Se indlæg|
Hjælp mig!!!!!!
|
|
| Boes |
Lagt på d. 24/02-2010 18:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Kare Esben Du er sq for naiv ! Sorry - men det er du. Du skriver: Du hopper paa flyet og gifter dig ? - Hallo ![]() Hun er en "good girl, who takes care of the family" = DU BETALER - Wake up - this is Thailand. Jeg tror ikke nogen kan vare saa naiv - du er en troll.... eller ogsaa er du udenfor padagoisk rakkevidde. ![]() Good luck herfra Falang ding dong
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 24/02-2010 18:22
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Det der med en 28.000 kr (tror jeg det du nævnte) billet fatter jeg ikke ikke en brik af. Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis du bor i København så prøv at tage ind og besøge nogle af de thailandske billetkontorer der ligger i området omkring Halmtorvet og Istedgade. Du kan selvfølgelig også ringe til dem. Omkring det med idiot, så tvivler jeg på nogle herinde prøver at stemple dig som en sådan. Derimod er flere kommet med nogle gode råd og har delt lidt af de erfaringer som de selv har fået gennem tiden. Selvfølgelig skal du køre på hvis det er den rigtige pige, men på den anden side skader det hellere ikke at høre lidt på hvad andre har oplevet og hvilken erfaringer de har pådraget sig i lignede situationer. Det vigtige er at du er klædt så godt på som muligt i forvejen, for der er ingen grund til de samme kvajefejl som andre har lavet hvis det kan undgåes. Har I snakket om Sin Sot ? Og hvad var foreslaget ? Ikke at du behøver svare, for det rager i bund og grund ikke os andre, men som minimum hvis du ikke har lyst til at svare så lav en søgning på Sin Sot her på siden for at få en idé om i hvilket leje det ligger på for andre. Fik du boret mere i den med Sveriges-løsningen eller EU-løsningen som alternativ til at vente 4 år med at få hende herop ? Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Esben |
Lagt på d. 24/02-2010 19:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Webmaster skrev: Det der med en 28.000 kr (tror jeg det du nævnte) billet fatter jeg ikke ikke en brik af. Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis du bor i København så prøv at tage ind og besøge nogle af de thailandske billetkontorer der ligger i området omkring Halmtorvet og Istedgade. Du kan selvfølgelig også ringe til dem. Omkring det med idiot, så tvivler jeg på nogle herinde prøver at stemple dig som en sådan. Derimod er flere kommet med nogle gode råd og har delt lidt af de erfaringer som de selv har fået gennem tiden. Selvfølgelig skal du køre på hvis det er den rigtige pige, men på den anden side skader det hellere ikke at høre lidt på hvad andre har oplevet og hvilken erfaringer de har pådraget sig i lignede situationer. Det vigtige er at du er klædt så godt på som muligt i forvejen, for der er ingen grund til de samme kvajefejl som andre har lavet hvis det kan undgåes. Har I snakket om Sin Sot ? Og hvad var foreslaget ? Ikke at du behøver svare, for det rager i bund og grund ikke os andre, men som minimum hvis du ikke har lyst til at svare så lav en søgning på Sin Sot her på siden for at få en idé om i hvilket leje det ligger på for andre. Fik du boret mere i den med Sveriges-løsningen eller EU-løsningen som alternativ til at vente 4 år med at få hende herop ? Prøv at tjekke det, Karup-Phitsanulok d 18 til d 2..... Nej jeg har ikke snakket sin sot i nu, jeg tænker at jeg måske få hendes kusine til at forhandle, men uanset vil jeg bruge, at jo mere de får i Sin Sot jo mindre vil jeg sende hver månedet, når jeg bliver gift er de også min familie, og gør det hende lykkelig, gør det mig lykkelig. Nej jeg har ikke set på Eu eller Sv, men tro mig jeg giver ikke før helvede er fryst til is.... Kære webMastere har du ikke en sød thai pige??? |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 24/02-2010 19:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
![]() |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 24/02-2010 19:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Jeg tager gerne min første chance for at modtage et rødt bær snart....!! Der må da være grænser...!
Redigeret af keniko d. 24/02-2010 19:32 Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 24/02-2010 19:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Webmaster skrev: D.....(udeladt tekst) Har I snakket om Sin Sot ? Og hvad var foreslaget ? Ikke at du behøver svare, for det rager i bund og grund ikke os andre, men som minimum hvis du ikke har lyst til at svare så lav en søgning på Sin Sot her på siden for at få en idé om i hvilket leje det ligger på for andre.... (udeladt tekst) Her er direkte link til Wikipedia's side om Sin Sot ![]() http://da.wikiped...ki/Sin_sot __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 24/02-2010 19:37
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg ved sgu' ikke om hun er sød, det var hun engang. Ok joker lidt, men jo og vi har nu været sammen i omkring 15 år. Så selvfølgelig er det muligt - hvilket adskillige herinde også kan bevidne om fra deres egne forhold. Men derfor er det nu alligevel en god idé at lytte lidt efter af de erfaringer andre øser ud af. Ikke fordi nogle ønsker at du dropper idéen, men for at spare dig for eventuelle fejltagelser. Vi har alle begået fejltagelser, nogle flere end andre men ingen kan sige sig fri for fejltagelser. Den dummeste fejltagelse man kan begå er at ikke ville lytte efter. I det mindste bør man lytte, og hvad man så derefter gør er ens eget valg. Jeg vil hellere ikke sidde og bede dig om at droppe idéen. Men jeg vil godt gå så langt som at tillade mig at bede dig om at prøve at suge lidt til dig af andres erfaringer på området. Så er du bedre klædt på hvis du står alene oppe i en eller anden lille by og pludselig får stukket et eller andet i hovedet og kan tænke: hmm, det synes jeg godt nok at en eller anden tosse har nævnt for mig allerede så der ved jeg hvordan jeg skal forholde mig til det. Og som udgangspunkt synes jeg ikke at en 2-4 uger i Thailand for dig, som andre har foreslået, er en dårlig idé. Det giver dig mulighed for at finde ud af hvad for en størrelse thaier er og ikke mindst din forhåbentlig kommende kone. Omkring billet, ja jeg sad og tænkte på billetter København-Bangkok som i hvert fald ikke koster kr. 28.000,- Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 24/02-2010 19:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Esben .. Du tager i Maj måned til thailand for at gifte dig med en pige du aldrig har mødt ! har du overvejet en plan B , det kunne jo være at hun slet ikke har lyst til at gifte sig med dig når i mødes/ses ! Den billigest flybillet du kan finde er til 28.000,-kr ! Er det en afbudsbillet med et F-16 fra Flyvestation Karup ? Dåbsattest = Dansk pas ! Hjælp !! ![]() Esben... jeg tvivler på at du kan finde rundt i Rundetårn !!!!!
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 24/02-2010 20:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Webmaster skrev: ....(Udeladt tekst) Omkring billet, ja jeg sad og tænkte på billetter København-Bangkok som i hvert fald ikke koster kr. 28.000,- Ja, det ser godt nok tåbeligt ud med den billet.... Men check selv : Karup-København-Bangkok-Phitsanulok: http://da.momondo...px?lang=da
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 24/02-2010 20:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Esben En flybillet fra Karup til Bangkok i maj koster ca. 6500 kr t/r. Aftal med din veninde at hun tager bussen til Bangkok. (koster ikke meget i Thailand). Men du er mere end godt dum hvis du gifter dig med hende første gang du er i Thailand. Brug det rigtige hoved!!!! Du er blevet overmandet af den Thailandske skønhed.... Jeg ved godt vinteren har været lang i år. Men hop ud i sneen og svøm lidt rundt...... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/02-2010 21:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det korte af det lange er, at det altsammen (råd fra dtw brugere) er total spildt. INGEN lytter nogensinde til råd, der ikke er i tråd med hvad man i forvejen har besluttet sig til og ønsker at blive bekræftet i. Dette er ikke noget jeg tager ud af luften, prøv at se tilbage på hvad i har rådet andre til førhen. Eller for den sags skyld de råd i har modtaget hen ad vejen. Ikke om de nogensinde er blevet fulgt. Esben vil læse, lytte og så gøre nøjagtig hvad han havde i sinde fra første færd af. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 24/02-2010 21:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
rinpoche skrev: Det korte af det lange er, at det altsammen (råd fra dtw brugere) er total spildt. INGEN lytter nogensinde til råd, der ikke er i tråd med hvad man i forvejen har besluttet sig til og ønsker at blive bekræftet i. Dette er ikke noget jeg tager ud af luften, prøv at se tilbage på hvad i har rådet andre til førhen. Eller for den sags skyld de råd i har modtaget hen ad vejen. Ikke om de nogensinde er blevet fulgt. Esben vil læse, lytte og så gøre nøjagtig hvad han havde i sinde fra første færd af. Håber ikke du får ret.... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/02-2010 21:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Man kan råbe, skrige, gøre ved og s*** i skoven. Det er fuldstændig ligegyldigt. Ingen lytter nogensinde.. Jeg har alt for mange eksempler der beviser dette. Så at sige alle der poster indlæg på internettet omkring deres intentioner mht thai kærester, ønsker blot at blive bekræftet i deres allerede forudfattede beslutninger. Alt der afviger herfra, bliver ignoreret. Med fare for at gentage mig selv, det er fuldstændig spild af tid at komme med feedback. Okay, det blev så en gentagelse. Sagsøg mig
Redigeret af rinpoche d. 24/02-2010 21:23 |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 24/02-2010 21:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
rinpoche skrev: Man kan råbe, skrige, gøre ved og s*** i skoven. Det er fuldstændig ligegyldigt. Ingen lytter nogensinde.. Jeg har alt for mange eksempler der beviser dette. Så at sige alle der poster indlæg på internettet omkring deres intentioner mht thai kærester, ønsker blot at blive bekræftet i deres allerede forudfattede beslutninger. Alt der afviger herfra, bliver ignoreret. Med fare for at gentage mig selv, det er fuldstændig spild af tid at komme med feedback. Okay, det blev så en gentagelse. Sagsøg mig ![]() Hmmm... Mener nu ik at man skal sætte alle i samme bås! ![]() Håber at du snart bruger din energi på en fortsættelse af din dagbog.. Rin
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
|
Lagt på d. 24/02-2010 21:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
...dagbogen er fortsat.............skønt - det er god læsning ![]() |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 24/02-2010 23:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Hej Esben Jeg er selv gift med en pige fra Thailand. Vi havde været sammen i et år, inden jeg friede friede til hende. Lige fra første dag jeg mødte hende, var jeg komplet forelsket i hende, men derfor nytter det ikke noget at springe ud i et ægteskab med det samme. Hvis man mener det seriøst, kræver det at man lærer hinanden at kende først. En god beslutning tager tid, og det lyder på mig som om, at du har lidt for travlt. Hun synes sikkert heller ikke det er specielt romantisk/velovervejet, at du tager derned og frier med det samme. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/02-2010 00:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Webmaster skrev: ........................................................................ Omkring billet, ja jeg sad og tænkte på billetter København-Bangkok som i hvert fald ikke koster kr. 28.000,- Jeg havde selv også min tvivl m.h.t. den info, men jeg må "æde det tilbage" og nu forstå jeg bedre at Esben blev forviret/fortvivlet: Søgning på Momondo som flere har forslået : Søge kritterier: Afgang : Karup (KRP) den 8-5-2010 til Phitsanulok (PHS) Retur : Phitsanulok den 22-6-2010 Giver følgende resultat hos SuperSaver lør, 8. maj 10:50 - 10:30 Karup Phitsanulok Cimber Sterling 2 stop (18:40) tir, 22. jun 17:00 - 11:40 Phitsanulok Karup Thai Airways 2 stop (35:30) 28637 DKK ![]() På SuperSaver hjemmeside: Udrejse - Lørdag den 08. maj 2010 Karup København 10.50 11.40 QI322 Cimber Sterling København Bangkok Suvarnabhumi International Apt Thailand 14:25 TG951 Thai Airways Bangkok Don Mueang 09:40 9 maj 10:30 TG3402 Thai Airways (Flyves af Atlantic coast jet) 28.739 dkk Pris pr. person Hos GoLeif: lør, 8. maj 06:45 - 10:30 Karup Phitsanulok Cimber Air 2 stop (22:45) 10:50 - 10:30 Karup Phitsanulok Cimber Air 2 stop (18:40) lør, 5. jun 11:00 - 20:50 Phitsanulok Karup Thai Airways 2 stop (41:30) 17:00 - 20:50 Phitsanulok Karup Thai Airways 2 stop (35:30) 28633 DKK Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/02-2010 00:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Dagens joke, som plaster på såret til Esben: Fra SuperSaver hjemmeside,vedr. ovennævnte søgning: << Phitsanulok 28.689 dkk Afrejsedato: fredag 09 apr Hjemrejsedato: mandag 10 maj Nogle af vores kunder har bestilt en rejse til denne destination og på disse datoer og har betalt denne lave pris pr. person. OBS! De laveste priser forsvinder hurtigt og kan være udsolgt når du søger. I stedet vises den pris der er lavest her og nu. Priserne kan være identiske nogle gange.Bemærk at intet steder står der at der er tale om fx. business class billetter. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 25/02-2010 06:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hold nu op med at være så dumme drenge med den skide flybillet Det er sq da KLART at i får n ogle forskruede priser når i søger som i gør.Det man gør er at bestille sin flybillet til Bangkok. Den koster som den koster, og den kender vi alle sammen til, og har alle vores foretrukne sted at købe, så ikke noget nyt her. Efter at Esben har købt den, skal han blot have en billet fra Bangkok til Phitsanuloke. Den kan købes for 4210 baht (ca. 800kr) på følgende link. http://www.savefl...nulok.html Så er den løst? Godt så. Lung Yao tak for din ironi og kommentar. Jeg var for snart 5 år siden i en helt anden situation end Esben er. Jeg VAR taget til Thailand, på ferie. Hvor jeg så lavede klassikeren med at møde en pige. Jeg sad ikke og browsede hjemmefra og fandt mig en internet kæreste. Men - Rinpoche har nok ret. Manden vil ikke lytte. Han har truffet sin beslutning. Esben - Det du har gang i lige nu er købekærlighed. Bare så du er klar over det, har accepteret det, og kan leve med det resten af livet. Der er ingen piger ved rette sind der elsker, og vil giftes med en mand de aldrig har mødt. Nu må du holde op... Det er for dumt... Hun spiller på dine følelser for det er de meget gode til. Gifter du dig med hende er det super godt for hende, for der kommer en hvid mand der kan underholde hende, og endnu mere vigtigt, underholde hendes familie. Så har hun gjort sit job som datter, nemlig skaffet forsørgelse til familien. Hvis du ikke har noget imod at gifte dig med en hvor kærligheden (blindheden?) kun går en vej, jamen, så go right ahead my friend. Så får du dig en post-ordre-kone der kan stå og stege dine frikadeller og som ligger på ryggen et par gange om ugen. Kan hun lide det? Næppe. Accepterer hun det? Ja da, hun og hendes familie får penge. Esben, min sidste bøn, og mit sidste råd er, slå koldt vand i blodet i EN UGE! og gennemgå de mange (rigtig mange!) indlæg der findes på dette forum. Lav evt. lidt research via google på tilfælde som dit eget. Du er ikke unik, og du er ikke alene. Så. Nu gider jeg ikke prædike mere. Esben lytter ikke, og alle i andre ved det godt i forvejen. Vi kan vel kun vente på at Esben kommer tilbage til siden efter et års tid, evt. under et andet kaldenavn, og beklager sig over hvordan hans forhold er gået og hvordan familien først forlangte 500,000 i sin sot hvorefter de også ville have 15,000 hver måned, og at nu var hun skredet med en anden mand efter at en af hendes Thai veninder fra Danmark havde fundet en ny, og mere rig, mand til hende. Ok Ok. Det sker nok ikke, men dette scenarie er sq rigtig typisk! ![]() ESBEEEEEEEEEEEN!!!!! HUN ER 20 ÅR GAMMEL! HUN CHATTER MED DIG OG ANDRE MÆND OG SIGER AT HUN AAAAAAALDRRRRIG HAR VÆRET SAMMEN MED EN ANDEN MAND... HALLLOOOOO ESBEN! Vågn nu op mand, nu slår dig blår i øjnene! Hun kunne jo på nuværende tidspunkt fortælle dig at jorden var flad, og så ville du tro på det. Gu er hun ej jomfru. Med mindre hun er skide grim og meget asocial så er chancerne for det ligmed 0. Selvfølgelig har hun i en alder af 20 år haft en kæreste før. Om ikke andet så en Thai kæreste. Og Thai mænd de vil have *****. Vågn op Esben. Jeg har sådan lyst til at ruske i dig og give dig en flad... LAD FOR FANDEN VÆRE MED AT GIFTE DIG FØR DU KENDER HENDE!!! ![]() Puha... Ja, lysten til at redde en menneskesjæl er nogen gange overvældende
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 25/02-2010 08:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
ved godt jeg tidligere skrev, at vi skulle lade Esben lære af sine egne fejl, og det mener jeg stadig vi skal, håber bare han samtidig også lytter lidt, til mange af de ting som bliver skrevet herinde, for jeg er slet ikke i tvivl om at du (Esben)er ved at begå dit livs store brøler.. du er nød til at møde hende og se om kemien er der. Redigeret af b_j3ns3n d. 25/02-2010 09:19 Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

OBS! De laveste priser forsvinder hurtigt og kan være udsolgt når du søger. I stedet vises den pris der er lavest her og nu.
Priserne kan være identiske nogle gange.