Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Priser i thailand
filihankat
renefriis skrev:
Jeg ved ikke helt endnu.

Jeg er den type der kommer afbudsrejser så tager det der kommer.

var i tyrkiet for 3 uger siden og købte billet dagen før jeg skulle afrejse.

så skulle kun af med 999,- hvor normalpris var 3499,-

så finder et fly dagen før og finder så hotel når jeg lander, måske få et par taxachaufføre til at finde noget


Nu skal man selvfølgelig aldrig sige aldrig, men jeg tvivler stærkt på at du finder sådan en sidste-øjebliks-flybillet til Thailand.
 
filihankat
....og i øvrigt er 5000 kr. nok i underkanten til 2-3 ugers ferie. Selv har jeg et budget på 10-15000 kr. for tre uger.
 
Kaosangangsteren
du kan få tyske øl mange steder, eks Erdinger Weiss ca 150-180 bht for en halv liter
det foretrækker jeg , perfekt til til varmen derude Shock
Skønhed kommer indefra men det gør bræk' også
 
renefriis
på min ferie i tyrkiet i en uge havde jeg 900,- dkr med og det gik lige.

til mad og hygge altså.

og der får man ikke tingene meget billigere end dk.

derfor jeg gik udfra de 5000 dkr.
Venlig hilsen Renè Friis
 
Suk Rak Ning
Danskere der tager til Thailand og drikker tysk oel, ja hvorfor ikke, selv foretraekker jeg en koelig bakke beer chang, dog uden isterninger...
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
Suk skrev:
Danskere der tager til Thailand og drikker tysk oel, ja hvorfor ikke, selv foretraekker jeg en koelig bakke beer chang, dog uden isterninger...


Det er da ikke være end danskere der tager til thailand og spiser dansk mad GrinGrin
 
Suk Rak Ning
Bevars, spiser selv mest Dansk mad............Wink dog tilberedt med Thai-foelse...................
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
stoney
Jeg troede da ikke du var i køkkenet Suk,jeg troede du havde folk til det grove,eller måske en neger?GrinGrinGrin
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!
 
jesperfrb
Jo, du vil nok kunne klare dig for 5000 kr, men der bliver ikke meget til transport, Hotel i 2-3 uger løber jo nok op i par tusinden kr, alt efter hvor du vil hen, på badestederne finder du ikke vanvittige billige hoteller... Transport kan gøres billigt, men så skal man også have tiden til det, og kunne tåle at sidde og rumle i gamle busser uden aircon, Men det kan godt lade sig gøre, gider bare ikke selv holde den slags spareferier.WinkWink

Thaier tjener ca 1200 til 1800 kr om måneden som ufaglært, noget lavere som mark arbejder på landet.Shock
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
renefriis
de 5000 dkr er kun til mad og hygge ikke hotel :-)

men tror jeg vil tage 10000 dkr med istedet så er jeg vist på den sikre side.
Venlig hilsen Renè Friis
 
jesperfrb
Ja, det kommer jo an på hvad du forstår ved hygge, og hvormegetGrinGrinGrinGrinGrin

Med håb om at du kommer afsted og får en god og oplevelses rig turWinkWink
Med pas på bacsillen, vi er flere der er blevet smittetCool
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
Frank skrev:
Hesteøl = Archa Beer
5,4%, 640 ml

4 stk. og en pose isterninger: 100 bathPfft

[img]http://payap.net/Beer/archa.jpg[/img] is not a valid Image.



Jeg har aldrig set eller smagt denne øl her, er den god?

dsd
 
goldwing
renefriis skrev:
de 5000 dkr er kun til mad og hygge ikke hotel :-)

men tror jeg vil tage 10000 dkr med istedet så er jeg vist på den sikre side.


Tag nu rigelig med penge i lommen for du kan sagtens bruge dem i Thailand selvom alt er billigt.
Du kan jo altid tage dem du ikke bruger med hjem igen.

15.000 i lommepenge passer til 2-3 uger,... altså hvis du vil hygge dig, ... det er min erfaring
God tur
 
jesperfrb
Ja DSD, ganske glimrende, meget bedre end beer chang, men som du ved kan jeg ikke lide beer chang......CoolCool

Også er den billigereWinkWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
kanut
Fly-hotel-kost-lommepenge i 3uger (1person) 16000 kr ( 0 druk. ) kun 4-5 Sing og lidt Wisky. til fatter pr dag Grin
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe
 
Jeg kunne snilt leve for 100kr pr dag i thailand.

Har prøvet de fedeste hoteller i asien, når der skal scoresGrin men hvis jeg ikke havde lilmor med ville jeg røvkeder mig der.
Hygger mig langt bedre på guesthuse, hvor man møde mange spændende folk, der rejser rundt.
Køb lonely planet thailand og du spare en formue.


dsd

ps. når jeg rejser med familien bruger jeg ca. 1000kr pr dagSad
 
stoney
Vi var 2 voksne og 1 halv voksen knægt sidst,men det var også i paradiset Pattaya og vi brugte i snit 700 Dkr. om dagen,jeg syntes ikke at vi sparede ikke,Det var i marts 2007.
Pil af med jer,knægte.I tiltrækker fluerne!
 
huratho
Vi bruger omkring THB 60000.00 pr. mdr. og det daekker ALT, lige fra husleje til lokums papir og vi mangler bestemt ingenting, dog har vi ingen bil, kun en lille 125er Honda. Vi har bl.a. 7 hunde og de skal jo ogsaa have mad hver dag og det er maaske den stoerste post paa vores buget, maaske ogsaa mig, jeg drikker 6 Chang om dagen.
Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.
 
Frank
Jeg har lige filosoferet mig frem til følgende tommelfingerregel for et dagsbudget i Thailand, som jeg tror de fleste ligger indenfor eksklusiv køb af ting og sager:

diverse: 0-100 bath
udflugter: 0-2000 bath
hotel: 500-5000 bath
mad: 150-1500 bath
drikke: 150-1500 bath
damer: 1000-uendelig bath

Det kan både blive dyrere og billigere, men jeg tror 90 % ligger indenfor budgettet.
 
renefriis
jeg takker for jeres svar :-)
Venlig hilsen Renè Friis
 
Spring til debat: