Se indlæg
 Udskriv debat
Farangs påklædning når de stiger af flyveren i BKK
pdrhan
joensen skrev:
Dress code er nok det ord jeg hader mest.
Det er fuldstændigt ligegyldigt hvad tøj du har på når du kommer til Thailand, bare du har tegnebogen med, og husk så at muldvarpen skal frem i lyset af og til, det kan Thaierne lide og de forventer at du betaler du er jo den rige.
Du kan jo alligevel ikke imponere dem med din tøjstil, de tror det er kopier lige som deres.

En der er rigtig godt klædt på i Thaialnd er en med en stor tegnedreng, fattige fedterøve kan klæde sig i hvad som helst dut nytter lige lidt.

En ting mere: Klæder skaber folk, det er det værste sludder jeg nogen sinde har hørt, det er sikker også et postulat fra en kludehandler.
Sådan.

Sludder....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

joensen
Til Pdrhan.

Du siger at det jeg skrev er sludder, men jeg mener faktisk hvert ord.
Klæder skaber ikke folk det der er i klæderne der er vigtigt og ikke omvendt. Og jeg mener også at Thaierne er ligeglade hvad tøj du har på.

Thaierne forventer skam også at du er generøs, de rige Thaiere er skam også generøse, de sætter faktisk en ære i at være generøse. Faktisk er det sådan, at en Thaier ikke rigtigt kan forstå nogle faranger der er så nærige når de nu er så rige, lad mig skynde mig at sige med det samme at en Thaier tror at alle faranger er rige.

Jeg har faktisk lært at det kan betale sig at være generøs, vi kan alle være generøse efter formåen det kan Thaierne også forstå.

Det er ikke uden grund at en gnier på thai hedder oversat til dansk en klæbrig lort, det er et prekat ingen Thailer vil have hængende på sig, det betyder en hel del mere i Thailand end i Danmark at være generøs.

Nu har jeg boet her ude i nogle år og jeg tror det er vejen frem, du kommer ingen vegne i Thailand hvis du graver muldvarpen ned.

Saendaeng
Jeg sidder nu gerne i flyet , i et par jogging bukser og en t-shirt. Afhængig af hvor jeg flyer fra. skal jeg sidde i et fly 11 timer eller mere så gider jeg sku ikke at være smart klædt på. Bare være fornuftig klædt på til turen.
Har nu ingen problemer med at få åbnet døren rundt omkring , og hvis jeg ligner jeg har penge, så vil de nok også gøre mere for at tage røven på mig.Wink
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
rinpoche
joensen skrev:

Det er ikke uden grund at en gnier på thai hedder oversat til dansk en klæbrig lort..

Ja, det er en almindelig fejltagelse begået af dem der ikke taler thai.

Kii ขี้ i forbindelse med et adjektiv er et prefix der betyder en person der er meget tilbøjelig til at være dette og hint. Kii Niaow=nærig, Kii Hueng= jaloux, kii len, kii aie osv.
Endvidere betyder ordet Niaow udover klæbrig, specifikt nærig.

Er iøvrigt helt enig i, at der er få steder hvor klæder skaber folk så meget som i Thailand.
Det mærker vesterlændinge måske ikke så meget, (vi har jo angiveligt kassen allesammen) men prøv hvis du er thailænder at afvige fra dress code, og du vil føle det på egen krop.
Redigeret af rinpoche d. 22/02-2009 20:49

pdrhan
joensen skrev:
Til Pdrhan.

Klæder skaber ikke folk det der er i klæderne der er vigtigt og ikke omvendt. Og jeg mener også at Thaierne er ligeglade hvad tøj du har på.

Thaierne forventer skam også at du er generøs, de rige Thaiere er skam også generøse, de sætter faktisk en ære i at være generøse. Faktisk er det sådan, at en Thaier ikke rigtigt kan forstå nogle faranger der er så nærige når de nu er så rige, lad mig skynde mig at sige med det samme at en Thaier tror at alle faranger er rige.

Jeg har faktisk lært at det kan betale sig at være generøs, vi kan alle være generøse efter formåen det kan Thaierne også forstå.

Det er ikke uden grund at en gnier på thai hedder oversat til dansk en klæbrig lort, det er et prekat ingen Thailer vil have hængende på sig, det betyder en hel del mere i Thailand end i Danmark at være generøs.

Nu har jeg boet her ude i nogle år og jeg tror det er vejen frem, du kommer ingen vegne i Thailand hvis du graver muldvarpen ned.

Nu var det jo ikke penge der er tale om , men folks påklædning generelt når man flyver....og nej , jeg er sgu ikke nærig når jeg er i Thailand...der bliver der fyret nogle Baht af......
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Små tips til en bedre plads

http://www.busine...46/&page=1

lindy

Locturian
joensen skrev:
Til Pdrhan.

Jeg er overhovedet ikke klar over hvor du har dine erfaringer fra - Det kan ihvertfald umuligt være fra Thailand...

For det første, er der ikke mange der er mere nærrige end rige Thai'er...At de spenderer kassen på alt muligt lort, er lige meget, men drikkepenge giver de sjældent i store mængder - Der er heller ikke mange rige Thaier der kunne finde på at give penge til fattige eller velgørenhed...

Det med dresscode - Thaierne går meget op i hvordan man er klædt - Det er Korrekt, at de er ligeglade med hvordan vi er klædt, fordi vi indgår ikke i deres hiraki - Vi er bare nogle udenlandske tosser der kommer og lægger penge, og så forhåbentligt pisser af igen...

Men der er intet galt i at være ordentligt klædt, man skal vel være lidt præsentabel, hvis man skal have en smule succes i livet. Er man pensionist eller på anden overførselsindkomst, og bor i en lille hytte ude på landet, ja, så kan det være lige meget, men os der skal igennem livet og møde mennesker, er det rart for, at være ordentligt klædt...
Redigeret af Locturian d. 23/02-2009 11:28
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
MortenDue
Har selv t-shirt, lange bukser og sandaler på. Skifter tøj på toilettet, mens jeg venter på min baggage, børster tænder mm.

Og med hensyn til dress-code. Det betyder MEGET. Men det er rigtigt at folk skaber klæder MEN folk bedømmer folk efter hvordan de er klædt. Har man held her i livet = Bun, så har man penge og kan gå godt klædt. Har man ingen penge = ingen Bun eller "Chok láay".
Lige så vel som at vise sit guld i rå mængder, stor bil, nyt "farang"-hus osv. osv. Mange thai'er vil gerne vise at de har Bun.

www.mjdue.dk
Djengis
Da jeg talte med kæresten her til aften fortalte jeg ham om denne debat der er her. Og spurtge hvordan han og de andre i lufthavnen egenligt ser på de farangs der kommer.
Klart der er sikkert forskel på hvordan en thai i Bangkok ser på dette og en på Koh Samui til en fra Isaan til en fra Chaing Mai. Men dette er nu engang min kæreste og 2 af hans venner´s opfattelse i BKK lufthavn.

Og nu er han jo thai så svarene kom relativt diplomatisk.

Men et var helt sikkert - jo bedre man er klædt jo mere ægte er det smil der betjener en.

Som kæresten meget direkte sagde: shorts er ok på stranden - og kun der.
Kommer man i shorts og klipklapper bliver man set på som 2. rangs farang. Klart de smiler - det gør dem der arbejder i Illums jo også selv om der kommer kunder i jogging tøj fra Bilka som de ved aldrig vil købe noget der.

Jeg fik faktisk strenge ordre om at jeg ikke skulle ankomme i den slags tøj - da det ikke var god stil.

I bund og grund tror jeg ikke den måde vi selv ser på tøj og den måde en alm thai ser på dette er så forskellig.
Hvor mange fordomme og vittigheder er der ikke om de tyske turister der kommer til vestkysten og deres strandstole, regntøj osv.

Det indlæg med guldkæder mv forstår jeg ikke helt. Har ikke set en eneste thai gå rundt med store tydelige guldkæder.
I det hele taget har jeg set meget få smukker - uanset om jeg har været i BKK, Pattaya, Koh Samet osv.
Mener i BKK I Siam Paragon mv ville jo være stedet - men nej.

Mener - det er også meget sjældent vi ser nogle i DK gå rundt på gaden med smykker der tydeligt er værd det samme som 3-4 måneders gennemsnits løn.

