Se indlæg|
utro???
|
|
|
Lagt på d. 15/01-2007 15:47
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
stavefejl skrev: Altså: En fyr møder en pige i en bar og så er han glad. Så søger han råd og vejledning på dansk-thai og vupti så er der gang i skidtmøllen. Jeg er evigglad for jeg ALDRIG har spurgt om råd her. Tak for kaffe for nogle stygge barnlige indlæg. Dermed ikke sagt, at man skal tænke sig om. Det skal man. Jeg har netop haft besøg hjemmefra af nogle gode venner. Den ene var her sidste år og faldt for en..... ja barpige...... hun har aldrig spurgt ham om penge... det undrede han sig naturligvis over når man nu ved det gør mange af dem. Hun spurgte ham mange gange i mails og sms om han ville se hende igen når han nu kom hertil. Ja det ville han gerne, men han er jo ikke "født bag en vogn", så han vidste godt hvad hun har lavet i mellemtiden. Nu tyder alt på han tog fejl. Jeg hentede mine venner i lufthavnen, regnede med at vi var 4 personer i bilen på vejen hjem inkl. bagagen. Der tog jeg sku fejl. Hun var mødt frem sammen med sin veninde og køn var hun sku og klassisk klædt i tøjet. Ikke noget barfit outlook. Min ven vidste ikke lige om han skulle le eller græde. Men hun havde købt blomster til ham. Og hun græd. Ja ja skuespiller var min første tanke, men hun græd hele vejen hjem til Din Daeng. Og jo hun fortsatte med de tårer konstant og hele tiden da vi skulle ud og spise på 89 bath restaurant om aftenen. Hun havde nemlig fået et rigtigt arbejde på en regeringsskole...... Og jo med id kort og en kontrakt - som min bedre halvdel sagde god for ikke sådan så hjemmefikset ud. Mindre end en måned efter han var rejst hjem havde hun flyttet sit indbo ud til sin storesøster på den anden side af floden og der boede hun næsten gratis og søster havde skaffet hende en kontakt på en skole som hjælpelærer til 8.000 bath om måneden. Hun var aldrig blevet helt færdig med uni, men skolen havde ansatte hende. Dermed ikke sagt hun IKKE lige kunne havde "lagt vejen forbi" Nana igen når kassen var tæt på at være tom. Men med en arbejdsdag fra 7.15 til 16.30 mandag til fredag og 9 til 3 på lørdage, så tror jeg faktisk ikke hun har megen energi til "at arbejde i bar" ved siden af. Men det her er jo Thailand, så man ved aldrig, men min bedre halvdel siger hendes sprog og kropssprog er så pænt og fint at hun faktisk tror på at den korte tid hun arbejde som barpige er helt overstået. Jeg har set min bedre halvdels vagtplaner for de sidste 12 år fra hendes arbejdsplads og med natarbejde alle årene igennem, så ved at hun har haft meget svært ved at lave andet ved siden af. Derfor stoler jeg på hendes råd og vejledning og det samme gør min ven. Men mit råd er brug hovedet - altså det øverste og så rejs hertil i god tid gerne nogle dage før end den dag du har fortalt hende. Pas på med at opsøg den bar hun arbejdet i og spørg efter hende eller ved at vise dig i området. De er gode til at lugte lunten - bedre er det at lade en "anden turist" kikke på billedet af hende og lade den gå derhen, så kan jo møde en pige derfra og sprøge hende om hun kender hende da han kender hendes boyfriend med et andet navn end det hun kender ham under. Alternativt skaf et ny skrabenummer og send hende et par sms og sprøg om hun forsat vil mødes med dig. Altså ikke dig som den du er men med at andet navn. Det vil hurtigt kunne afslører hvilke "metode" hun benytter sig af. Søg for at dit sprog er anderledes end normalt i din sms. Jeg har kendskab til en der brugte 2 simkort til at overfalde sin bekendte barpige med tilbud over en periode på et par dage, herunder også emails. Han fandt "desværre" ud af, at hun vist ikke var til at stole på. Den pige troede nemlig, at Matt som han bl.a. kaldte sig, var en englænder hun holdte meget af og derfor brokkede hun sig over at havde glemt at sende penge når han nu havde lovet dem forleden. En anden jeg kender mødte en "ikke barpige", men hun havde da alligevel lært nogle tricks...... hun sendte ham i banken for at sætte nogle penge ind, så hun kunne betale en regning. Sådan ca 2000 bath, så det gjorde han. Da han stod i en filial af Bangkok bank og ville sætte penge ind, tænke han lad mig få lavet en bankbog og atm kort. Det ville de gerne, så han satte lige 20000 bath ind på sin nye konto. Og bad derefter bankmanden om at flytte 2k bath over til hendes konto. Det rørte bankmanden at vise skærmen til min ven, så han kunne nemt se alle "transaktionsoplysninger" fra hendes konto. Han fik et chock. Hun havde over 300.000 bath på kontoen. Den kode der stod på en del af linjerne er den samme som i min bank og betyder kontooverførsel - ind eller udland - de fleste var på 20.000 bath eller der omkring...... Der blev en del at forklare for hende. Jo det var provision fra hende arbejde.... var en af forklaringerne, en anden, at det måtte være en fejl at der stod så meget, hun mente kun selv hun havde 300 bath og sådan fortsatte det ud af samme spor, indtil han bad hende om at gå med ned til atm'en og hæve nogle bath. Det ville hun ikke. Senere forklarede hun at en japansk mand havde forelsket sig i hende og blev ved med at sende hende penge af egen fri vilje....... Et faktum var dog hun stort set ikke brugte penge siden hun jo havde så mange i banken, men han brugte dog hovedet og sagde pænt farvel. 300.000 her er mange penge. Og sådan det med frivilligt at sende penge hele tiden uden at få noget igen..... Så brug hovedet. Takker for historien, den var rigtig god at læse |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 15/01-2007 16:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Normalt gider jeg ikke kommentere denne type indlæg fordi at det er nærmere reglen end undtagelsen, at hele tråden går i hat og briller p.g.a "meningsudvekslinger", men jeg kan sgu ikke nære mig. Naturligvis er der massere af bar-piger som hellere end gerne vil plukke dig for hvad der er muligt – det kan der absolut ikke være nogen tvivl om. Dog mener jeg bestemt også at der findes massere bar-piger som er søde og rare og ikke kun har til formål i livet, at malke udlændinge. Der er massere af mennesker der er blevet snydt – eller føler sig snydt – af bar-piger og som så anlægger sig en negativ holdning til alle den slags piger. Gad vide om det modsatte ikke også er tilfældet – gad vide om der ikke er mange bar-piger som gentagne gange, er blevet snydt af udlændinge der lovede dem guld og grønne skove og når alt kommer til alt viser det sig at være en løgn. Jeg tror ikke per definition, at en pige som starter med at arbejde på en bar er pengegrisk, udspekuleret og manipulerende, men der er nok mange af tøserne der bliver det efter at været blevet snydt af faranger tilpas mange gange. Desværre er der mange af os udlændinge som får ejer-mentalitet over pigerne så snart at man har givet dem deres 1000 bath om dagen og tror at man så kan tillade sig at gøre hvad som helst. Jeg kan sgu godt forstå at tøserne prøver at få det meste ud af det i de situationer. Når så en udlænding har set sig varm på en bar-pige giver han hende beskeden om at han gerne vil hjælpe hende ud af baren eller gerne vil have hende med hjem. Det bliver typisk krydret med at man sender 5-10.000 bath om måneden og så regner med at pigen bliver på sit værelse og sidder og glor ind i væggen, indtil at falangen nu formår at komme til Thailand igen efter adskillige måneder eller længere. Dette scenario finder også gerne typisk sted efter at falangen har været sammen med pigen i måske 2 uger under sin ferie i Thailand – det er da ikke så underligt at pigerne ikke rigtigt tror på det. Hvis så endelig det kommer så langt at falangen får taget pigen med hjem til sit eget land kommer der en helt ny vifte af problemer for falangen. Desværre sker det tit at manden går på arbejde som normalt og så overlader pigen derhjemme til sig selv – så kan hun pænt sidde og vente på manden nu kommer hjem fra arbejde igen og kan være lidt sammen med hende. Mange gange er manden dog træt efter en lang arbejdsdag og har ikke rigtigt lyst til at lave andet en at sidde i sofaen og se nyhederne i fjernsynet. Det må være lidt trist for pigen når nu hun har siddet og ventet på at manden kom hjem hele dagen. Så kommer vi til den dag, hvor hun spørger om det ikke er muligt at sende lidt penge hjem til sin familie. For mange personer blinker advarselslamperne allerede her og hvorfor er der overhovedet brug for at sende penge hjem til hendes familie? Er hun bare ude på at malke pengepungen så hendes familie kan få den nye Toyota Vigo? Måske var der en årsag til at hun arbejde som bar-pige før i tiden – måske har hun sendt penge hjem til familien i årevis og nu hvor hun så er flyttet til den anden side af planeten og ikke har et arbejde endnu kan hun ikke længere hjælpe familien. Når så forholdet på et eller andet tidspunkt går i stykker er det jo naturligvis pigens skyld – og hun var jo i øvrigt også bar-pige så alle de historier man læste på nettet før er nok sande. Det er mange gange svært for mennesker at indse at de måske selv har en del af skylden i at det ikke gik helt som planlagt – det er jo også meget nemmere at skylde skylden på en anden og så lige putte dem i en bås der hedder "Bar-pige". ' Jeg tror at mange at de problemer og gnidninger der opstår i Thai / Falang forhold grunder i manglende forståelse for hinandens kultur og baggrund. Hvis både manden og pigen gjorde en indsats for at prøve at forstå hinanden bedre ville det gøre livet nemmere for mange mennesker. Jeg påstår overhovedet ikke at bar-piger er guds gave til os mænd eller for den sags skyld at alle bar-piger er engle. Jeg mener bare at man nogen gange skal kigge lidt dybere i kortene og se ud over alle de fordomme og dårlige historier der nu findes rundt omkring. Naturligvis skal man passe lidt på og udvise normal dømmekraft i starten, men det hele bunder vel i om du kan acceptere at hun har været / er bar-pige og så i øvrigt om du vælger at stole på hende. Et ægteskab der ikke bygger på tillid er dømt til at fejle. Til And – hvis du virkeligt føler at du vil noget med den pige du har mødt er der kun en eneste udvej – få hende ud af bar-miljøet med det samme. At hun sidder og venter på sit værelse kan hverken du eller hende være tjent med. Thailændere er et meget socialt folkefærd og tænk på hvor svært det må være at blive på værelset når veninderne går i byen og på baren. Sørg for at få lavet et visum til Danmark til hende asap og tilbring noget tid sammen med hende heroppe så i kan se om i overhovedet kan holde ud at leve sammen. Hvis du har nogle spørgsmål omkring visum eller visumreglerne er du velkommen til at sende mig en privat besked. Mvh Hep |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 15/01-2007 16:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
En klapsalve skal lyde her fra til Stavefejl samt Hep Suk..................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| mgj |
Lagt på d. 15/01-2007 16:54
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 68 |
Jeg vil ligesom HEP, sige at jeg normalt ikke vil blande mig i de MANGE og UNØDVENDIGE "hundesalgsmål" på en ellers seriøs og MEGET GOD side (TAK KIM) Men ind imellem kan bægeret sgu flyde over!!!!! Hvordan kan nogen generalisere i den grad, de minder sgu om racisme i gamle dage (alle negere lugter og er dovne). Selvfølgelig er der folk der bliver plukket af barpiger (og nogle af dem jeg har mødt, beder sgu selv om det!!), men der også eksempler på det modsatte, og mange der lever et godt liv sammen, på trods af hvor de mødtes. Yderligere er der ogstå STOR forskel på hvor længe pigen har arbejdet som "professionel" jo kortere tid jo bedre! HEP CITAT : "Jeg tror at mange at de problemer og gnidninger der opstår i Thai / Falang forhold grunder i manglende forståelse for hinandens kultur og baggrund. Hvis både manden og pigen gjorde en indsats for at prøve at forstå hinanden bedre ville det gøre livet nemmere for mange mennesker. " Nå vi nu gifter os med en anden kultur, hvilket gælder både mand og kone, så må man naturligvis respektere hinandens baggrund og skikke! Har mødt en del som nægter at sende penge til Thailand, "de må sgu klare sig selv, det gør vi Danmark" JAMEN HALLO BØGETOSSE!!! i Thailand sidder en familie der er afhængig af den smule penge du kan brænde af på et par timer i byen i DK, og skik og brug er altså at børnene hjælper forældre og søskende (hvilket sikkert også var grunden til at du fandt dem på en bar!!!!!! Og måske skulle man sætte sig lidt ind i hvad man forpligter sig til, inden man render med p..... ud af bukserne til nærmeste giftefoged!!Hvis man ikke kan acceptere de krav der stilles, jamen så lad være med at gifte jer, spar alle de penge sammen i normalt skulle sende hver måned, og vupti er der 6 -> 12.000 kr at tage til Thailand for, hvor i nemt finder selskab 2-3 uger om året, Et gammelt dansk ordsprog (en anelse omfuleret) skik følge eller brud fly ![]() Hilsen Martin (og min skønne Thai kone, som bringe glæde i mit liv i denne kolde tid) Redigeret af mgj d. 15/01-2007 16:57 Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 15/01-2007 17:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
HEP Et af de indlæg der gør siden til en posivtiv og glad side TAK kylling |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 15/01-2007 18:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
tak til stavefejl og hep for gode indlæg |
|
|
|
| and1978 |
Lagt på d. 15/01-2007 23:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
![]() ![]() som sagt er hun i suphanburi hvor hun har lovet sin bror og passe hans barn i 2 uger,så ham og konen kan arbejde det er jo fint nok Problemet er bare jeg må ikke ringe hende op da hun bor ved sin far og farfar (samme hus)´grunden til det er at hun ikke har fortalt om mig til dem.Hun havde lovet at ringe idag og da jeg skrev til hende "can i call you now my love"?? skrev hun tilbage "sorry my love i cannot now miss you".Så blev jeg sur og ked af det og skrev tilbage at jeg følte det som om,at hun boede i et fængsel og ikke kunne afsætte tid til mig og at jeg bare kunne gå og vente på at høre fra hende.Man begynder så at få nogle tanker om det nu passer alt sammen med hvorfor jeg ikke kan ringe til hende fordi hun er ved sin familie.Sagde til hende igår at hun måtte fortælle dem om mig og hun sagde hun nok skulle prøve,men hun var bange for sin fars reaktion.Men som hun sagde til mig please understand me thai family and dk family not the same.jeg prøver....jeg prøver virkelig.sidst jeg ringede måtte vi afbryde da hendes far kom...jeg elsker hende og jeg håber hun elsker mig så hvorfor holde det hemmelig.... |
|
|
|
| and1978 |
Lagt på d. 15/01-2007 23:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Så det godt man altid man har nummeret med SADE "NO ORDINARY LOVE" og de følelser man kan få for en pige...ja det kan være mærkelige kan få helt ondt i maven...![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/01-2007 03:53
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hej Hep hvor er det godt skrevet , endelig et et indlæg der ikke rakker nogen ned og tror mange skal tænke meget på hvad du har skrevet og tænke sig lidt mere om hvad de skriver om . du ramte hovedet på sømmet. |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 16/01-2007 09:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Godt Stavefejl og HEP. dejligt at det tunge artilleri kom på banen. godt skrevet. så sandt så sandt |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 16/01-2007 11:31
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
