Se indlæg|
Pattaya... Byen er hvad du gør den til :-D
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 08/06-2008 17:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
rinpoche skrev: Og som jeg tidligere har sagt, så vil jeg fremover afstå fra at kommentere på indlæg med translitereret thai, således at der er rig mulighed for at bibeholde sin pidgin version af selvsamme. mvh rinpoche Rinpoche jeg ved du har et godt kendskab til sproget. Kan du ikke starte en tråd, som omhandler translittereret thai? Jeg og andre vil gerne bidrage med noget også! Så kan dem, der vil lære sproget kigge med, og dem som ikke vil lære sproget kan fravælge at læse tråden. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 08/06-2008 18:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
![]() Frankie goes to Pattaya Redigeret af Klovn d. 08/06-2008 18:51 |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/06-2008 10:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Skeptikeren skrev: Webmaster - jeg takker for din oplysning, må konstatere - endnu engang - at der stadig er huller i min erindring, men nu er denne "lagt ind". Jeg tog jo ikke hele mit bibliotek med mig da vi forlod Dk så jeg har ikke kunnet finde ordet i de bøger jeg har her. Men kunne vel have brugt Google???? Havde bare ikke tænkt så langt! Så tak! Skeptikeren Kaere OPTIMIST Vi skal laere saa laenge vi lever. det kan du lige saa godt vaenne dig til ... skraldgriner Har lige spist frokost, med det hele, betalt af en amerikaner. han stod paa thaiambasssaden sammen med mig, vi var de sidste i koeen, og han havde kun papirpenge (KIP) saa jeg vekslede for ham, uden rigtigt at kende kursen. Han blev saa taknemlig og glad, at han betalte transport ind til Vientiane, og boed paa en dejlig frokost. Livet er hvad man goer det til, husk nu det, OPTIMIST! ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/06-2008 11:15
|
|
Med et åbent sind, lidt imødekommenhed, kan man komme langt når man vil møde fremmede. Har en lang historie om mit møde med Roy og hans venner, alle veteraner fra Vietnam. En på en gang sørgelig men også livsbekræftende fortælling, som jeg desværre ikke kan fortælle lige nu da familien lige er kommet (igen) og vi har vigtige ting at drøfte. Den optimistiske Skeptiker i den pepitaternede optimistjolle. |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/06-2008 09:12
|
|
Så kom regnen endelig til Pattaya. Foreløbig 1½ time med bulder og brag og en velsignet stille, silende regn. Lige hvad vi trængte til. Den optimistiske skeptiker |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 10/06-2008 11:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Finder det altid rart at der er nogen der gider at ofre tid på at rette sproglige skrubtudser! -så Ajarn kan kun tilslutte mig dit ønske om brevskolens forsættelse.... vh |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 10/06-2008 11:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
ebeth skrev: Finder det altid rart at der er nogen der gider at ofre tid på at rette sproglige skrubtudser! -så Ajarn kan kun tilslutte mig dit ønske om brevskolens forsættelse.... vh Jeg er klar til at bidrage med det jeg kan. Men jeg vil- og kan ikke gøre det alene. Hvis nogen har lyst til at starte en tråd med thai sprogundervisning, så giv mig et prej herom. |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/06-2008 23:04
|
|
ebeth skrev: Finder det altid rart at der er nogen der gider at ofre tid på at rette sproglige skrubtudser! -så Ajarn kan kun tilslutte mig dit ønske om brevskolens forsættelse.... vh Man kan jo rette andre mennesker på mange måder. Hvis du vil rette/ hjælpe mig med positiv kritik, er du velkommen 25 timer i døgnet. Og det er alle. Bare så i ved det. Men et smil eller lidt humor har aldrig skadet. Så lige på BBC, at latter er det sundeste man kan foretage sig. Så bare komme i gang. |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/06-2008 10:24
|
|
Skeptikeren skrev: Dog ufatteligt at jeg kan få en udelukkelsesdom sådan bare - og så kører Ajarn videre i samme rille. Fatter ikke en skid Hr. Webmaster. man tør jo ikke skrive noget som helst uden det bliver pindet ud, på en negativ måde af Hr. Ajarn. Giver faktisk ulyst til at deltage i noget her på sitet, som ellers kunne være en positiv platform for mange. Skeptikeren Mit indtryk med sites som denne er, at man skal bare lade det stå, som man ikke bryder sig om, og så fortsætte med at være det gode positive menneske, som man jo er helt sikker på man selv er :-D, og så skrive det man har lyst til, på en positiv måde. Med venlig hilsen positií sten |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/06-2008 10:35
|
|
Kan ikke helt finde ud af, om regntiden faktisk er begyndt her i Pattaya/ Jomtien, men det er i hvert fald et utroligt lækkert vejr, med nogle dråber eller 100000000000 et par gange om dagen. Vi har lige været ude at købe blomster i landsbyen Pattaya Tai, lige ovre på den anden side om den store vej. Det at købe blomster er faktisk lidt af en symbolsk handling. Nu er vi flyttet ind, rent tmentalt, i den lejlighed vi har boet i i fire mdr. Først var det bare en løsning indtil vi fandt det rigtige, men vi har vænnet os til ulemperne, ca. 10 km til Pattaya, og nu nyder vi at være her. Så vi bliver. I Lejligheden, og i området, som vi begge bliver gladere for for hver dag der går. Ja... området er virkelig hvad du gør det til. Jeg mødte en turist for et par dage siden, han havde nu været i Pattaya, i et par mdr. og endnu ikke været udenfor Third Road. Han er faktisk en sødt og generøst menneske, og han ved det godt, at han skulle se at komme lidt væk fra sjusserne, eller i det mindste væk fra de fleste af de steder han holder til. Som sagt, han er vældig flink, jeg vil prøve at få ham med til Bang Saree, med de vidunderlige restauranter med fisk, rå rejer, og den slags, eller Silver Lake og det kinesiske tempelmuseum en dag. Godt, det var lige lidt positivt om de vidunderlige liv som kan leves her. Hvis man vil. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.