Se indlæg|
RKI i Thailand....
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/02-2010 10:57
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Jeg udrejste, meldte alt fra i DK udelod at betale rest skat for det sidste år i dk... Du gjorde dig ikke engang den ulejlighed og læse indlæget en gang til for at se om du havde læst rigtig... jeg har ikke lavet skatteloven, men TS oplyste mig om hvad loven siger.. Ergo må det jo så egentlig være den ansatte ved skattevæsenet og lovgiverne du skal lade din misundelse gå ud over.. Jeg fulgte.... loven.............. Og den oplysning gav jeg videre her, fordi nogen prøvede at gøre sig kloge på det.. At du så væver videre i hvad jeg ...MÅSKE.. har gjort og været.. det gør dig MEGET useriøs. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 19/02-2010 10:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Saendaeng skrev: Jens Ole skrev: xxxx skrev: Vedr skat / moms.... Jeg udrejste, meldte alt fra i DK udelod at betale rest skat for det sidste år i dk... Efter 6 år returnerer jeg til dk. Får en indkaldelse til TS Og pga jeg havde været ude mere end 5 år.. blev det til restskat... 0,00 kr. Så kan i hyle alt det i vil... men det siger skatteloven. De skal vide hvor vi er så de kan sende rykkere. Nu forstår jeg bedre at vi har så højt et skattetryk i Danmark. Uden at lyde frelst,syntes jeg at folk der laver det stunt , som du har gjort xxxx , egentlig skulle anklages for økonomisk kriminalitet. Det er gjort helt bevidst. Nå men pyt , jeg får vel bare en skattestigning til næste år , så vi kan finansiere dine forsvindingsnumre. PS: husk nu at du altid skal henvende dig i receptionen på sygehuset,hvis du skulle få brug for hjælp. Der skulle være penge nok , da vi trods alt , er flere der holder os til at vi allesammen må løfte i flok. Hav en god dag. Mvh Jens Ole Hvis der skal hyles over en privat person udnytter skatteloven, Jeg vil sku gøre det samme ![]() Udnytte hullerne i loven. De store firmaer gør det helt bevidst, så hvorfor kan en privatperson ikke gøre det? Skatteloven er helt kørt af sporet i DK og den kunne simple gøres langt nemmere. Hej saendaeng. Vi kan hurtigt blive enige om , at der er mange ting , som skal laves om i skattelovgivningen , men jeg mener ikke at man ved at undlade at betale skat , og derefter udebliver fra danmark i 6 år , for at slippe af med skattegælden , er at der er hul i lovgivningen , det er direkte svindel. Hvis alle personer havde samme opfattelse som du , og gjorde som du kunne finde på , ville jeg godt se hvordan Danmark så ,så ud. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 19/02-2010 11:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
ABEKATTEN skrev: Sabai, jeg prøvede at gå ind på linket "gæld.net", men fik kun den oplysning, at jeg var udelukket. Det er et link jeg aldrig før har set, har andre fået samme meddelelse om udelukkelse ??? Gæld.Net er gået konkurs Nej, jeg kunne bare ikke la' vær' Her er et link til dem: http://xn--gld-yl... |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 19/02-2010 11:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg vil udnytte loven som den nu er skruet sammen. Hvis jeg kan slippe for at betale et eller andet beløb til skat , og gøre det lovligt. Ja så vil jeg ikke have nogen hæmninger ved at gøre det. Nu har jeg ikke boet i DK i mange år, så det er ikke tilfældet og vil ikke blive det. Men hvis det kom sig til at jeg kunne slippe for et skattebeløb ved at gøre som loven siger. Så ville jeg gøre det. Og jeg tror det er de færreste der ikke vil gøre det. Alt det sorte arbejde der foregår i DK !! Har du aldrig fået lavet noget sort eller lavet noget sort. Det vil være de samme som at snyde i skat. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 19/02-2010 11:08
|
|
Jeg skal prøve at skære det ud i pap for dig xxxx , for du begynder at ligne alle de andre jeg snakker med , når jeg snakker skat. xxxx skrev: Jeg udrejste, meldte alt fra i DK udelod at betale rest skat for det sidste år i dk... Jeg udrejste: det vil sige at du ikke er i danmark Meldte alt fra i DK: det vil sige at du må have taget adresse i et andet land Udelod at betale restskat for det SIDSTE år i dk : det vil sige at du HAR haft en indkomst , som der skulle være svaret skat af det sidste år ellers ville du jo ingen restskat have vel ![]() Den er slet ikke så svær xxxx. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 19/02-2010 11:11
|
|
Saendaeng skrev: Jeg vil udnytte loven som den nu er skruet sammen. Hvis jeg kan slippe for at betale et eller andet beløb til skat , og gøre det lovligt. Ja så vil jeg ikke have nogen hæmninger ved at gøre det. Nu har jeg ikke boet i DK i mange år, så det er ikke tilfældet og vil ikke blive det. Men hvis det kom sig til at jeg kunne slippe for et skattebeløb ved at gøre som loven siger. Så ville jeg gøre det. Og jeg tror det er de færreste der ikke vil gøre det. Alt det sorte arbejde der foregår i DK !! Har du aldrig fået lavet noget sort eller lavet noget sort. Det vil være de samme som at snyde i skat. Nej , jeg har aldrig fået lavet noget sort , og er ganske enig i , at det er det samme som skattesnyd. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 19/02-2010 11:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Kære Jens, Du høre til en meget lille del af befolkningen i DK, der aldrig har været inde forbi det sorte arbejds marked og vennetjenester. ![]() Det tager jeg hatten af for. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/02-2010 12:06
|
nå ja nu blev det så til en tråd om at jeg er et dumt svin der har snydt i skat.. Endnu værre jeg oplyste om hvad loven siger, så andre skurke kan udnytte den. Men pointen var... oplysning om en lov der nu engang findes.. Og kunne det hjælpe en fattig sjæl, ja så har jeg det faktisk ganske fint med det.. Opskrift på hvordan man bliver Dansk ligusterhæks superborger søges.. så man kan sidde og have ondt i røven af alt. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/02-2010 12:23
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Så-så, lad os nu komme tilbage til udgangspunktet i det første indlæg i tråden.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 19/02-2010 12:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Jeg har en ven som for 9 år siden, rejste fra dk og til 4 andre lande før han kom til der hvor han nu lever, ved at han ikke er rejst direkte kan de danske myndiheder ikke spore ham, fik jeg at vide han er også rejst fra en kæmpe gæld som han aldrig vil kunne komme over, han forsøgte alt inden han rejste men kunne ikke lave en aftale med dem han skylder penge.(nu er det kun noget jeg har fra ham og ikke noget jeg ved meget om) Men at man tage ud af dk for at vende tilbage, når man ved sin gæld er forældet, vil jeg beskrive som bevist snyd og skulle straffes. Min mening om det. Redigeret af ubon lynge d. 19/02-2010 12:57 Ubon.
![]() |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 19/02-2010 12:59
|
|
xxxx skrev: nå ja nu blev det så til en tråd om at jeg er et dumt svin der har snydt i skat.. Endnu værre jeg oplyste om hvad loven siger, så andre skurke kan udnytte den. Men pointen var... oplysning om en lov der nu engang findes.. Og kunne det hjælpe en fattig sjæl, ja så har jeg det faktisk ganske fint med det.. Opskrift på hvordan man bliver Dansk ligusterhæks superborger søges.. så man kan sidde og have ondt i røven af alt.Hej Leif. Det med at du er et "dumt svin " må stå for din egen regning. Det er der overhovedet ingen der har sagt. Jeg syntes bare at det er utroligt at du prøver at sige at du har undraget at betale din restskat , for derefter at forvente at vi andre bare skal klappe i hænderne og sige " skide godt gået Leif , så kan de fandme lære det" så betragter du danskerne som dumme. Selvfølgelig vil du få nogle slag over fingerne over det , for det er os andre der kommer til at betale , uanset hvad. For at blive ved tråden , vil jeg da håbe at skat søger efter folk som skylder staten penge , hvilket jeg tror de gør. Se senest den berømte CD fra Sweitzs , som tyskerne har/overvejer at købe. allerede nu , har en masse tyskere betalt for skatteundragelse,da det ellers vil blive betragtet som økonomisk kriminalitet. Håber at skat får held med det. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 19/02-2010 13:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Så så, Klap lige hesten. Der er nogle som var hurtige at udnævne XXXX/Leif til skurk . ![]() Har I måske ikke tænkte over at det var måske en anden årsag til at han vendte tilbage til DK end "forældelsen" af skatte gælden? Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 19/02-2010 13:32
|
|
Lung Yao skrev: Så så, Klap lige hesten. Der er nogle som var hurtige at udnævne XXXX/Leif til skurk . ![]() Har I måske ikke tænkte over at det var måske en anden årsag til at han vendte tilbage til DK end "forældelsen" af skatte gælden? Hej Lung. Jeg ved naturligvis ikke omstændighederne for Leif`s tilbagekomst,og det er i og for sig også irrelevant. Da Leif udrejse vidste han , at han undlod at betale skat for det SIDSTE år , derved er han ved at lave skatteundragelse , da han ved at årsopgørelsen foreligger til April. Jeg ved godt at der er mange der skylder skat penge , og alle kan komme i uføre , og få så stor en gæld , at den er umulig at betale. Derfor har vi også noget der hedder gældssanering i DK , hvor man over en periode overholder nogle indgået afbetalingsaftaler , for derefter at søge gældssaneringen. Den model kan jeg bedre lide , da folk så har prøvet at vise interesse for at " man ikke bare er ligeglad" Mvh Jens Ole |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 19/02-2010 13:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Saendaeng skrev: .............................................. Hvis der skal hyles over en privat person udnytter skatteloven, Jeg vil sku gøre det samme ![]() Udnytte hullerne i loven. De store firmaer gør det helt bevidst, så hvorfor kan en privatperson ikke gøre det? Skatteloven er helt kørt af sporet i DK og den kunne simple gøres langt nemmere. Ja, og det gjørde han også : Mogens Glistrup i 1973. Hvad er min pointe ? Jo, vi fik Fremskridtspartiet ![]() Så fik vi derfra : DF ![]() Og resultatet blev bl.a. : Den stram lovgivning m.h.t. Familiesammenføring som mange døjer under i dag. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/02-2010 13:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg synes i skal glemme alt om "forældelse", forældelse er så nem at afbryde. Hvis det drejer sig om skattevæsnet, får i det at føle den dag folkepensionen, eller ratepensionen pludselig udebliver. MAN KAN IKKE FLYGTE FRA SIN GÆLD. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 19/02-2010 14:33
|
ok giv mig bare et rødt bær nu, det bliver så den første men også sidste, for det er er sgu da for idioter nu.. der bliver.... fejl informeret vedr gammel gæld. jeg går ind og fortæller hvad loven siger. det er blevet til det sædvanlige dtw ævl jeg ved bedre jeg er bedre min kone er bedre du er en svindler osv osv osv. ja der er flere grunde til loven går ud af kraft, men det er en hel anden historie. Men loven er klar og opfylder man betingelser bliver gammel skat til 0 sådan er loven, hvad man så syntes om den kan ingen her på dtw gøre hverken fra eller til.. Det er sgu da for idiotisk at begynde at klandre folk for at følge loven. Og håb så på i ikke selv vågner en dag.. ![]() hyg jer videre, sidste indlæg her fra...... så det hjælper ikke at poste mere lort, det bliver ikke besvaret. |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 19/02-2010 15:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Lad os lige vende tilbage til trådens udgangspunkt. Danmark1964 skrev: Hej alle, da jeg drager til Thailand i den nærmeste fremtid, vil jeg lige høre eliten om noget gammel gæld, når jeg flytter min adresse til Thailand om nogle måneder, kan jeg forvente at kreditor kommer rendende eller hyrer Thailandsk inkasso firma til at inddrive gælden?, der er tale om noget gæld som er 15 år gammelt.... Venligst – Michael Nu melder historien intet om hvilken slags gæld eller om størrelsen der her er tale om. Men hvad jeg hæfter mig ved er at Michael skriver gælden er ca. 15 år gl. Her bør Michael – og andre med ham – nok lige skrive sig bag øret at der i 2007 kom en ny ” Forældelseslov” https://www.retsi...id=2655#K2 http://www.themis..._2007.html Om denne nye lov har nogen indflydelse på Michaels gl. gæld, kan han kun selv afgøre ved at gennemlæse loven. Drejer det sig om gæld til staten i form af skatte eller moms gæld, er jeg ret overbevist om at man ikke slipper af krogen efter 10 år. Her er nok helt andre regler som ”Skattefar” kan hive op af hatten. For en del år siden var der en dansker som boede i Thailand. Han havde en ikke ubetydelig gæld til staten i form af skatter og moms. Han havde i flere år undladt at møde op i retten i Danmark. Men en dag mødte en repræsentant fra Den Danske Ambassade op på hans adresse i Thailand. Her overrakte denne en stævning om at møde op i retten i Danmark, på en angivet dato som lå ca. 2 måneder fremme. Samtidigt blev der sagt: mødte han ikke op ville der blive udstedt en arrestordre på ham. På det tidspunkt var udleveringsaftalen mellem Danmark og Thailand ikke mange år gl. så han ville ikke risikerer at blive hentet af det Thailandske politi. Derfor tog han til Danmark, hvor han erklærede sig personlig insolvent. Staten fik aldrig sine penge, da han dødede få år efter. Har man som pensionist en stor gæld til det offentlige, har staten jo mulighed for at gøre udlæg i en del af pensionen if. gældende regler. Bor man så i Thailand, og er afhængig af denne pension, kan man hurtigt komme i vanskeligheder. Ikke mindst når man skal bevise overfor De Thailandske myndigheder at man har en indkomst som man kan leve af, for at kunne opretholde sin opholdstilladelse. Rasmus Redigeret af Rasmus d. 19/02-2010 15:38 |
|
|
|
| Kongensbarpattaya |
Lagt på d. 01/04-2010 06:39
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Du skal nok regne med at købe skudsikre veste og panseret glas til huset hvis det er et Thailandsk inkasso firma der kommer for at drive gæld ind, i de fleste tilfælde er det Politiet der er indvolveret og så kommer du nok af med lidt mere end du skylder i DK, bestikelse er en æressag, så op med pungen. betaler du en gang hænger du på den, og får lov at betale for altid. pas på og vær på vagt.
Kongen
Henrik Matthiassen |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Klap lige hesten. Der er nogle som var hurtige at udnævne XXXX/Leif til skurk
.