Se indlæg|
Priser i thailand
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 26/07-2007 20:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
renefriis skrev: Jeg ved ikke helt endnu. Jeg er den type der kommer afbudsrejser så tager det der kommer. var i tyrkiet for 3 uger siden og købte billet dagen før jeg skulle afrejse. så skulle kun af med 999,- hvor normalpris var 3499,- så finder et fly dagen før og finder så hotel når jeg lander, måske få et par taxachaufføre til at finde noget Nu skal man selvfølgelig aldrig sige aldrig, men jeg tvivler stærkt på at du finder sådan en sidste-øjebliks-flybillet til Thailand. |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 26/07-2007 20:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
....og i øvrigt er 5000 kr. nok i underkanten til 2-3 ugers ferie. Selv har jeg et budget på 10-15000 kr. for tre uger. |
|
|
|
| Kaosangangsteren |
Lagt på d. 26/07-2007 20:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
du kan få tyske øl mange steder, eks Erdinger Weiss ca 150-180 bht for en halv liter det foretrækker jeg , perfekt til til varmen derude
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
|
|
|
|
| renefriis |
Lagt på d. 26/07-2007 20:32
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
på min ferie i tyrkiet i en uge havde jeg 900,- dkr med og det gik lige. til mad og hygge altså. og der får man ikke tingene meget billigere end dk. derfor jeg gik udfra de 5000 dkr. Venlig hilsen Renè Friis
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 26/07-2007 20:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Danskere der tager til Thailand og drikker tysk oel, ja hvorfor ikke, selv foretraekker jeg en koelig bakke beer chang, dog uden isterninger...
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2007 21:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Suk skrev: Danskere der tager til Thailand og drikker tysk oel, ja hvorfor ikke, selv foretraekker jeg en koelig bakke beer chang, dog uden isterninger... Det er da ikke være end danskere der tager til thailand og spiser dansk mad ![]() ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 26/07-2007 21:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Bevars, spiser selv mest Dansk mad............ dog tilberedt med Thai-foelse...................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 26/07-2007 21:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Jeg troede da ikke du var i køkkenet Suk,jeg troede du havde folk til det grove,eller måske en neger?![]() ![]()
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 26/07-2007 21:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jo, du vil nok kunne klare dig for 5000 kr, men der bliver ikke meget til transport, Hotel i 2-3 uger løber jo nok op i par tusinden kr, alt efter hvor du vil hen, på badestederne finder du ikke vanvittige billige hoteller... Transport kan gøres billigt, men så skal man også have tiden til det, og kunne tåle at sidde og rumle i gamle busser uden aircon, Men det kan godt lade sig gøre, gider bare ikke selv holde den slags spareferier.![]() ![]() Thaier tjener ca 1200 til 1800 kr om måneden som ufaglært, noget lavere som mark arbejder på landet.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| renefriis |
Lagt på d. 26/07-2007 21:41
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
de 5000 dkr er kun til mad og hygge ikke hotel :-) men tror jeg vil tage 10000 dkr med istedet så er jeg vist på den sikre side. Venlig hilsen Renè Friis
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 26/07-2007 23:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, det kommer jo an på hvad du forstår ved hygge, og hvormeget![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Med håb om at du kommer afsted og får en god og oplevelses rig tur ![]() ![]() Med pas på bacsillen, vi er flere der er blevet smittet
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/07-2007 00:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Frank skrev: Hesteøl = Archa Beer 5,4%, 640 ml 4 stk. og en pose isterninger: 100 bath ![]() [img]http://payap.net/Beer/archa.jpg[/img] is not a valid Image. Jeg har aldrig set eller smagt denne øl her, er den god? dsd |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 27/07-2007 00:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
renefriis skrev: de 5000 dkr er kun til mad og hygge ikke hotel :-) men tror jeg vil tage 10000 dkr med istedet så er jeg vist på den sikre side. Tag nu rigelig med penge i lommen for du kan sagtens bruge dem i Thailand selvom alt er billigt. Du kan jo altid tage dem du ikke bruger med hjem igen. 15.000 i lommepenge passer til 2-3 uger,... altså hvis du vil hygge dig, ... det er min erfaring God tur |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 27/07-2007 00:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja DSD, ganske glimrende, meget bedre end beer chang, men som du ved kan jeg ikke lide beer chang......![]() ![]() Også er den billigere ![]() ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 27/07-2007 00:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Fly-hotel-kost-lommepenge i 3uger (1person) 16000 kr ( 0 druk. ) kun 4-5 Sing og lidt Wisky. til fatter pr dag
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/07-2007 01:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg kunne snilt leve for 100kr pr dag i thailand. Har prøvet de fedeste hoteller i asien, når der skal scores men hvis jeg ikke havde lilmor med ville jeg røvkeder mig der.Hygger mig langt bedre på guesthuse, hvor man møde mange spændende folk, der rejser rundt. Køb lonely planet thailand og du spare en formue. dsd ps. når jeg rejser med familien bruger jeg ca. 1000kr pr dag ![]() |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 27/07-2007 09:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Vi var 2 voksne og 1 halv voksen knægt sidst,men det var også i paradiset Pattaya og vi brugte i snit 700 Dkr. om dagen,jeg syntes ikke at vi sparede ikke,Det var i marts 2007.
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!
|
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 27/07-2007 13:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Vi bruger omkring THB 60000.00 pr. mdr. og det daekker ALT, lige fra husleje til lokums papir og vi mangler bestemt ingenting, dog har vi ingen bil, kun en lille 125er Honda. Vi har bl.a. 7 hunde og de skal jo ogsaa have mad hver dag og det er maaske den stoerste post paa vores buget, maaske ogsaa mig, jeg drikker 6 Chang om dagen. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 28/07-2007 13:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg har lige filosoferet mig frem til følgende tommelfingerregel for et dagsbudget i Thailand, som jeg tror de fleste ligger indenfor eksklusiv køb af ting og sager: diverse: 0-100 bath udflugter: 0-2000 bath hotel: 500-5000 bath mad: 150-1500 bath drikke: 150-1500 bath damer: 1000-uendelig bath Det kan både blive dyrere og billigere, men jeg tror 90 % ligger indenfor budgettet. |
|
|
|
| renefriis |
Lagt på d. 28/07-2007 15:43
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
jeg takker for jeres svar :-)
Venlig hilsen Renè Friis
|
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 





















