Se indlæg|
At køre med bathbus i Pattaya.
|
|
|
Lagt på d. 16/10-2009 09:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
JD skrev: Goldwing skrev: Du skriver om hvordan chaufføren skal betale bilen og andet,....... ja jeg fatter slet ikke der så er så mange bahtbusser i Pattaya hvis de ikke kan tjene penge. Hvortil jeg svarer: Det er et typisk Thai-fænomen, kopi tankegangen... Læg mærke til at også de samme forretninger klumper sig sammen i de samme områder. Man kopierer hellere end skabe og tænke nyt. 5-6 møntvask på stribe er ikke usædvanligt. Samme med beer-barer, men det er jo godt nok! ![]() JD Ser præcis det samme her i cph På strøget klumper tøjbutikker sig sammen som perler på snor. I nyhavn er det værtshuse der ligger dør om dør. Så vi dansker er måske lidt dummer! |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/10-2009 09:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Ja, gu' er de dummere, især når de som turister klumper sig sammen i en kloak som Pattaya! JD Redigeret af JD d. 16/10-2009 09:25 |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 16/10-2009 10:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Det med at butikkerne klumper sig sammen, hænger vel sammen med at det er det kunderne vil have. På Strøget køber man tøj og i Nyhavn går man i byen. På Walking Steet går man i byen og i Pantip køber man IT udstyr etc. Men på den anden side så tager det nogle gange overhånd, når der skyder så mange af den samme slags forretninger op at ingen har en sund forretning. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 16/10-2009 10:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
FedeFinn skrev: Skeptikeren skrev: Er der noget der kan få mit pis i kog så er det den evindelige debat om betaling til Song Taew. Jeg har jo problemet på nærmeste hold, idet svoger Sompong kører taxi på nat tur, 12-14 timer hver nat 365 dage om året. Jeg har skrevet dette før, for lang tid siden, og gider egentlig ikke en gang til - MEN!! Lige nu, siden den økonomiske krise satte ind, skal Sompong være heldig hvis han kører 200 Baht ind på en vagt. Han skal når han henter vognen kl. 17.00 erlægge 750,- Baht til vognmanden og betale for det forbrugte diesel og olie. Hvis han kommer ud for uheld skal han betale for de dage bilen er på værksted. Disse 200 Bath skal så dække mad til 3, skolepenge og tøj til datteren, penge til næste dags kørsel o.s.v., ja han skal nok blive rig en dag med den omsætning. Og så kommer harmen. Jeg kører jo somme tider med ham, ikke så meget som før i tiden men ind imellem og jeg oplever jo diverse Faranger opføre som grever og baroner. De kommer ravende efter en glad aften i byen, har uden al tvivl brugt i tusindvis af Baht på mad/sprut/damer og så vil de køres ud til den anden ende af byen for 10 Baht. Måske en tur på 6-8 km hver vej og en stor chance for at køre tom vogn tilbage. Vor herre bevares for nogen fattigrøve at høre på. Samme med dem som kommer og skal hjem efter en lang dags shopping, plasticposer en masse, bugnende af alskens lækkert tøj og sko og tasker og så vil de køres hjem for 10 Baht. Hvad helvede forgår der i farangers hoveder når de kommer til et fattigt land??? De skal absolut prutte om priser (for det har man hørt at det gør man her og at Thaier elsker at prutte), pispræk som nordmændede siger. Faranger glemmer at de kommer fra et land hvor en taxa koster det meste af en dagløn bare for en kort tur, men her skal de altså køre gratis, det mangler da bare - FY, FY skamme siger jeg. Byens store problem er at man har givet bevillinger til for mange af disse taxier, der er nu over 700 af de mørkeblå, omkring 100 af de lyseblå, røde og hvide. De mørkeblå SKAL holde sig inden for vestsiden af Sukhomvit, har de kunder til østsiden må de ikke samle nogen op på tilbagevejen. samme med de andre som kører på østsiden. Man er helt på det rene med at man burde skære antallet ned med mindst halvdelen men det vil betyde at omkring 450 familer ville stå uden arbejde - og hvad skal de så???? Hvad i alverden skulle det betyde i Jeres rejsebudget (som I jo fortæller gang på gang i andre tråde, er på mange tusinde kroner) for at skulle betale dem 20 Bath, 100 Baht eller mere for den sags skyld, det kan da ikke være være nærighed - eller kan det? Den forargede Skeptiker fra Pattaya Så gå et andet sted hen og pis makker ![]() sproget " FF " sproget |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/10-2009 10:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
FedeFinn (sikke et navn at rende rundt med) du er en kyniker af de værste, har ikke forstået en skid, ej heller i denne tråd, Alt hvad du skriver er gennesyret af sortsyn til alt og allle, tror du hader din krop. Søg dog hjælp mand! Ja JD, og alle i andre har fuldstændig ret i det med at klumpe sig sammen, se i Thailand hvor man ser 7-Eleven ligge som perler på en snor og ved siden af FamilyMarkt. Nøjagtig sådan er det med min svoger og hans taxikollegaer. Vi har diskuteret dette nu i de 10 år jeg har kendt familien. Men at køre nattaxi er hele hans liv, han kan slet ikke forestille sig andet. Og nu skrev jeg jo ikke at det var hver eneste dag han kun kørste 200 baht ind, men at det siden krisen begyndte at kradse har set sort ud. Nu holder han et godt sted om aftenen, og nu de få turister er kommet har han ture (lange ture) indtil værtshusene lukker og det er vel at mærke ikke alle nærigrøvene der holder til i det kvarter. men fattige FedeFin'er ser man jo overalt. Så lige nu er han rimelig glad, og med al den regn vi får lige nu så er der jo nok der vil køre med i en taxi, selv om de skal betale lidt ekstra. Skeptikeren, lige kommet hjem fra en våd tur igennem Pattaya, og der kommer mere regn senere på dagen og i nat |
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 16/10-2009 10:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
altså vi betaler da heller ikke ekstra for en tur i en HT bus i DK bare fordi vi synes det er billigt... det kan ikke være rigtigt at man som turist skal agere socialkontor bare fordi netop det system fungerer dårligt.....vi bliver bollet i røven så mange andre steder... stakkels Sompong....men hvad med de millioner andre som går til ingen el. en lorte løn....min exkæreste får ca. 140 baht for en hel dags hårdt arbejde i høj sol i marken...så husk lige at betale ekstra næste gang i køber en pose ris....nærige sataner.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/10-2009 11:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
|
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 16/10-2009 12:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
hehe klasse !!! |
|
|
|
| FedeFinn |
Lagt på d. 16/10-2009 12:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Skeptikeren skrev: FedeFinn (sikke et navn at rende rundt med) du er en kyniker af de værste, har ikke forstået en skid, ej heller i denne tråd, Alt hvad du skriver er gennesyret af sortsyn til alt og allle, tror du hader din krop. Søg dog hjælp mand! Skeptikeren, lige kommet hjem fra en våd tur igennem Pattaya, og der kommer mere regn senere på dagen og i nat Jo gu har jeg forstået dit budskab, at du har skideondt af din tegning til svoger, og du vil ha andre til at betale mere, end hvad prisen på grisen er. Hvorfor finder du ikke et andet sted og tude over, vi er nogen der betaler, hvad prisen på grisen er. Skal jeg betale mere end hvad prisen er, så er det når JEG synes det, og ikke en eller anden latterlig thaichauffør synes det. Det budskab burde selv du kunne forstå og acceptere. Kan du ikke tåle det uden at begynde at blive personlig, så skrid da herfra igen. (klaphatikon) Det er lettere at holde sig på lastens brede landevej end på dydens smalle sti.
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/10-2009 12:39
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
jensjorgen1999 skrev: Hvordan foregår det i praksis, når man vil køre med bath bus (song thaew) i Pattaya? I hvilke gader kører de? Hvad koster det typisk? Så-så, lad os lige få den gode tone tilbage og lad os koncentrere os om det oprindelig indlæg i tråden. Se citatet. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 16/10-2009 13:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Webmaster skrev: jensjorgen1999 skrev: Hvordan foregår det i praksis, når man vil køre med bath bus (song thaew) i Pattaya? I hvilke gader kører de? Hvad koster det typisk? Så-så, lad os lige få den gode tone tilbage og lad os koncentrere os om det oprindelig indlæg i tråden. Se citatet. De kører af nogle forskellige ruten, men den primære jeg fx benytter kørere fra Jomtien Beach (den hvor busserne fra Bangkok stopper) og ind til city - kører af 2. road og ender nede på beachroad igen for så at kører retur. Men fortæl hvor du skal bo - nok lidt nemmere så ![]() Koster 10 bath (men man er altid velkommen til at betale mere) Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/10-2009 13:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Jeg må sige at det er imponerende billigt, og det fungerer vel udmærket? De ku' lære noget på Phuket, de røvere og banditter dernede.. ![]() JD PS: Skeptiker, jeg forstår din harme, men Thailand ligger som "det" har redt. Der skal en social revolution til førend der kommer noget der bare ligner retfærdighed og lige muligheder for alle. |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/10-2009 14:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jensjorgen1999 skrev: Hvordan foregår det i praksis, når man vil køre med bath bus (song thaew) i Pattaya? I hvilke gader kører de? Hvad koster det typisk? når feks. de kører ned af pattaya klang og en thai skal med til nord pattaya, så peger vedkommende simpelt hen mod nord og hvis så bahtbussen har tænkt sig at køre mod syd i stedet for, nede i krydset så stopper den bare ikke og kunden venter så til den næste og prøver lykken igen.. det er anderledes når jeg skal med, så stopper han alligevel fordi han tror ikke jeg kender det, han tror så, jeg peger fordi jeg vil med.... men det tar jeg ikke så tungt så springer jeg af når den drejer og betaler for den tur, og så stopper jeg en ny.. ![]() men thaierne de har styr på det der.. lung Redigeret af d. 16/10-2009 14:27 |
|
|
|
| FedeFinn |
Lagt på d. 16/10-2009 14:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
JD skrev: JD PS: Skeptiker, jeg forstår din harme, men Thailand ligger som "det" har redt. Der skal en social revolution til førend der kommer noget der bare ligner retfærdighed og lige muligheder for alle. JD Nu er jeg forvirret på rimelig høj niveau, hvordan kan du forstå en anden brugers harme over, at vi er nogle der ikke ønsker at betale mere for en varen end prisen er ??? Men du har måske også for vane altid at betale mere for dine indkøb end du skal ? Det er squ ikke mig der bestemmer priserne i thailand, men det er squ da mig der bestemmer, om JEG vil betale mere for en vare end jeg skal. Og det uden hensyntagen til at en anden bruge skal be mig om at søge hjælp, eller mene jeg er korpulent, hvilken han i øvrigt IKKE aner en skid om, om jeg er. Det er lettere at holde sig på lastens brede landevej end på dydens smalle sti.
|
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/10-2009 15:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
FF: Der må være noget der er smuttet for dig i oversættelsen: Min forståelse og harme drejer sig om hvorfor det er nødvendigt for Thai'er at kopiere hinanden i det uendelige, således at der er for mange songtaew's, taxi's, møntvaski's, kopi/print/net shop'is, samt alt muligt andet skrammel og ragelse der sådan ikke er opstået pga. af skabertrang og kreativitet, men mere af en indskrænket og vanemæssig tankegang. Harmen gælder også den beskidt-rige styrende overklasse i Thailand, der med Orwelsk'is djævelskab og jernhånd holder pøblen og hoben hen i dorsk uvidenhed, med det resultat at der kopieres og plagieres i det uendelige. Godt for "Euro-trash" turister som dig selv, der kan få billig transport, sprut og f*sse, og samtidig brokke sig over det! At de så prøver at snyde sig til en gevinst ved at charge dig mere, må du selv sætte en stopper for... JD |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 16/10-2009 15:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Det var jo netop billig f*sse Mr. Fatman ikke kunne faa..![]() |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 16/10-2009 15:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
FedeFinn skrev: Skeptikeren skrev: FedeFinn (sikke et navn at rende rundt med) du er en kyniker af de værste, har ikke forstået en skid, ej heller i denne tråd, Alt hvad du skriver er gennesyret af sortsyn til alt og allle, tror du hader din krop. Søg dog hjælp mand! Skeptikeren, lige kommet hjem fra en våd tur igennem Pattaya, og der kommer mere regn senere på dagen og i nat Jo gu har jeg forstået dit budskab, at du har skideondt af din tegning til svoger, og du vil ha andre til at betale mere, end hvad prisen på grisen er. Hvorfor finder du ikke et andet sted og tude over, vi er nogen der betaler, hvad prisen på grisen er. Skal jeg betale mere end hvad prisen er, så er det når JEG synes det, og ikke en eller anden latterlig thaichauffør synes det. Det budskab burde selv du kunne forstå og acceptere. Kan du ikke tåle det uden at begynde at blive personlig, så skrid da herfra igen. (klaphatikon) Hmmmm......Finn 5 fejl !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 16/10-2009 15:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Dream skrev: Det var jo netop billig f*sse Mr. Fatman ikke kunne faa.. ![]() Nåja, det var da en smutter... ![]() Nok pga. mit kroniske Jai ron. ![]() JD Redigeret af JD d. 16/10-2009 15:52 |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/10-2009 15:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
rolig nu gamle mand, husk blodtrykket ![]() du skal også helst være i stand til at skrive indlæg i morgen ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/10-2009 16:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
er der nogen der (som sædvane) bare vil ødelægge et godt forum, eller hvad ??? kæft mand nogle klaphatte |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 




















