Se indlæg|
Thaksin tag din straf
|
|
| Jay |
Lagt på d. 28/02-2010 16:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
Suk skrev: Jay. Nu behoever man noedvendigvis ikke at snakke som vinden blaeser bare fordi man ikke er enig med dig....... # 34 er da det vaerste vroevl jeg laenge har laest, bare det du skriver om narko er da for langt ude... Kender du mange fra Isaan ?........... ![]() jeg er ked af hvis jeg gav udtryk for at folk skal være enige med mig, ellers er de nogle tåber..det er ikke min holdning. hvad mener du med at indlæg 34 var vrøvl? uddyb gerne, istedet for bare at svine det til uden kommentar på standard SUK stil. Det er sådan en debat fungerer... hvad er langt ude mht det med narko? det var et bud på hvor de beslagte penge kunne bruges for et bedre Thailand...narko er et fremragende sted at sætte. Det rygtes jo at Thaksin gjorde en lille sag ud af det...både officelt og mere lyssky ting..men handling er sgu vejen frem synes jeg.. ps. jeg kender folk fra isaan ja, typisk ikke særlig velhavende, alle er thaksin støtter.. Jeg kender også folk fra bangkok og syd...de fleste veluddannet og med godt betalte job/selvstændige...jeg tillader mig at beskrive nogle af dem som snobbede...primært Abhisit støtter..så jeg har fået begge sider af sagen...jeg ved godt hvor min sympati ligger... det triste er at det har udviklet sig til en Thaksin vs. Abhisit sag, hvor Thaksin står som den onde korrupte mand og Abhisit som den gode lærte og ærlige mand.......efter min smag burde ingen af dem være premierministre... jay Redigeret af Jay d. 28/02-2010 16:31 |
|
|
|
| Brasmus |
Lagt på d. 28/02-2010 17:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
natty skrev: Sjovt som mange siger at Thaksin bliver støttet af befolkningen i Nordthailand og Isan. Det er der sikkert mange som gør af gode grunde, men mine kontakter der oppe, kalder ham en bad man, en forbryder og andre dårlige ting. En af mine bekendte sagde ligefrem til sin mor at hvis hun støttede og stemte på Thaksin, sendte han sgu ikke flere penge hjem. Det syntes jeg dog var lige hårdt nok, men det fortæller vel også at mange ser på tingene mere nuanceret.Er du sikker på, at dine kontakter i det nordlige er helt pålidelige? Selvfølgelig støtter langt største delen af befolkningen i Isan og Nord Thailand Thaksin. Hvem tror du ellers støtter ham? Han får da vist ikke megen støtte fra Bangkok samt længere sydpå. Redigeret af Brasmus d. 28/02-2010 17:56 |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/02-2010 18:22
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Brasmus skrev: natty skrev: Sjovt som mange siger at Thaksin bliver støttet af befolkningen i Nordthailand og Isan. Det er der sikkert mange som gør af gode grunde, men mine kontakter der oppe, kalder ham en bad man, en forbryder og andre dårlige ting. En af mine bekendte sagde ligefrem til sin mor at hvis hun støttede og stemte på Thaksin, sendte han sgu ikke flere penge hjem. Det syntes jeg dog var lige hårdt nok, men det fortæller vel også at mange ser på tingene mere nuanceret.Er du sikker på, at dine kontakter i det nordlige er helt pålidelige? Selvfølgelig støtter langt største delen af befolkningen i Isan og Nord Thailand Thaksin. Hvem tror du ellers støtter ham? Han får da vist ikke megen støtte fra Bangkok samt længere sydpå. Selvfølgelig er mine kontakter og venner pålidelige. Jeg har kendt dem i mange år, og kan faktisk ikke se hvad de skulle få ud af, ikke at sige deres ærlige mening. De er da nok et mindretal i regionen, men jeg fornemmer dog at flere og flere ændrer holdning eller ikke er så skråsikre mere. Redigeret af natty d. 28/02-2010 18:24 |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 01/03-2010 00:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
PL skrev: ja du nok ret , manden ved det jo, han er selv tidligere hovedaktør , men i mine øjne stadig en korrupt kylling ,eller skal vi sige kælling ha ha .
fckguld skrev: [b]PL skrev: Sgu helt ok,udtaler mig ikke så meget om hans evner som politiker , men mener, er han en mand tager han sin straf,i stedet for opføre sig som et lille barn , for alle er enige om at han har overtrådt gældende regler om ejerskab af selskaber som politiker - licitationer - en skurk er en skurk en mand tager sin straf - ellers er han ikke en mand men en kælling ![]() Hvorfor skulle han dog det? Respektere en gennemkorrupt domstol hvor dommerne med garanti er købt, ejet og betalt af "De Gule/Eliten"? Om igen fckguld, du kan ikke bruge danske "retfærdighedsbriller" på Thailandske forhold, fordi der ER ingen retfærdighed, der er kun rå magt, penge og forbindelser. PL DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 01/03-2010 00:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
ville slet ikke blande mig i denne debat, men da jeg ser så mange støtte Thaksin her på siden, er jeg nød til at fortælle en lille historie fra en landsby i Essan: Denne landsby mangler et krematorium, så de kan brande deres døde på budistisk vis, koster ca 200000 baht, som de kollektivt låner under Thaksins meget billige lån! De fik at vide at de bare skulle betale en lille del om året og uden renter! I november sidste år kom regningen; 1,200000 baht, som kunne for deles mellem landsbyen, og pengene gik direkte på Thaksins konto! Hvem sagde korruption! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 01/03-2010 00:38
|
|
jesperfrb skrev: ja ja han er bare en bums, selv fra de fattige skal han stjæle, men ok så giver han nok en busbillet og 200 bath hvis de ville støtte hans lakajer ved demonstrationerne i bkk .
ville slet ikke blande mig i denne debat, men da jeg ser så mange støtte Thaksin her på siden, er jeg nød til at fortælle en lille historie fra en landsby i Essan: Denne landsby mangler et krematorium, så de kan brande deres døde på budistisk vis, koster ca 200000 baht, som de kollektivt låner under Thaksins meget billige lån! De fik at vide at de bare skulle betale en lille del om året og uden renter! I november sidste år kom regningen; 1,200000 baht, som kunne for deles mellem landsbyen, og pengene gik direkte på Thaksins konto! Hvem sagde korruption! DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 01/03-2010 04:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
jesperfrb skrev: ville slet ikke blande mig i denne debat, men da jeg ser så mange støtte Thaksin her på siden, er jeg nød til at fortælle en lille historie fra en landsby i Essan: Denne landsby mangler et krematorium, så de kan brande deres døde på budistisk vis, koster ca 200000 baht, som de kollektivt låner under Thaksins meget billige lån! De fik at vide at de bare skulle betale en lille del om året og uden renter! I november sidste år kom regningen; 1,200000 baht, som kunne for deles mellem landsbyen, og pengene gik direkte på Thaksins konto! Hvem sagde korruption! Ja, det lyder jo nærmest som de kineserlån der figurerer blandt de lidt betændte Thaier i Danmark.... Så har de velsagtens glemt at betale afdrag, så bliver lånet jo væsentligt større og alle mand vil vel gerne have deres penge hjem....
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Brasmus |
Lagt på d. 01/03-2010 07:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
fckguld skrev: ja ja han er bare en bums, selv fra de fattige skal han stjæle, men ok så giver han nok en busbillet og 200 bath hvis de ville støtte hans lakajer ved demonstrationerne i bkk . Tja.....og hvem giver så busbillet og baht til de "gule" når de demonstrerer og bl.a. besætter lufthavnen? |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 01/03-2010 08:02
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Denne landsby mangler et krematorium, så de kan brande deres døde på budistisk vis, koster ca 200000 baht, som de kollektivt låner under Thaksins meget billige lån! De fik at vide at de bare skulle betale en lille del om året og uden renter! I november sidste år kom regningen; 1,200000 baht, som kunne for deles mellem landsbyen, og pengene gik direkte på Thaksins konto! historien kunne det være sjovt at se et bevis på.. Et krematorie hører under alle de korumperede templer.. Og har aldrig hørt om at templerne optager lån til byggeri, tvært imod stjæler de penge fra folk der dårligt har til deres daglige ris. hvis beboerne kollektivt har taget stats lån... moo bahn lån så koster de 5% i rente / år.. så det må være længe de har glemt at betale. Ved det for min kone har arbejdet med det.. Og svigermor har selv et af de lån. |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/03-2010 08:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Der er stadig 16 sager hvor det er besluttet at rejse anklage mod Thaksin. Den der er længst fremme er salget af Shin Corp. til Themasek. I denne sag har der allerede været afholdt indenretlige forhør af de indblandede på sælgersiden, Thaksins daværende kone, hans svoger, hans stuepige og to børn. Referaterne er offentlige, og de slår alle de sæbeoperaer der er på Thai TV hver aften. Thaksin er en meget venlig mand, han gav sin stuepige over ½ milliard i gave, men hun var dog så flink, at hun gav ham en gave af samme størrelse 3 dage senere. I sagen er et skattekrav på 15 milliarder Bath. En anden sag. Burma søgte om et lån på 3 milliarder Bath til at lave forbindelsesveje til Thailand. Dette blev afvist, men hvis Burma søgte om 4 milliarder Bath hvoraf en milliard skulle gå til en kontrakt med Shin Corp., Thaksins selskab til mobilnet i Burma, ville sagen kunne gå igennem, og det gjorde den. Også i denne sag foreligger skriftlige dokumenter, der beviser det faktiske sagsforløb. Det ville være en kæmpe brøler hvis Thaksin ikke skulle straffes, men samtidig må jeg anføre at mindst 10 ledere af gulskjorterne for længst skulle være retsforfulgt, bl.a. for lufthavnsbesættelserne i julen 2008. Ligeledes skulle mindst 10 ledere af Thaksins rødskjorter for længst være retsforfulgt, for bl.a. Pattaya skandalen ved Asean topmødet, samt urolighederne i Bangkok sidste Songkran (april 12 - 15 ). Næææ lad Thaksin udstå sin straf, men tag lige mere end 20 andre ledere (forbrydere) med. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 01/03-2010 09:28
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
he he du har ret abekat, der er mange ting her som kunne / burde være anderledes, men det er nu engang måden thailand fungerer på. Det kan vi ikke ændre. Jeg vil slet ikke diskutere om thaksin er bedre / værre. men nævn 1 Pm som har været bedre.... Men når der kommer indlæg som forsøger at tilsvine Thaksin stik mod sandheden, ja så kan jeg finde på at svare på det ![]() Og nu ved jeg så lige noget om de lån, fordi min kone har arbejdet som kontrollant, for de stats lån og det er altså noget slemt vrøvl pengene går i thaksins lomme.. eller at de får en mega krav... Hvis de har fået et mega krav, skyldes det nok nogle lokale korrupte, som har scoret kassen, men de ved hvad de har skrevet under på.. |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/03-2010 09:29
|
|
En fuldstændig korrekt og redelig lille historie fra Abekatten. Hvis nogen havde fulgt den "ulidelig" lange oplæsning af baggrunden for dommen som foregik i fredags (godt 6 timer), ville man havde hørt en opremsning af alle de konti Thaksin familien har rundt omkring i verden, flest dog i Thailand. Der blev fortalt hvor meget på hver enkelt konto og hvornår disse var oprettet og i hvilket omfang de blev benyttet. Baggrunden for Højesterets "nedættelse" fra de ca. 72 millia. til omtrent det halve var at det nu var bevist at disse penge var tjent mens han endnu ikke var medlem af regeringen. Fra den dag han blev PM og til han blev afsat var det ren tyveri af statens penge, forstået på den måde at alle beløb blev mingeleret uden om skattefar og andre instanser, bortset fra at det er ulovligt at eje aktier eller andet når man sidder i regeringen. Kun i et meget begrænset omfang. Så den dom er ikke afsagt af nogen korrumperet dommerstand, det er rene fakta. Og så som Abekatten rigtigt skriver lad alle de andre forbrydere få deres velfortjente straf, uanset skjortekulør - men mon ikke det kommer i nærmeste fremtid? Ejendommeligt at også jeg ligesom Natty og andre kun hører om træthed omkring Thaksin, alle vil helst se ham overstå sin straf. Alle dem jeg kender (thaier) mener han har tabt så meget ansigt nu, at han umuligt vil kunne komme igen uden at det foregår med væbnet opbakning. En anden ejendommelighed jeg hefter mig ved her på sitet, er at de fleste der er tilhængere af Thaksin er danskere bosiddende alle andre steder end i Thailand. Hvor mon de har den forbavsende store viden fra? Prøv at læse artiklen i The Nation i lørdags skrevet af vel den mest reelle nyhedsskribent i Thailand, han fortæller med rene ord hvad det er for noget lort Thaksin har ført landet ud i og vedblivende gør, ved at gemme sig bag skørterne af Dubai og Cambodia. Mange ved hvorfor det stort planlagte møde blev aflyst i fredags i Bankok. Hans proselytter gik simplethen hjem, han havde lovet dem at supportere fra sit studie i Cambodia, men valgte at "flygte" til Dubai den dag dommen blev afsagt. Siden da har der intet været om rødskjorterne på noget media jeg har fulgt. Thaksin er og bliver en skræmt kælling, og han skal forestille at have potentialet til at være statsleder. Han er en dygtig forrretningsmand og intet som helst andet, nåh jo demagog og folkeforfører. Skeptikeren |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/03-2010 09:49
|
|
Skeptiker, jeg giver dig ret i det meste, men tag lige på ferie til Chiang Mai, så er der ingen træthed omkring Thaksin, og man skal absolut holde sin kæft om personlig mening. Fjernsyn og radio drøner ud over hele Chiang Mai i 18 timer i døgnet, med lovprisninger om forbryderen. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 01/03-2010 09:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Thaksin har stadig en del magt. Mange thaier syntes det var meget bedre da han var til. Der var styr på narkoen(de skød alt og alle), nu flyder den i stride strømme siger de. At han så tog en god bid til sig selv. Det er ikke så bekymrende for dem.Da det gør alle der er noget ved magten i Thailand. Dette her er hvad jeg har hørt rundt omkring. Og det ulmer godt rundt omkring. For penge kan du købe alt i thailand . Og penge det har han stadig , selv om han lige har mistet en slat. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 01/03-2010 10:27
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Ja, han er en slambert og en tyveknægt, men det er de sgu' alle til hobe når de kommer til fadet! Jeg har kun forholdt mig til at han blev valgt ved et rimeligt frit og fair valg, og senere afsat af militæret. Samme militær og eliten har så indsat en ny regering, der IKKE er valgt. Men OK, jeg er udlænding, gæst i landet, og ikke bosat som ABEKATTEN og Skeptikeren, så min viden er begrænset! Udmærkede kommentarer fra begge d'herrer, tak... |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 01/03-2010 11:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
Brasmus skrev: fckguld skrev: ja ja han er bare en bums, selv fra de fattige skal han stjæle, men ok så giver han nok en busbillet og 200 bath hvis de ville støtte hans lakajer ved demonstrationerne i bkk . Tja.....og hvem giver så busbillet og baht til de "gule" når de demonstrerer og bl.a. besætter lufthavnen? det gør de da gratis.. thailændere har røven fuld af penge, de stopper deres arbejde i rismarken, tager indtil lufthaven og besætter den i 14dage, fordi rishøsten var god året før.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 01/03-2010 11:09
|
|
Skeptikeren skrev: Endelig en der kan skille tingene, tak for dit indlæg.En fuldstændig korrekt og redelig lille historie fra Abekatten. Hvis nogen havde fulgt den "ulidelig" lange oplæsning af baggrunden for dommen som foregik i fredags (godt 6 timer), ville man havde hørt en opremsning af alle de konti Thaksin familien har rundt omkring i verden, flest dog i Thailand. Der blev fortalt hvor meget på hver enkelt konto og hvornår disse var oprettet og i hvilket omfang de blev benyttet. Baggrunden for Højesterets "nedættelse" fra de ca. 72 millia. til omtrent det halve var at det nu var bevist at disse penge var tjent mens han endnu ikke var medlem af regeringen. Fra den dag han blev PM og til han blev afsat var det ren tyveri af statens penge, forstået på den måde at alle beløb blev mingeleret uden om skattefar og andre instanser, bortset fra at det er ulovligt at eje aktier eller andet når man sidder i regeringen. Kun i et meget begrænset omfang. Så den dom er ikke afsagt af nogen korrumperet dommerstand, det er rene fakta. Og så som Abekatten rigtigt skriver lad alle de andre forbrydere få deres velfortjente straf, uanset skjortekulør - men mon ikke det kommer i nærmeste fremtid? Ejendommeligt at også jeg ligesom Natty og andre kun hører om træthed omkring Thaksin, alle vil helst se ham overstå sin straf. Alle dem jeg kender (thaier) mener han har tabt så meget ansigt nu, at han umuligt vil kunne komme igen uden at det foregår med væbnet opbakning. En anden ejendommelighed jeg hefter mig ved her på sitet, er at de fleste der er tilhængere af Thaksin er danskere bosiddende alle andre steder end i Thailand. Hvor mon de har den forbavsende store viden fra? Prøv at læse artiklen i The Nation i lørdags skrevet af vel den mest reelle nyhedsskribent i Thailand, han fortæller med rene ord hvad det er for noget lort Thaksin har ført landet ud i og vedblivende gør, ved at gemme sig bag skørterne af Dubai og Cambodia. Mange ved hvorfor det stort planlagte møde blev aflyst i fredags i Bankok. Hans proselytter gik simplethen hjem, han havde lovet dem at supportere fra sit studie i Cambodia, men valgte at "flygte" til Dubai den dag dommen blev afsagt. Siden da har der intet været om rødskjorterne på noget media jeg har fulgt. Thaksin er og bliver en skræmt kælling, og han skal forestille at have potentialet til at være statsleder. Han er en dygtig forrretningsmand og intet som helst andet, nåh jo demagog og folkeforfører. Skeptikeren
DU FÅR HVAD DU GIVER
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Det syntes jeg dog var lige hårdt nok, men det fortæller vel også at mange ser på tingene mere nuanceret.