Se indlæg
 Udskriv debat
Forsikring af ejendom i Thailand
MisterM
.
Redigeret af MisterM d. 01/02-2005 07:35

Leif
MisterM skrev:

Jeg vil kun fortaelle hvordan jeg opfatter Thailand. Og selvfoelgelig kommer det and paa hvilken folk man omgaaes.

Da jeg kom tilbage til bilen kom en kvinde og spurgte mig om det var min tegnebog. Hun havde fundet den udenfor bilen. Det var det og der manglede intet.Smile Alle mine penge var der plus creditcards osv. jeg maa sige at jeg var meget meget heldig.Smile

Hvor jeg bor har jeg aldrig faaet et daarligt raad.Smile

Havde du nu holdt ude paa gaden i stedet for i en lukket gaard med vagt, tror du saa ogsaa du havde set din tegnebog igen..

Naeh selvfoelgelig har du aldrig faaet et daarligt raad, for alt hvad Thaier siger og goer er jo det eneste rigtige, hvis man skal gaa ud fra dine indlaeg her..

Det der fik mig op i stolen var alt det pis med VIP, bedre menensker modstridende historier osv.. Ja vi kan alle blive passet op i hoved og R.. hvis vi syntes det er ok at betale mere end Thaierne.. Hvilket du jo uvist af hvilken grund mener vi skal. hvem vil ikke passe godt paa en rar mand som gerne vil betale ekstra..
Jeg vil bare ikke og syntes det er en beskidt adfaerd..
Og hvis vi lige skal goere den med Dansk mad faerdig.

farang mad (winerschnitsel med citron, sause og kartofler, flæskestej med sprød flæskesværd, rajekoktail, forskellige danske supper osv)
Idag friske jordbær med rigtig fløde 500 baht til råmaterialer om ugen Næ, jeg mangler ikke noget

For derefter at fortaelle at du selv koeber ind i BigC.Shock
Rejer koster 150 baht kilo, for hele rejer, saa mon ikke en rejekoktail vil koste noget der ligner 50 bath. Gris koster i gennemsnit ca 90 baht pr. kilo
Vi kan leve paa Thai maner og det er billigt ja, men vil vi have Dansk mad ogsaa er det efter forholdene meget dyrt..
Jeg har lige bagt rugbroed / franskbroed / leverpostej og stegt en steg til paalaeg.. Samlet pris 350 bath, plus el og div. Det er alene middags mad og div mellem maaltider i en uge ca. Der for uden kommer morgenmad, aftensmad, The, kaffe.bloed broed. Og smoer 250 g = 137,- baht, ups jeg glemte lige Nutella til en mindre formue, marmelade, ost til omkring 1000 baht kilo. Saa dine 43,- baht holder ikke ret laenge, desvaerre.
Du ma selvfoegelig gerne have dine meninger, det er dit liv, men hvis du raader andre ud fra den synsvinkel syntes jeg du er forkert paa den og derfor er jeg lidt efter dig.

Clyde...
Det kan godt vaere din bemaerkning ikke skulle forstaas nedsaettende eller lign.. Men det kunne den nu nemt..Grin
Og M gjorde jo tydeligvis og fortsatte den linje..
Det er da godt at have penge, god stilling osv, og det kan vaere nemmere at kommunikere med mennesker der ikke skraber bunden jo. men at det skulle vaere lig med bedre mennesker, det er ikke min erfaring.
Redigeret af Leif d. 13/01-2005 17:48

Spring til debat: