visumreglene til Thailand blitt iverksatt noen uker før de skulle flere steder i verden. For jeg har nå fått avslag på turistvisum (60 dager + 30 dager) både i Indonesia og Singapore.

På begge ambassadene ble jeg fortalt at de hadde iverksatt de nye reglene fra 15 september. Når jeg påpekte at reglene i forhold til den gamle regjeringen skulle iverksettes fra 1 oktober, og at det nå er en ny regjering, ble jeg ignorert og forklart at reglene er like for alle.

Vurderte å ta turen til Malaysia men har i dag fått informasjon om at jeg ikke kan forvente noe positivt svar der heller.

Jeg er dog velkommen til å reise inn til Thailand igjen på vanlig 30 dagers turistvisum.

Her skyter Thailand seg i foten atter en gang etter min mening. Håper at en eventuelt ny regjering skrinlegger dette, for ellers kan jeg fort bli langtidsferierende i Malaysia eller et annet nærliggende land og bruke pengene mine der.

Mvh. Tintin

ben
Tintin; ja der er flere ambasader i lande taet paa der ALTID har vaeret meget strenge mht. at udstede turist visaer - Singapore er et af dem. Cambodia har foert givet problemer for folk ogsaa, specielt ved udstedelsen ad no. 2 turist visa. Dette er ikke nyt. Indonesien har jeg aldrig hoert nogle proeve foer.

Sikreste er at soege i hjemland - i DK udsteder de vidst stadig 6 mdr dobbelt-entry turist visaer? Malaysia er vidst stadig meget flexibel med at udstede 2+1 turist visaer.

Problemet er af ambassader kan saette deres EGNE regler og nye regler, kombineret med kupforvirring goer at de heller vil have deres paa det toerre ogderfor bliver endnu stengere end reglerne kraevede.

Vi maa se hvordan det udvikler sig. Skaal!

Spring til debat: