Se indlæg|
Golden Heart.
|
|
|
Lagt på d. 13/08-2007 08:16
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
golden heart skrev: Kaere Alle Sammen! Hvorfor kommer i ikke og besoeger os? How mush contry u come from??? Det gør vi også snart Redigeret af d. 13/08-2007 08:20 |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/08-2007 08:28
|
|
golden heart skrev: Kaere Alle Sammen! Rom blev ikke bygget paa en dag, men fortael mig en ting? Golden Heart spend around kr. 500.000 from the oct. 2006 till aug. 2007, for that amount we got: 1. 2 years rent for preschool, youth school and factory. Incl. Electric, phone, internet and so on. 2. Salary for 21 staff sins jan. 2007. 3. food and everything for 25 kids sins may 2007. 4. Machines, book, funiters, computers and mush, mush, mush more. How many organizations can make so mush for so little money, I would like to know? Hvorfor kommer i ikke og besoeger os? Det ville da være dejligt med en form for dokumentation for dine påstande. Lige en ting, lønninger til 21 medarbejder som arbejder med 25 børn.??? Jeg har ringet til jeres revisor, men får ikke svar på mine spørgsmål. Jeg ville meget gerne se et regnskab |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 13/08-2007 08:31
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 29 |
Jeg ved mange hjaelper deres nye thai familier, for ellers finder konen jo bare en ny farang, so ved at betale penge eller bygger hus for deres familie hjaelper de dem selv. Jeg er her for at hjaelpe fattige og har derfor ingen personlige interesser i at hjaelpe. I dag ser man at Thailand er "ejet" af kinesere og Farang. Den bedste maade at hjaelpe Thailand paa er ved at give thaierne en chance til at "eje" Thailand igen, dette goeres ved undervisning og hjaelp til export af de ting som Thaierne er saa gode til. De fleste ting der gaa til export i dag er via udenlandsk ejede grossister, hvor thaierne kun faar en meget lille del af kagen, dette holden Thaierne fasthold i fattigdom. Vil man virkelig hjaelpe Thailand og det Thailandske folk, boer man ikke give dem penge men laane dem penge uden renter og hvor tilbage betalingen, sker naar indtjeningen starter med at komme. Alle skal arbejde for deres loen ogsaa for at de faar foelensen for at det er deres penge og de har arbejdet haardt for dem. Lad os hjaelpe Thaierne med vores viden om europa, export og forretningsmetoder i vesten. Naar jeg ser de billeder som mange her bruger som deres profil, see jeg ogsaa hvem de er Eks. at have en email ved navn er saa nedladende. At have en skorpion eller en haette uden ansigt som billed skaber mistro om der virkelig ligger noget godt bag denne person. Alle ved at boern i alderen 2 til 7 aar har mulighed for stor indlaering. De rige har midler til at sende dem i pre-school hvormod de fattige boern enter er alene hjemme eller er med far eller mor i marken, hvilket goer at de er langt daarligere stillet naar de starten i skolen. I har ingen viden om hvor HAARDT det er for mig med alle disse her beskyldninger, naar man kommer for at hjaelpe andre mennesker. For at faa arbejdstilladelse i Thailand skal virksomheden etableres med en arbejdskapital paa 2.000.000 thb (ca. 330.000 kr) og der skal vaere minimum 5 thaier ansat, det maa vi sige at leve op til. De Thaier som har anparter i Golden Heart Thailand, ved vi er her for Charity, og ved derfor ogsaa der ikke udbetales nogen form for overskud, de goer de fordi de ogsaa gerne vil hjaelpe deres egne. Anders Jensen |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 13/08-2007 08:35
|
Hvis jeg skulle snyde eller stjaele penge ville cambodija, lao eller for den sags skyld Vietnam vaere en bedre sted, da Thailand har en del mere kontrol over tingene end de andre naevnte lande. |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 13/08-2007 08:42
|
Vi staar til regnskab for vores medlemmer som de foerste. Vi bruger ikke penge paa at sende regnskab ud. Naar vores halvaarsregnskab er faerdigt vil det vaere at finde paa vores hjemmeside. paa vores skole er der 2 uddannede laere, 1 hjaelpe laere og en til at lave mad og goere rent, saa har vi en adminstration og en produktion hvor resten er ansat. |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 13/08-2007 08:47
|
Kaere Suk. Det ser jeg/vi meget frem til. Det er dejligt med en person der toer staa ved sit ansigt. Kaffen staar altid klar. De Venligste Hilsner Anders Jensen |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 13/08-2007 08:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
golden heart skrev: Naar jeg ser de billeder som mange her bruger som deres profil, see jeg ogsaa hvem de er Eks. at have en email ved navn er saa nedladende. At have en skorpion eller en haette uden ansigt som billed skaber mistro om der virkelig ligger noget godt bag denne person. Nu er det jo ikke billedet på en lille avatar som definerer om personen er god eller ej, men derimod det indhold som personerne bidrager med her på siden. Nu er du jo rimelig ny her på siden og kan derfor ikke have sat dig ind i og fundet ud af hvilke personer der er gode eller dårlige. At drage tvivl om der ligger noget godt eller dårligt bag f.eks Webmaster fordi han tilfældigvis har en avatar som du ikke kan lide virker knap så gennemtænkt. I øvrigt kan jeg ikke se at du har lagt en avatar med dit billede ind på din profil og derfor virker det ikke særligt smart at hænge andre ud her på hjemmesiden. Personligt synes jeg at det som du og Golden Heart gør for thailænderne er udmærket. Jeg har ikke meget til overs for hverken BT's eller Ekstra Bladets "journalistik" så indtil at der forelægger konkrete beviser for "urent trav" i.f.m Golden Heart er jeg stadig rimelig åben. Jeg glæder mig også til at se regnskabet når det kommer på jeres hjemmeside. Jeg har lige selv tilbragt knap 3 uger i Khorat og det ærgrer mig at jeg ikke tænkte på at køre forbi og besøge jer så jeg kunne se det med egne øjne og få en snak med dig. |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/08-2007 09:04
|
|
golden heart skrev: Jeg er her for at hjaelpe fattige og har derfor ingen personlige interesser i at hjaelpe. Den lader vi lige hænge lidt..... Når jeg spørger venner og bekendte om dit(Anders) og Tommys virke i golden hearts. Så er det meget snak om jeres opsøgende arbejdsmetoder. Hvor i begge føre jer frem i byens natteliv som et par whoremongers. Hvorfor holder i ikke en professionel distance til jeres klienter?? Altså behøver man absolut at drikke alkohol og feste med pigerne. Jeg selv er tidligere socialarbejder og jeg delte sq ikke sprøjter eller drak alkohol eller fik en freebee hos gadens piger. dsd |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 13/08-2007 09:06
|
Kaere Hep! Det ville gaelde mig at se dig her i Korat, saa jeg haaber at se dig naeste gang du kommer til Thailand. Jeg er ny her JA, men de personer der udtaler sig om mig kender mig ikke og har ikke set golden heart pre-school eller fabrik. Men for mig er det ulaeggert med en email adresse med navnet for mig virker det som en farang alfons. Jeg siger hvad mit hjerte siger mig, om jeg laegger mig ud med nogen... til det kan jeg jo bare sige at nogen laegger sig ud mod mig, uden at have nogen viden om hvad jeg laver i Korat. Om hvem det er jeg laegger mig ud med om saa det var mafiaen selv saa taget jeg gerne denne fight. For jeg har GOD smag i munden. Meget af den chat og presse omtale der har vaeret om mig og Golden Heart har vaeret meget personlig, saa jeg mener jeg er i min gode ret til selv at vaere personlig! Eller er der kun de personer der har vaeret en del af Dansk-Thai i lang tid der kan vaere personlige? |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 13/08-2007 09:18
|
jeg har ikke vaeret i byen i 2 maaneder i Korat. Ja, jeg har festet mod nogle "bar" piger, og 2 af dem arbejder nu paa fabrikken. Jeg har en kaereste og behoever derfor ikke at benytte mig af deres sex ydelser, men er der for at vinde deres tillid, saa jeg maaske paa sigt kan faa dem til at forstaa at et job skifte vil hjaelpe dem i sidste ende. Tommy hverken drikker eller gaar i byen. Han er lige kommet til Korat og det taetteste vi er kommet paa en by tur sammen er naar vi har vaeret ude og spise. Jeg kender meget faa farang i korat og har kun vaeret i byen med en farang her (poul) da jeg skulle moede paa arbejde naeste dag gik jeg hjem 23.30. Saa hvem der har kunne fortaelle dette er mig et stort spoergsmaal? Alle de farang jeg har moedt i korat er en del aldre end mig og vi har slet ikke samme musik smag, derfor kommer vi ikke de samme steder, jeg har faktisk aldrig moedt en farang de steder jeg er kommet, saa igen et stort spoergsmaals tegn? Jeg har en del Thai venner og nogle fra Burma her i Korat og det er dem jeg gaar ud med! |
|
|
|
| golden heart |
Lagt på d. 13/08-2007 09:39
|
jeg er traet af at skulle forsvare mig mod vanvittige beskyldninger. Saa jeg vil sige som min afsluttende bemaerkning her paa dansk Thai website. Kom og besoeg os og se med dine eje oejne. De venligste Hilsner Anders Jensen phone: 0857770502 email: |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/08-2007 09:45
|
|
Mine kilder er ikke danske, men I er begge et par meget kendt ansigter i byens natteliv. Har aldrig mistænk jeres projekt for at være et scam. Det er der alt for meget ”amatør” over goldenhearts til at være. Jeg mener i startede med en okay ide, men ideen er udført af rene amatører!! Men at pleje omgang med sine klienter som i begge gør, viser da en stor mangel på forståelse for problemet. Man sætter sig selv i meget dårligt lys, hvis man på jeres uprofessionelle måde deltager i socialt arbejde og samtidigt plejer social omgang med sine klienter, stærk påvirket af alkohol på byen mange barer. dsd Redigeret af d. 13/08-2007 11:17 |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/08-2007 09:50
|
|
[quote]golden heart skrev: jeg er traet af at skulle forsvare mig mod vanvittige beskyldninger. Saa jeg vil sige som min afsluttende bemaerkning her paa dansk Thai website. Kom og besoeg os og se med dine eje oejne. De venligste Hilsner Anders Jensen phone: 0857770502 email: anders@golden-headk[/quotert.] Mener bestemt at i selv er skyld i de mange anklager mod jeres projekt, at fravælge/nægte at svare på spørgsmål gør jo ikke sagen meget bedre dsd Redigeret af d. 13/08-2007 10:37 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/08-2007 14:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
golden heart skrev: Jeg ved mange hjaelper deres nye thai familier, for ellers finder konen jo bare en ny farang, so ved at betale penge eller bygger hus for deres familie hjaelper de dem selv. Hvad er det for et afgrundsdybt stupidt og fordumsfuldt postulat, som du ikke har den ringeste viden om? Du brugte selv vendingen "vanvittige beskyldninger", no? Hvordan synes du selv at ovenstående bemærkning skal udlægges? |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 13/08-2007 16:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Om man laver socialt arbejde i TH, ja saa er det vel okay at gaa lidt i byen engang imellem, det ser jeg da ikke noget forkert i, men nu vil min kone og jeg snart besoege " Golden Heart " og ja , i skal nok faa en tilbagemelding......jeg haaber det bliver en succes.. Suk............. |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/08-2007 16:55
|
|
Nej Suk, man er simpelthen nød til at holde en professionel distance til sine klienter. Ellers kan man risikere at løbe ind i meget lokal-sladder om drukture i det lokale natteliv for børnenes regning. Kunne du forstille dig at BT’s fotograf fik et enkelt foto af en stangstiv Anders på bar i en intim samtale med en barpige. Golden Heart ville dø på BT's forside næste dag. Derfor er det selvfølgelig en alt for uprofessionel fremgangsmåde at drive sin forretning på. Hvis jeg skal refererer min kilde, så er det ikke et skønhedsmaleri jeg lægger øre til. Suk de historier jeg høre, får dine ture i Soi Erik til, at ligne en spejderudflugt. ![]() ![]() Det opsøgende arbejde som Anders bedriver med drukture i det lokale natteliv. Har dog fået flere af de lokale faranger til at sætte et kæmpe stort spørgsmålstegn ved Golden Hearts projektet. dsd |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 13/08-2007 17:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
rinpoche skrev: golden heart skrev: Jeg ved mange hjaelper deres nye thai familier, for ellers finder konen jo bare en ny farang, so ved at betale penge eller bygger hus for deres familie hjaelper de dem selv. Hvad er det for et afgrundsdybt stupidt og fordumsfuldt postulat, som du ikke har den ringeste viden om? Du brugte selv vendingen "vanvittige beskyldninger", no? Hvordan synes du selv at ovenstående bemærkning skal udlægges? Postulatet er nu ikke saa fordomsfuldt da det jo naermest er en offentlig hemmelighed at mange faranger sender penge til deres thai familier.F.eks. kan deres stupide vandboefler jo blive 'mai sabai' og skal spise 'yaa' ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 13/08-2007 17:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Jeg ved ikke hvad jeg skal svare, men at gi' lidt penge til fordel for et lille barn, hvordan goer man saa det....??? Jeg vil selvfoelgelig foelge det lille barn, saa jeg er sikker paa at jeg rammer plet.. Men at besoege G.H er vel ingen skade til !!! Redigeret af Suk Rak Ning d. 13/08-2007 17:13 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 13/08-2007 17:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
deepseadivers skrev: Det opsøgende arbejde som Anders bedriver med drukture i det lokale natteliv. Har dog fået flere af de lokale faranger til at sætte et kæmpe stort spørgsmålstegn ved Golden Hearts projektet. dsd Er det noget du har klippet ud af en avis eller er det begyndelsen til et nyt kapitel i farang bogen om 'Khun Horemongers gyldne dage i Korat' ??? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/08-2007 20:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ajarn skrev: rinpoche skrev: golden heart skrev: Jeg ved mange hjaelper deres nye thai familier, for ellers finder konen jo bare en ny farang, so ved at betale penge eller bygger hus for deres familie hjaelper de dem selv. Hvad er det for et afgrundsdybt stupidt og fordumsfuldt postulat, som du ikke har den ringeste viden om? Du brugte selv vendingen "vanvittige beskyldninger", no? Hvordan synes du selv at ovenstående bemærkning skal udlægges? Postulatet er nu ikke saa fordomsfuldt da det jo naermest er en offentlig hemmelighed at mange faranger sender penge til deres thai familier.Er det ikke fordomsfuldt? for ellers finder konen jo bare en ny farang Den er jo også møntet på dig, du har jo en thai kæreste. Jeg ved godt hvad denne bemærkning er affødt af, for i et tidligere indlæg, betvivlede golden heart at medlemmerne på denne site nogen sinde havde gjort noget for andre, hvortil jeg replicerede at han ville blive forbløffet over hvad nogle herinde har gjort for deres udstrakte thai familier eller bekendte. Der er ingen herinde der kan hjælpe hele thailands befolkning, heller ikke golden heart, så hvis medlemmer herinde hjælper deres nære i thailand til en bedre tilværelse, så siger jeg bare: Respekt for det. Og det tjener gh ilde at komme med sådan en gang uinformeret og fordomsfuld snak og det undrer mig så meget desto mere når han nu angiveligt arbejder med tidligere medlemmer af det "lette kavaleri", hvilket vel burde være ensbetydende med, at han netop ikke ligger under for gængse fordomme..... hvilket så åbenbart ikke er tilfældet. PS, så staves horemonger iøvrigt whoremonger... hr. øh fhv. engelsklærer... ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.