Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad kan thaipiger ..........................
FCKdk
Jeg hørte i dag en ny version fra mine Thaiveninder.
Når De rejser hjem til Thailand er der ingen af dem der i forvejen fortæller famillien det.... Fordi så kan famillien ikke nå at gå på jagt, eller
på anden måde fremskaffe special-slagtede dyr, til fejringen af
deres døtres hjemkomst. Alle 3 piger er gode troende buddister
og syntes simpelt hen det er synd at dyrene skal lide for dem!!!!
Smuk TankeSmile

__________________________________
....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!!
....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!!
....og det fortsætter jeg med!!!!
FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.
 
Gurk90
Første gang jeg tog min thai kæreste med på en fin Fransk restaurant i Bangkok, var et af indslagene på menuen selvfølgelig Foie gras. Da jeg fortalte hvad det var , var hun lidt skeptisk. Hun erklærede, inden hun havde smagt det, at det kunne hun nok ikke lide. Men da det kom ind på bordet, så det nu ret lækkert ud så hun smagte forsigtigt på det. Det smagte jo ikke så dårligt så hun spiste det hele.

4 måneder senere da vi skulle besøge samme restaurant, sagde hun flere gange at hun håbede at vi kunne få den samme ret med Foie gras igen.

Foie gras var det hun på forhånd havde været mest skeptisk overfor den første gang, men var endt med at gøre det største indtryk.
 
b_j3ns3n
ja nu er jeg nok lige så skeptisk, som din kone var før hun smagte Foie gras, men det er lige det der skal til at vende maven på mig... selv om jeg aldrig har smagt sneglen Sad
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
 
Webmaster
b_j3ns3n skrev:
ja nu er jeg nok lige så skeptisk, som din kone var før hun smagte Foie gras, men det er lige det der skal til at vende maven på mig... selv om jeg aldrig har smagt sneglen Sad
Nu ikke snegl, men lever af almindeligvis and.


http://en.wikiped.../Foie_gras


Jeps, er også tosset med det. Bryder mig bare ikke om at tænke på hvordan leveren pumpes op via tvangsfodring.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
Gurk90
Ja, sådan en gang fedtlever lyder ikke så lækkert men det smager nu fantastiskSmile

2.bp.blogspot.com/_n32AvvrKpfQ/RYq-7zpeg5I/AAAAAAAAAGo/u6d63PR2f4c/s1600/DSC02248.JPG
Redigeret af Gurk90 d. 17/09-2009 19:18
 
hfb
Gurk90 skrev:
Ja, sådan en gang fedtlever lyder ikke så lækkert men det smager nu fantastiskSmile

[img]http://www.flickr.com/photos/uchu75/2968679803/[/img]


Med et link der virker

http://www.flickr...968679803/


Smile
 
b_j3ns3n
Webmaster skrev:
b_j3ns3n skrev:
ja nu er jeg nok lige så skeptisk, som din kone var før hun smagte Foie gras, men det er lige det der skal til at vende maven på mig... selv om jeg aldrig har smagt sneglen Sad
Nu ikke snegl, men lever af almindeligvis and.


http://en.wikiped.../Foie_gras


Jeps, er også tosset med det. Bryder mig bare ikke om at tænke på hvordan leveren pumpes op via tvangsfodring.


hehe ja godmorgen bjarne.. du har ret, har faktis set et program om ænderne´s leve vilkår (det var dengang man røg meget hashCool) hehe dum dum dum bjarne.. nå men jeg kan altså ikke li snegle Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
 
Gurk90
Foie Gras findes også i det Japanske køkken. I Bangkok kan man få det på denne japanske restaurant i Siam Paragon.

http://www.bangko...tokyo.html

Har været der flere gange med min thaikæreste, og vi syntes begge at det er et ret godt sted.
 
Gurk90
Hvis man vil prøve snegle i Thailand, kan man få Abalone, som er en havsnegl. Det findes på mange af de kinesiske restauranter.

http://en.wikiped...ki/Abelone
 
vakse_vigo
Kan lige sige at hvis der er nogen der vil prøve Abelone snegle (friske) findes der en okay seefood restaurant lidt nord for Phuket Town (havn) med egen Abelone farm og friske hummer..

Og så lige en anden ting, det kan godt gå hen at giv bagslag mht. flæskesteg brunsovs/opbagt sovs og alt det andet der smage godt, men den lille fikse thai kvinde jeg giftet mig med for ca.3 år siden, vejer ikke 55kg. mereShock, men jeg elsker hende stadig…Grin
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik.
Er i dag lykkelig Thai gift.
At tage til Thailand er som at rejse hjem.
 
Spring til debat: