Se indlæg
 Udskriv debat
Mødt en sød thai pige over nettet
rinpoche
Ja, det er meget hyggeligt, øhh?
Hallo, seriøst.
Hvis du påtænker at besøge din tilkommende i landsbyen med forældrene så må enten du enten:
a) sørge for at du mener det seriøst
eller Cool hun abejder indenfor underholdningsindustrien, så er det også ligemeget.
Du er ilde stedt ved at lytte til de personer her i tråden der ikke taler thai og har ringe indblik i kulturelle thailandske forhold.

Le-si, saeng daeng ?

Hvis hun ikke (som du skriver rinpoche) er i underholdningsindustrien (fedt nick) så vil hun nok sige nej Wink

.

John
rinpoche skrev:
Hallo, seriøst.
Hvis du påtænker at besøge din tilkommende i landsbyen med forældrene så må enten du enten:
eller Cool hun abejder indenfor underholdningsindustrien, så er det også ligemeget.
Du er ilde stedt ved at lytte til de personer her i tråden der ikke taler thai og har ringe indblik i kulturelle thailandske forhold.

Le-si, saeng daeng ?

Uanset hvad, hvis du vil besøge landsbyen så sørg for som Rinpoche siger: at mene det seriøst.
Hvis du ikke gør det ricikerer du at hun "taber ansigt", og at de øvrige beboer i landsbyen ser ned på hende og familien.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
John
Jos_38 skrev:
Hvis hun ikke (som du skriver rinpoche) er i underholdningsindustrien (fedt nick) så vil hun nok sige nej Wink
.

Hvorfor tror du dog det?
john@dansk-thai.dk

John, fordi ifølge min kæreste, der er rimeligt godt hjemme i Thailands kultur, er rimeligt konservativ - så er familien sidste endestation inden brylluppet planlægges...

Og en kvinde udenfor underholdningsindustrien vil nok være ret sikker i sin sag, inden hun risikerer at miste ansigt, i forhold til et brud, før hun slæber nogen med hjem...

En kæreste som familien ikke har mødt,kan præsenteres som en "ven" - men en "ven" der præsenteres hjemme, af det modsatte køn, vil ikke af familien blive betragtet som en ven - men som en kommende mand...

Kvinden vil, hvis det derfor går i stykker, miste ansigt i forhold til familien... Dette er iøvrigt ikke bare skik og brug i Thailand, men i Asien...

.

Nå kan se at du selv har svaret på dit spørgsmål til mig ovenfor...

Sjovt Grin

.

rinpoche
John skrev:

Uanset hvad, hvis du vil besøge landsbyen så sørg for at mene det seriøst.
Hvis du ikke gør det risikerer du at hun "taber ansigt", og at de øvrige beboer i landsbyen ser ned på hende og familien.

Præcis John og undskyld hvis jeg fik det til at se ud som om man skulle kunne dette og hint for at indse det.

mvh
rinpoche

John
Så må din kæreste nok tage en tur til Issan og studerer lidt kultur der.

Og en kvinde udenfor underholdningsindustrien vil nok være ret sikker i sin sag, inden hun risikerer at miste ansigt, i forhold til et brud, før hun slæber nogen med hjem...

Og mener du dermed at en kvinde inden for "underholdningsindustrien" ikke kan tabe ansigt.

Jeg har adskillige venner inden for "underholdningsindustrien", og jeg kan forsikre dig at der er ingen af dem der tager en falang med hjem til familien, uden de er ret sikre på at det vil blive til et varigt forhold.
john@dansk-thai.dk

John skrev:
Så må din kæreste nok tage en tur til Issan og studerer lidt kultur der.

Og mener du dermed at en kvinde inden for "underholdningsindustrien" ikke kan tabe ansigt.

Jeg har adskillige venner inden for "underholdningsindustrien", og jeg kan forsikre dig at der er ingen af dem der tager en falang med hjem til familien, uden de er ret sikre på at det vil blive til et varigt forhold.

Det er MIG der tilføjer underholdningsindustrien her - det er MIG der skriver MINE indlæg...

Nej - min opfattelse (skaffet gennem dansk-thai.dk - en hjemmeside jeg af og til frekventerer) er at isaans døtre som arbejder i Pattaya vil blive hyldet som helte, når de kommer hjem med en farang...

Det er det jeg læser på disse sider, hvor jeg henter megen nyttig information om Thailands kultur...

.

rinpoche
Okay, John, fair nok, men dette er ikke mit indtryk.

Jeg har tabt antallet på de piger der er indenfor den hmm industri, der ikke har bragt allehånde sponsorer eller kærester om du vil med hjem til mubaan. Men udgangspunktet er: skyd med spredhagl og så lykkes det før eller senere.
De er helt ude over konceptet omkring at tabe ansigt og ligeledes er familien, for de VED udmærket hvor pengene kommer fra og det samme gør indvånerne i hele mubaan. De er ikke dumme, de ved udmærket hvad der foregår.
Nå, det var vist nok et sidepring Sad

thaikurt1
Jeg kan varmt anbefale at man læse den bog selv og den er skrevet paa svensk.

Jeg ved så ikke og den er udkommet i Danmark jeg har købet min her.

Den handel om det emne vi her har til diskutere.

BARE 13
Den er skrevet kvinder der har beretter og sin liv i sexindustrien

http://nej
xxxx
Nå men jeg kan se jeg blev efterlyst i et tidligere indlæg..Grin

Tabe ansigt.. jo de kære Thaier har en irriterende og til tider ødelæggende vane..... tabe ansigt....

Ja så må Lek jo være en af de virkelig slemme, for første gang / første sted vi mødtes var hjemme ved svigermor. Grin
Ja sgu da hvorfor alt det udenoms pjat, så jeg fortalte hende på messenger jeg kom på besøg.. Og hun sagde såmænd bare...
ok - hvornår.
Nej verden er i udvikling og lidt sker der også her i Thailand.
Før hen var det også utænkelig at kysse / holde i hånd offentlig.. det er det heller ikke mere.

Selvfølgelig ved familie / venner / naboer hvad der sker, hvis hun pludselig er kommet til penge.. de elsker at prale med det..
Om der er forskel på dem i sex industrien og dem som ikke er. hmmm nej nok ikke ret meget..
Det er nok mere et spørgsmål om hvor meget de lever i fortiden eller nutiden om de har indset at Thaier kan elske andre end Thaier.
sagt på en anden måde.. år 2008/2551 og ikke som dengang oldemor var ung..

Berg
rinpoche skrev:
Hallo, seriøst.

Le-si, saeng daeng ?

1. Min kæreste arbejder ikke i underholdnigs industrien.
2. Jeg taler Thai - dog ikke flydende, endu, men kommer nok endag.
3. Jeg mener selv at jeg har et udemærket indblik i thai kultur efter at have kommet i landet i nu lidt over 7 år.

Min nuværende kæreste er ikke min første thai kæreste, men er dog den første jeg har besøgt familien med, dette være sig af flere grunde, nok både fordi de andre kærester ikke har været seriøse nok både fra min og fra deres side.

Det er rigtigt som du skriver at du ikke skal besøge familien med mindre du mener det meget seriøst. Men derfor kan hun jo ike tage skade af spørgsmålet, derudover har jeg den holdning, at ja hun er måske thai, men du er farang, og forholdet må strække sig begge veje, hvis man føjer sig for alt hvad der er thai kultur, komer du til at have det ret stramt i fremtiden, kan ligeså godt med det samme ligge pres på for at hun skal sætte sig ind i din kultur også.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Davs
Jeg kender flere som har snakket med piger gennem nettet/msn/dating sites
og taget derud og mødt dem.
Og ja de har været hjemme hos pigernes familier som venner
Og bare de ikke skulle sove sammen var det ok.
Og jeg ved at nogle af dem,ikke er hverken blevet gift eller forlovet
Men ok det er issan piger fra fattige familier,og de har sikkert bedre hjerter end snobberne i thailand.

bamsen

Saendaeng
rinpoche skrev:
Hallo, seriøst.

Le-si, saeng daeng ?

Kan kun give dig ret, der er da undtagelseser . Og tag ikke med hjem og tro at i skal sove i samme seng , også selv om at hun arbejder i "underholdings industrien."

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
xxxx
Som du dog kan sige det Bamse. Grin

De fleste kommer jo fra oplandet.
Og lur mig om ikke der er en slyngel eller 2 som ændrer lidt på historien når der fortælles om hvor fortræffelig og dydig hun er.. Wink

skidt med det sådan har det altid været og bliver aldrig anderledes..

Første gang jeg mødte Ann og hendes engelsk var mildt sagt ikke specielt godt.
Da steg vi da ind i en taxa og til Bangkok noi.. ud til hendes mor og stedfar, for han snakker nemlig engelsk. Så det kan ikke rigtig have noget med penge status at gøre, for både hendes rigtige far og stedfars/familie kan næsten få Thaksin,s bankbog til at blive flov..Grin

Davs Le-si

Ja da jeg var deroppe hos min kones familie
ja vi var ikke gift,jeg var der mange gange
Der sad jeg sammen med mænnerne
og den ene kunne en smule engelsk
og spurgte så om jeg ville ha hende med til danmark
og jeg svarede pæn MAYBE,men sikken et postyr der blev
De troede lige jeg sagde at hun skulle ha en babyGrin
Så vi slukke forloves med det samme,men jeg anede ikke hvad som foregik Grin.
Men sjovt var det.vi fik kogt grisehovede og whisky

bamsen

Ups sorry jeg røg lige væk fra emnet
Redigeret af d. 12/02-2008 13:38

taleofdk
bamsen skrev:
Davs Le-si

Ja da jeg var deroppe hos min kones familie
ja vi var ikke gift,jeg var der mange gange
Der sad jeg sammen med mænnerne
og den ene kunne en smule engelsk
og spurgte så om jeg ville ha hende med til danmark
og jeg svarede pæn MAYBE,men sikken et postyr der blev
De troede lige jeg sagde at hun skulle ha en babyGrin
Så vi slukke forloves med det samme,men jeg anede ikke hvad som foregik Grin.
Men sjovt var det.vi fik kogt grisehovede og whisky

bamsen

Ups sorry jeg røg lige væk fra emnet

ha ha Grin det postyr der blev kan jeg sgu lige se for mig Grin

Jeg kom ikke hjem til min kones område i sydthailand før vi mindst var gift på Amphur, dette skyldes den sladder der vil blive fra folkene i området + dette ville nedgøre hendes mor (hun bor alene dernede, faderen er død) ........ hendes mor kom istedet på besøg i Bangkok for at se lidt nærmere på ham der den hvide, som hun altid skal høre datteren snakke om Smile sjovt nok gav svigermor ret hurtigt lov til at vi kunne flytte sammen i Bangkok længe før vi blev gift, enda før jeg havde set svigermor første gang, men der skulle en accept fra svigermor til, ellers var det aldrig sket og grunden til vi kunne flytte sammen var at svigermor havde sagt til min kone at det var op til hende, da svigermor kunne høre på stemmen/snakken, at dattern var blevet forelsket, derfor gav svigermor det grønne lys da hun aldrig havde oplevet hendes datter på den måde før, så svigermor mente den var hjemme Grin ..........
Redigeret af taleofdk d. 12/02-2008 23:13

www.holidaysinsiam.com
Sabel
rinpoche skrev:
Hallo, seriøst.

Le-si, saeng daeng ?

Hvad vil du forslog at jeg skal gøre?

Sabel
John skrev:
rinpoche skrev:
Hallo, seriøst.

Le-si, saeng daeng ?

Jeg mener det seriøst men at gifte mig med det samme er lige nok hurtigt nu.

Uanset hvad, hvis du vil besøge landsbyen så sørg for som Rinpoche siger: at mene det seriøst.
Hvis du ikke gør det ricikerer du at hun "taber ansigt", og at de øvrige beboer i landsbyen ser ned på hende og familien.

Spring til debat: