Se indlæg
 Udskriv debat
Pattaya på godt og ondt:
Payanak

Saa har denne traad, som saa mange andre traade, udviklet sig til person fnidder og aevl.
Denne gang er det mig, der staar for skud. Naturligvis 'selvforskyldt' da jeg har tilladt mig at agumentere imod, for nogle, Pattayas himmelske skoenhed.
Visse elementer vaelger, tilsyneladene i frustration over manglende positive argumenter, at ty til personangreb.
Det tager jeg som et tegn paa, at jeg har ret i mine egne argumenter mht. Pattayas negative sider.

Wauuaw fandt ud af at sætte billede ind, jeg fandt lige et rigtigt uhyggeligt billede fra den 'beskidte strand' i pattaya

[img]http://photos-h.ak.facebook.com/photos-ak-sctm/v214/211/68/1053908251/n1053908251_30032511_1683.jpg[/img] is not a valid Image.
Redigeret af d. 25/04-2008 07:35

Her er det fra et af se bedste spisesteder i made in thailand hold op man spiser godt der. Man skal bare ikke kommer og spise der hvis man har travlt, det kan godt gå lidt lang tid med at få maden fordi der som regel kun er en til og lave maden. Men der er billigt og maden er bare skide god. Man kan få thaimad ummmmm og steaks wienersnithel og der får man 2 kæmpe store stykker kød og kartoffelmos, brasede kartofler eller pomfritter den er lige steget bravt fra 120 baht til 130 baht, det kunne være man skulle finde et andet sted hvis det bliver dyrere GrinGrin

[img]http://photos-a.ak.facebook.com/photos-ak-sctm/v214/211/68/1053908251/n1053908251_30032512_2046.jpg[/img] is not a valid Image.

sank
Smile Ja Ja Ajarn det er nu dig der har lagt tonen and og så får du da lidt igen. Det virker som om du har et had til byen ?? Jeg har været mange steder i thai. Fra Syd til Nord og øst vest og jeg syntes stadig langtids ophold så har jeg det hele i byen ( også gode hospitaler ) venligst den gamle senile drukrøv. Sad

Atter et billede fra en 'beskidt strand' i pattaya

[img]http://photos-a.ak.facebook.com/photos-ak-sctm/v214/211/68/1053908251/n1053908251_30032520_5009.jpg[/img] is not a valid Image.

dutling68
det sidste billede kunne du ikke tage et samme sted om aften ved 23 tiden.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

dutling68 skrev:
det sidste billede kunne du ikke tage et samme sted om aften ved 23 tiden.....

Nej det har du ret i for så havde der været mørkt. Grin

hansi66
Kære mr Ajarn

Du er da det mest latterlige menneske jeg længe har måttet lægge øre og øjne til, hvad er dit problem, har du mindreværdskomplekser over et eller andet?( måske kan du ikke finde dig en dame i pattayaGrin).
Jeg er en af dem der heller aldrig kommer til pattaya, men istedet skal jeg hver gang jeg er i TH en tur til Hua Hin, som jeg holder meget af.
men dette kunne da aldrig få mig til at rakke ned og svine de mennesker til som gerne vil bo i pattaya, for dem er det jo deres lille smørhul, så lad dem dog nyde det, så kan du blive hjemme i din egen lille baggård og måske gå ud og brokke dig til dine høns omkring det frygtelige pattaya og alle de frygtelige ting der sker der, måske skulle du også melde dig ind i indre mission i samme moment.
Normalt hidser jeg mig ikke op, men Ajarn du kan da virkelig pisse mig af med dine stupide meninger, som jeg syntes du skulle ha holdt for dig selv.

Hansi66Sad

Hejsa Ajarn nu er jeg sgu nysgerrig, men du skriver du har været 5 år i thailand. Jeg mener jeg et sted har læst et sted du har boet i phuket i 3 år, og nu bor du i bangkok der har du vel boet i resten af tiden.

Skeptikeren, jeg har rejst rigtigt meget i Thailand og andre lande.
Sammelagt har jeg rejst og boet uden for DK i sammenlagt 8-9 aar, og heraf har jeg boet snart 5 aar i TH.

Så er mit spørgsmål hvor har du al din viden om pattaya fra andet end det du finder på nettet?

Alt det du har lagt ind her kunne jeg også finde på bangkok, phuket eller andre steder. Det fair nok du ikke kan lide pattaya det er jo din sag, men det gør vel ikke os andre til drukmåse og liderlige svin, (ok ja det har du ikke skrevet men sådan forstår jeg det)

Jeg må da indrømme jeg har det noglelunde ligesom frank, når jeg er i landsbyen savner jeg pattaya, og når jeg er i pattaya savner jeg landsbyen, så derfor er det godt når man kommer som rejsende turist kan komme hvidt omkring så ser man også mere og det bliver ikke så ensformigt.

Vi er jo alle så forskellige, jeg kan f. eks. ikke holde ud og være i bangkok, der er for meget forurening og forvirring i trafikken. Det er hammer svært at finde rundt hvis ikke lige man kender det i forvejen, og det kan tage timer næsten bare at komme over på den anden side af fortovet. Men folk der kan lide at være der, det er vel op til dem selv.

rinpoche
Well, retfærdigvis skal så siges, at Ajarn kommenterer vandkvaliten og ikke hvor ryddelig stranden nu end måtte se ud. Det giver billeder jo ikke rigtigt noget indtryk af Smile

Hmmmm rin så prøv lige at læs punkt 5 i hans indlæg GrinGrin

5. Naturen. Se paa den beskidte strand og det forurenede vand og sammelign saa med andre steder bare i naerheden af Pattaya.
Pattaya er placeret paa en grim plet ved et gigantisk kloakudloeb.

Webmaster
Så-så allesammen,

Overskriften på tråden er "Pattaya på godt og ondt" og ikke om Ajarn er latterlig eller ej for sit indtryk af Pattaya. Ajarn giver udtryk for sine meninger og indtryk af Pattaya og ligeså vel som Ajarn er velkommen til at give udtryk for sine meninger om Pattaya så er alle velkommen til at komme med deres meninger om Pattaya også selvom man er af samme eller anden mening end Ajarn - men debatten skal altså ikke køre på om Ajarn eller andre er latterlige eller ej for deres meninger.

Tak
- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Ok kim du må da meget undskylde man kommer med sin mening, men der er åbenbart forskel på folk andre må men andre må ikke

Webmaster
Jsh, som jeg skrev er alle velkommen til at komme med deres mening men ting som følgende hører altså ikke til i debatten:
Du er da det mest latterlige menneske jeg længe har måttet lægge øre og øjne til, hvad er dit problem, har du mindreværdskomplekser over et eller andet?( måske kan du ikke finde dig en dame i pattaya).

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster skrev:
Jsh, som jeg skrev er alle velkommen til at komme med deres mening men ting som følgende hører altså ikke til i debatten:
Du er da det mest latterlige menneske jeg længe har måttet lægge øre og øjne til, hvad er dit problem, har du mindreværdskomplekser over et eller andet?( måske kan du ikke finde dig en dame i pattaya).

- Admin -

Ok kim den tager jeg til mig sorry for mit indlæg, det vil jeg give dig ret i det høre ingen steder hjemme.

Men du skrev så så allesammen GrinGrin
Redigeret af d. 25/04-2008 19:48

rinpoche
Hmmmm rin så prøv lige at læs punkt 5 i hans indlæg smileysmiley

5. Naturen. Se paa den beskidte strand og det forurenede vand og sammelign saa med andre steder bare i naerheden af Pattaya.
Pattaya er placeret paa en grim plet ved et gigantisk kloakudloeb.

Hmm, jsh, jeg huskede så forkertSmile
Jeg sætter nu ellers generelt pris på Ajarns indlæg, selvom vi måske har haft et rivegilde fra tid til anden Grin
Redigeret af rinpoche d. 25/04-2008 20:40

John
Jeg var i Pattaya første gang i april 2005.
Jeg havde holdt mig fra Pattaya på grund af "rygtet", underligt jeg bryder mig ikke om fordomme, men har dem åbenbart selv Wink

Må sige at Pattaya fik en lille plads i mit hjerte. Ikke pga. stranden og ikke pga. barerne og pigerne (de findes alle steder i hele Thailand) heller ikke pga. manden på min alder der indtog adskillige Singha til sin morgenmad hver morgen Wink men først og fremmest fordi det er en del af Thailand. Lad nu være med at sige at det ikke er det ægte Thailand, for det er lige så ægte som den mindste flække, det er bare noget andet. Men det er stadig smækfyldt med Thaier, ergo er det også Thailand Smile

Det er efter min mening det mest velorganiseret turiststed i Thailand.
Kl. 5 om morgenen vælter horder af gadefejere frem og gør byens gader pæne og rene.
Hotel priserne i Pattaya er lave, i forhold til andre turiststeder.
Selv priserne hos de handlende er som udgangspunkt lavere end andre turiststeder.
Byen har en fantastisk infrastruktur, billig taxa (bahtbus)
Meget synligt politi (ihvertfald i Walking street)

Og så er Pattya et godt udgangspunkt til mange naturskønne områder.

Tidligere boede jeg første og sidste nat af min rejse på Sukumvit i Bangkok, de sidste 4 rejser har jeg tilbragt den tid (og lidt til) i Pattaya.

Jeg kan kun komme i tanke om et sted hvor jeg ikke ønsker at tilbringe særlig lang tid og det er Bangkok, temmelig hektisk, høj luftforurening osv.

Der er ikke nogen grund til at skændes om hvad der er bedst bare husk, nogen kan lide datteren, andre moderen og andre kan lide dem beggeSmile

Jeg startede med at skrive at det ikke var pga. Pattayas strand jeg tog dertil (syntes ikke der er nogen)
Dette er efter min mening en god strand Wink

i218.photobucket.com/albums/cc258/Srilakhorn/DTW/DSC_1554.jpg
Redigeret af John d. 25/04-2008 23:36
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Payanak

'Pattaya paa godt og ondt'
Saadan lyder overskriften, men ikke destro mindre er der tilsyneladende ikke plads til det onde/negative.
Kun positiv omtale af Pattaya er tilladt...ellers bliver der skudt med skarpt.
I skal nok faa lov at beholde Pattaya for jer selv!

Gaaaaaaaaaaaaaaab GrinGrinGrinGrinGrinGrinGrin

Jeg har modtaget en raekke PB'er og emails i forbindelse med denne traad... tak for kaffe!

Jesse James
Det er os der takker,endelig har du indset at din negative indstilling til alt i Pattaya var et fejlskud og at du mødte voldsom kritik.
Ps.Håber ikke at du har fået kaffen galt i halsen !
Hr Olsson

Saendaeng
Jeg giver Ajarn ret.!!!
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Spring til debat: