Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad man ikke skal gore
bimmelim
Jamen sådan er verden nu engang skruet sammen Suk.
Hvis man ser sig omkring i verden sparer man jo der hvor man kan spare mest og det er der jo ikke noget galt i hvis man har et firma der har problemer eller bare har et firma som ikke vil have problemer.

www.kgi.dk
lols
Bimmelim,
Det vil jeg ikke helt give dig ret i. Det Suk skriver er først ind, først ud princippet.

I Dk har man i mange år brugt det omvendte princip. Sidst ind, først ud.

Så verden kan være skruet forskellig sammen?

Mht snakken om lønninger og de 7 baht per time hos Bageren i Nong Khai som Suk nævner.

De 7 baht er ikke anderledes end hvad en hvilken som helst anden restaurant vil give i Nong Khai, med de samme arbejdsvikår.

Mindste lønnen udenfor Bangkok er så vidt jeg ved omkring 140-160 baht per dag, afhængig af provinsen. Dvs 10-20 baht pr. time for alle ufaglærte.

Personalet på Den Danske Bager har gratis logi og måske også gratis kost. Det modsvares så og derfor de 7 baht per time. Dertil så drikkepenge.

Det er, desværre, den løn og vilkår som rigtig mange thailændere lever under. Det kan ikke relateres til om det er en udlænding, der er investor.

Skulle lønnen stige, fordi ejeren er gift med en udlænding? Det vil ikke være noget, der gavner hverken arbejdsmarkedet, brancherne eller lokalsamfundet? ATM farangen?
Redigeret af lols d. 13/02-2009 21:59

sn
lols skrev:
Bimmelim,
Det vil jeg ikke helt give dig ret i. Det Suk skriver er først ind, først ud princippet.

Nej det skriver Suk ikke tværtimod ! Det er korrekt at mange firmaer bruger denne "spare taktik" med at få nogle af de højstlønnede ud når det er muligt, og derpå hyre yngre medarbejdere til en lavere løn. Dette gælder også for en del mellem-ledere som har oparbejdet en pæn hyre...hvorpå så prikket på skulderen kommer.
sn

sn
lols skrev:
Bimmelim,

SORRY LOLS - du skrev jo rigtigt...læste dit ind/ud forklaring forkert i første hug
sn

Khun Lisa
Nid skrev:
Kunne godt tænke mig at vide" HVEM ER DET SORTE SVIN" Hvad er det for superlativer at komme med her,
ja du ved godt hvem jeg henfører til IKK (THAIKURT1) Giv os et svar;;;;; TAK. Der er da også mange hvide
danskere der er nogle tyvknægte, efterhånden alt for mange, kalder du Dem også for "SORTE SVIN", ØØØØØØØØØHHHHHHHH tror det næppe:::: Er godt træt af alle DE negative elementer der fjoller rundt her i dette univers, har I ikke andet at give JER til, der er altså mange som undertegnet, der godt kan lide denne side, og har stor glæde af de mange positive kommentare, så PLEASE find en anden THAI side ,hvor I kan komme af med alle Jeres indestænket fustrationer , TROR JEG TALER FOR FLERTALLET her på Dansk Thai Forum, Hvis der er noget jeg har misforstået, står jeg gerne til en gang tørre tæsk.Shock

Kære NID, flot gøet!

Hvis en debat tager udgangspunkt i betragninger som DEN slags ubegavede udgydelse, kan den være fuldstændig ligegyldig. Så er det ikke længere en positiv meningsudveksling men et dumt udfald med laveste fællesnævner, hvis eneste funktion er at trække fronter op.

Jeg er også ny bruger herinde - og en anelse chokeret over at læse den slags kommentarer. Til gengæld suger jeg alle de sobre indlæg til mig, for der er megen lærdom og visdom at hente.
Heldigvis er det langt de fleste.

Hilsner til alle, inclusive Swed den HvideWink. For så vidt vidt jeg kan se er det ikke Thaikurt1 der var ophavsmand til udtrykket, men derimod Swed der brugte udtrykket "sorte svin".... MANNERS, PLEASE GENTLEMEN!

prasat
jeg ser da ikke swed's indlæg som negativt.
den måde han skriver på lige i det omtalte indlæg om "sorte svin". skriver han jo, at den person der har slået sin ansatte ikke er helt normal og ser ned på thaierne og opføre sig som en koloniherre. han skriver jo også at personen nok ikke havde turde gøre det samme hvis han havde været arbejdsgiver i danmark samt hvad normale mennesker ville gøre.
ind imellem er det altså om at læse indlæggene ordentligt før man fare i blækhuset og skriger op.

prasat

swed
prasat skrev:
jeg ser da ikke swed's indlæg som negativt.
den måde han skriver på lige i det omtalte indlæg om "sorte svin". skriver han jo, at den person der har slået sin ansatte ikke er helt normal og ser ned på thaierne og opføre sig som en koloniherre. han skriver jo også at personen nok ikke havde turde gøre det samme hvis han havde været arbejdsgiver i danmark samt hvad normale mennesker ville gøre.
ind imellem er det altså om at læse indlæggene ordentligt før man fare i blækhuset og skriger op.

prasat

Tak Prasat, Måske kritikerne af mit inlæg nu kan forstår hvad jeg skrev , men jeg tvivler , det er ikke alle der tænker over hvad de læser, og desværre er der nogle der ønsker at der bliver lidt ballade i nogle af indlægene , og du er ikke den første der forstår mit indlæget, men de inlæg bliver heller ikke læst og forstået

bimmelim
Lols som direktør i mit eget firma ville jeg selv se på hvor jeg kunne spare mest for at beholde mit firma.
Der er vel ikke nogen som vil lukke sit firma bare fordi at de ikke ville fyre den først ansatte først.
Det er jo så heller ikke altid at det er den først ansatte der gør arbejdet bedst.
Der er mange ting som spiller ind her.
Hvordan er arbejdsmoralen.
Hvad med sygedage.
Osv. osv.
Selvfølgelig er det forkert at underbetale sin arbejdskraft men der vil altid være folk der gør det især hvis der er mangel på arbejdspladser.

www.kgi.dk
vandango
bimmelim skrev:
Thaikurt
Jeg tror desværre du kommer til at skamme dig endu mere nu og i fremtiden da der er og kommer mange arbejdsløse i hele verden også Thailand.
Når der er mange arbejdsløse ja så bliver der som regel budt mindre for ens arbejdskraft og det er ganske normalt i hele verden.
Det er også slut med at få store lønninger i Danmark indtil økonomikrisen er ovre.
Folk har simpelthen brugt over evne og derfor er der en krise.
Det er ikke kun svindlernes skyld der er krise men alle dem som har brugt over evne er med til af forværre situationen.

Min søn har ellers lige forhandlet sig til en lønstigning på 15%, gennerelt var den på 10% i virksomheden, han syntes at han havde et lønefterslæb.

Der er mange herhjemme der har det godt, de går måske bare lidt mere stille med dørene i disse tider.
Redigeret af vandango d. 17/02-2009 23:47

lols
Bimmelim, indlæg 48.

Enig. Der er mange ting, der spiller ind. Det var også det jeg mente ved at skrive at det ikke er sort/hvidt mht hvem der er ansat først eller sidst og bliver fyret. Der er nuancer.

noidam
alle har godt af at skifte arbejdsplads, efter omkring 5-6 år, mange folk "gror" fast og bliver ensporet og kun sådan som vi plejer at gøre er det rigtige, nej ud og få nyt luft.
jeg ved da godt at det lyder nemt, og ikke alle har muligheden, men har selv set hvordan folk opfører sig når tingene bliver lavet anderledes end vi "plejer" at gøre. pyh-ha

Spring til debat: