Se indlæg
 Udskriv debat
Der er noget der ikke stemmer ! mht demonstrationerne
Payanak
Shock

b_j3ns3n
Jeg har en fck trøje på Pfft
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Jao chai
håber bare situationen snart går lidt på ro igen, ville nødigt aflyse min sommerferie dernede Sad

kennet
b_j3ns3n skrev:
kennet skrev:
b_j3ns3n skrev:
Payanak skrev:

Thailand har haft 4 statsministre indenfor de sidste 12 måneder.

øøøv kan vi ikke få lidt ro på når de vælger en mand til posten som præsident så lad ham da lige få en chance..
4stk på 1 år de kan jo ikke udrette hverken godt eller skidt.

og nu skal hæren rydde op. føj det lugter ikke godt

Hmm! Han er jo ikke demokratisk valgt, som sådan. Sidst de havde en statsminister fra et demokratisk valgt parti , blev han jo væltet netop pga. nogle demonstranter i en gul t-shirt, som påstår at de er mere konge tro end resten af Thailand.....De havde jo lukket landet og på vej til at føre det hele i kaos.
Og hvad militæret angår så kan det godt være at det har en politisk salgside. Men det kan godt være at det snart er den sidste løsning for Th. i denne situation...I øjeblikket er det ret svært at få de rigtige oplysninger ud af Thailand, da de er censureret.

Nej det er jeg med på.. det er bare svært for en præsident at gøre noget godt for landet, vis han kun har 2-3mdr. om det er en gul, rød eller grøn er for mig ligegyldigt, pointen er at vis du vælger en statsleder/præsident eller hvad vi skal kalde det. så skal han have mere end 3mdr til at vise hvad han kan.. og i de 3mdr kan han ikke vise hvad han kan eller vil med landet vis der er konstant ballade omkring ham og hans ny valgte regering. f.eks gule tosser der sætter sig i lufthavnen eller røde tosser det smadre halvdelen af bangkok.. det er for mig ligegyldigt hvem der sidder på posten jeg mener bare han skal ha en chance til at lave det arbejde han er valgt til..

Premierminister Abhisit Vejjajiva der en af de "gule tosser", han har siddet siden december altså 4 mdr. Han står for et parti der så hvidt jeg ved er særlig populær i syd Thailand og blandt muslimer. Og der er Kongen i øvrigt ikke helt så elsket som i resten af Thailand. Et af de andre partier der er medlem af "de gule tosser" er PDA. Der har meldt ud at de ikke er interesseret i egentligt Demokrati, men kun delvist demokrati. Fordi de mener folk, der kun har en motorcykel og en mobiltelefon, ikke kan forstå demokrati.
Den "Røde blok" præsentere ca 60 % af de stemmeberetigede i den samlede Thailandske befolkning. Hver gang de vinder et valg, bliver der råbt valgsvindel eller korruption. Så kan forfatningsdomstolen komme og fjerne dem......Der er et meget stort underskud på demokrati i Thailand, så jeg tror ikke det bliver løst ved at give den ene blok mere tid til at regerer i.

Som jeg ser det lige nu; Demonstrere de gule kommer militæret eller forfatningsdomstolen og fjerner regeringen.....Demonstrere de røde bliver de skudt........

Spring til debat: