Se indlæg
 Udskriv debat
Finnair til BKK
Jeg ville spørge FINNAIR, en forsinkelse med SAS fra CPH er jo ikke Finnairs problem , men dit og det er jo ikke sikkert,at der er plads på flyet dagen efter!

girobank skrev:
Jeg ville spørge FINNAIR, en forsinkelse med SAS fra CPH er jo ikke Finnairs problem , men dit og det er jo ikke sikkert,at der er plads på flyet dagen efter!

Finnair flyver jo selv fra København til Helsinki, f.eks. AY668 med afgang Kastrup kl. 20.20 , og hvis denne flyvning er forsinket, må det vel være Finnairs problem og ikke mit, men jeg ville bare høre, om der er nogen der har erfaring med evt. forsinkelser ml. København og Helsinki.

jens
Er det en samlet booking/billet via rejselskab eller finnairs hjemmeside, så er det finnairs problem at forpleje/indkvartere dig hvis du ikke når flyet til BKK.

Men jeg tror du kan være ret sikker på at de holder flyet tilbage til BKK, da du jo ellers vil være omfattet af EUs flypassagerer-rettigheder.
Også vil jeg mene at du har ret til 600 euro da det jo svarer til at du bliver nægtet boarding, da du jo allerede får boardingkort til HEL-BKK i Kastrup.
Og det kan jo blive en dyr affære hvis der er ret mange der skal videre til BKK.

Ja du har nok ret, men spørg da lige FINNAIR, bare for en sikkerheds skyld.

er flyet fra cph forsinket en halv time så holder de formenlig flyet tilbage til Bangkok, jeg vil mene at over 75 % af passagerne med den sene flyver fra København skal i transit til nogle af de få aftenafgange der er fra Finland.

SteenJ
Yes de holder flyet tilbage. Prøvet det i 2007, hvor vi var fire der skulle videre til BKK, med afg. kl. 20,00, som det var dengang, det er nu blevet lavet om. Forsinket fra CPH men fik at vide på vej til Helsinki, at flyet der, ventede på os. 30 min. efter landing i Hel havde vi skiftet fly og var på vej op i luften til BKK, ja, selv bagagen kom med. Utroligt, de kunne nå omladning på så kort tid.

Saendaeng
hn skrev:
girobank skrev:

Finnair flyver jo selv fra København til Helsinki, f.eks. AY668 med afgang Kastrup kl. 20.20 , og hvis denne flyvning er forsinket, må det vel være Finnairs problem og ikke mit, men jeg ville bare høre, om der er nogen der har erfaring med evt. forsinkelser ml. København og Helsinki.

Hej Hn,

Jeg har prøvet med Finair til Bkk. Det var dog business class. Og det var god service. Men jeg kiggede til Economy og det så fint ud har kun hørt godt om dem.

Men ellers har jeg andre gange tjekket denne hjemmeside med erfaringer.

http://www.airlin...innair.htm

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Tak for alle svarene.
Det er rart at kunne trække lidt på andres erfaringer.

Jeg ringede faktisk til Finnair i går og spurgte om, hvad der ville ske, hvis tilslutningsflyet fra København ikke nåede tids nok frem til afgangen mod Bangkok, og fik det svar, at de skulle nok sørge for, at jeg kom videre, evt. ved ombookning til et andet selskab eller til næste dags afgang, og hvis det blev aktuelt med en overnatning sørgede de også for det.
Så jeg har netop købt en billet med Finnair. Jeg glæder mig til at prøve dem. (men først og fremmest glæder jeg mig til at komme til Thailand)

SteenJ
hn skrev:
Tak for alle svarene.
Det er rart at kunne trække lidt på andres erfaringer.

Jeg ringede faktisk til Finnair i går og spurgte om, hvad der ville ske, hvis tilslutningsflyet fra København ikke nåede tids nok frem til afgangen mod Bangkok, og fik det svar, at de skulle nok sørge for, at jeg kom videre, evt. ved ombookning til et andet selskab eller til næste dags afgang, og hvis det blev aktuelt med en overnatning sørgede de også for det.
Så jeg har netop købt en billet med Finnair. Jeg glæder mig til at prøve dem. (men først og fremmest glæder jeg mig til at komme til Thailand)

Ellers gør det, hvis du er lidt nervøs: Tag en tidligere afgang fra cph, da Finnair har flere daglige til Helsinki..

Spring til debat: