Se indlæg
 Udskriv debat
Militærkup på vej i Thailand ? Thailand i undtagelsestilstand !
jesperfrb
Jeg tror ikke kongen er død, militæret har altid været kongentro, og støttet ham. Nej det har været sådan ved alle de kup jeg har hørt om, slukke for tv og sende billeder af kongen og gamle Thaisange, var der selv både i 1976 og 1991.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Stampe
REJSEVEJLEDNING THAILAND
Gyldig 19-09-2006

Den 19. september 2006 erklærede den thailandske premierminister, som på det tidspunkt befandt sig i New York, undtagelsestilstand i Bangkok. Baggrunden herfor er et igangværende forsøg på militærkup i Bangkok.

Der er rapporter om militærkøretøjer i nærheden af regeringsbygninger, samt at militæret skulle have besat flere kontorer.

Den danske ambassade følger situationen meget nøje. Der er herfra ikke rapporteret om tilskadekomne danskere som følge af de aktuelle begivenheder.

Til danskere i Thailand og pårørende i Danmark kan det oplyses, at er er problemer med at komme igennem på mobilnettet. Det oplyses endvidere, at Bangkok Internationale Lufthavn er åben for ind- og udgående trafik.

Danskere, der opholder sig i Bangkok, opfordres til at følge situationen meget nøje. Der er p.t ingen meldinger om større uroligheder, men kan hurtigt ændre sig.

Danskere rådes til at undgå at komme i nærheden af demonstrationer og større menneskemængder. Ligeledes bør man holde sig på afstand af større regeringsbygninger. Enhver anvisning fra thailandske myndigheder bør følges præcist.

Danskere i Thailand samt disses pårørende i Danmark anmodes om at følge med i Udenrigsministeriets rejsevejledning, som løbende vil blive justeret i lyset af den lokale udvikling.

i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

mattidk
jeg kan ikke se det vil være noget store urolighed i Bkk...
De fleste Bangkok folk er måske glad for at det sker nu..., de kan ikke lide Thaksin åbenbart.
Der kommer også en stor demonstration som er MOD Thanksin, og støtte militær.
Det eneste urolighed som kan ske, er mange politi folk tilhører til Thanksins grupper fx. hans gamle venner da han var i politi skole. Men jeg vil nok tro at der ske ikke noget.

mat

Har det ikke hele tiden ligget i luften med det kup efter det sidste valg. Tror ikke man skal være nervøs for at tage afsted, jeg er i hvert fald ikke. men ok der er også lang tid til den 21 / 10 og til den tid tror jeg det er overstået.

jesperfrb
Jeg kan da komme med lidt inside information, omkring situationen.
SAS havde tænkt sig at aflyse aftens afgang, men fik garanti direkte fra det Thailanske HOF om at der ikke skulle udbryde alvorlige uroligheder, og der var garanti for at lufthavnen skulle forblive åben. Så SAS flyver normalt, og forventer at gøre det forsat.Smile
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ben
CNN/BBC/CNBC blev blokeret (paa UBC) engang i gaar nat - saa fortsaet endelig med at skrive hvad i hoerer fra CNN/BBC/nyheder her.

Deres hjemmesider er ikke blokeret og nettet oppe men noget langsomt grundet traffik.

Thaksin has been overturned by the military who confirms they will hand power back to the people/new government.

Skaal!

tuktuk
Alt fortsat roligt i Hua Hin/Thailand, ingen TV og Radio, men forventer en forklaring senere idag...

www.tuktours.dk
tuktuk
Har lige været ude at køre en tur, kom forbi kongepaladset i Hua Hin, de har doblet vagterne foran paladset, men eller minder Hua Hin om sig selv på en ganske almindelig Onsdag, så indtil nu ånder alt FRED OG RO, dog med et gram af usikkerhed, men det er vel meget naturligt ??

Thailandske tv kanaler er begyndt at sende lidt igen, dog ikke fuldt program... Smile

www.tuktours.dk
Suk Rak Ning
Hej tuk tuk.
Ja, der er lidt tv nu, tak for meldingen, ved du eller andre mere, så skriv endelig.
Høre jeg nyt, får i selvfølgelig også en melding her fra Phuket

Ingen grund til nervesammenbrud.

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

prasat
Tag roligt afsted, de militærkup, der har været i de sidste 20 år har ikke været (særligt) blodige. Det værste skete i starten af 90erne, hvor den demokratisk valgt regering satte militæret ind mod demonstranter.
Jeg mangler en flysædepartner til Bangkok (afgang 21.10 hjem 4.11). SAS har en auktion med 2 billetter (hvor jeg kun kan bruge den ene), som udløber i morgen aften. Prisen er pt. 6000 kr. for de to billetter. Ring eller mail

dette er vist ikke lige den rigtige beskrivelse af hvad der skete i 92, den gang gik militæret også ind og afsatte en folkevalgt PM. det er faktisk ret lig det der sker lige nu, spørgsmålet er hvis taksin kommer hjem hvad der så kan ske når han for samlet tropperne, han betragter da sg selv som leder endnu.

prasat

somkid
hmmm....jeg kan ikke lade vaere med at taenke paa om der ikke er andre motiver end at fjerne Thaksin. Det ville ikke ( i mine oejne) gi saa meget mening at lave et kup nu, hvis man reelt kun oenskede at ta magten i kort tid, indtil der blev udskrevet valg..de var jo allerede planlagt...

Jeg ved ikke om man maa skrive saadan nogen ting i dette forum (det ville helt sikkert blive slettet paa hjemmesider i Thailand), men jeg har en mistanke om at det er tronfoelgen der er ved at blive sikret her...forestil jer hvad der ville ske naar kongen doede...det er ikke lige fordi tronfoelgeren er saerlig populaer, hvem ved hvad der ville ske.Man kunne maaske tro at der ville komme en del uro. Det kunne maaske ses som en "god" ting at ha militaerets opbakning i saadan en situation...Sonthi, som indtil for meget kort tid siden, var anset som u-politisk, har nermest vaeret talsmand for kongen i lang tid...

Jeg gaar ud fra dette svar enten bliver slettet, eller folk maaske bliver lidt forargede...men jeg vil da gerne hoere jeres meninger...

latour82
Hej Somkid.

Dine formodninger er som taget ud af min Thailandske kones mund.
Niels

Suk Rak Ning
Thaksin er en NAR, så jeg er enig i dit svar, hans parti hedder Thai rak Thai, det skulle havde heddet PHOM RAK NGEN............TAK

Suk.............Cool

tuktuk
interresant teori, men hvem ville dit bud så være til en tronfølger ?

www.tuktours.dk
Suk Rak Ning
Har lige spurgt Ning ang tronfølger, svaret var : sorry dear, det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke kan forstille mig at min konge er død...............Ning

Mvh. Suk...........Cool

somkid
Uden at vide saa meget om det, saa ville jeg tro en stor del af befolkningen ville gaa ind for Maha Chakri Sirindhorn som tronfoelger, selv om det i teorien ikke er muligt. Kronprinsen, med sin militaere baggrund ville helt sikkert ha militaerets opbakning (samt mere konservative kraefter i befolkningen)...gad vide hvad kongen taenker om det...

latour82
Jeg tror at kongen "accepterer" dette statskup, med det formål at sikre at kronprinsen bliver hans arvetager.

Niels

tomu
Jeg er ikke helt med.. Hvorfor skulle kronprinsen ikke være arvetager?
Er der kræfter i Thailand, som arbejder for noget andet?Frown
Ved godt at han ikke er populær som sin far, men alligevel...
Redigeret af tomu d. 20/09-2006 10:12

lindegaard
Ifølge den erklæringen som blev læst op på samtlige tv-kanaler så er grundloven fra 1998 sat ud af kraft, der er nedsat en reformkommission

for et par år siden havde Thailand en delegation i Dk for at se på den mulighed og ændring vi her lavede for en ændring af arvefølgen til tronen. det ville før ha' været utopi at lave en sådan ændring, men kronprinsen står vist ikke øverst på alle Thai'ers ønskeliste om en ny monark, måske vil man med en reformkommission lave ændringer til den forholdsvise "nye" grundlov (1998), alt er muligt, og alt er spekulation. var der ved sidste kup, ingen problemer der, det foregik meget roligt, ville være mere nervøs for landets fremtid hvis kongen var død... man kan sige meget om Thaksin, men i mine øjne har han været det bedste kort for Th. længe, bevares han foretog et salg og en rokering af egne midler, til fordel for egne familie medlemmer osv. men det er da ingen ting i forhold til hvad tidligere regeringer har puttet i egne og familiers lommers, uden der decideret er sket noget godt for Thailand, og folket... men det er min meningSmile
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Suk Rak Ning
Populær og populær, det har vist ændret sig, jeg er ikke den store tilhænger af sønnen, ser da også hellere at Maha Chakri Sirindhorn bliver den næste i rækken.

Mvh. suk................Cool

Spring til debat: