Se indlæg|
Man bliver helt bange for at få en thailansk kone
|
|
|
Lagt på d. 26/08-2004 16:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Ja hvis folk spørger mig så svarer jeg på tingene og siger min mening Eller spørger folk vel ikke Og så kan folk jo selv om de vil bruge mit svar eller ej,der er ingen tvang Bamsesjoveren ![]() |
|
|
|
| chang |
Lagt på d. 26/08-2004 21:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
hej bamsefar du er sku god nok!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() hvis man ikke kan tåle at høre andres mening skal man ikke spørge om den. ![]() ![]() der en mange der tror de er vedensmester bare efter en gang til thailand det tvivler jeg god nok på!!! men der er godt nok også mange der er lidt mærkelig i der´s hoveder, men dem skal der også være plads til ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/08-2004 06:30
|
|
Davser Chang Jeg gir sgu en is hvis vi mødes en dag ![]() ![]() ![]() ![]() Sødebamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/08-2004 08:38
|
|
Bamse nu skal du sgu passe på, du ikke ødelægger dit buget ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/08-2004 11:29
|
|
Davser jsh Ja så kunne det være at konen spæder lidt til ellers må jeg tage lidt overarbejde konkursbamsen ![]() |
|
|
|
| mati |
Lagt på d. 18/09-2004 00:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
bamsefarr skrev:
Davser Hvis man skal alle de ting su siger ,betale for pigen,,betale forældres underhold og så videre, Så må det jo ses i lyset at hun kun gifter sig for at skaffe penge til hendes forældre,og hvem er så dum at blive gift med en pige som man ikke ved om de elsker en,eller det udelukkende er penge Så køber man jo pigen bamsefarr DEE MAAK
|
|
|
|
| mati |
Lagt på d. 18/09-2004 00:44
|
chang skrev: Der er også Dem der tror De er Verdensmestre hvis De har været der 10 gange
hej bamsefar du er sku god nok!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() hvis man ikke kan tåle at høre andres mening skal man ikke spørge om den. ![]() ![]() der en mange der tror de er vedensmester bare efter en gang til thailand det tvivler jeg god nok på!!! men der er godt nok også mange der er lidt mærkelig i der´s hoveder, men dem skal der også være plads til ![]() ![]() ![]() DEE MAAK
|
|
|
|
| mati |
Lagt på d. 18/09-2004 01:15
|
Jeg er gået ind på Dansk-Thai web for første gang. Jeg har været gift i 11 år,og hvis min kones Mor eller anden familie har haft brug for hjælp,så har vi sgu da hjulpet dem,ligeså hvis min Far eller Mor kunne få behov for hjælp så havde enhver Søn med respekt for sig sel også hjulpet sine forældre. Så det at (man) siger at Thailandske kvinder bliver gift i Danmark for at kunne give deres familie (vand & brød)det er det samme som at sige vi er egentlig ikke bedre. Hvis Du er fair oprigtig ærlig så går du ikke helt galt ibyen,hvis du gør så tænk der er as-ho--- allesteder DEE MAAK
|
|
|
|
| mati |
Lagt på d. 18/09-2004 01:18
|
Jeg er gået ind på Dansk-Thai web for første gang. Jeg har været gift i 11 år,og hvis min kones Mor eller anden familie har haft brug for hjælp,så har vi sgu da hjulpet dem,ligeså hvis min Far eller Mor kunne få behov for hjælp så havde enhver Søn med respekt for sig sel også hjulpet sine forældre. Så det at (man) siger at Thailandske kvinder bliver gift i Danmark for at kunne give deres familie (vand & brød)det er det samme som at sige vi er egentlig ikke bedre. Hvis Du er fair oprigtig ærlig så går du ikke helt galt ibyen,hvis du gør så tænk der er as-ho--- allesteder DEE MAAK
|
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 18/09-2004 07:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Jamen alle dem der tager ned og møder en pige, enten via anbefaling eller et simpelt møde i en bar. Fortæl mig ikke at det er kærlighed som vi forstår det med kærlighed.' For mange Thai piger, prioteres kærlighed nemlig slet ikke øverst. For langt de fleste Thai piger bygger et forhold på økonomisk tryghed i første række. Ser det så ud til at fungere, bygges kærligheden op gradvist. Og den bliver måske endda stærkere på denne måde. Sørgeligt nok opløses mange forhold i Thailand når økonomien skrænter. De fleste Thaipiger kan ikke give kælighed fra sig hvis økonomien ikke er iorden. Så tllter de. Det med kærlighed i med og modgang er ikke fra Thailand ihvertfald. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 18/09-2004 08:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
det tror jeg du har ret i john der er mange der glemmer at det er en anden kultur med mange gange helt andre værdier end vi har i vores kultur jeg vil sige at hvis du vil leve i et thaiægteskab så skal man kunne sluge en del store kameler og kan man ikke det så lad være for det holder ikke i længden så |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 18/09-2004 09:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Alle kender vel ordsproget, når krybben er tom biddes hestene. Det er nok det samme i Thailand som Danmark. Men nedvurderingen af Thailandske piger uanset hvor de kommer fra bryder jeg mig ikke om. Jeg læser de fleste indlæg som nedvurdering, dog ikke af egen kone. Vi er utilfredse med den Danske lovgivning, men mener vi er i vores gode ret til at snyde os til at købe hus og rismarker i THAILAND. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 18/09-2004 12:22
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Jeg vil give dkjohnt fuldstændig ret, det kan nok ikke siges mere præsist. Oleskyum Jeg håber ikke du har læst mine indlæg som en nedvudering af Thailandske piger / kvinder, for det er bestemt ikke ment sådan. Det er rigtigt at jeg har skrevet om gode og dårlige piger men det er set fra en farangs synspunkt. Det jeg har ønsket at gøre opmærksom på er ikke pigerne som sådan, men at gøre de mænd der tager til Thailand og forelsker sig i en pige opmærksom på at de har et muligt problem, nemlig den Danske lovgivning, hvor hvis man ønsker at leve sammen med pigen i Danmark ja så er man nødt til at gifte sig. Jeg tror ikke der er nogen der ved deres fulde fem vil gifte sig med en Dansk pige de kun har kendt i så kort tid. I mange af tilfældene gifter man sig med en man faktisk ikke kender, hverken pigen eller kulturen som hun jo trods alt bringer noget med af ind i forholdet. Og som dkjohnt så rigtigt skriver så er det i første omgang trykheden og økonomien der tæller og farangen ved ikke dette og tror at pigen er forelsket i ham, dette kan føre til store problemer. Til slut vil jeg lige sige at for nogle af pigerne som har arbejdet længe i turistområderne, ja for dem er det oftest kun business, hvilket der som sådan ikke er noget galt i blot farangen er vidende om det. Som en forelsket bar pige sagde til en af mine kammerater da han skulle rejse hjem, at nu var de kærester så nu skulle han ikke lave noget med andre piger, og han sagde til hende, hvad skal jeg så sige du arbejder på en bar og går med mænd, hvortil hun svarede det er mit arbejde. Det er ikke pigerne der er noget galt med, det er vores viden om forholdene i det land de kommer fra der er helt gal. Men uanset hvilket land man vælger sin kone fra så er der platugler alle vegne også i Danmark. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 18/09-2004 13:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Giver Oleskyum ret, jeg bryder mig heller ikke om al den nedvurdering af de Thailandske piger, hvilket jeg også har gjort opmærsom på før, men der må jo være nogen i dette forum der har haft en eller flere uheldige oplevelser, men det kunne jo tænkes at det var deres egen skyld................. Suk ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 18/09-2004 15:02
|
|
Hej Suk Selvfølgelig skal vi ikke bare nedvudere Thaier. Men der er helt sikkert osse mange der har haft uheldige oplevelser, men uanset om det har været ens egen skyld, mangel på forståelse for pigens måde at leve på, eller pigen faktisk har været en kedelig type, så synes jeg det er fint at det kan bringes op i forumet her. Andre kan lære af det. Det er jo sådan i forums at problemer bliver taget op og sjældent for at fortælle at det går godt. Derfor kan mange godt få en forkert opfattelse af Thaier når kun negative sider kommer frem. Men måske har mange i virkeligheden flere negative ting at sige end positive. Hvad ved jeg?? Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 18/09-2004 23:33
|
|
ja jeg bryder mig heller ikke om at nedvudere gode thaipiger det er bare synd at der er så få af dem og lad nu være med at påstå at i ikke kender nogle af dem eller for at sige det som det er mange af dem |
|
|
|
| chang |
Lagt på d. 19/09-2004 01:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 157 |
hej mati det er vel ok at hjælpe hvis det er noget man har råd til , hvis du/ i tror det er for at ned gører thailænder er i undskyld udtrykket for fint følende eller er det kun det i hæfter jer ved, man skal når der bliver skrevet om nogen der har haft nogle dårlige oplevelser og deler dem med andrer også kunne tænk så langt at det kunne værer at der virkelig er noget om det de siger. det jeg hæfter mig ved er at der er ikke er nogen der siger ok jeg har ikke haft de erfainger med min kone og hvor`s thai venner , men bare peger finger af andrer og siger man sviner thai piger til når de fortælder der side af historien. hej oleskyum jeg ved ikke hvor lov lydig du er men hold kæft det er til at blive dårlig af at høre på sådan en gang pis, du ville sku sikkert selv gører det samme hvis det var noget du havede råd til , og for det andet er det ikke uloveligt . |
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 19/09-2004 07:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Hej Chang. Det er ikke meget der skal til for at få de værste gloser frem, jeg skrev ikke i dette forum for at du kan fortælle mig om jeg har eller vil købe hus og rismarker. 49%. Hvorfra ved du om jeg har råd????? Det viser lidt om hvordan man læser et indlæg, eller ikke forstår hvad der menes med et debatforum. Jeg har ikke ytret mig meget i dette forum, efter at have studeret sproget til mennesker man ikke kender. Men om jeg er lovlydig eller ej, har jo ikke rigtig noget med lovligheden om ae købe i Thailand. Men vis mig en kopi af et køb hvor enten en Dansk statsborger eller en Thailænder bosidende udenfor Thailand står som ejer af deres hus. Med navn og adresse i Danmark. |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 19/09-2004 10:16
|
|
Det er rigtigt at man ikke kan eje mere end 49% af hus mm i Thailand. Hvis man vil "eje" huset selv 51% - kan man lave et company og lade companiet eje huset. Mange gør jo det at de finder en thaiven eller ens advokat finder en "skuffe person" som ejer 2% af companiet på papiret. Denne person giver så farangen rådighed over hans 2% ved at give ham et blankt stykke papir med underskrift og kopi af ID kort. Sådan har langt de fleste herboende faranger gjort. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 19/09-2004 11:30
|
|
det er også rigtig at hvis en falang ejer 49 % af et hus så vil der være mange undersøgelser for at se om det blot er proforma ![]() derfor ejer de flest ikke mere en 40 % for så er der ingen der undersøger noget |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.