Se indlæg
 Udskriv debat
Køb en grillbar
ideaman
oleskyum skrev:
BM er leveringsdygtige i alt, hvad hjertet begærer af såkaldt farang food.

Og det meste er af meget god kvalitet, ellers kan det meste købes i Makro, så de sælger noget alle kan købe uden mellemmænd.

Så deres koncept vil koste omkring 2 - 3 mill bath inden det første salg er lavet, men fandt man selv lokaler og indkøb kunne det vel laves for omkring 1/2 mill alt efter lokaliteterne.

Så hvorfor lige betale noget til en eller anden tilfældig Dansker, som har en ide, efter min mening som siger, jeg skal narre nogle dumme Danskere og intet andet.

Se jer rundt næsten alle der forsøger, at lave forretning i Thailand er plattenslagere, på den ene eller den anden måde.

Der er selvfølgelig undtagelser, men ikke mange,

Hva er BM??Kan man købe danske produkter der inclusive røde pølser og remoulade?

Hvis du kan sætte en dansk grill bar op for 500.000 baht, så ville jeg være meget, meget overrasket!! Nå, ja, i soi nowhere, hvor der ikke kommer en sjæl, der kan du sikkert!

Så fordi jeg tilbyder en afdeling a Kims grill bar, så prøver jeg at "narre nogle dumme danskere" ?
Du glemmer at mange danskere ikke har den viden der er nødvendigt for at sætte sådan en forretning op, det er jo ikke bare om at skaffe varer og så finde et lokale, der er mange ting involveret, som selv ikke folk der har boet her i Thailand i mange år kan finde ud af! Og denne hjælp er fra min side, ikke fra Kims, inkluderet i prisen. Som det også fremgår af min hjemmeside:

* Thailandsk selskabsregistrering
* Thailandsk arbejdstilladelse.
* 1 års visum for Thailand.
* Uddannelse i bogføring, skatteregler og generelle råd og vejledning i at drive forretning i Thailand

tuktuk
Jeg tror lige du skal tjekke lidt bedre op før du angriber sådan...... alle herinde ved hvad jeg hedder og hvor jeg kommer fra...

Jeg har kender dig ikke og har aldrig skrevet til dig, så du må ud og kigge igen, dog har Kim og jeg noget kørerende ja, men resten står sku for sin egen regning !!!

Store Karsten..... den var god !!! hehe

Bedre held næste gang

MVH

MARTIN KAISER......

www.tuktours.dk
ideaman
quickmouse skrev:
hvis man kigger lidt på de andre web sites han har så lyder det efter min mening som en rigtig platugle, ( kan ikke dokumentere det eftersom jeg ikke har haft noget med ham at gøre, og kommer aldrig til det. )

Hva plat er der ved at sælge dine egne ideer? bare fordi der ikke er andre der er kommet på den samme ide først? [url]www.ideacon.biz[/url]

Hva plat er der i at tilbyde Thai personer assistance til at få et visum til udlandet? Eller hjælpe udlændinge med at opnå forskellige typer visa til Thailand? Eller hjælpe dem med at registrere et Thai Limited Company? [url]www.no1visa.com[/url]

Hva plat er der i at sælge huse vi selv bygger til både Thaier og udlændinge? [url]www.thaisunshinedevelopments.com[/url]

Hvis det er plat, ja, så er jeg vel en plattenslager! Grin

ideaman
ubon lynge skrev:
Ja man skal tænke sig godt om inden man køber noget,men den her grillbar lugter godt nok lidt for meget til de tal kan være rigtige,måske bare en der vil tage røven på andre dansker,håber da ikke han kommer godt fra at gøre dette.Så pas på der nede og brug pengene på andet sjovWink

Du lyder som et af de får der bare bræger sammen med de andre...uden at vide hva du bræger for, men kun gør det fordi de andre får gør det Grin

Men jeg er enig i at man skal tænke sig godt om før man involverer sig forretningsmæssigt i Thailand....!!! Det glæder mig dog at du i det mindste skiver "måske" bare en der vil tage røven på andre danskere...men så tilføjer du, at du ikke håber jeg slipper godt fra det!!
Men....bare rolig, jeg er "sluppet godt fra det i 9 år" og jeg bliver ved 9 år endnu, for der er faktisk stor efterspørgsel på min service og mine ideer Grin

Locturian
ideaman skrev:
tuktuk skrev:
*Hold jer laaaaaaangt væk fra ham !!!! jeg har stiftet belkendtskab med ejeren, og han lyver stærkere end en hest kan rende og han stjal ret mange af mine penge, gudskelov skaffede en thailandsk domstol en del af dem tilbage, men han er lige så uærlig som Taksin !!!!

Lad ham stege i sit eget fedt hvis i spørger mig....

Har i øvrigt tjekket med Steff houlberg som han siger der forsyner ham, de kender ham ikke,
gad vide hvor han får sine produkter fra ??

Nå, er du også her?
Du må virkeligt have et horn i siden på Kim Kristiansen. Du har tidligere emailet mig fra en eller anden hotmail konto med et falsk navn, og du ville ikke præsentere dig selv. Istedet kalder du mig en svindler og min kone en luder, bare fordi jeg har Kims forretning på min hjemmeside!!
Jeg ved ikke hvad der er mellem dig og Kim, og jeg er komplet ligeglad, det er ikke mit bord. Men når du sviner mig og min kone til, blot for at få afløb fra dit raseri over Kim, så bliver det fanme personligt!
Kim fortæller mig at du bliver kaldt Store Karsten, og at du har boet i 10 år i Thailand. Så skulle man jo tro du havde andet at give dig til end at bagtale andre?? Men der er vel en grund til at du gør det! Det skal jeg ikke kommentere yderligere! Angry

Store Karsten? Grin Har aldrig hørt Martin blive kaldt Karsten, javel, han er større end de fleste, men Karsten bliver han sq ikke kaldt Smile

Tvivler også på at han e-mailer dig for at svine dig eller din kone til, det er ikke hans stil - Det har jeg ihvertfald aldrig oplevet det at være - Han plejer heller ej at have brug for at benytte sig af dæknavne... Tror du leder efter en anden?

Pointen er, at man kan henvende sig til hvilken som helst pølsemand i DK, betale ham lidt, og få alle de gyldne pølse-insider-tricks - Hvis der er nogen. Det behøver man ikke købe sig selv fattig for, for at en lykkejæger kan snørre nogle penge op af godtroende iværksættere... Slut herfra, ikke min debat...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
ideaman
deepseadivers skrev:
Jeg fandt hans annonce på Phuket Gazette forside, så han er jo meget aktiv i sin søgning på nye offer.

Tuk tuk og Berg
Kunne være interessant at høre mere om jeres bekendtskab med svindleren.

dsd

http://www.phuket..._76359.asp

"ofre" og "svindleren"....du tager store ord i brug, uden at kende en pluk til mig og min forretning. Ser ud til at på dette forum er rman dømt på forhånd, så skidt med beviserne, ikke?
Men jeg ser da også frem til at høre mere fra folk her på forummet der har handlet med mig...så vil det måske kunne opklares, at jeg blot er en almindelig fyr med et godt tæft på at gøre forretninger i Thailand! Sad

Hvis det sku interessere nogen, så kan I jo tage et kik på min reference side....hvor der er både email addresse og tlf. nr. på mine referencer, skulle nogen have lyst til at "bekræfte" at jeg blot er en gemen svindler Grin

Klik her:
http://www.ideaco...rences.htm

Redigeret af ideaman d. 05/07-2007 13:30

ideaman
brorbacon skrev:
hej har lige fået en mail fra kim i patong han har ikke nogen grillbar til salg .han er ved at lave den om mvh brorbacon (michael)

Korrekt, han ombygger den, og fortæller mig at den vil blive meget flot! Så det er jo ikke penge han mangler, vel? Og samtidigt betaler han 60.000 baht i husleje....begge dele gør man altså ikke hvis man ikke har en profitabel forretning!

ideaman
tuktuk skrev:
Lang historie meget kort...

Kontaktede ham for at starte en grillbar op i Hua Hin, alt var fryd og gammen, tog til Phuket og besøgte ham, han ville have et forskud på 20.000 kr for produkter og "rettigheder" m.m.

Fik ikke en pind af det han havde lovet og han undgik mig i knap 3 måneder indtil jeg meldte ham til politiet, og fik rettens ord for at han havde snydt mig fik ca. 80 % af mine penge hjem igen...

Han burde ikke kunne gøre det igen, og kan jeg forhindre andre i at ende i samme hul, gør jeg det gladeligt, men skriv til mig i en pb. da jeg ikke vil komme med for mange detaljer her, da han nok ikke kommer herind for at forsvare sig selv Smile

I bund og grund er mit billede af manden at han er en svindler og bedrager og man skal ikke stole på ham overhovedet, han lyver stærkere end en hest kan rende !!

Hej igen, Store Karsten.

Hvis det du siger er sandt, så forstår jeg skam godt at du er gal i skralden på Kim.
Men der er altså NOGET der halter i din historie:

Hvis en udlænding blir dømt i retten i Thailand for at have snydt sine kunder, så bliver han helt automatisk deporteret fra Thailand og blacklisted således at han ALDRIG mere får lov at rejse in i Thailand, og SLET ikke drive en legal forretning her!
Så hvordan forklarer du, at Kim stadig bor og arbejder i Phuket??
Spørg en hvilken som helst advokat til råds om dette, og du vil vide at jeg har ret!
Så det tyder jo på at du ikke taler helt sandt!!
Iflg. Kim, så er det korrekt at han har "solgt" en branch af hans grill bar, men køberen overholdt ikke kontrakten, og derfor mistede han sit depositum, og det er faktisk normalt i Thailand, at man hæfter med sit depositum for handlen, og hvis man så pludselig fortyder eller tilsidesætter nogle vigtige punkter i kontrakten, ja, så kan man vinke farvel til sit depositum.

Sp jeg forstår skam godt, at du ikke vil "komme med for mange detaljer"...hellere bagtale folk bag deres ryg og i emails med falsk navn, ikke? Angry

tuktuk
Så tror jeg lige du skal snakke med kim igen !!

Han ER dømt til at tilbage betale og har gjort det.....

Og så læs lige mit sidste indlæg, jeg kender dig ikke, kun kim og hedder Martin....

www.tuktours.dk
Locturian
Hvem fanden er "Store Karsten"? Grin

Kan personligt bekræfte udlægget af Martin's (tuktuk) historie.
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.

ideaman
Cyberstar skrev:
Hvis vi lige ser bort fra evt. markedsværdi af brand'et "Kim's Grill Bar i Patong", så beløber markedsværdien af alle materialer og serviceydelser i den pakke man får for 800,000 Baht sig til max. 200,000 forudsat ALLE omkostninger til advokater, firmaregistrering, skiltning, visa osv. er inkluderet. Skal vi så være flinke og tildele manden et honorar på DANSK niveau - tjaeh, hvad synes I selv? 10-20-30-40,000 DKR?

Okay, vi lander så på en værdi på 3-400,000 Baht afhængig af hvor meget vi værdsætter hjælpen. Hvad får man for de ekstra 4-500,000? - Mandens personlige garanti og tilladelse til at være den eneste danske grillbar med ret til røde duge, flisegulv, og skilte med billeder af røde pølser i Chiang Mai? - Goddav, du!

Jeg udvekslede et par emails med manden for ca 1 1/2 år siden i forbindelse med et andet af hans franchise projekter "No1Visa". Jeg var allerede etableret med egen biks på det tidspunkt og undersøgte forskellige udvidelser til "vare sortimentet". Det tog ikke lang tid at finde ud af at brand'et "No1Visa", reelt var værdiløst.

Nå, det fremgår klart nok at manden fisker efter dumrianer, men derudover havde jeg ikke indtrykaf uærlighed. Han svarede beredvilligt og oprigtigt på mine spørgsmål - også selvom svaret tydeligvis måtte pege til den negative side. F.eks. gik et af mine spørgsmål på, hvor meget markedsføring hovekontoret gjorde - ingen tøven med at fortælle at det var der ikke rigtigt noget af.

Det er egentlig ikke nogen dårlig ide han har, men han er bare alt for grådig på et alt for tidligt tidspunkt. Det kan sagtens være et forretningsmæssigt godt træk at betale både halve og hele millioner for en franchise eller retten til at bruge et brand, men der skal sørme da være væsentligt mere gods i brand'et end som så.

Jeg tror squ' jeg hugger hans ide, men til mere realistiske priser - tilbyder etableringsspakker a la hans (kender humlen mindst lige så godt) samt opstartshjælp og vejledning i at drive Cyberstar Cybercafeer. Jeg flikker noget sammet til hjemmesiden og melder ud, når det er klart.

Hej Cyberstar,

Sjovt at vi skulle "mødes" her. Jeg husker dig godt, og håber det går fint med dine forretninger i Chiang Mai.

Du har helt ret....No 1 Visa som "brand" er værdiløs som sådan.
Men det jeg solgte, var min viden og erfaring i visa regi, firma registrering, arbejdstilladelser og diverse.
Om folk snes det er pengene værd eller ikke, det er op til dem, jeg ved bare hvad jeg forlanger. Folk kan tage tilbuddet eller finde andre græsgange! Hvis folk tager imod mit tilbud, så står jeg til rådighed 24 timer i døgnet 7 dage om ugen, 365 dage om året! Det har jo også en vis værdi, ikke?

Du har også ret i at jeg var for grådig, set up fra hva "brandet" var værd, men så husk på, at jeg havde bøger til at understøtte værdien af franchisen.Det har jeg stadig. Og der er immervæk masser af kunder i Chaing Mai til sådan en franchise....flere end der er i Phuket hvor jeg drev No 1 Visa fra.....

Nu er No 1 Visa afhændet, fordi jeg simpelthen ikke har tid nok efter jeg blev involveret i Real Estate og samtidigt kører IdeaCon, som egentligt kun var tænkt som en hobby, men som med det samme blev en kanon success....siden jeg flyttede fra Phuket til Sichon 1. Marts 2007, så har jeg solgt ideer og service og forretninger til en værdi af 20 millioner baht! Ja, det er sgu ikke løgn, du! Min egen personlige gevinst har været på den pæne side af 5 millioner baht!
....så, hvis jeg, som du siger, stadig er ude at fiske efter dumrianer, så må der være mange af dem...og derfor forretningen kører så godt! Grin

Du er velkommen til at hugge min ide Grin Jeg håber du får stor success med det, ellers kan du købe en branch af IdeaCon og stabel på benene i Chaing Mai. Den vil være guld værd!

http://www.ideaco...anches.htm

Men nå nej, jeg glemte du ikke er en dumrian! Grin
Det er kun dumrianer der vil betale 1 million baht for en branch, som jeg kan bevise nemt kan tjene den 1 million ind på et par måneder!

ideaman
Riverkwai skrev:
jeg kender kim patong grill personligt.meget flink man.men men jeg laver aldrig foretning med manden.venskab en ting foretning en anden ting.Smile

Enig! Forretning og venskab har en sær evne til at gøre en ende på venskabet. Eller forretningen....eller begge dele!
Det har jeg ofte diskuteret med andre....venskab og forretning har det bedst ved at være adskilt.
Det er der mange årsager til:

* Det er svært at spille "boss" overfor en ven
* Det er let at være for "blød" overfor en ven
* Som forretningsmand i Thailand er man tvunget til at være en hård banan hvis man vil have success, og der kan betyde man ikke får så mange venner, men til gengæld får man en succesfuld forretning!

Så man må vælge, enten eller! Venskab eller forretning.
Sådan er det selvfølgelig ikke altid, men rigtigt mange gange...desværre....

Jeg og Kim er ikke venner i den forstand, vi er vel det man kalder bekendte....og jeg tjekkede da hans regnskaber og hans papirer....for jeg vil ikke handle med nogen der ikke har rent mel i posen, men jeg fandt intet der kunne så tvivl om hans motiver...bortset fra nogle grove emails fra Store Karsten...

Jeg har IKKE mange venner, men dem jeg har stoler jeg 110% på, og de stoler på mig. De andre bekendte, som finder det svært at have med mig at gøre fordi jeg fokuserer på mine forretninger frem for venskaber, ja, dem har jeg kun et skuldertræk tilovers for.

Når jeg engang er klar til at "gå på pension" som forretningsmand, så bliver der nogle forsømte venskaber at rette op på, men så er det måske for sent!! Wink

ideaman
deepseadivers skrev:
fandt endnu et af deres website.

Sjovt nok så anbefaler Morten Jager, Kristian som en dyktig forretningsmand på den første websideGrin

http://www.thaisu...out_us.htm

Hva sjovt er der ved det???

ideaman
Cyberstar skrev:
Dygtig forretningsmand?!
Dygtige forretningsmænd hugger ikke 20,000 kr fra potentielle guldfisk, der måske kan lokkes til at betale 100,000 kr for eneretten til at bruge røde duge i Hua Hin Pfft

He he.....du tror på alt hva du læser, hva?
Store Karsten siger Kim Kristiansen har hugget 20.000 DKK fra ham, men han har ikke skyggen af beviser, men du sluger det råt!
Jeg ved ikke hvad Kim forlangte af ham for at få retten til de røde duge i Hua Hin, det er ikke mit bord, det er mellem Kim og Store Karsten.

Men lad venligst være med at sætte lighedstegn mellem mig og Kim, vi er ikke den samme person, og det ville knolden der startede denne tråd være klar over hvis han havde læst min hjemmeside ordentligt igennem istedet for at komme med en uovervejet offentlig tråd!

ideaman
quickmouse skrev:
deepseadivers skrev:
fandt endnu et af deres website.

Sjovt nok så anbefaler Morten Jager, Kristian som en dyktig forretningsmand på den første websideGrin

http://www.thaisu...out_us.htm

her er platuglen også :

http://www.no1vis...

en meget ihærdig, (s)platenheimer. Cool

Ja, gomorgen! Alle med success i Thailand er efter din og andres mening platugler, ikke? Kors hvor det stinker af misundelse!

ideaman
Kong Hans skrev:
Han får ikke sine varer fra leverandør, men får dumme danskere til at tage pølser og div. med ned i kufferten til ham, så de har været undervejs i 12-´14 timer i en kuffert velbekommen

Ha ha ha...så mange venner har han sgu ikke at de kan slæbe så mange pølser gennem tolden. Det er iørvtigt ulovligt at bringe fødevarer ind i Thailand Grin

ideaman
kylling skrev:
Jeg hae også spist hos Kim det var udemærket,men nu er det jo ikke den store kogekunst vi taler om.
Han er god til det han gør så lade ham bare gøre det.
Jeg tale med jan fra valhalla, han var rimilig sober den dag,
Han fortale mig at det Kim fortæller om hans tilknytning til steff-houlberg er ikke kendt hverken i DK eler TH.

PfftGrinCool

Korrekt, Kim har IKKE tilknytning til Steff Houlberg. Jeg har selv kontaktet Danish Crown som ejer navnet, og de gjorde mig iøvrigt også opmærksom på, at jeg IKKE måtte annoncere med Steff Houlberg logoet fra Kims grill bar, da han IKKE har ret til at bruge det, så jeg måtte retouchere mine fotos fra Kims grill bar....og så fik jeg en venlig hilsen fra Danish Crown med et pænt tak, fordi jeg ikke længere brugte deres logo som blikfang på min website....
Ydermere fortalte de mig, at selv om Kim ikke har ret til at bruge deres logo, så gør de ikke noget ved sagen, og lader ham bare bruge det.
Og hva fanden, Kim gør ikke nogen skade med det logo, men hans kunder kender jo produktet, og det trækker nok flere folk ind i biksen....jeg kan ikke se det gør Kim til forbryder eller svindler!

Locturian
Det med at love guld og grønne skove til folk, lade dem betale depositum, og derefter ikke levere de aftalte vare af diverse årsager, og så bare spille dum og undlade at besvare folks henvendelser kategoriseres altså som svindel i min ordbog.

Det er klart at du intet kan udsætte på ham, hvis du står i ledtog med ham, eller har/gør forretninger med ham - Så er du ligesom diskvalificeret fra at være objektiv i spørgsmålet om, om han er en svindler.

Selve dit koncept/hans koncept er også for mig totalt plat og ulet, og det indrømmer du jo selv ved at sige at han ikke har ret til at bruge logoet, selvom der annonceres med at man bliver brandet som officiel forhandler af varene fra Steff Holberg? Hvordan fanden hænger DET så sammen? Han må ikke bruge det, men alligevel tilbyder han en eneret på noget han ikke ejer...

Du råber højt op hr. IdeaMan, men dine indlæg er indholdsløse og ligegyldige da de bygger på nogle forventede salg. Kom tilbage når du har noget konstruktivt og objektivt.

Webmaster
ideaman skrev:
og det ville knolden der startede denne tråd være klar over hvis han

Vi har ingen KNOLDE her på siden ifølge relgementet:
http://www.dansk-...regler.php

ideaman skrev:
Hej igen, Store Karsten.

I følge reglementet §4 så bedes man undgår at lægge ord i munden på andre, og Martin (Tuktuk) havde lige gjort opmærksom på at han ikke hedder Store Karsten.

- ADMIN -

Bortset fra ovenstående to småting, så er det rart at se dig give svar på tiltale og ikke lade de forskellige påstande stå umodsagt. Og så kan de forskellige så selv bedømme om de er interesseret i pølsebaren.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
oleskyum
Ja jeg fik da det ud af tråden, at en ved navn Karsten også følte sig snydt så sammen med Martin er det 2.

Så mangler vi bare at høre om alle dem der ikke er snydt, hvilket sikkert bliver vanskelig.

Spring til debat: