Se indlæg|
Sydthailand.
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 06/06-2007 09:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
Nordstroem du skriver "Enhver ikke muslim skal konverteres til Islam eller dø", "En muslim har ret til at vælge hvad tro de vil, men gives der afkast på Allah skal han dø, som straf for bespottning af Allah .............................................................. jeg vil meget gerne have at du finder i koranen vor dette staar nu har jeg laes i den fler gang og jeg har aldri faandet naade der liner faktis er koranen en 95% tro kopi af vores gammel testemente det enste jeg har fundet om ander regloner i koranen er vor de siger at all muslimer kan spise mad fra all folk med de 5 b0re vor de 5 b0re er skravet og jeg vil lige sige at biblen er en af dem bare staane som den gammel testemente og den nye testemente = det er de 2 af de b0re.. og forsaten Nordstroem jeg har selv bodt i gellerup parken ved århus i fler aar vor jeg rante rund men tyrker og ander muslimer fra medel0esten og jeg vil lige sige jeg syns der er mega total store forskel paa en muslim der kommer fra denne del af verden og fra en muslim der kommer fra arabisk herkomst baade med udanse og vordan de laser ders koran jeg har ikke m0dt en thai muslin i nu som kan li muslimer med arabisk herkomst selom de moske skulle komme fra den samme orden Webmaster da jeg ikke har kometer hvad muslimer vil g0re vis efter de fik ders land tilbage. er at jeg ikke hved det og det g0r du heller ikke eller nogen af i ander det er total umuglig at svare paa ok vi kan komme med en masse gaet saa jeg vil da gerne komme med mit gaet ..mit ejen tro at de vil vare glade og beg0nde at bykke ders liv op igen i ders ejen land jeg fik et svar fra min ven han har kontakte nogen folk som jeg ikke kender for at faa dem til at svare paa nogen af mine sp0smaal om hvad de vil g0re og vordan det hele starte og vordan det hele kan slut jeg haabet faktis paa et svar i dag men efter hvad jeg kan forstaa paa ham kan det komme til at gaa et st0kke tid saa jeg maa vente men det vil komme en dag jeg kan bare ikke nu svare paa vornaar husk at i thailand gaar ting ikke saa hurti saa ind til jeg har faade dette svar fra dem vil jeg ikke skrive saa meget mere da jeg enlig har sagt hvad jeg mener om denne sag og har enlig ikke saa meget mere at sige kun at jeg kan skrive det hele en gang til men det vil ikke hjelpe naade da fler af jer er bare modstanner af den grup fordi de er muslimer det kan jeg ikke diskoter med jer om da det er umulig at faa banket naade fornuft ind i en persom der fra starten har lukket sit sind over for en grupe uden at sette sig total ind i dem ............................................... jeg har fler gang pr0vet at forklar at en muslim og en kristen er den samme tro= det er den samme gud vi tilber forskel er at vi tilber jesus som gud s0nd vor muslimer kun har ham som profet og de har saa en profet mere muhammet de 2 forskel paa de 2 store muslimske gruper er at den ene grup mener at gud lavet en fejl at g0re muhammet til en profet de menner at det skulle vare han broger som skulle vare profet og ikke muhammet og en gang om aaret holler de en fest for at spotte paa den fejl vor den anden grup siger at gud kan ikke lave fejl og er mega sure paa at de kunne finde paa at spotte paa en profet ............. jeg har fler gang faa den afvige ja men de ber jo 5 gang om dagen ja det g0r de men g0r vi ikke ogsaa det ?? 1 naar vi staar op siger vi godmoren til gud 2 naar vi faar vores morgenmad 3 naar vi faar vores meda mad 4 naar vi faar vores aften mad 5 naar vi gaar i seng ..................... og ja jeg er Kristen med et store K jeg vil slutte med at 0nske at gud vil passe paa jer og haabe at han vil lyse paa jers liv Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/06-2007 10:25
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
thjaa skrev: jeg vil meget gerne have at du finder i koranen vor dette staar nu har jeg laes i den fler gang og jeg har aldri faandet naade der liner faktis er koranen en 95% tro kopi af vores gammel testemente Sura 9, vers 5: “Dræb da afgudsdyrkerne, hvor I finder dem, og tag dem (til fange) og omring dem og lig på lur efter dem på ethvert sted (der er egnet) for baghold” (Dansk oversættelse af A.S. Madsen, Borgens forlag). Så alle nationer, hvor mægtige de end måtte være være, skal ifølge Koranen bekæmpes, “indtil de slutter sig til Islam”. Sûra 4:90: De (hyklerne) ønsker, at i bliver vantro, ligesom de selv er vantro, så at i må blive lige. Tag derfor ikke nogen af dem som venner, førend de udvandrer for Allahs sag. Men hvis de vender sig bort, så grib dem og dræb dem, hvor i end finder dem, og tag ingen af dem som ven, ejheller som hjælper. Sûra 4:93: Og det tilkommer ingen troende, at dræbe en troende, undtagen ved en fejltagelse. Sûra 9:5: Men når de fredhellige måneder er forløbet, dræb da afgudsdyrkerne hvor i end finder dem. Sûra 9:20: De, som tror og udvandrer (fra deres hjem) og kæmper for Allahs sag med deres ejendele og deres liv, har den højeste rang for Allahs åsyn. Og disse er det, som vil sejre. Sûra 9:29: Kæmp mod dem fra skriftens folk, som ikke tror på Allah og ejheller på den yderste dag, og som ikke holder det for forbudt, som Allah og hans sendebud har forbudt, og som ikke følger sandhedens religion, indtil de betaler tribut og undekaster sig. Sûra 9:39: Hvis I ikke drager ud, så vil Han straffe jer med en smertefuld straf og indsætte et andet folk i jeres sted, og i kan ikke skade Ham det mindste; thi Allah er mægtig over alle ting. Sûra 9:73: O profet, strid mod de vantro og hyklerne og vær hård overfor dem. Sûra 9:111: Allah har sandelig købt de troendes liv og ejendom af dem, mod at de skal have paradisets have, for de kæmper på Allahs vej, og de dræber og bliver dræbt, et løfte, som han har gjort bindende for sig i torahen og evangeliet og koranen. Sûra 9:123: O i som tror, kæmp mod dem, der lever nær ved jer af de vantro, og lad dem finde hårdhed i jer, og vid at Allah er med de retfærdige. Sûra 20:103: Og vi vil forsamle de syndige på den dag, de blåøjede. Sûra 25:53: Adlyd derfor ikke de vantro, men før ved hjælp af koranen en stor krig imod dem. Sûra 33:27: Og han (Allah) gav jer deres (de vantros) land, deres huse og formuer i arv, og land, som i end ikke har betrådt. Allah har magt over alle ting. Sûra 33:62-63: Så vil de være forbandede: hvor de end findes, vil de blive pågrebet og hugget ned. Dette er Allahs sædvane overfor dem, som er gået bort tidligere, og du vil ikke finde nogen ændring i Allahs sædvane. Sûra 47:36: Vær derfor ikke svage, så i opfordrer til fred, når i er overlegne. Sûra 58:13-14: Har du ikke set dem, der gjorde sig til venner med et folk, som Allah var vred på? De hører ikke til jer og ikke til dem, og de sværger løgnagtigt, skønt de ved (det). Allah har beredt dem en streng straf, thi ondt er, hvad de plejede at øve. Sûra 66:10: O du profet, kæmp mod de vantro og hyklerne og vær hård mod dem. Deres hjemsted er helvede, og et slemt endemål. Redigeret af Webmaster d. 06/06-2007 10:34 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/06-2007 10:43
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
uha ja det er sgu kras læsning Så kan man jo bedre forstå hvorfor de opfører sig som de gør står de ting også er i biblen, siden thjaa siger at de 95 % er det samme ,ja jeg ved det ikke, jeg har aldrig kigget i sådan en bandit bamsen Redigeret af d. 06/06-2007 10:44 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/06-2007 11:07
|
|
Tja Bamse, Islam bygger først og fremmest på Koranen, der opfattes som Allahs ord ufejlbarligt formidlet gennem Muhammed. Den indeholder ansatserne til og derfor ideen om en guddommelig lov for samfundet. For at fuldstændiggøre denne lov er den blevet suppleret med forskrifter, som begrundes i Muhammeds eksempel. Det er således en helt central del af almindelig traditionel islam, at lovene skal være baseret i islam. Dermed bryder islam med den ene af demokratiets forudsætninger: sekulariseringen af det politiske. Derudover indeholder selve Koranen fordringer om, at mænd og kvinder skal behandles forskelligt, og det samme skal muslimer og ikke-muslimer. Den