Dette er jo blot lige mit indkast i dette - og for mig er der ingen tvivl - at uanset hvor man er i verden så skaber klæder folk - uanset hvad vi siger om at værdien kommer inde fra - så er det første man bliver målt på - tøjet.
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

mlh
Min erfaring med påklæding i Thailand er at lave man forretninger derude, så er det et must at være ordentlg klædt på = ingen shorts :-) Men færdes man i turist-områderne, så er thaierne meget overbærende. Det skaber nu altid et smil når de "klassiske" danske ungkarle stiger af flyveren i BKK, iført de obligatoriske cowboybuker, gråuldsokker, og sorte træsko, og en flot storblomstret skjorte.... :-)

Det er også tankevækkende hvor hurtigt pigerne i barene lærer at spotte en cheap-charly på lang afstand.... :-) blot på påklædningen.

Mht om rige thaier er generøse - så er min oplevelse at de fleste er MEGET generøse - især til alt hvad der er relateret til templet (wat) måske fordi der er lidt prestige i at "sponsere" og man på den måde gør en god gerning. Den almindelig thaier med lav-indkomst er også generøs - iforhold til indtægten, dog har jeg lidt de senere år oplevet at mange thai ikke er så vilde med at støtte ikke tempe relaterede projektere, måske fordi der har været nogen fup-projektere derude.

rinpoche
mlh skrev:

Mht om rige thaier er generøse - så er min oplevelse at de fleste er MEGET generøse - især til alt hvad der er relateret til templet (wat) måske fordi der er lidt prestige i at "sponsere" og man på den måde gør en god gerning. .

Du kom mig i forkøbet. Fuldstændig rigtigt!
De scorer "bun" = fortjeneste big time på den måde. Både i forhold til offentligheden, som får lejlighed til at beskue såvel beløbet som navnet på den rundhåndede bidragsyder på tavler udenfor templet. Og såvel som i forventning om en mulig "kickback" fra højere magter med hensyn til et boost i såvel velstand som helbred.

kanut
Jeg er fuldstændig græsk katolsk hvad folk syntes om min påklædning, jeg skal ikke bevise noget over for nogen.de må tage mig som jeg er,hverken mere eller mindre.Grin
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

huratho
Hej
Jeg er fuldstændig enig med Kanut. Tag mig som jeg er eller bliv væk fra mig. Jeg har gjort store forretninger med thaier i jakkesæt og slips, hvor jeg bare sad i ganske alm. tøj. Jeg har båret slips for sidste gang, det må være omkring 15 år siden.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

AndersM
Jeg rejser som jeg ser ud i dk
behøver ikke at se ud som at jeg skal til faster Fies 90 års fødselsdag
Man er vel ikke mere fordi man prøver at ligne et kopi af et tøjkatalog
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

Humi
Da jeg var i Thailand. Fik jeg strøget mit tøj selvom jeg sagde det var lige meget og fordi jeg ikke selv stryger mit tøj her i DK.
Jeg havde også nogle gamle T-shirt og et slidt bælte med fra DK. Der blev jeg spurgt mange gange om det ikke skulle smides ud.

ThomasHOL
Personligt plejer jeg at ankomme i lange bukser, T-shirt og som regel sandaler. Men når vi når til hoteller bliver det skiftet til shorts, da jeg simpelthen ikke kan klare vejret i lange bukser.

Men jeg synes at de fleste glemmer at der er forskel på shorts. Jeg mener at der er pæne shorts og der er mindre pæne. Det samme med T-Shirts, så hvis du spørger mig kan man sagtens være pænt påklædt og stadig være casual.

Sko ja den er svær der er flere der nævner hvide tenis sokker. Jeg ved ikke hvad der er galt med det, sålænge de paser til sko'ene. Jeg mener kommer du i kondisko passer hvide sokker efter min mening bedst, men kommer du i pæne sorte sko hører der naturligvis sorte strømper til.

Hold da helt op går folk virkelig op i alt det tøj påklædning? Er det ikke godt nok man bare har tøj på?

dk_bob
Jakkesæt :-)

Er idag, lige blevet bedt om at rage mit skæg af, når jeg ankommer om 14 dage, da forælderne kan få et forkert indtryk af mig,,,,har haft stor smil på hele dagen, men ingen problemer her, det gør jeg da bare incl. håret.
Smile

Spring til debat: