Se indlæg
 Udskriv debat
USB-MODEM i Thailand
birkedhoj
Tak for svaret Jesper. Det er da en fair pris.

Ole
Flyver PE med THAI altid

jesperfrb
Har lige tilføjelse!
Kører du med flere aplikationer på en gang kan det let gå galt og hastigheden uacceptable langsom, hvis du vil surfe på nettet.

Så luk voip, skype osv, så kan det lade sig gøre at surfe på nettet!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

xxxx
det må være pga dårlig dækning..
Jeg har brugt gprs i 5 år og har sagtens kunnet serfe net og bruge chat samtidig.
Yahoo messenger 10 er dog meget krævende, hvis man bruger Video call.
Redigeret af xxxx d. 12/12-2009 09:49

jesperfrb
Måske, men det er min erfaring! Og den videre giver jeg gerne!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Nixon
Dtac sælger for tiden en pakke med et USB-modem og et SIM-kort med 600 minutters online-tid for bath 2600. Pakken hedder dtac aircard E1553.

Man kan så fylde det op på forskellige måder som man kan læse om på denne side
http://www.dtac.c...epaid.html

Har også set andre USB-modems. Svinger i pris fra bath 1800 til bath 3900. Ved dog ikke helt hvad forskellen er mellem de billige og dyre, bortset fra nogle kun er EDGE/GPRS/GSM mens andre er 3G.
hilsen

Nixon
Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
ubon lynge
birkedhoj skrev:
Så har jeg bestilt CBB mobil bredbånd med modem. Så liiige en gang til for prins Knud. WinkKøber jeg et alm. taletidskort i Thailand eller skal det være et specielt kort til bredbånd?? Normalt bruger vi 1-2call til vores mobiler på Phuket.

ole

Er du så sikker på det ikke er låst det modem fra CBB, jeg har selv et usb modem fra cbb jeg bruger når vi er på ferie/weekend her i dk og det er låst til cbb.
De laver vel ikke sådan et uden de laver penge på det, så jeg tror dit er låst.
Ubon.

Pibe

Lung Yao
xxxx skrev:
[quote]BJ skrev:
.....................................................................................................................
Uden at have undersøgt det vil jeg vove den påstand at man har krav på at få oplåst sit modem efter bindings perioden, præcis som med en tlf. (gratis)
JA, det er rigtigt, men ikke per automatik Sad, desvære fortæller/oplyser selskaberne ikke uopfordret om det eller bare fjerner koden, du skal selv kontakte dem og bed om af få dit tlf aflåst Angry
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

birkedhoj
I flg. CBB's hjemmeside er modemer fra CBB ikke låst.

God Jul

Ole
Flyver PE med THAI altid

birkedhoj
mit usb modem fra CCB mobil virker fint . ikke låst. Købte et sim kort. DTAC. fungerer fint, men kun 240 kbps. noget langsomt.

Varme hilsner

Ole
Flyver PE med THAI altid

ubon lynge
birkedhoj kan man ikke købe DTAC hvor det er noget hurtiger. Hvad må man betale for sådan et kort, og er det et man sætter penge ind på.
Ubon.

Pibe

ThomasHOL
Lige et spørgsmål hvor går i hen for at købe data kortene? jeg kan ikke huske at have set nogle de gange jeg har været i Thailand (har heller ikke kigget specifikt efter dem). For det vil godtnok være noget billigere at bruge det mobile net end at betale hotellernes ublu ekstra pris for internet (hvordan kan man sælge hotel værelser uden internet inkluderet i vore dage)

Saendaeng
Man kan i diverse telefon butikker købe AIS 3G-EDGE modem til omkring 3000 Baht. med lidt internet på. Derefter skal du selv forudkøbe. Ligesom med mobiltlf.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
birkedhoj
Jeg tror ikke det kan købes hurtigere. jeg gav 199 B for kortet med nettid. husker ikke hvor meget. Men betalte i alt ca. 400 B så var der til 100 timers surf. Kortet gælder for een måned. Iøvrigt meget billigt på internet cafe'. Kortet tankes op ved at putte det i mobiltelefonen og følge anvisningerne på emballagen.

ole
Flyver PE med THAI altid

ubon lynge
Mit CBB modem bliver også pakket ned til turen, når du kan bruge dit CBB kan jeg vel også med mit, der er da lige at spare ved kun at købe sim kort.
Tak for oplysningerne birkedhoj og forsat god tur.
Kommer selv til Thailand på onsdag morgen.
Ubon.

Pibe

Jeg vil gerne på Internettet med den bærbare ( når jeg får den købt ), så jeg genopliver lige denne tråd.

Hvilken Internetudbyder har den bedste mobil Internet dækning i Pattaya og Jomtien ?

Jeg har set, at bl.a. DTAC sælger 3G modems, men 3G er vel ikke indført i Thailand endnu eller ?

Robert Kronberg
hn skrev:
Jeg vil gerne på Internettet med den bærbare ( når jeg får den købt ), så jeg genopliver lige denne tråd.

Hvilken Internetudbyder har den bedste mobil Internet dækning i Pattaya og Jomtien ?

Jeg har set, at bl.a. DTAC sælger 3G modems, men 3G er vel ikke indført i Thailand endnu eller ?

Jo, 3G er delvist tilgængeligt i visse områder og på visse betingelser, som en slags forsøg, eller hvad de kalder det...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Olse
Jeg har købt et Huawei E1752 modem (ikke låst) og skal have en mobil bredbåndsforbindelse..... Er de nogen der kan give en godt råd om hvad der er bedst og hvad det ca. koster ? Det skal virke i hhv, i Jomtien og Rayong. Og det skal være en minimum 2 mb. forbindelse.

har 12 call noget der kan bruges ?

mvh,

Olse

VIP
Robert Kronberg skrev:
hn skrev:

Jo, 3G er delvist tilgængeligt i visse områder og på visse betingelser, som en slags forsøg, eller hvad de kalder det...

Hilsen, Robert

Har skrevet det tidligere. Købte 3 G modem fra 1-2 call (Telewiss butikkerne) for 2.800 bht. INCL. 6 MÅNEDER
MED 25 TIMERS NET ADGANG PR. MÅNED GRATIS.

3 G. fungerer udmærket i Bangkok
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Olse
Kære Vip.

Nu var det ikke lige et modem jeg efterspurgte, men en mobil bredbåndforbindelse ... og mht. at 3G fungerer i bangkok, spurgte jeg om noget der fungerede i Jomtien og Rayong (og det gør 3G vist ikke)

Men du skal da have tak for at du gav dig tid til at svare. Smile

Olse

VIP
Beklager mit svar Olse!

Klokken var mange her, jeg var træt og lod mig forvirre af trådens
overskrift:

USB-Modem.

3 G fungerer vist kun i Bangkok i øjeblikket.

Der er meget vekslende internet hastighed på de forespurgte områder. Alt efter trafikken. Generelt, er
forbindelserne dog sammenlignet med Dk, langsomme.
Redigeret af VIP d. 26/10-2010 04:28
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Spring til debat: