Se indlæg
 Udskriv debat
Bestikkelse 70.000,- Fucking PolitiSvin !!!
Noisnabo skrev:
kennyhawk skrev:
Glemte lige at sige, politimanden jeg betlate pengene til har siddet udenfor mit hus for 30 min siden, og da jeg gik imod ham kørte han væk !!
Hvor fucked up er det lige. Tror jeg er nødt til at flytte til et andet hus.

Lovene skal gælde for alle andre end dig, Kenny, eller???

Da bryggeriet åbnede for et par år siden, havde de musik uden tilladelse, det kostede også. Flemming betalte uden at pive (ret meget).

Er du helt blank mellem ørene eller...
Loven gælger for alle, Korrekt ! Og jeg har skrevet gentagne gange, jeg er ok med at skulle betale for jeg havde lavet noget lort, min problem er at der en fucking ko kælling som har ondt i røven over jeg laver noget fornuftigt så hun ringer til polisvin 3-4 gange indtil de endeligt kommer og giver mig en regning ved kasse 1.
Og hvor fucked up er det at kikke ud af din dør og opdage politiet som du helst så forsvinde hurtigst muligt, sidder og kikker hvad du laver inde i stuen, og hurtigt kører væk når du på vej ud efter ham.

ingolf
Det löder som en temmelig stor böde--kender et par stykker, men de er sluppet med 30.000baht.

Den ene for at arbejde i sit restaurang kökken--den anden for at passe baren, når konen spiser, eller gik på toilettet.

Det bliver ikke lättere at få arbejdetilladelse!!

http://www.thaivi...27233.html

PS! Det er dog utroligt så usynpatisk en pralröv denne vandango er blevet--han er godt nok sunket meget dybt i mine ögne. Den dag filmen knäkker, og det bliver en kraftig mave landing, tror jeg ikke det er på DTW han skal sidde og beklaga sig--tror ikke han har nogen sympati at hente här mere!!
.
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

pensionisten
Jack is back

Han kalder sig godt nok sabai sabai !!

R.I.P Dansk Thai Websites

sune
Nu er vi vel der, hvor selv sandkassen er positiv. Hvad tror du da der er rigtigt, at du kan skalte og valte med din enorme formue og lave alle andre til grin.

Du er da bare for meget kenny. Jeg tror du er en af dem der staar i foerste raekke ,naar der skal deles skideballer ud til fremmede i det lille Danmark, men der er selvfoelgelig ogsaa koldere.

Tag dig dog sammen, hvis du har n....r til det.

Hvad havde du egentligt regnet med, at du kunne overtage Thailand som skraedder.

Jeg har det meget daarligt lige nu med dine udbrud, men lad det vaere, for dit eller mit liv bliver jo ikke bedre af dette.

Jeg er bare glad for, at der er nogen der har set dit formaaen. hehe

ingolf
pensionisten skrev:
Jack is back

Han kalder sig godt nok sabai sabai !!

R.I.P Dansk Thai Websites

Den tror jeg ikke rigtigt på pensionisten---for det förste har sabai sabai väret medlem i 5 år, og for det andet, hvor har så den rigtige sabai sabai forsvundet hen??
.
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Jeg forstår godt Kenny`s vrede, den der følelse når andre fryder sig over at man kommer i fedtefadet, er sku ikke til at bære. og så kommer BIB og skal spinde guld, ikke fordi de syntes det er moralsk forkert, men nu er der atter en falang de kan malke.

og så hold op med det moralske pis om at nogen er hævet over loven, INGEN følger loven i Thailand, absolut ingen. enhver med bare lidt kendskab, ved sku da at jo mere man betaler jo mere kan man arbejde ud over loven. loven i Thailand er sku da kun en målepind for hvornår og hvor meget man skal betale i bestikkelse, og ikke en skid andet.

Hævet over loven, sikke noget vrøvl..

Nej Kenny, få nu formalia i orden og kom videre, og gi så fuckfingeren til dem som havde ondt i røven,

med ønske om din foretning vil blomstre ,

lung

(og vandango jeg kommer næste mandag så skal vi ha en bajer)

vandango
Noisnabo skrev:
kennyhawk skrev:
Glemte lige at sige, politimanden jeg betlate pengene til har siddet udenfor mit hus for 30 min siden, og da jeg gik imod ham kørte han væk !!
Hvor fucked up er det lige. Tror jeg er nødt til at flytte til et andet hus.

Lovene skal gælde for alle andre end dig, Kenny, eller???

Da bryggeriet åbnede for et par år siden, havde de musik uden tilladelse, det kostede også. Flemming betalte uden at pive (ret meget).

Passer ikke helt, Flemming var taget/hentet hjem, vi andre måtte skinge sammen, så Peters kæreste kunne komme hjem fra politistationen.

Retfærdigvis skal det også lige nævnes, at der ikke var nogen som helst tilladelser, så de 10-12.000 baht var nok billigt sluppet.
Redigeret af vandango d. 06/01-2010 09:34

Lung, jeg håber da så sandelig ikke at det er mig du medregner når du skriver at jeg fryder mig, kunne ikke drømme om at fryde mig over at folk er dumme. Jeg undrer mig bare at der er så meget dårskab til, specielt her ude.

Jeg siger bare:

Hvordan i alverden kan nogen farang - overhovedet - tro at de kan komme her ud og vil starte noget uden at have papirerne i orden + bestikkelsen, for den er der der ingen der slipper for.

Endnu engang, se russerne, nu er der lige åbnet en ny gogo bar på Walking nytårsaften, oven i købet med selve borgmesteren til at holde åbningstalen. Hvad tror I ikke den russsiske mafia har betalt i fee ude på City Hall og nede i Soi 9 og på Emigration for at få "working permit" til de russiske ludere der ansat som "værtinder".

Det er et tilbagevendende problem for de fleste faranger der ryger i fælden og åbner en bar eller andet, de kan ikke vente til papirerne er i orden og de har ikke betalt fee, og så klapper fælden. Og endnu værre, mange aner slet ikke at de skal have papirer. Dumheden længe leve.

Kan man i dagens Danmark starte egen biks uden at have diverse tilladelser? - Nej vel!!!!!

Så enkelt er det!!!!!!!

thamarai
Skeptikeren skrev:
Lung, jeg håber da så sandelig ikke at det er mig du medregner når du skriver at jeg fryder mig, kunne ikke drømme om at fryde mig over at folk er dumme. Jeg undrer mig bare at der er så meget dårskab til, specielt her ude.

Jeg siger bare:

Hvordan i alverden kan nogen farang - overhovedet - tro at de kan komme her ud og vil starte noget uden at have papirerne i orden + bestikkelsen, for den er der der ingen der slipper for.

Endnu engang, se russerne, nu er der lige åbnet en ny gogo bar på Walking nytårsaften, oven i købet med selve borgmesteren til at holde åbningstalen. Hvad tror I ikke den russsiske mafia har betalt i fee ude på City Hall og nede i Soi 9 og på Emigration for at få "working permit" til de russiske ludere der ansat som "værtinder".

Det er et tilbagevendende problem for de fleste faranger der ryger i fælden og åbner en bar eller andet, de kan ikke vente til papirerne er i orden og de har ikke betalt fee, og så klapper fælden. Og endnu værre, mange aner slet ikke at de skal have papirer. Dumheden længe leve.

Kan man i dagens Danmark starte egen biks uden at have diverse tilladelser? - Nej vel!!!!!

Så enkelt er det!!!!!!!

Et andet problem er også, at faranger ofte (men ikke altid) fører sig frem, før de har fået lokale forbindelser, hvis de overhovedet er i stand til dette. Samtidig glemmer de, at mange love i Thailand sådan set er ligesom i Danmark. Vi vil jo heller ikke have, at tyskerne køber alle vore sommerhuse, eller at diverse muslimer uden opholdstilladelse åbner pizza-restauranter og grønt-forretninger.

Mig bekendt er skrædder-business i Pattaya forbundet med sikh-indere, og dem skal man nok ikke bide skeer med.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/
Big-Viking
Kender nu flere i Thailand der ikke betaler bestikkelse for at have deres forretning.
Ikke kun i Pattaya men i hele Thailand at Inderne sidder på tekstilmarkedet. de ejer det mere eller mindre. Bliver ikke lavet mangen en T-shirt uden en inder en indblandet.
Igen så mener jeg at vores ven fra Pattaya er sluppet billigt. Han er stadig i live og i Thailand.

thamarai
Big-Viking skrev:
Kender nu flere i Thailand der ikke betaler bestikkelse for at have deres forretning.
Ikke kun i Pattaya men i hele Thailand at Inderne sidder på tekstilmarkedet. de ejer det mere eller mindre. Bliver ikke lavet mangen en T-shirt uden en inder en indblandet.
Igen så mener jeg at vores ven fra Pattaya er sluppet billigt. Han er stadig i live og i Thailand.

Hvis man har papirerne i orden i sin forretning, så skal der ikke betale bestikkelse - det kender jeg heller ikke til, at man skal. Men nogen gange kan tingene gå hurtigere i orden, hvis man giver en mindre erkendtligthed, som måske en gave til 500-1.000 baht. Små gaver er gode at give og en ganske normal tradition.
/Andreas

Bangkok, Thailand

http://thamarai-t...gspot.com/

http://thamarai-thailand.blogspot.com/

Jeg siger bare:

Så enkelt er det!!!!!!!

naaaarr, det var nu mere madammen, der måske har anmeldt jeg tænkte på (hæ hæ)

lad nu være med at sammenligne noget som helst med Danmark, det er for dumt..det ved selv du.

lung

Big-Viking
thamarai skrev:
Big-Viking skrev:

Hvis man har papirerne i orden i sin forretning, så skal der ikke betale bestikkelse - det kender jeg heller ikke til, at man skal. Men nogen gange kan tingene gå hurtigere i orden, hvis man giver en mindre erkendtligthed, som måske en gave til 500-1.000 baht. Små gaver er gode at give og en ganske normal tradition.

Need to pay sheriff.. Som min svigerfar sagde da han skulle lave noget papirarbejde for mig og min kone.. Nej, sagde jeg.. Men han gjorde det sgu alligevel.. Ja, smørelse kan få mangen et hjul til at rotere hurtigere.. Men vi faranger øffer jo og korruption mig her og der.. Tradition eller ej så er det med til at holde korruptionen i live. Jeg har aldrig betalt 1 bath til nogen der ikke var beretiget.. Ej hellere da jeg blev stop på vej til Udon Thani i bil eller da jeg smed en smøg på gaden i Bangkok.

pensionisten
Ingolf.

Måske har du ret, og måske har du ikke!!!

Hvis ellers diktatoren (læs webmaster) ikke har slettet indlæggende fra
Jack a-å, vil du kunne se en meget åbenlys verbal sammenhæng.

Og han har som den eneste, fået tilladelse (åbenbart!!) til den slags. andre indlæg bliver slettet med blid hånd
fra de forskellige Admins uden forbehold.. Selv tråde om folks fortvivlende nødråb om en forklaring på DTW's nye
politik bliver med hård hånd slettet.

Men sabai sabai er åbenbart fredet!!

R.I.P.

Pensionisten.

P.S. Jeg hader ikke siden, men jeg er fandme ked af at se den dø uden grund!!

Smile og sjovt nok dukker nogen op ret hurtig efter udelukkelse med andre nickname og alle byder velkommen tilbage , hvorfor er der en sammenhæng med avarta og person , samme avarta i en lidt anden forklædning Smile

mai sabai og gamle jack er ikke den samme person Smile man kan sige meget om jack, men tror sgu ikke han er skizofren. At deres opførsel så minder om hinanden er en anden ting. men sabai er (sorry man) lang fra så velformulerende som jack er. Der er en helt tydelig forskel på de 2.

Lung Yao
Ikke for at være "bagklog" og hoverende sige: << Hvad sagt jeg?>> Langtfra, men kun for at illustrere at Jeg havde det på fornemmelse i det andet tråd af Kenny:

http://www.dansk-...owstart=20

se svar #11.
Vejene i Thailand er MEGET uransagelige. Shock Angry
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Pensionisten og Jeppe,
Venligst holde jer til tråden, eller oprette jeres egen hvor I kan diskutere om denne eller denne medlem er et "genfærd" eller han/hun bliver fredet af Web/Admin. TAK.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

pensionisten
Lung Yao.

Tak skal du ha, jeg skal da godt nok love for at stregerne bliver trukket op nu HVA!!Cool

Og god dag til dig hvis du ellers kan se den gennem de røde tåger.........

Pensionisten.

ja sorry, jeg skal også holde mig til tråden.

Kenny ligegyldigt hvor meget de andre, på thaistil, siger som nam na syntes jeg det er synd for dig.. op på hesten igen og glem hvad der er sket. livet går videre. bare du har lært noget af det, selvom det var dyre lærepenge, er det jo ikke helt spild. pas på dig selv dernede!

(jeg rystede også på hovedet da du fortalte om den thai mand, der skulle betale farang pris. var jeg ham havde jeg 10 % sikkert stukket dig hvis jeg vidste jeg havde muigheden. syntes det var dumt, i mangel af turister skal indtjeningen jo komme fra de lokale. No offense Smile)

Spring til debat: