Se indlæg|
En sød Thai pige under 30?
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 20/07-2005 11:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
rinpoche skrev: surin999 skrev: ja der er desværre mange der fornægter at de har fundet konen i en bar hvor hun arbejde som luder ![]() og der er mange der lever med skyklapper på og lader konen feste spille osv. imens de selv sidder hjemme og betaler, passer børn og hjem MEN ve den der bare tør løfte lidt af skyklappen ![]() Hvorfor siger du desværre? Det synes jeg da er forståeligt nok. Hvorfor stigmatisere sin kone på den måde og måske derved gøre hende dårligere stillet til sit nye liv i fx. DK? En ny start i et nyt land er da svært nok uden den byrde i bagagen. Hvad tror du hendes evt. børn vil svare, når de andre spørger: Nå, jeg hørte din mor abejdede som luder? Kender iøvrigt udmærket de forhold uu nævner, og jeg synes også der er foruroligende mange af dem. mvh rinpoche ja den siden kan man også se det fra jeg tænker nu også mere på de mænd der i thaikredse sidder og prøver at forherlige sig selv og nedgøre andre ved at påstå at deres kone bestemt aldrig har været på job i en bar Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 20/07-2005 11:58
|
|
latour82 skrev: Det er let nok at hakke på Surin999 som ganske rigtigt af og til kan virke lidt trættene med de næsten konstante negative udmeldinger om Thaipiger. Man skal dog også notere sig at han angivelig vitterligt var uheldig med hans første kone som brugte alle hans penge på spil efter sigende, han siger jo også at han lever i et godt ægteskab med en ordentlig Thaikvinde nu, det bør man altså notere sig. Enhver der begrundet i et forhold til en Thai, ved jo også at mange af de ting som Surin skriver, jo florerer i stor stil. Der er masser af piger som flere gange i ugen spiller rigtigt mange penge op på spil som minder om halvtolv, og der bliver altså spillet igennem og uden nogen form for loft eller andre begrænsninger. Pengeudlån med ekstreme ågerrenter, joda- og et eventuelt venskab, tæller ikke ret meget i renteberegningen. Mange mænd luller sig selv ind i en illusion om at deres kone simpelthen er verdens sødeste pige, reelt aner de ikke det fjerneste om hvad deres partner gør eller hvad der i det hele taget sker i Thaimiljøet. Jeg behandler min kone med respekt og er rummelig i forhold til hendes venskabelige relationer, jeg accepterer at hun spiller kort ,og render til Thaifester indenfor forsvarlige rammer, ligesom hun behandler mig med respekt og accepterer også at jeg plejer min egen vennekreds og hvad det indebærer med intagelse af kostbar vin etc, Heldigvis er min kone ret informativ om hvad der sker når de er sammen og er også god til at sotere fra når veninderne bliver for "spraglede", så jeg har et ret godt indblik i den del som jeg ved mange mænd aldrig fåer et glimt af. Jeg har fået mange meninger at høre om min væremåde i forhold til min kone, jeg har altid forsvaret hende fordi jeg vitterlig mener at hun er en pragtfuld og reel kone, og det har jeg fået mange kommentarer om hvor naiv jeg er. Modsat har jeg internt i vores Thairelaterede vennekreds fået en del kommentarer om at jeg er for styrende i forhold til hende, primært af de Danske mænd, fordi at jeg bestemt i samråd med min hustru lægger nogle begrænsninger. Essensen er dette er at vi nok lever i et meget almindeligt forhold hvor det ikke er fremherskende at vi er opvokset i 2 forskellige kulturer, så vi passer begge vores arbejde, har total fælles økonomi, passer vores 2 skønne fælles børn, tager vores ture med surmuleri og diskutioner om det ene og det andet. Og egentlig tror jeg vi begge er lykkelige for det liv vi har, og nærer begge en illusion om at vi får råd til at bosætte os i thailand når nu børnene er gamle nok til selv at træffe et valg om deres fremtid skal være i Dk eller Thailand. Skrevet af en mand som har kendt sin kone siden 1999 så den helt naive tid er vel et overstået kapitel? Niels dejligt at man kan have det sådan det er jo det et par forhold handler om gensidigt respekt iøvrigt den måde jeg lod mit første ægteskab køre på men det kunne hun desværre ikke administrere så desværre har min grænser rykket sig lidt i mit nye forhold pga. dårlige erfaringer fra min x. så idag går grænsen ved spil og thaifester uden mig en grænse min kone har kendt og forstået fra første dag Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 20/07-2005 11:59
|
|
bamsen skrev: ´Hejsa Latour Ja sådan burde alle ha det med sin kone hygge og ha det godt jeg kender det jo selv ![]() bamsen davs igen bamsen hvad har du gjort ved obelix??
Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/07-2005 12:52
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
surin999 skrev: bamsen skrev: ´Hejsa Latour Ja sådan burde alle ha det med sin kone hygge og ha det godt jeg kender det jo selv ![]() bamsen davs igen bamsen hvad har du gjort ved obelix?? ![]() Obelix og mig kunne ikke rigtigt sammen, og andre kunne ikke forstå vores forhold, så mig og obelix er ikke venner mere. Han måtte videre, så jeg bliver her hos min kone du ved bamselinesen, det er nok det bedste , hun laver for god madog er ikke sur om morgenen når uret ringer og larmer så jeg ikke kan sove hyggesovebamsen ![]() |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 20/07-2005 12:56
|
|
ja sådan kan det gå for selv de bedste hyggeligt at se at bamsen er tilbage
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 20/07-2005 18:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
surin999 skrev: MisterM skrev: Muffdiver skrev: Pattaya er IKKE Thailand. eh hvilket land ligger pattaya så i, ikke mange dager siden jeg reiste fra huset mit ret uden for pattaya å da skulle jeg ikke kryse nogen grense for og komme til Don Muang i Bangkok, men er jo muligt at bangkok heller ikke er Thailand og jeg som var sikker på konen var Thai og at jeg hadde hus i Thailand ![]() ![]() Jeg troede ellers at du var en fornuftig mand ![]() Du ved jo hvad jeg mener Men det goer du tilsyneladende ikke![]() Jeg elsker at leve i Thailand blandt almindelige thaier og ikke det 'falske' liv i Pattaya ![]() Pattaya er ikke lige stedet for mig men jeg har da fuld forståelse for dem der elsker stedet hver sin smag misterm men at man som dig kan prale af at leve livet med ludere i bangkok for derefter at svine pattaya til ?? hvad er foreskellen ?? men nogle bliver vel hellige på deres gamle dage. Går du også i kirke nu ?? Kaere Surin ![]() Jeg tror at de myg er for slemme ved dig. ![]() Jeg bor ikke i Bangkok og synes ikke at jeg 'sviner' Pattaya til Jeg gaar heller ikke i kirke men tager gerne med mine bekendte til vores tempel hvis nogen skal giftes eller begraves![]() Jeg floeg til Bangkok og moedte min familie i lufthavnen ![]() Herefter var vi 3 dage i Bangkok og tog vidre til Pattaya fordi de gerne ville se Pattaya og Jomtien Beach, De var lidt skuffet men 2 dage med faergen til Kho Larn med den rene strand hjaelp paa humoeret ![]() Efter 7 dage tog vi bussen hjem til mig De er meget glade for at vaere her og har moedt mange dejlige mennesker![]() Naeste uge flyver de tilbage til Danmark for mit barnebarn skal begynde skolen igen ![]() Jo Pattaya er for turister og her er fuld fart paa hele doegnet og hvis det er det turisterne oensker er det ok for mig ![]() Forstaa mig ret... Folk kan goere som de oensker uden jeg vil blande mig Jeg har dog min mening ogsaa![]() Det er dejligt at hoere at du nu har fundet en god kone ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 20/07-2005 19:32
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
For mig ser det ud som at Thailandske kvinder her bliver beskrevet som var det biler. Hvor finder man den og den model? Jeg forstaar ikke det efter min mening lidt underlige syn paa Thailandske kvinder, det er som om at de skal kunne levere noget ingen andre kan. Er det egentlig ikke at stille nogen forventninger ingen kan leve op til. Jeg har set indlaeg hvori der bliver paastaaet at Thailandske kvinder er mere sexuelt mere drie end kvinder i vesten, og er deres mand mere underdanige. Ikke i denne traad. Men dette er noget forbandet sluder. Thailand et et af de mest konservative lande hvad sex angaar og det er selv idag 2005 almindeligt at der stilles krav om art en kvinde er jomfru naar hun bliver gift.Thailandske kvinder er ikke underdanige men noglre af de mest selvstendige vesner der findes paa denne klode. Hvad er det der daar en mand til at sige at han vil have en Thailandsk kone og lige bestemt en Thailandsk. Min kone er Thai, men hun er da ikke min kone derfor at hun er Thai, men derfor at hun er den hun er. Swelvfoelgeligt kan der blive problemer naar en barpige kommer til Danmark. Ikke fordi hun er vaerer end andre, men derfor at hun skal venne sig til en oimstilling der er meget stoerer end de fleste kan forestille sig. Hun er vant til at kunne gaa til frisoeren naar det passer hende. I Danmark koster det det hvide ud af oegnene. Hun er vandt til at kunne skifte sin garderobe ud ret jevnligt. Ogsaa dette koster det hvide ud af oegnene. Og saadant kunne jeg blive ved. Alligevel er det langt de fleste der klarer omstillingen til UG. Nogle goer selvfoelgeligt ikke, men er det nu helt deres skyld? Er det ikke ofte det at de er blevet stillet udsigter til en bedre tilvaerelse i moede som ikke er blevet materieliseret. Og saa er der den fattige pige ude fra landsbyen som selvfoelgelig er bedre da hun ikke stiller krav. Selvfoelgeligt stiller hun krav. Hun har ikke giftet sig uden for hvad der er almindeligt for at glaede en eller anden mand fra vesten, men for at skabe en bedre tilvaerelse for sig selv og sin familie. Jeg har laest indlaeg om hvordan Thailandske kvinder bare lader opvasken staa og toerre af sig selv og hvilket stort problem det var at faa konen til at blive lidt ceviliseret. Forestil dig nu hvordan det er for en Thailandsk kvinde at blive udstyret med et stykke papir naar hun har vaeret paa toilettet. Hun er vant til at man vasker sig. Naa jeg maa hellere stoppe inden det bliver for meget. Til de godt 30% der sagde nej til Sin Sod. Hvad er begrundelsen??? Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/07-2005 19:43
|
|
hejsa Clyde Den har været op og vende før, og vi kan ikke blive enige om det spørgsmål ![]() ![]() ![]() Jeg er en ad de procenter Men jeg vil ikke købe min kone, det er vi gået væk fra i danmark for længe siden bamsen Redigeret af d. 20/07-2005 21:07 |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 20/07-2005 20:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hej clyde hvorfor skulle du stoppe jeg syntes det var interesant og kan måske få folk inklusiv mig selv til at forstå og også nogle gange huske at de ikke er af dansk opdragelse da det jo også blir hverdag med stres ovsv så man måske glemmer mere af det tak glemer thaierne ikke også nogle gange at du ikke er thai og tak til bamsen for din ærlighed jeg har nu stemt ja hvis jeg nogen sinde får råd ![]() |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 20/07-2005 21:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
rolan problemet er at hvis clyde fortsætter, er der nogle der vil føle sig så stødt, folk læser ikke hvad clyde skriver eller også fatter de det ikke, se bare bamses svar, det viser at han ikke har fattet noget men kun ser det hele fra sin lille verden, (ville hans kone måske ikke inderst inde gerne have haft det rigtige bryllup med sin sod og det hele) men hun fik at vide sin sod ingen bryllup, hvad valgte hun mon. vi ser desværre meget forskelligt på hvordan man lever sammen med sin kone, jeg har ikke kunnet 2 gange, sikkert lige så meget min skyld som deres, det jeg syntes er vigtigt er at de for lov til at holde så mange traditioner ved lige som de vil, vi ville gøre det samme hvis vi rejste til et andet land og bosatte os. jager |
|
|
|
| Heton |
Lagt på d. 21/07-2005 04:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Hej derhjemme og herude - dette er blot en test fra et nyt medlem - jeg er Heton[mail][/mail] |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 21/07-2005 07:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
. Til de godt 30% der sagde nej til Sin Sod. Hvad er begrundelsen???[/quote] Hej Clyde Tak for et iøvrigt godt indlæg. Jeg er en af de 30% der ikke har betalt Sin sod, ikke begrundet i manglende vilje- men begrundet i min kones egne ønsker og historie. Min kone kommer fra et pænt velhavende familie hvor faderen spekulerer i jord. Som led i en studehandel omkring en større mark blev hun giftet bort til sælgerens forøvrigt høje flotte søn , i starten var det fint nok, hun brød sig ikke vildt om ham men ok det kunne da have været værre. Efter det første halve år begyndte der at ryge noget mere Mekong ind end der gjorde i starten hvilket gjorde at i starten daskede han hende af og til, sådan bare for en god ordens skyld- men mere og mere gik det over til at han drak mere og mere og blev nærmest psykotisk, hvilket indebar at han brændte hende på låret og arme med cigaretter. Det blev selvsagt for meget for hende, hun tiggede og bad sine forældre om deres hjælp til at slippe ud af ægteskabet, hvilket de ikke ville, hver gang hun stak af- blev hun bragt tilbage af faderen. Enden af det hele blev at hendes ene svoger hjalp hende med at gå under jorden i Bangkok, hvor hun fik et arbejde på en resturant i Siam bydelen, der mødte hun så mig Hun ville ikke efter endt bryllup være med til at hendes forældre skulle have medgift, begrundet i at hun som hun selv siger er second hand (fordi hun har været gift før) og så fordi forældrende ville ikke hjælpe hende da hun var i nød. Forholdet til hendes forældre er så småt reetableret uden at det på nogen måde er godt, derimod er hendes forhold til den del af familien som hjalp hende væk fra hendes Thaimand meget stærkt. Det er min begrundelse for ikke at betale sin sod, selvom hun jfr nogle skulle have haft en del via at hun var ung og uden børn da jeg mødte hende ![]() Det har jeg så labvet om på ![]() ![]() Niels |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 21/07-2005 08:20
|
|
MisterM skrev: surin999 skrev: MisterM skrev: Muffdiver skrev: Pattaya er IKKE Thailand. eh hvilket land ligger pattaya så i, ikke mange dager siden jeg reiste fra huset mit ret uden for pattaya å da skulle jeg ikke kryse nogen grense for og komme til Don Muang i Bangkok, men er jo muligt at bangkok heller ikke er Thailand og jeg som var sikker på konen var Thai og at jeg hadde hus i Thailand ![]() ![]() Jeg troede ellers at du var en fornuftig mand ![]() Du ved jo hvad jeg mener Men det goer du tilsyneladende ikke![]() Jeg elsker at leve i Thailand blandt almindelige thaier og ikke det 'falske' liv i Pattaya ![]() Pattaya er ikke lige stedet for mig men jeg har da fuld forståelse for dem der elsker stedet hver sin smag misterm men at man som dig kan prale af at leve livet med ludere i bangkok for derefter at svine pattaya til ?? hvad er foreskellen ?? men nogle bliver vel hellige på deres gamle dage. Går du også i kirke nu ?? Kaere Surin ![]() Jeg tror at de myg er for slemme ved dig. ![]() Jeg bor ikke i Bangkok og synes ikke at jeg 'sviner' Pattaya til Jeg gaar heller ikke i kirke men tager gerne med mine bekendte til vores tempel hvis nogen skal giftes eller begraves![]() Jeg floeg til Bangkok og moedte min familie i lufthavnen ![]() Herefter var vi 3 dage i Bangkok og tog vidre til Pattaya fordi de gerne ville se Pattaya og Jomtien Beach, De var lidt skuffet men 2 dage med faergen til Kho Larn med den rene strand hjaelp paa humoeret ![]() Efter 7 dage tog vi bussen hjem til mig De er meget glade for at vaere her og har moedt mange dejlige mennesker![]() Naeste uge flyver de tilbage til Danmark for mit barnebarn skal begynde skolen igen ![]() Jo Pattaya er for turister og her er fuld fart paa hele doegnet og hvis det er det turisterne oensker er det ok for mig ![]() Forstaa mig ret... Folk kan goere som de oensker uden jeg vil blande mig Jeg har dog min mening ogsaa![]() Det er dejligt at hoere at du nu har fundet en god kone ![]() Kære misterm her er et par citater fra dig selv 1: I Bangkok havn laa mange smaa baade fyldt med 'damer' og ventede paa os. Letmatrosen haengte en rebstige ud over siden og 'damerne' kravlede om bord. Skibet var ikke engang fortoejet og der var allerede over 100 piger om bord! Naar man havde fri var det lige op paa Moskito Bar eller Venus Bar. Jeg kan huske at matroserne hos Maersk havde en stor 'kaffemaskine' som de tog med op paa baren. Den var malet blaa med en hvid syvtakket stjerne. Alle koebte en flaske whisky og 3 Cola og haeldte paa 'kaffemaskinen'. Hvis de kunne liste trusserne af pigerne roeg trusserne ogsaa op i 'kaffemaskinen' Der var ogsaa tid til en tur ind til byen. Pigerne elskede at vise os rundt. 2: Jeg elsker at leve i Thailand blandt almindelige thaier og ikke det 'falske' liv i Pattaya 3: Pattaya er IKKE Thailand. Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 21/07-2005 08:54
|
|
clydehaumann skrev: Jeg har set indlaeg hvori der bliver paastaaet at Thailandske kvinder er mere sexuelt mere drie end kvinder i vesten, og er deres mand mere underdanige. Ikke i denne traad. Men dette er noget forbandet sluder. Thailand et et af de mest konservative lande hvad sex angaar og det er selv idag 2005 almindeligt at der stilles krav om art en kvinde er jomfru naar hun bliver gift. Til de godt 30% der sagde nej til Sin Sod. Hvad er begrundelsen??? hej clyde nogle gange undre jeg mig over hvilken ostklokke du lever under eller om du i det hele taget lever i det thailand vi andre kender det thailand jeg kender der er de seksuelt frie ikke konservative hvor finder du et mere frisindet land ang. bøsser lesbiske transseksuelle ? hvor finder du et land hvor så stor del af befolkningen benytter prostitueret såvel kvinder som mænd ? og fuldt ud akseptere det. hvor finder du et land hvor mange kvinder akseptere en mia.noi ? og til sidst det kunne være at mange af de 30 % der ikke betalte sin-sod fulgte traditionen om at der ikke betales sin.sod for kvinder der tidligere har været gift eller har børn. clyde jeg kender ikke meget til livet i bangkok men alt tyder på at der er meget stor foreskel på livet i bangkok og livet på landet og det er trods alt der de fleste af os slå vores folder.
|
|
|
|
Lagt på d. 21/07-2005 09:37
|
|
jager skrev: rolan problemet er at hvis clyde fortsætter, er der nogle der vil føle sig så stødt, folk læser ikke hvad clyde skriver eller også fatter de det ikke, se bare bamses svar, det viser at han ikke har fattet noget men kun ser det hele fra sin lille verden, (ville hans kone måske ikke inderst inde gerne have haft det rigtige bryllup med sin sod og det hele) men hun fik at vide sin sod ingen bryllup, hvad valgte hun mon. vi ser desværre meget forskelligt på hvordan man lever sammen med sin kone, jeg har ikke kunnet 2 gange, sikkert lige så meget min skyld som deres, det jeg syntes er vigtigt er at de for lov til at holde så mange traditioner ved lige som de vil, vi ville gøre det samme hvis vi rejste til et andet land og bosatte os. jager Hejsa Jager Hvad er det lige jeg ikke har fattet Jeg vil ikke betale sin sod, fordi jeg køber ikke en kone, den tradition er vi gået bort fra fra meget længe siden i danmark og det er da dumt at tage den op igen,og jeg har heller ikke råd til det Jeg ved godt nu at det er thai tradition at når pigerne bliver gift så skal thai mændene betale sin sod Men hvad så næste gang de bliver gift, skal man så betale igen, og næste gang, og næste gang Det kan blive en helt god forretning ![]() ![]() hvis der hver gang blev lagt 100.000 baht på bordet, det var kun en jokemen det ville da være rart at vide Jeg ved da godt at mange andre gør det Og jo min kone ville gerne ha sådan et rigtigt bryllup med munke og det hele, men jeg vil ikke Jeg vil heller ikke rende ind i en folkekirke, her i danmark og høre på dem Og ja de hart mange traditioner, men kan du sige mig hvorfor er det os faranger som skal bøje sig, og følge alle deres traditioner som små nikkedukker ![]() Hvorfor skal pigerne ikke bare følge vores traditioner Og gå i kirke hver søndag og lignende, ![]() nej man skal ikke tvinge folk til sådan noget. Nej vi skal prøve at forene det, så det kommer til at køre, og det har vi så gjort, og fået et godt ægteskab ud af det hilsen fattigbamsen |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 21/07-2005 09:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Clyde, Jeg har kommentarer til de samme to punkter som Surin. Såvidt jeg husker, gik spørgsmålet om sin-sod på, om man var for eller imod, ikke på om man faktisk har betalt, og jeg svarede "for". Men - jeg har ikke selv betalt, og det af den simple grund, at det spørgsmål slet ikke har været opppe at vende, da min kone og jeg blev gift. Og hun har ikke været gift før, har ikke engang haft en kæreste før vi lærte hinanden at kende. Min kone er fra Bangkok, af en pæn, traditionel thai familie, men uden ret mange penge. Med hensyn til konservatisme i sex-spørgsmål, er der jo forskel på hvad man accepterer indadtil i familien, og hvad man accepterer at andre foretager sig. Du taler jo helt tydeligt om, hvordan man ser på et kommende medlem af familien, kone, svigerdatter, ..., mens Surin mere snakker generelt, og I har jo begge ret. Delvis. Det er efterhånden ganske almindeligt, specielt i Bangkok, at unge bor sammen uden at være gift. Jeg kender selv flere eksempler. Men i "finere" familier er det da rigtigt, at man ofte ser lidt mere på, hvordan en kommende svigerdatter har gebærdet sig. Peter
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/07-2005 09:51
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej Surin. Jeg lever ikke under en osteklokke, men det tror jeg du goer. Det Thailand jeg kaender er Thailand i alle sociale lag og ikke et Thailand man faar at se naar man en gang imellem kommer paa besoeg. Du har ret i at mange sexuelle afskygninger her tollereres ud fra den budistiske tankergang lev og lad leve, men det er ikke ens betydende med at det er normen af hvad der forventes i det Thailandske samfund. Det jeg forsoegte at faa en snak igang om er hvorfor der er det oenske om at ens kone absolut skal vaere Thai. Hvad er det for en forestilling man har der goer at man tror Thaier er saa forskellige fra andre. Er det mandeblades forkvaklesde fremstilling af Thailandske kvinder som vaerende opdraget til at deres eneste virke paa denne jord boer vaere at opvarte maend. Mr. M skrev at Pathaya ikke er Thailand. Jeg vis gerne rette det til at Thailand ikke er Pathaya. Surin jeg ved ikke hvilket Thailand du kender, men det Thailanf jeg kender er det Thailand Thaier arbejder og lever i De boeger og film Thaier skriver og laver. De problemer foreldre til boern kommer til skolen med og kvad der nu ellers sker dagligt i det samfund jeg lever i. Skulle du komme denne vej er du velkommen til at komme forbi og se mit Thailanf. Bare send en mail foerst. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 21/07-2005 09:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
jeg vil give bamsen ret i at man skal respektere hinandens ønsker om ikke at gøre noget bare forde det er tradition for den anden part feks vil min kone gerne have at jeg sider med når der er munketræf men jeg siger nej for som jeg siger det er ok at du er budist men det er jeg ikke jeg vil heller ikke tvinge hende med i kirke ps tak for oplysningen jeg har lige sparet min sin sold for min kone har været gift før he he ![]() selv om er nogen der blir støt hvis klyde fortsætter med at skrive om emnet og hvad så man tar jo kun det man selv kan bruge til nogetman kan jo bare gå videre |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/07-2005 10:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg har set indlaeg hvori der bliver paastaaet at Thailandske kvinder er mere sexuelt mere drie end kvinder i vesten, og er deres mand mere underdanige. Ikke i denne traad. Men dette er noget forbandet sluder. Thailand et et af de mest konservative lande hvad sex angaar og det er selv idag 2005 almindeligt at der stilles krav om art en kvinde er jomfru naar hun bliver gift. Jeg ville give dig fuldstændigt ret i ovenstående såfremt du havde tilføjet tillægsordet "traditionelt". Grænserne flytter sig imidlertid specielt i byerne, læste om Saen 35 i bkk, rute 35 der var blevet berygtet for at der foregik ting der ikke tålte dagens lys bag i bussen blandt de studerende. ![]() Et nyt ord har set dagens lys i de senere år, "gig" som vel nærmest kan oversættes some "bolle-ven" pardon my french ![]() Jeg har flere bekendte der ynder at chatte på msn med studiner, der når de mødes i bkk har glemt alt om den traditionelle konservative holdning til sex. I de små landsbysamfund, som en meget stor del af Thailand stadig består af, er konservatismen langt mere fremherskende end i storbyerne. Jeg tror at holdningen af at thailand er sexuelt frigjort udspringer af at der er udbredt prostitution etc. og at den på enkelte steder er meget iøjnefaldende, selvfølgelig i de div. beer bar/gogo områder, hvor sexturisterne kommer. Men denne frigjorthed er kun sjældent til stede hos de der ikke arbejder inden for dette erhverv. rinpoche |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/07-2005 10:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
bamsen skrev: [Og ja de hart mange traditioner, men kan du sige mig hvorfor er det os faranger som skal bøje sig, og følge alle deres traditioner som små nikkedukker ![]() Hvorfor skal pigerne ikke bare følge vores traditioner Og gå i kirke hver søndag og lignende, ![]() nej man skal ikke tvinge folk til sådan noget. Nej vi skal prøve at forene det, så det kommer til at køre, og det har vi så gjort, og fået et godt ægteskab ud af det hilsen fattigbamsen DER sagde du noget som jeg absolut kan tilslutte mig. Godt sagt bamse!! ![]() Jeg synes ofte man ser, hvorledes mange thailændere når de kommer til dk hurtigt tilegner sig de attraktive elementer fra begge kulturer, og dumper dem de ikke kan bruge, læs: knap så attraktive. rinpoche rinpoche |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.