Se indlæg|
Journalist
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 16/07-2007 10:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Jeg føgler mig noget sur over det hun skriver i sin avis, men journalister er så dumme at de er lige glade med hvad vi/i andre skriver/siger, jeg tror de er ligeglade med om vi andre er blevet sure, jeg fatter ikke nogle gider købe den avis, jeg køber den aldrig selv og har ikke gjordt det i mange år,bla: fordi jeg ikke syntes de kan være bekendte at svine andre folk til med deres beskidte ord, og kalde folk hvad de ville, nej lad være at købe den avis så må i finde den side 9 pige et andet sted, det er jo også nogle gange gamle billeder de bruger der. Der er nok nogle som gør som hun skriver, men derfor er vi alle da ikke ens, jeg kender da flere der er gift med thai pige eller bare bor sammen, som ikke drikker eller går på bar men hygger sig på anden måde med sin familie, bla. Jeg kan ikke forstille mig at alt det hun skriver kan være rigtig,måske hun har et eller andet hun skal af med, så var det bedre hun tager og løber en tur i bil osen i københavn, Lige som avisen 24 timer, da hun var her skrev hun den kunne fåes over hele danmark,jeg har ikke et den i viborg endnu, Nej de er ikke til at stole på de journalister
Ubon.
![]() |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 16/07-2007 15:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Fjolser læser altid EB på deres egen måde,det er ikke Signe Daugbjerg der skriver overskriften med RØDT ...Det er Kåre Quist - Chef for Ekstrabladets Gravergruppe og jeg syntes at det var en god artikkel![]() Henrik |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 16/07-2007 17:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Det er jeg altså ikke enig i. Jeg synes at artiklerne er både dårligt researchet og dårligt skrevet. Jeg fatter ikke at en journalist med en forholdsvis lang uddannelse gider spilde sin tid og karriere med så elendig journalistik. |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 16/07-2007 18:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Nu søgte Signe jo folk i Thailand og dengang var der også advarsler om at tale med Ekstrabladet, så hun har vel fået fat i det hun søgte ? Hvis dem der kan give et bedre billede af Thailand ikke vil snakke med hende, så kan i jo se resultatet. Så ingen grund til skuffelse over, at avisen skriver hvad de ser, at jeg kan se meget andet end Signe kan, er noget helt andet og ikke så sjovt, at skrive om. |
|
|
|
| skytte |
Lagt på d. 16/07-2007 19:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Det er godt vi har Ekstra Bladet,ellers ville dette forum et kedeligt forum så jeg håber Signe kommer til Pattaya/Hua Hin/Chiang Mai og hen til nordøst så andre personer kan fortælle deres historier ![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 16/07-2007 19:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
mage til fordruken luder journalastik skal man sgu´ lede længe efter, har ikke noget imod at kællingen en dag glider i sit eget fuldekvinds ævl/bræk og knækker nakken, for så er danmark da en elendig journalist riger. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 16/07-2007 19:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Alle mine fordomme om Signe blev i hvert fald bekræftet. Af hendes forespørgsel her på dtw får jeg i hvert fald det indtryk, at hun vil skrive en seriøs artikel om danskere, som har slået sig ned i Thailand. Og det eneste hun så skriver om er plattenslaggere, sexturister, dårligt uddannede, systemsnydere mm. Det kan ikke undskyldes med, at hun ikke har kunnet få fat i andre. Det har fx. været flere danske tv-programmer om danskere i Thailand, som ikke hørte til ovenstående gruppe. Senest en mand, som havde startet en dykkerskole og cafe. Historierne kunne være uden problemer være skrevet på pc på Rådhuspladsen. Med hensyn til hendes "ofre", så kunne man snildt forestille sig, hvordan hun har "fanget" dem med en ordentlig bøh-mand på. Hvis hun altså har talt med nogen... Der er efter min mening tale om journalistik, som er pinlig for faget. Men den skal nok sælge aviser. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 16/07-2007 19:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Signe skal jo (sælge sin historie ) til sin chef på avisen, hun skal vel levere en vare som kan sælge, de der formidagsblade som ikke er særlig seriøse, men de findes overalt i verden til letlæsning og underholning for mange, uden at man skal sin hjerne. Rent undholning, dagen efter er alt glemt, nu rammer ret jo bare os, jeg er osse ked af det misforstå mig ikke |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 17/07-2007 13:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Det kan undre mig, at der nogen i dette ellers så pæne forum, der synker helt ned på EB standard. Hvad F..... ligner det at bruge ord som luder journalastik og kælling og hvad der ellers er brugt af andre ukvemsord. Hvad er dog dette for et ønske at folk knækker nakken. prøv dog selv at skrive objektivt, og ikke henfalde i sådan en omgang pladder. sorry det var bare min mening. Kim
|
|
|
|
|
Lagt på d. 17/07-2007 13:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Kro Jamen du har da også lov til at ha din mening det er jo meningen med det her forum ![]() bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/07-2007 13:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ja selv jeg nedlod mig at bruge "grimme ord" om den såkaldte journalist. Dog skete dette en smule ophidselse over de artikler som i den grad nedgjorde samtlige danskere i Thailand. Et par af de udsagn er som følger : Vi havde en ingen eller dårlig uddannelse. Vi var bedragere og udnytttede systemet herhjemme og snød med offentlige ydelser osv. Derfor tillod jeg mig at bruge grimme ord... Mangen til dårlig jounalistik skal man da lede længe efter men det var vel også den vinkel ekstra bladet ønskede. mvh Thor |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 17/07-2007 15:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Stop Stop. At i ikke holder jer for gode til at falde ned på EB niveau er mig ubegribeligt. thordk EB påstår da ikke at det er dig elle andre brugere af DTW de skriver om, de har som sædvanligt skrevet om det der sælger aviser, og du vil da vel ikke påstå at det hun skriver er forkert, jeg møder da til stadighed de fjolser hun skriver om, dem er der sku mange af i Th. At hun kun skriver om dem er så hendes sag, hun skal jo sælge aviser, det er vel stilen for EB og op til dem, at der så er nogle der faktisk køber deres avis og bruger deres tid på at læse deres historier er så op til dem. Men at vi skal have en lang tråd hvor vi vasker hænder og sviner Signe og EB ja ja, for der er ingen af os der har været på ladybar vel, nej og der er ingen af os der er sammen med en thai der nogensinde har arbejdet på eller i nærheden af en lady bar. nej nej. Lad dem dog skrive deres pladder, og lad dog dem der gider læse det betale for deres avis. Jeg lever lige lykkeligt af den grund. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/07-2007 15:37
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Min dag er nu heller ikke ødelagt af den grund. Jeg tillader mig blot at fortælle den kære journalist hvor nemt gennemskueligt venstrhåndsarbejde hun har lavet. Hendes udgangspunkt var jo at fortælle om danskere i udlandet ikke. Artiklen blev istedet en generalisering af de danskere som bor i udlandet hvor flere tekster påpegede at det var flertallet som var uden længere uddannelse og som snød for offentlige ydelser osv. Ville man fortælle en historie om sørgelige skæbner havde man jo ikke behøvet at tage til thailand men kunne have besøgt et bodega. hvor var de positive historier..?, om de mange danskere som har det godt i thailand... En ting er at henvende sig her og sige man ønsker at lave en sober historie om danskere i thailand, noget andet er at derefter at lave histrorien om danskere af den kaliber som hun have intervievet. Jeg tillader mig at fortælle min mening om det pladder hun har skrevet om flertallet af de danskere som bor på f.eks phuket. derudover tillader jeg mig at mene at de folk hun havde med i arktiklen ikke var et bredt udsnit af danskere i thailand og tak for det Vi har vist alle været på en bar før eller siden ... dermed mener du vi kan sættes i hartkorn med de personer i artiklen ? Nææ... meningen var at sælge aviser uden hensyntagen til de mange danskere som gør det godt og sobert med respekt for thailand. Men jo meget nemt at tegne et sådan billede til de danskere som læste artiklen og ikke har kendskab til thailand eller dens kultur. Redigeret af d. 17/07-2007 15:39 |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/07-2007 16:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Øh.... hun generalisere i den grad i hendes arktikel og det var det som gjorde mig vred. Især med disse linjer. De fleste har en lav uddannelse Mange snyder det offentlige osv. Jo jeg har også mødt de typer som hun omtaler men dem kan jeg da også møde i København eller Skagen. Hendes oplæg var at lave en historie om de danskere som bor i udlandet. Resultatet var nedslående og hvis de typer hun opresumere i sin arktikel er gennemsnittet af danskere i udlandet siger jeg da tak for kaffe
Redigeret af d. 17/07-2007 16:07 |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 17/07-2007 17:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
kro90 skrev: Det kan undre mig, at der nogen i dette ellers så pæne forum, der synker helt ned på EB standard. Hvad F..... ligner det at bruge ord som luder journalastik og kælling og hvad der ellers er brugt af andre ukvemsord. Hvad er dog dette for et ønske at folk knækker nakken. prøv dog selv at skrive objektivt, og ikke henfalde i sådan en omgang pladder. sorry det var bare min mening. da jeg ikke syntes at hun ikke kan lave ordentlig journalastik så fik hun bare et par ´´ pæne ord med på vejen ´´ slut herfra. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 17/07-2007 18:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Signe skrev: .... Vi følger forskellige danskere i forskellige lande, og ser om der er nogen lighedstegn for den gruppe, der gør, at de har valgt at bosætte sig lige præcis i det land... Venlig hilsen, Signe Daugbjerg Hvorefter den første del handler om en dansker, "der kaster 1000 bath sedler i hovedet på pigerne i barerne, fordi han synes, det er sjovt at se, hvordan pigerne desperat prøver at få fat på pengene". Jeg er sikker på at vi alle kender til at kaste 1000 bath sedler i hovedet på piger i barene, og hvis vi ikke selv gør det, så ser vi tit andre danskere gøre. Et typisk lighedstegn blandt de danskere, som har valgt at bosætte sig i Thailand. Signe havde dog ikke selv oplevet det, men fik det fortalt af en dansker på stedet. Det første er uærlig og det andet er elendig journalistik. Punktum. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/07-2007 18:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Jeg har sgutte set nogen, sidde og kaste rundt med penge sedler Hvis jeg havde,så havde jeg da sagt til dem at de er tossede bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/07-2007 18:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hertil må jeg også melde pas... Hvis dette er sket er der nok større muligheder for det er 14 dages turister som smider om sig med 1000 bath sedler. Vi kan vist godt blive enige om at pengene sidder mere løst hvis du er afsted på 14 dages charter end bosat. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/07-2007 19:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja bamse det var da synd du ikke var der mens de smed om sig med pengene hva![]() ![]() Det kan da kun være nogle tumper der har gjort det, og ved bhudda de fortjener sgu da at de bliver taget i hovedet og r.. og det er de ganske sikkert også blevet. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 17/07-2007 21:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Frank skrev: ... Jeg er sikker på at vi alle kender til at kaste 1000 bath sedler i hovedet på piger i barene, og hvis vi ikke selv gør det, så ser vi tit andre danskere gøre. Et typisk lighedstegn blandt de danskere, som har valgt at bosætte sig i Thailand. Jeg er tvivler på, at jeg formulerede mig helt præcist. Ovenstående var ironisk ment, og jeg har selv hverken set det eller hørt om andre, der har set det. Så jeg er sikker på, at det ikke er et typisk lighedstegn blandt danskere, som har valgt at slå sig ned i Thailand - eller turister for den sags skyld. Punktum. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















