Se indlæg|
fedt
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/11-2009 09:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
hfb skrev: Helt rigtigt. Derfor en ![]() nogen gange! er jeg slet ikke så dum Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 29/11-2009 16:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
der er ikke noget der belaster som bondeanger. ![]() Rigtigt kim du ser mig igen. ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 29/11-2009 19:45
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa, Jeg har nu haft snakket lidt med BJ, og han er selvfølgelig ked af at han røg lidt op i den røde ende af skalaen. Det kan vi allesammen sgu' gøre en gang i mellem så intet galt i det. Diverse provokationer og mobberier hjælper selvfølgelig hellere ikke på det. Og ingen kan vist være i tvivl om at BJ i en vis tråd blev både mobbet og provokeret i en ikke acceptable grad. Nå, nok om det. Det jeg vil sige er at der er låst op for BJ igen, og at han hermed deltager igen. Nu håber jeg så at vi kan undgå de unødvendige mobberier og provokationer. Ligesom jeg håber at BJ lige får læst diverse indlæg én gang ekstra hvis han ikke er helt sikre på dem før han beslutter sig for at indlægget er vendt imod ham. Der skal gerne være plads til os allesammen herinde. Og selvfølgelig skal vi ikke være bange for at sige noget til hinanden og der skal være plads til at være uenige, men hovedessensen er at vi hjælper hinanden og ikke driller hinanden. Tak Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 29/11-2009 19:50
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Welcome back
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 29/11-2009 20:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Naturligvis mobber vi ikke herinde webbermand, kun lidt godmodig fis, og så er det altså ikke pænt at du bander i dine indlæg, du risikere en eftersidning, fy skamme sig |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/11-2009 20:05
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Velkommen tilgage til BJ.![]() Jeg var dog også lidt provokeret over BJ`s indlæg med en stuepige/rengøringshjælp på sit hotelværelse i Pattaya. Jeg som arbejder hver dag i Dkf følte det var lidt provokerende at spørge om et extravagante luxus liv som dette,,,da andre der arbejder hårdt hver dag også selv klarer rengøring det i DK.... Jeg håber BJ som er på fp vil tænke på det kan virke provokerende med sådanne indlæg overfor andre som arbejder hårdt i DK hver dag. Jeg vil dog ik være misundelig på BJ - og et andet medlem herinde omtaler også BJ som en hyggelig og stille og rolig fætter. Jeg håber BJ vil bidrage med saglige indlæg og tænke over at ik at være provokerende på andre der arbejder i det kolde Dk. Jeg vil med glæde bidrage til hans fp når han er berettiget til den. Redigeret af d. 29/11-2009 20:05 |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 29/11-2009 20:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
Så må vi håbe at alle er blevet klogere efter sådan en omgang, både det hårdtarbejdende folk i DK, og de mennesker som BJ, Dream m.fl., der af en eller anden årsag ikke længere kan bidrage til fælleskassen. Der er ingen grund til at skamme sig over at være på førtidspension. Der er love og regler for at få den tilkendt, og såvidt jeg ved er det en pest at blive slæbt igennem det system. På den anden side er der jo heller ingen grund til ligefrem at være stolt af det, vel? Forhåbentlig var det en fejl-formulering, hvor det måske mere handlede om ikke at se sig selv, eller blive betragtet som undermenneske, fordi man nu er ude af stand til at arbejde af den ene eller anden årsag. JD Redigeret af JD d. 29/11-2009 20:18 |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 29/11-2009 20:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Jeg kan love dig for det er en pestilens at skulle vuderes og afprøves på kryds og tværs JD det er bestemt ikke sjovt. MVH.BJ Redigeret af BJ d. 29/11-2009 20:30 |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/11-2009 20:33
|
|
Jeg vil da gerne gi BJ det råd at hvis tempramentet er svær at styre er det da helt sikkert noget han skal arbejde med inden han rejser til Thailand, jeg syntes selv at jeg skal ned i et andet gear når jeg kommer derned for ikke at hidse mig op...nogle eks. fra mig selv, naboens hund er bundet med så kort snor at den ikke kan lægge sig ned, endvidere har den ingen vand, og man bliver ignoretet når man nævner det ...(falang meluleang),,,,en anden nabo har drukket sig fuld og har slæbt anlægget ud og spiller nu for fulde gardiner for sine omgivelser..en anden nabo starter på arbejde kl 5 om mogenen, og starter konsekvent sin knallert med fulde omdrejninger HVER morgen kl 4.30...naboen pakerer altid på min plads uden for huset.... og sådan kan jeg blive ved og ved.. så kan mand ikke styre tempramentet er monkey house eller krematoriet ikke langt væk. det er der mange der har erfaret. lung |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/11-2009 21:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 180 |
Ja der må jeg give ret lung,hos mig starter Thaierne kl 5 om morgen med at spille hysterisk højt på Deres anlæg, når det så er forbi ja så er der den almindelige støj nede fra byen, genboen har næsten hver nat kom sammen og pt er sing a song det store hit, har lyst til at kvæle DEM, men tæl til 10 bagfra, det er jo Deres land, ikk, med tiden tror jeg manvænnersig til det, men som dig vil jeg da gerne bidrage med et godt råd til BJ, styr tempramentet, endog meget, eller kunne jeg godt forestille mig at du ikke bliver i Thailand ret længe, men forøvrigt VELKOMMEN tilbage![]() MVH NID. |
|
|
|
| hanspeter |
Lagt på d. 29/11-2009 22:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Rigtigt god råd, kom her til aften til at sende en lidt tosset sms, kom der noget godt ud af det? fik aligevel fortalt hvor grænsen er, men generelt vl jeg sige at efter 10 år her, træder jeg stadig i spinaten. Det tager år at opbygge tillid. Og "blå anfald" bliver der baret grinet af og alvorligere tilfælde med kniven for struben. Styr temperamentet, er der iøvrigt nogen som har set en thai miste det, det kan sgu være farligt.
Redigeret af hanspeter d. 29/11-2009 22:10 |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/11-2009 22:23
|
|
Ja, kan huske jeg så i tv for et par måneder sidem der var en klovn der havde drukker for meget, blevet irreteret ldt for meget af sin omgangskreds, og haddede et par stykker med en sukkerskniv ! Så kan de lære det, ka de` ![]() |
|
|
|
| JD |
Lagt på d. 30/11-2009 10:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 591 |
lung skrev: Jeg vil da gerne gi BJ det råd at hvis tempramentet er svær at styre er det da helt sikkert noget han skal arbejde med inden han rejser til Thailand, jeg syntes selv at jeg skal ned i et andet gear når jeg kommer derned for ikke at hidse mig op...nogle eks. fra mig selv, naboens hund er bundet med så kort snor at den ikke kan lægge sig ned, endvidere har den ingen vand, og man bliver ignoretet når man nævner det ...(falang meluleang),,,,en anden nabo har drukket sig fuld og har slæbt anlægget ud og spiller nu for fulde gardiner for sine omgivelser..en anden nabo starter på arbejde kl 5 om mogenen, og starter konsekvent sin knallert med fulde omdrejninger HVER morgen kl 4.30...naboen pakerer altid på min plads uden for huset.... og sådan kan jeg blive ved og ved.. så kan mand ikke styre tempramentet er monkey house eller krematoriet ikke langt væk. det er der mange der har erfaret. lung Det er da ganske uudholdeligt, og jeg ville vaere eksploderet forlaengst! Havde selv overvejet at flytte fra lejligheden her og ud paa landet evtl., men den larm vi har her med vovserne og uendelige renoveringer af lejligheder, er smaating sammenlignet med hvad jeg laeser her! Saa jeg bliver paa min pind lidt endnu... JD PS: BJ, pas paa med temperamentet, man vinder INTET ved at hidse sig op, og det er en daglig udfordring at undgaa det. ![]() |
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 30/11-2009 19:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
PS: BJ, pas paa med temperamentet, man vinder INTET ved at hidse sig op, og det er en daglig udfordring at undgaa det. Precis, man skal undgå det niveau, men hold kold koldt blod i åerne, og ikke lade sig synke til det niveau. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 30/11-2009 19:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Webmaster skrev: Hejsa, Jeg har nu haft snakket lidt med BJ, og han er selvfølgelig ked af at han røg lidt op i den røde ende af skalaen. Det kan vi allesammen sgu' gøre en gang i mellem så intet galt i det. Diverse provokationer og mobberier hjælper selvfølgelig hellere ikke på det. Og ingen kan vist være i tvivl om at BJ i en vis tråd blev både mobbet og provokeret i en ikke acceptable grad. Nå, nok om det. Det jeg vil sige er at der er låst op for BJ igen, og at han hermed deltager igen. Nu håber jeg så at vi kan undgå de unødvendige mobberier og provokationer. Ligesom jeg håber at BJ lige får læst diverse indlæg én gang ekstra hvis han ikke er helt sikre på dem før han beslutter sig for at indlægget er vendt imod ham. Der skal gerne være plads til os allesammen herinde. Og selvfølgelig skal vi ikke være bange for at sige noget til hinanden og der skal være plads til at være uenige, men hovedessensen er at vi hjælper hinanden og ikke driller hinanden. Tak Du gør et skide godt job web, tror alle føller sig velkommen her på siden, med dig som kejser,konge og præsident ![]() Velkommen tilbage BJ. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
|
Lagt på d. 30/11-2009 22:34
|
|
kejser,konge og præsident... Diktator? ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/11-2009 22:41
|
|
Det er da ganske uudholdeligt, og jeg ville vaere eksploderet forlaengst! Havde selv overvejet at flytte fra lejligheden her og ud paa landet evtl., men den larm vi har her med vovserne og uendelige renoveringer af lejligheder, er smaating sammenlignet med hvad jeg laeser her! Saa jeg bliver paa min pind lidt endnu... JD PS: BJ, pas paa med temperamentet, man vinder INTET ved at hidse sig op, og det er en daglig udfordring at undgaa det. du ved sikkert godt at man kan vænne sig til at gå med et 3" rør i røven når blodt man starter med et lille søm. jeg var næsten 20 år i grønland og de sidste 12 år boede jeg nabo til en fanger der havde 20 hunde bundet lige neden for mit soveværelses vindue, heldigvis kom jeg væk fra Grønland uden at være drevet til vandvid, men alligevel vågnede jeg en nat stående nede mllem hundene med en kæp i hånden, jeg havde løsnet dem alle og var nu i gang med kæppen for at få dem til at forsvinde...... sååå jeg er blevet lidt hærdet. lung Redigeret af d. 30/11-2009 22:42 |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 30/11-2009 22:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hånden på hjertet gutter – er der ikke én BJ i os alle sammen? Forstået på denne måde: Vi kan også i visse situationer hurtigt komme helt op i det røde felt, det være sig på arbejdet eller der hjemme. Det er kun et spørgsmål om omgivelserne får trykket på en af de forkerte knapper - i en forkert situation. Nogle har mange af disse knapper, andre få af dem! Rasmus |
|
|
|
| kisser |
Lagt på d. 01/12-2009 02:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
Jeg har siddet og læst indlæggene om temperament/utålmodighed med thaierne osv. og faldt lige over Rejseliv (18/11)i Berlingske, hvor Thaierne bliver betegnet som de mest gæstfrie. Her er de 21 bud man bør overholde som gæster i deres land1) Vis aldrig vrede, irritation eller mangel på tålmodighed. Det er pinligt og mest pinligt for dig. Og slaget er tabt på forhånd. I Thailand viser man ikke følelser udadtil. Vær rolig, bestemt og udtryk dig med et smil. Det kommer du længst med, og det gør alting lettere. 2) Lad være med at fjolle og være respektløs ved buddhistiske symboler (undlad at klatre på dem osv.). At vanhellige Buddhaen er strafbart også for turister, og straffen er bøde eller i værre fald fængsel. Og lad være med at tage billeder af buddhistiske figurer og religiøse symboler, før du har sikret dig, at det er i orden. Nogle symboler er så hellige, at man ikke må fotografere dem. 3) Lad være med at gå med bare skuldre eller ben, når du vil besøge et buddhistisk tempel. Et besøg i et tempel kræver anstændig påklædning. Offentligt er man generelt også også iført lange bukser og skjorte. Det samme gælder, hvis du skal besøge private hjem. 4) Tag skoene af, før du går ind i private hjem, træd ikke på dørtrinet og tag plads, hvor du får den anvist. 5) Ret ikke pegefingeren mod nogen. Det anses for helt uacceptabelt. 6) Du skal kun give og modtage ting med højre hånd. 7) Træd ikke hen over andre - det gælder alle legemsdele. 8) Kvinder må ikke røre en buddhistisk munk, give ham ting direkte eller tage imod ting direkte fra ham. 9) Hvis du kører med offentlig transport, så sæt dig ikke på de sæder, der er reserveret munke. Det opfattes som respektløst. 10) Tal ikke nedsættende om den thailandske kongefamilie. Det tolereres ikke, at nogen behandler dem respektløst. I Thailand har kongefamilien en ophøjet, urørlig, status. 11) Giv ikke en thai hånden til hilsen. At besvare den thailandske hilsen "wai", hvor man placerer håndfladerne mod hinanden foran brystkassen, mens man bøjer hovedet let, vil blive påskønnet. Husk, at yngre skal "waie" ældre først, og at vesterlændinge ikke skal tage initiativet til wai. 12) Lad være med at rette dine fodsåler mod andre - eller mod religiøse symboler og billeder af kongefamilien. Fodsåler anses for urene (og hovedet anses for den reneste del af kroppen). Hold fødderne på jorden og sidder du på gulvet, så gør som thaierne og sid i skrædderstilling eller hold fødderne under kroppen. 13) Rør ikke en thai på hovedet. Det anses for respektløst. 14) Undlad at gå omkring i badetøj andre steder end på stranden og ved swimmingpoolen. Det anses for ukultiveret ikke at iføre sig en T-shirt eller en strandkjole, selv når du skal op og spise på strandbaren. 15) Lad være med at solbade topløst. Det anses af mange thaier for stødende. 16) Lad være med at kysse og kramme din partner offentligt. Det er uacceptabelt for mange ældre thaier og anses for privat. At kysse og kramme sine børn er derimod helt accepteret. 17) Lad være med at give en thai en krammer. Et klart udtalt 'thank you very much' rækker fint. Selv om du mener det godt, vil han ikke bryde sig om det. Tilgengæld kan du være sikker på, at andre ikke render rundt og kysser og krammer din kone. 18) Lad være med at gå og ryge på gaden. Det er ikke lovligt i Thailand, og du risikerer bøde. 19) Smid ikke affald på gaden. Det er også ulovligt og kan straffes med bøde. 20) Køb ikke noget, der stammer fra vilde dyr. De kan være fredede, og det straffes hårdt, hvis du bliver taget. 21) Hold dig langt fra narko og det der ligner. Det er ulovligt og straffes strengt med ophold i fængsler, du ikke ønsker at komme til at kende nærmere. |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 01/12-2009 05:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Rasmus skrev: Hånden på hjertet gutter – er der ikke én BJ i os alle sammen? Forstået på denne måde: Vi kan også i visse situationer hurtigt komme helt op i det røde felt, det være sig på arbejdet eller der hjemme. Det er kun et spørgsmål om omgivelserne får trykket på en af de forkerte knapper - i en forkert situation. Nogle har mange af disse knapper, andre få af dem! Rasmus Nix er sgu naermeste gaet hen og blevet helt Budhistisk paa mine gamle dage, noejes med at ryste overbaerende paa hovedet af folks daarskab. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.