Se indlæg
 Udskriv debat
Job i Thailand.
blister
bliv guide. Wink
eller prøv med bartender. ikke meget fremtid i det, men det er da i thailand. Smile

Hanuman
Tænkte at jeg for en gangs skyld ville søge i forumet inden jeg bare startede en ny tråd - og jeg fandt sådan ca. noget af det jeg søgte her Wink

Sagen er den at en af mine venner ønsker at arbejde som bartender i Thailand - gerne permanent og fuldtid. Han er desuden forberedt på at tilbringe så lang tid i Thailand som arbejdet nu måtte kræve af ham. Han er uddannet bartender fra Den Europæiske Bartenderskole i Málaga, så fagligt skulle der ikke være noget at komme efter - han mangler dog erfaring = har ingen inden for faget. I sidste indlæg foreslog du, Blister, at finde job som bartender. Men HVOR FINDER MAN DISSE?! Han har endevendt alle jobopslag på både Recruit.net, JobJob.co.th, PhuketAll.com, SamuiJob.com og JobsDB.co.th og ansøgt en hel del efterhånden, men kun hørt fra 2 (og det var for at fortælle at de havde fundet hvad de søgte).

Er der andre der ved hvor man ellers kan lede efter job? Og om der overhovedet er en reel chance for at finde et? ELLER ENDNU BEDRE - ER DER NOGEN DER HAR EN BAR/RESTAURANT/HOTEL/RESORT/DISKOTEK OG MANGLER EN BARTENDER? ELLER KENDER NOGEN SOM MANGLER? Grin

På forhånd mange tak (især på min vens vegne) Wink
One night in Bangkok and the world's your oyster...

Bjarne
Hej Hanuman
Det kunne være et forsøg værd at gå direkte til nogle af de store hoteller med mange stjerner. Mange af dem har faktisk autodidakte bartendere stående.
Erfaring er noget, man får. Papirer der dokumenterer en uddannelse kan åbne mange døre.
Bjarne

Hanuman
Det havde jeg ikke forestillet mig! Er det virkelig normal kutyme blot at spørge efter job på den måde, på fine hoteller i Thailand? Grin En vigtig detalje jeg glemte at nævne er at han IKKE taler Thai.. :/ - det ødelægger naturligvis en hel del mht. kvalifikationer til jobs hernede.. Men er det overhovedet muligt at beskæftige sig som ikke-Thai-talende bartender her i landet? :/
One night in Bangkok and the world's your oyster...

VicArt
ABEKATTEN skrev:
Du kan tage en engelsklærer-uddannelse TROFL på et 6 ugers kursus, og hvis du består garanterer skolen dig et lærerjob straks. Lønnen er ikke noget at prale af, fra 40 - 60.000 bath per måned, nok til at leve pænt, uden at være pralende.

Hvor har du fået dette 40-60.000 bath beløb fra, kan du dokumentere det? Eller gætter du?

jesperfrb
Hvis du som udlændning (Farang) overhovdet skal kunne opnå en arbejdstilladelse i Thailand, skal du tjene mindst 45000 baht om mdr! Så nej jeg tror ikke han bare gætter! Wink
Lønnen som underviser/lærer er ikke specielt stor i Thailand!
Redigeret af jesperfrb d. 04/10-2009 20:07
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

VicArt
jesperfrb skrev:
Hvis du som udlændning (Farang) overhovdet skal kunne opnå en arbejdstilladelse i Thailand, skal du tjene mindst 45000 baht om mdr! Så nej jeg tror ikke han bare gætter! Wink
Lønnen som underviser/lærer er ikke specielt stor i Thailand!

Ja netop. Jeg synes lønnen er mere end god hvis man kan tjene 45-60.000 bath om måneden. Men min erfaring er lønnen ikke så høj som lærer job. Derfor kunne jeg godt tænke mig at Abekatten kan bekræfte det. Så kunne jeg måske finde på at uddanne mig til det Wink

kvindemin
der er ingen minimumløn for en farang lærer, og lønnen er ikke speciel god, ofte kun 25-30000 dog lidt højere i bangkok
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------
you dont pay to fuck them, you pay them to leave

jesperfrb
Hvordan får man en arbejdstilladelse på et beløb på under 45000Baht?

kvindemin
der er andre regler for undervisere

men google lidt, og du vil finde masser af (mis) informationer

http://www.ecctha...enefit.asp
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------
you dont pay to fuck them, you pay them to leave

Satiariyan
jesperfrb skrev:
Hvordan får man en arbejdstilladelse på et beløb på under 45000Baht?

Det ser ud til at du har fået rodet reglerne for arbejdstilladelser sammen med reglerne for helårlige opholdstilladelser baseret på job. De 45,000 passer på sidstnævnte, men der er skam ingen mindsteløns krav for at få arbejdstilladelse. F.eks. kræves der abejdstilladelse også for frivilligt hjælpearbejde med nul løn og der findes f.eks. masser af elever og stuepiger med arbejdstilladelsen i orden, selvom de formodentligt ikke får en løn der er værd at snakke om. Jeg har selv gennem nogle år tidligere haft arbejdstilladelse som såkaldt "managing director" i eget firma med en officiel løn på 20,000 Baht. No problem.

jesperfrb
Ikke umuligt at jeg roder reglerne sammen!
Men der jo mange forskellige regler!
Har du feks 4 Thaier ansat i dit firma, følger der en
arbejdstilladelse med og du få arbejdstillaelse uden problem!
Skal du arbejde for et thailansk firma, kan du ikke engang søge, det skal firmaet!

dutling68
ang job i thailand siden er på thai men prøv at se her......
http://job.tarad....

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

jesperfrb
Jamen det er jo fint nok!
Men hvormange tror der kan læse Thai her?
Der et lille engelsk flag, men annoncerne er stadigvæk på Thai, og mange er mere end 2 år gamle!
Redigeret af jesperfrb d. 19/10-2009 20:05

dutling68
ang den står på thai det kunne da tænkes at man kendte en thai som kunne hjælpe en måske...., der er jo derfor at jeg skriver først at den står på thai så man ikke bliver alt for skuffed når man trykker på linket.....men ellers er det vel det nemmeste at blive lære i thailand eller prøve at skrive til ecco, laver de ikke deres sko i thailand det kunne jo være de mangler nogle folk.......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

FCKdk
jesperfrb skrev:
Jamen det er jo fint nok!
Men hvormange tror der kan læse Thai her?
Der et lille engelsk flag, men annoncerne er stadigvæk på Thai, og mange er mere end 2 år gamle!

Google oversæt er Din ven:
http://translate....da&tab=wT#
Cool
Redigeret af FCKdk d. 19/10-2009 20:56

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

dk_bob
Hvordan er jobchancerne i Thailand pt., hvis man har en diplomgrad i IT og en master of Science (MSc). Dertil Microsoft Certified Professional (MCP)? Er i slutningen af 30'erne og taler godt engelsk + noget thai. Har 10+ års erfaring inden for IT-branchen.
Redigeret af dk_bob d. 27/10-2009 17:07

Spring til debat: