Se indlæg|
Hvad kan thaipiger ..........................
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 09/09-2009 23:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Jeg hørte i dag en ny version fra mine Thaiveninder. Når De rejser hjem til Thailand er der ingen af dem der i forvejen fortæller famillien det.... Fordi så kan famillien ikke nå at gå på jagt, eller på anden måde fremskaffe special-slagtede dyr, til fejringen af deres døtres hjemkomst. Alle 3 piger er gode troende buddister og syntes simpelt hen det er synd at dyrene skal lide for dem!!!! Smuk Tanke
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 17/09-2009 13:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Første gang jeg tog min thai kæreste med på en fin Fransk restaurant i Bangkok, var et af indslagene på menuen selvfølgelig Foie gras. Da jeg fortalte hvad det var , var hun lidt skeptisk. Hun erklærede, inden hun havde smagt det, at det kunne hun nok ikke lide. Men da det kom ind på bordet, så det nu ret lækkert ud så hun smagte forsigtigt på det. Det smagte jo ikke så dårligt så hun spiste det hele. 4 måneder senere da vi skulle besøge samme restaurant, sagde hun flere gange at hun håbede at vi kunne få den samme ret med Foie gras igen. Foie gras var det hun på forhånd havde været mest skeptisk overfor den første gang, men var endt med at gøre det største indtryk. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 17/09-2009 19:02
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
ja nu er jeg nok lige så skeptisk, som din kone var før hun smagte Foie gras, men det er lige det der skal til at vende maven på mig... selv om jeg aldrig har smagt sneglen
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/09-2009 19:10
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
b_j3ns3n skrev: Nu ikke snegl, men lever af almindeligvis and.ja nu er jeg nok lige så skeptisk, som din kone var før hun smagte Foie gras, men det er lige det der skal til at vende maven på mig... selv om jeg aldrig har smagt sneglen ![]() http://en.wikiped.../Foie_gras Jeps, er også tosset med det. Bryder mig bare ikke om at tænke på hvordan leveren pumpes op via tvangsfodring. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 17/09-2009 19:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Ja, sådan en gang fedtlever lyder ikke så lækkert men det smager nu fantastisk![]() Redigeret af Gurk90 d. 17/09-2009 19:18 |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 17/09-2009 19:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Gurk90 skrev: Ja, sådan en gang fedtlever lyder ikke så lækkert men det smager nu fantastisk ![]() [img]http://www.flickr.com/photos/uchu75/2968679803/[/img] Med et link der virker http://www.flickr...968679803/ ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 17/09-2009 19:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Webmaster skrev: b_j3ns3n skrev: Nu ikke snegl, men lever af almindeligvis and.ja nu er jeg nok lige så skeptisk, som din kone var før hun smagte Foie gras, men det er lige det der skal til at vende maven på mig... selv om jeg aldrig har smagt sneglen ![]() http://en.wikiped.../Foie_gras Jeps, er også tosset med det. Bryder mig bare ikke om at tænke på hvordan leveren pumpes op via tvangsfodring. hehe ja godmorgen bjarne.. du har ret, har faktis set et program om ænderne´s leve vilkår (det var dengang man røg meget hash ) hehe dum dum dum bjarne.. nå men jeg kan altså ikke li snegle
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 17/09-2009 19:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Foie Gras findes også i det Japanske køkken. I Bangkok kan man få det på denne japanske restaurant i Siam Paragon. http://www.bangko...tokyo.html Har været der flere gange med min thaikæreste, og vi syntes begge at det er et ret godt sted. |
|
|
|
| Gurk90 |
Lagt på d. 17/09-2009 19:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Hvis man vil prøve snegle i Thailand, kan man få Abalone, som er en havsnegl. Det findes på mange af de kinesiske restauranter. http://en.wikiped...ki/Abelone |
|
|
|
| vakse_vigo |
Lagt på d. 17/09-2009 20:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
Kan lige sige at hvis der er nogen der vil prøve Abelone snegle (friske) findes der en okay seefood restaurant lidt nord for Phuket Town (havn) med egen Abelone farm og friske hummer.. Og så lige en anden ting, det kan godt gå hen at giv bagslag mht. flæskesteg brunsovs/opbagt sovs og alt det andet der smage godt, men den lille fikse thai kvinde jeg giftet mig med for ca.3 år siden, vejer ikke 55kg. mere , men jeg elsker hende stadig…
Besøgte første gang Thailand i 1992 og har ikke fortrudt det et eneste øjeblik. Er i dag lykkelig Thai gift. At tage til Thailand er som at rejse hjem. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















, men jeg elsker hende stadig…