Se indlæg|
LONG-NECK I MAE HONG SON
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/02-2010 18:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Haabet skrev: thamarai skrev: Jeg mener blot, at det er synd for pigerne/kvinderne, og det kan vi muligvis diskutere i ugevis, uden jeg ændrer mening. Hvis det er synd for dem, som har lov at bestemme selv. Hvem er det så ikke synd for? Det må blive mindst en milliard kvinder. Din præmis er forkert. De har højst sandsynligt aldrig haft muligheden for at træffe den beslutning qva deres opdragelse. Når så dertil kommer det pres, der udøves fra deres forældre/stammefæller for at medvirke til at turistdollars fortsat skal rulle ind, så ser jeg ikke "at de bestemmer selv" slet ikke set i lyset af en patriakalsk kultur. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 06/02-2010 18:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
thamarai skrev: thamarai skrev: John skrev: For det første er det ikke ringe, men et langt stykke og det kan godt fjernes. Det er en gammel skrøne at de brækker halsen uden støtten. Hvis du mener dette seriøst, så er du et sygt menneske... Nu har jeg set filmen, men prøv at se, hvor glad hun bliver for at få fjernet dette stativ, og hun er blot en ung pige - hvad nu, hvis hun var 40 år eller ældre. Jeg synes blot i mit univers, at det er synd for dem. Ja hun ser nemlig meget glad ud, da det bliver fjernet. Læg også mærke til hvordan hendes hals er blevet misdannet, den er alt for lang i forhold til hendes krop. Og nej hendes hoved falder ikke af, men halsen er deform og hun har nogle mærkelige mærker. Lige meget hvad i siger kan det sgu da ikke være specielt sundt. Jeg er ligeglad om det er tradition eller ej, det har også været en tradition at være menneskeæder for nogle stammer og kinesiske piger fik misdannede fødder af at få dem bundet ind og gå med for små sko, hvorfor? fordi det blev anset som smukt, specielt af mændene, men traditioner kan sgu da ændres. Traditioner ændres hver dag over hele verdenen. |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 06/02-2010 18:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 387 |
rinpoche skrev: Haabet skrev: thamarai skrev: Jeg mener blot, at det er synd for pigerne/kvinderne, og det kan vi muligvis diskutere i ugevis, uden jeg ændrer mening. Hvis det er synd for dem, som har lov at bestemme selv. Hvem er det så ikke synd for? Det må blive mindst en milliard kvinder. Din præmis er forkert. De har højst sandsynligt aldrig haft muligheden for at træffe den beslutning qva deres opdragelse. Når så dertil kommer det pres, der udøves fra deres forældre/stammefæller for at medvirke til at turistdollars fortsat skal rulle ind, så ser jeg ikke "at de bestemmer selv" slet ikke set i lyset af en patriakalsk kultur. Her er jeg også ENIG. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2010 19:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hallo Forleden så jeg en udsendelse i TV, hvor "ringene" blev taget af-uden priblemer. Traditionen med ringene kan vi nok ikke gøre noget ved, ej heller hvornår pigerne gifter sig. Få nogle år siden var vi på tur hos de forskellige "hilltrib" stammer udenfor Chiang Mai. Hos en af dem kostede det 10 baht, hver gang man tog et billede af dem! Det samme skete, da vi besøgte the golden triangel- piger i flotte dragter stillede op til fotografering sammen med os, det kostede selvfølgelig også nogle baht- en tradition/eller levevej. Men gør det noget? |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 06/02-2010 19:05
|
|
girobank skrev: Hallo Forleden så jeg en udsendelse i TV, hvor "ringene" blev taget af-uden priblemer. Traditionen med ringene kan vi nok ikke gøre noget ved, ej heller hvornår pigerne gifter sig. Få nogle år siden var vi på tur hos de forskellige "hilltrib" stammer udenfor Chiang Mai. Hos en af dem kostede det 10 baht, hver gang man tog et billede af dem! Det samme skete, da vi besøgte the golden triangel- piger i flotte dragter stillede op til fotografering sammen med os, det kostede selvfølgelig også nogle baht- en tradition/eller levevej. Men gør det noget? Det er et interessant og vanskeligt spørgsmål, da det ikke er os, som skal gå med disse ringe for at tjene til føden. |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 06/02-2010 19:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
utroligt så meget denne debat ligner tørklæde/burka/niqab debatten... foregår det i Danmark er det tvang, undertrykkelse, overgreb, sygt og ekstremistisk... foregår det i hjemlandet er det smukt, kultur, tradition, ritual m.m. D for Danmark D for dobbeltmoral. Redigeret af Jay d. 06/02-2010 19:18 |
|
|
|
| thamarai |
Lagt på d. 06/02-2010 19:18
|
|
Jay skrev: utroligt så meget denne debat ligner tørklæde/burka/niqab debatten... foregår det i Danmark er det tvang, undertrykkelse, overgreb, sygt og ekstremistisk... foregår det i hjemlandet er det smukt, kultur, tradition m.m. Hvor har du bare ret... |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 06/02-2010 19:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jay skrev: utroligt så meget denne debat ligner tørklæde/burka/niqab debatten... foregår det i Danmark er det tvang, undertrykkelse, overgreb, sygt og ekstremistisk... foregår det i hjemlandet er det smukt, kultur, tradition, ritual m.m. D for Danmark D for dobbeltmoral. Vel brølt ![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 06/02-2010 19:42
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
thamarai skrev: John skrev: John skrev: thamarai skrev: John skrev: For det første er det ikke ringe, men et langt stykke og det kan godt fjernes. Det er en gammel skrøne at de brækker halsen uden støtten. Hvis du mener dette seriøst, så er du et sygt menneske... Øhh hvorfor det? @ Thamarai Du glemte lige at svare på ovenstående indlæg thamarai skrev: Jeg er saadan set ligeglad, hvis I mener, at longneck-folket er helt fint for turisterne, for jeg mener fortsat, at det er misbrug af mennesker, og at man ikke sådan bare lige kan tage ringene af. Med hensyn til ringene så kan du tro hvad du vil, men prøv at se videoen det kan vist ikke vises tydligere at ringene kan tages af. Hej John, Jeg har ikke lige set dette indlæg fra dig før nu. Jeg beklager, set i bagspejlet, at mit svar var en hel del for skarpt og ligefrem temmeligt dumt og meget ubehøvlet. Jeg mener blot, at det er synd for pigerne/kvinderne, og det kan vi muligvis diskutere i ugevis, uden jeg ændrer mening. Vi har hver vor mening om dette, men vi skal naturligvis respektere hinandens meninger. Så hermed en uforbeholden undskyldning fra min side for min måde at takle dit svar - fejlen er alene fra min side. Jeg kommeterede kun på ringene, ikke på om det er synd for pigerne/kvinderne Undskyldningen er accepteret john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 07/02-2010 19:07
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
thamarai skrev: Haabet skrev: thamarai skrev: Jeg mener blot, at det er synd for pigerne/kvinderne, og det kan vi muligvis diskutere i ugevis, uden jeg ændrer mening. Hvis det er synd for dem, som har lov at bestemme selv. Hvem er det så ikke synd for? Det må blive mindst en milliard kvinder. Nej, de unge piger bestemmer intet, men følger blot deres såkaldte tradition... Og den del som ikke går med halsringe, de opræder ikke for turisterne men findes da stadigvæk. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/02-2010 19:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Typisk tyk dansk druk og pigeglad mand, der har bevæget sig ud af Pattaya for en kort stund. For på elefantryg at komme snigende og checke kvinderne ud i landsbyen. Drenge bliv i bare i Pattaya, der er ikke noget at hente her. Lige bort set fra min ølmavse, ser jeg da ganske godt ud. [img]http://lh6.ggpht.com/_fjX8N3PyrQk/SH75GYnygcI/AAAAAAAABL8/VbrVs06uZlA/s640/IMG_0322.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 07/02-2010 19:42
|
|
hanspeter skrev: Traditioner ændres hver dag over hele verdenen. Mon ikke det bliver moderne at gå med halsringe ligesom med tatoveringer og pricinger. På samme måde som danske forælder som pircer deres børn og tatovere dem. |
|
|
|
| Haabet |
Lagt på d. 07/02-2010 19:48
|
|
rinpoche skrev: Haabet skrev: thamarai skrev: Jeg mener blot, at det er synd for pigerne/kvinderne, og det kan vi muligvis diskutere i ugevis, uden jeg ændrer mening. Hvis det er synd for dem, som har lov at bestemme selv. Hvem er det så ikke synd for? Det må blive mindst en milliard kvinder. Din præmis er forkert. De har højst sandsynligt aldrig haft muligheden for at træffe den beslutning qva deres opdragelse. Når så dertil kommer det pres, der udøves fra deres forældre/stammefæller for at medvirke til at turistdollars fortsat skal rulle ind, så ser jeg ikke "at de bestemmer selv" slet ikke set i lyset af en patriakalsk kultur. Turisterne er da ligeglade om der er en girafpige mere eller mindre. Forduden at efter deres religion er en lille pigen en gammel ånder som er genfødt. Det gør at ingen komandere med dem. |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 07/02-2010 19:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Vandango.....Du ser du godt ud, men.............en lidt større skjorte, så ville det have været fuldendt![]() |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 07/02-2010 20:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Flot fyr Vandango ! Vis dig nu fra din generøse side , og giv pigen nogle rigtige guldringe , istedet for det messingbras !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.