Se indlæg|
Svigermor vil have det hele
|
|
| JCL |
Lagt på d. 11/08-2008 19:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Hej Manse. Jo, du har da fået kam til dit hår. ![]() Men som du skriver skal man ikke finde sig i at blive bestjålet, der går grænsen vel? Det farlige er nok at lade familien komme for tæt på, men det er lettere sagt end gjort. Hvis det er som du har beskrevet, så har du gjort det rigtige. Hvis du ikke havde gjort noget så havde det været signal til at farangens tegnebog, og ansigt var billigt til salg. Og vil vel heller ikke miste nogen af delene,vel ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/08-2008 20:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Mamse: keep up the spirit, and fight :-) |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 11/08-2008 21:30
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Manse Tror såmen ikke der er nogen der er lodret uenig i, at man ikke skal finde sig i at der bliver stjålet fra en. Jeg ville sku heller ikke finde mig i det, uanset hvem det så var der stjal. Men det er nok mere måden du har taklet det, folk reagerer på, med velmenende råd, og det er da positivt ![]() Du er på vestlig maner gået direkte efter bolden, med en konfrontation til følge, og som jeg opfatter det så mener din svigermor nu, at du har fået hende til at tabe ansigt overfor hele familien. Men der er jo mange aspekter i en sådan sag og det er jo din og specielt din kones vurdering. Hvis din svigermor nu føler at hun har tabt ansigt, så kan du være sikker på at hun aldrig glemmer det, og selvom hun ikke har ret, vil hun gå meget langt for at redde sit ”ansigt” uanset hvad det så måtte koste hende (for mig syntes det umuligt at redde) Fifidong’s råd tidligere i tråden er ikke helt forkerte, uanset hvilket årstal det så er ![]() LAD ALDRIG EN THAI TABE ANSIGT, ALDRIG!!! Er jeg helt enig i Regl nr. 2: DET ER ESSENTIELT AT VÆRE KONFLIKTSKY I THAILAND!! Er jeg ikke helt enig i, konfliktsky er nok ikke det rigtige ord. Jeg ville nok sige giv den ”anklagede” en ”nødudgang” så personen føler at hun kan redde sit ansigt (det er et stort skuespil) Pas på jer selv derude john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 12/08-2008 14:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Hej Manse, Dette var åbenbart et hot spørgsmål, at dømme efter alle svarene. Du siger at dette er år 2008 - Yes - men mentaliteten, " in the yellow brains" ude på "bøhlandet" i Thailand er nok 2-300 år tilbage i forhold til Europa (De har mobile phones, Motorbikes og flat screen TV's, men det er kun look a'like--- tankegangen og mentaliteten er som på 1700 tallet i Danmark. Jeg er af den opfattelse at man skal tage sæderne til sig hvor man kommer og leve efter dem. Havde jeg holdt fast ved min danske livsstil her i Thailand havde jeg været død for længe siden. Keep on Manse - virkeligt en god , informativ tråd. Du har virkeligt åbnet op for noget nyt ! Boes "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.