islamiske lovgivning går derfor også på tværs af demokratiets anden grundforudsætninger: at alle uanset køn og religion politisk skal betragtes som ligeværdige. Almindelig traditionel islam er således uforenelig med begge demokratiets grundforudsætninger. Det er derfor naturligt at tro, at selve islam er en væsentlig del af forklaringen på, hvorfor den islamiske verden aldrig har haft en indre udvikling frem mod demokrati, svarende til den europæiske. Mens Jesus i sit liv giver afkald på enhver politisk magt og uden modstand lader sig føre til korset, så er Muhammed selv både religiøs, politisk, juridisk og militær leder. Og mens Jesus forkynder nogle radikale bud ("vend den anden kind til"), som ikke kan gøres til politisk lovgivning, så forkynder Muhammed gennem Koranen og sit eget eksempel nogle bud og straffeforanstaltninger, som er praktisk gennemførlige. Så Bamse døm selv. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/06-2007 18:50
|
|
Webmaster, jeg er dybt imponeret over din viden, kan du ikke lige fortælle mig hvor det står om de 72 jomfruer til martyrer, det må sgu da være et forfærdeligt arbejde, og hvor finder de alle de jomfruer ???![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 06/06-2007 19:44
|
|
ABEKATTEN skrev: Webmaster, jeg er dybt imponeret over din viden, kan du ikke lige fortælle mig hvor det står om de 72 jomfruer til martyrer, det må sgu da være et forfærdeligt arbejde, og hvor finder de alle de jomfruer ??? ![]() Så ville de ikke være jomfruer særligt længe ![]() Du kan læse lidt om det her: - http://www.islamf...,72,jomfru - http://www.islamf...,72,jomfru - http://www.islams...jomfru.htm Redigeret af Webmaster d. 06/06-2007 19:48 Med venlig hilsen
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 07/06-2007 04:03
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
Thjaa: Webmaster kom mig i forkøbet (Tak webmaster, min kopi af koranen ligger i Danmark)Men ud over det, så vil jeg dig dig ret Thjaa, at biblen og koranen i bund og grund er det samme. Jesus var en profet, ligesom muhammed, og jeg mener at kunne huske at jeg så på et program om dødhavs rullerne at muhammed og jesus var nævnt i dem også. Min helt egen holdning er at for mange år siden (læs rigitig mange år siden) var Islam en religion stort set om kristendommen idag er, fri, ingen tvang ikke ret mange rabiale fanatikker og åben overfor andre folkeslag mm, da koranen kun var en guide til hvordan man kunne leve livet. Dengang var kristendommen en frygtelig religion, folk blev brændt, myrdet og betalte man ikke til kirken ja så var man på den... Kirken bekrigede så alle andre som ikke lige troede på gud, og de stakkels mennesker ude omkring i verden som ikke have set lyset skulle da gøre det eller dø! I dag er det så lige omvendt... Kristendommen er åben, fri (Minus de rabiale fanatikker) og nu er Islam den stygge religion.. Det er jo bare historien om og om igen... hvis vi ikke får ødelagt planeten inden så skifter det nok igen... hvem ved om buddhisteren kommer ind i en "omvend" alle andre periode? ![]() Helligebøger om det er biblen, koranen eller toranen er jo blevet omskrevet, udbygget og fordrejet i sådanne en grad at hvis Jesus eller muhammed læste dem igen, ikke kunne genkende dem. Se bare i middelalderen hvor luther oversatte biblen fra latin til dansk (eller hvordan var det nu det var?) sikke en ballade, nu kunne folk jo selv læse hvad der stod og skulle ikke have en præst til at prædike for dem... Nordstroem |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 10/06-2007 12:50
|
|
Webmaster skrev: Og til dem som er i tvivl om hvem Hambali er, så læs venligst følgende: Hambali's Ambitions Hambali may have been as far up as Al-Qaeda's operations in Southeast Asia. He was often described with the term of "Asia's Bin Laden", or more specifically, "The Osama Bin Laden of Southeast Asia". Some media reports describe him as Bin Laden's lieutenant for Southeast Asian operations. Other reports describe him as a peer. Hambali was a close friend of Khalid Shaikh Mohammed, who planned Operation Bojinka, September 11 Terrorist Attacks and the Bali nightclub bombings. Hambali invisioned a large Islamic caliphate across Southeast Asia. His planned caliphate would include Indonesia, Malaysia, Singapore, Thailand, the Philippines, Brunei, Cambodia, and Thailand. It would have created a large Islamic superpower. The CIA World Factbook stated that Hambali's state would have had 420 million people. The United States population, which numbers in 280 million, is less than about three quarters of the population of Hambali's envisioned state. The amount of men that are able to be in the military would have numbered about 75 million. Hambali's state would also have a strangle-hold over the South China Sea shipping lanes which are a gateway between parts of Asia and the Indian Ocean. This would also give the state a significant hold in air-space. This would affect trade between India, Africa, and Australia. Så lige at endnu én af Hambali's våbenbrødre er snuppet: http://www.dr.dk/...m?rss=true Med venlig hilsen
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 10/06-2007 16:58
|
|
Webmaster og Nordstroem den danske koran er ikke godkent af muslimer der er alt formange fejl i den overseting da de lavet den jeg har slaa dem op i den jeg har paa englisk og naar jeg oversette de sitat faar jeg ikke held det samme men joo taet paa nu naar du har den saa start med at lase fra starten til slut og have dig en bible med dig saa vil du hurti se at der er det samme der staar i den op til de siste siger Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 10/06-2007 17:50
|
|
Den engelske er ligeså meget godkendt som den danske. De vil jo have at man læser den på originalsproget. At der så har siddet nogle langskægget på et gulv nede i Ægypten og vedtaget at den engelske version er tilpas krigerisk nok ændre jo ikke så meget på budskabet - som du jo også selv er inde på ikke er forkert. Iøvrigt så læser jeg hverken Koranen eller Biblen, da jeg ikke går ind for hjernevask af folk. Det er jo en kendsgerning at folk der følger én af disse bøger jo ikke er rigtige kloge. Skal man have en bog at støtte sig til gennem livet, ja så er man i mine øjne et utroligt svagt menneske. Det er for min skyld helt i orden at man vil leve efter en bog som individ, men det er på ingen måde i orden at andre skal tyraniseres med den tilbagestående tankegang som disse udøvere nu engang har og lever efter ligesom enhvert forsøg på omvendelse af andre (herunder deres unger) burde forbydes. Og jeg er ligeglad om de har slangekrøller, skal lade sig sømme fast til et kors eller sidde og banke barberblade ned i hovedbunden. Det er langt ude uanset hvilken af disse 3 store religioner, med den samme gud, man tror på. »Takbir« lyder det nu med mellemrum, når islamisterne demonstrerer. Et kollektivt kampråb, der signalerer ekspansion og erobring. Front mod islamisterne og al mulig støtte til dem, der er født ind i islam, men foretrækker frihed frem for dødskultur og Gudsstat. Hvordan går det i øvrigt med den brevdue som var sendt afsted med dine venners hensigt med de sydlige thailandske provinser ? Har de spist den ? Redigeret af Webmaster d. 10/06-2007 18:07 Med venlig hilsen
|
|
|
|
Lagt på d. 10/06-2007 18:17
|
|
Ja web det er sgu godt nok utroligt at man kan gå så meget op i en sølle bog, og jeg kan kun tilslutte mig med dit indlæg. Det ikke engang løgn det er sgu kun en omgang hjernevask af den værste skuffe, og endnu mere sørgeligt at der er nogle der tjener penge på skidtet ![]() Gid det var mig der havde været så smart at skrive de bøger, men desværre må en her knokle sig selv ihjel hæ hæ |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 10/06-2007 19:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Mon ikke thjaa kan bruge det jeg har skrevet før? Hvad Thailænderne ikke har brug for. Efter min mening har Thailand i hvert fald ikke brug for, er bedrevidende vestlige reformister eller missionærer. Mange af dem er til mere skade end gavn i Thailand. |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/06-2007 00:41
|
|
når thjaa ikke kan finde et eneste sted hvor der i koranen står at enhver ikke muslim skal konverteres til islam eller dø, og Webmaster kan nævne alene 17 steder, må det være fordi thjaa læser koranen som en vis herre læser bibelen. |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/06-2007 01:53
|
|
Jeg kan nu godt anbefale anders and, bog Den er lidt hyggelig,sjov og god underholdning Der kan selv jeg følge med bamsen |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 11/06-2007 15:52
|
|
jeg har und af jer og haaber paa at i en dag vil fine vejen til lyset og jesus vil tage imod jer med aabne arme men saa linge i gaar i skykken og vender rykken i mod gud kan jeg kun bed for jer all sammen at i finder den ragti vej.. naar all har fundet vejen til lyset vil all krige og konfikler stoppe maa gud vare med jer all sammen Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 11/06-2007 16:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Amen. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/06-2007 17:39
|
|
thjaa skrev: naar all har fundet vejen til lyset vil all krige og konfikler stoppe Ja, det ses rundt omkring i den muslimske verden hvor de oplyste ikke bestiller andet end at bekrige andre oplyste. Mon ikke det er 72 valkyrier der venter dem og ikke 72 jomfruer ? Ellers vil jeg bare sige som Ole, Amen.... Med venlig hilsen
|
|
|
|
Lagt på d. 11/06-2007 22:11
|
|
Webmasster, kan du ikke sende thjaa en kopi af koranan, jeg er sikker på han aldrig har set bogen.![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/06-2007 22:40
|
|
Tror det ville være bedre med Peter Pan... Ja, undskyld jeg siger det ligeud - og det er ikke for at være nedladende. Men jeg tror faktisk at det er bedre at mindst mulige får læst det sludder. Der er desværre folk som ikke kan skelne mellem sludderen og virkeligheden. Umiddelbart så virker det hele ret grinagtigt, det er desværre bare ikke så grinagtigt den dag vi eller vores efterkommere får valget mellem at leve som "de oplystes" trælle eller få skåret halsen over. Derfor desværre et ret alvorligt emne selvom det er som at sidde og argumentere for en sag overfor én der tror på nisser og trolde. Og selvom tråden måske har bevæget sig lidt væk fra emnet om de thailandske provinser, så er vi dog stadigvæk inde for emnet generelt da det jo ikke vil/er første gang i den asiatiske historie hvor islam fortrænger (for at bruge et pænt ord) buddister. Se blot tilbage til årene omkring 1192 muslimske tropper erobrede dele af Centralasien og Indien. Det gik hårdt ud over buddhismen - dengang den mest udbredte religion i områder som i dag er praktisk talt 100 procent muslimske, såsom Afghanistan og Pakistan. De muslimske erobrere iværksatte systematisk tvangsomvendelser af buddhister, drab af buddhistiske munke og afbrænding af klostrenes righoldige biblioteker. Buddhismen uddør derfor som organiseret religion omkring år 1192 i Centralasien og Indien. I 1895 udryddede Abdur Rahman Khan hundredetusinder af vantro i det nordøstlige Afghanistan - året efter blev det armeniernes tur i Abdul Hamids osmanniske rige. Det er her bemærkelsesværdigt, at islams gradvise magtovertagelse i det geografiske rum fra Tyrkiet til Pakistan har alle kolonialismens karakteristika: behandling af de oprindelige indbyggere som andenrangsborgere i deres eget land, fysisk og epistemisk vold, et fremmed sprogs dominans, fremmedgørelse og nedbrydning af befolkningens oprindelige kultur. Og hvordan det er gået siden den islamiske revolution i Iran i 1979 i hele verden, er de fleste af os herinde vel ikke i tvivl om. Så jeg må desværre sige at jeg ikke er i det grinagtige hjørne over de indlæg som er blevet skrevet i denne tråd, tværtigmod er jeg målløs og mener at tråden skal have lov til at udvikle sig og fremstå som skræk og advarelse. Redigeret af Webmaster d. 11/06-2007 22:56 Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/06-2007 23:17
|
|
Jeg sad og tænkte på om der nogle som har befolkningsandelen af henholdsvis buddister og muslimere i de 3 provinser for henholdsvis i dag og dengang Thailand fik overdraget provinserne ?
Med venlig hilsen
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.