hejsa ja hva skal man sige til det....... der vil altid komme indlæg for og imod... nogen uvidenhed og andre af ren og skær erfaring. Men kan vi komme så vidt her på DTW at vi kan diskutere både fordele og ulemper ved Thailand, så er vi nået langt og kan hjælpe mange.... Bar piger eller ikke bar piger, der er jo ikke den store forskel, at finde en af de få gode er meget mere vanskelig for os end det er for en Thai mand. Problemet er nok bare ofte at mange mænd som har sin gang her i Thailand er ligeså pilrådne som de værste bar piger. Jeg har kendskab til en Dansker der lokker piger fra Isan til Pattaya for at arbejde i en dansk ejet restaurant til GROV underpris. Så nej der er nok nogen gange ikke noget at sige til at pigerne tænker farang.. pluk ham. Lad være med at spørge hvem jeg hentyder til, for jeg gider ikke nogen hævn aktioner... le-si |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 17/01-2007 14:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det er ikke kun barpigerne, som prover at faa saa mange penge ud af os faranger som muligt. Det er stort set dem alle. Hvergang der skal betales for det ene eller det andet, vil de starte med en hoejere pris, end hvis det var en thai der skulle koebe. Naa men det aendre sig noget, naar man begynder at kunne handle paa thai(sproget). Det/dem som ikke aendrer sig er barpigerne. De vil altid blive ved med at proeve og proeve, paa den ene eller den anden maade, at hive penge ud af deres (farang) mand. Familierne forventer det, og de har vaeret vant til, at have mange penge mellem haenderne, i den tid de arbejdede i baren. Ioevrigt er det jo noget dybt indbygget i thaierne at det er manden, der betaler gildet. Naar saa en farang kommer paa banen, saa er det ham, som betaler saa meget og saa tit som muligt. Man behoever ikke at have braendt fingrene, for at have opnaaet en vis erfaring med thaierne og deres kultur. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/01-2007 16:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
mgj skrev: Nå vi nu gifter os med en anden kultur, hvilket gælder både mand og kone, så må man naturligvis respektere hinandens baggrund og skikke! Det kan til tider være lidt vanskeligt, i de tilfælde hvor kultur og skikke er modsatrettede Det er vel også der hvor der hyppigst er sammenstød.Bare for at nævne de mest indlysende: Sinsot Support af forældre/svigermekanikken |
|
|
|
| mgj |
Lagt på d. 17/01-2007 16:36
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 68 |
rinpoche skrev: mgj skrev: Nå vi nu gifter os med en anden kultur, hvilket gælder både mand og kone, så må man naturligvis respektere hinandens baggrund og skikke! Det kan til tider være lidt vanskeligt, i de tilfælde hvor kultur og skikke er modsatrettede Det er vel også der hvor der hyppigst er sammenstød.Bare for at nævne de mest indlysende: Sinsot Support af forældre/svigermekanikken Hej Sinsot (der har forstået noget! heraf kaldenavnet)! Du har fuldstændig ret, og min kones og mit liv sammen er der heller ikke uden "kultur-sammenstød", det gælder bl.a. kontakten til min eks-kone p.g.a. børnene, Den var hun ikke helt vild med i starten, da man i Thailand ikke har kontakt med sin eks. på samme måde. Ligeledes har jeg da også måttet "sluge" et par kameler hen ad vejen. Men i mit tidligere ægteskab, måtte jeg da også ÆDE en del "kameler", de var bare af anden karakter. Jeg tror at vi falanger har en del nemmere ved at omstille os, da vi som regel har rejst i Thailand gennem flere år (for mit vedkomne gennem 20 år), hvilket nok ruster os bedre til kulturen. Mange glemmer at de rykker en pige op med roden, planter hende i TOTALT andeledes omgivelser, og nogle gange uden kontakt til herboende thai'er, samt de sidder mutters alene det meste af dagen. Mange danskere forventer at nu er de jo i det "glorværdige" vesten og har alt, så må de være lykkelige. Det viser endnu engang deres mangel på forståelse for Thai kultur, de visner sgu uden selskab. I det store hele skal der vel arbejdes på begge sider for at få et forhold til at køre optimalt, uanset om det er thai eller dansk? Martin
Redigeret af mgj d. 17/01-2007 16:36 Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 



















Det er vel også der hvor der hyppigst er sammenstød.