Se indlæg|
Thainess ?
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 28/04-2016 02:16
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
[quote]GAMBIT skrev: Gad vide hvad der ligger bag overfaldene.. Ærligt er det lidt fryd at se, især jabbet der sidder lige i madkassen på mormor, haha. Og pertienerne der bare bliver trukket ned i baren, out of sight, out of mind [/quhvor er du dog syg at høre på.. at det er fedt at slå en gammel dame ned..... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/04-2016 02:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
dutling68 skrev: [quote]GAMBIT skrev: Gad vide hvad der ligger bag overfaldene.. Ærligt er det lidt fryd at se, især jabbet der sidder lige i madkassen på mormor, haha. Og pertienerne der bare bliver trukket ned i baren, out of sight, out of mind [/quhvor er du dog syg at høre på.. at det er fedt at slå en gammel dame ned..... Hvor skriver jeg det henne ? Jeg er bare ærlig overfor mig selv. Var der ellers andet du ville tilføje ? Redigeret af GAMBIT d. 28/04-2016 02:40 |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 28/04-2016 03:26
|
Ja dit indlæng for mig til at tænke det er skrevet af en 3 generationsindvandre som sidder nede på netcafen som sidder med vennerne og siger volla hvor ser det fedt ud man.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/04-2016 03:35
|
|
dutling68 skrev: Ja dit indlæng for mig til at tænke det er skrevet af en 3 generationsindvandre som sidder nede på netcafen som sidder med vennerne og siger volla hvor ser det fedt ud man..... Okay, tja hvad skal jeg dog gøre ved det? Dine stereotype indvandrer fordomme skal du da have lov til hvis det giver mere mening for dig - et DEM og OS. Jeg synes nu stadig den sidder godt, jabbet - ældre dame eller ej. Var der mere du ville tilføje ? |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 28/04-2016 05:25
|
syntes nu bare at du har en meget kedelig holdnig til at nogle bliver overfaldet..kunne forstå hvis det var en fair boksekamp...
Redigeret af dutling68 d. 28/04-2016 05:33 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 28/04-2016 05:25
|
fejl
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/04-2016 05:51
|
|
dutling68 skrev: syntes nu bare at du har en meget kedelig holdnig til at nogle bliver overfaldet..kunne forstå hvis det var en fair boksekamp... Hvem har sagt det er min holdning ? Jeg har ikke.. Overfaldet ER sket - jeg kan ikke ændre på det, men derfor kan jeg da godt se det tragikomiske i det. Jeg konstaterer blot at ham der deler slag ud kan finde ud af at ramme rigtigt. Jeg ville da blive langt mere forarget over den halvracistiske kommentar du fik det drejet til.. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 28/04-2016 06:12
|
du tager da ihvertfald ikke afstad fra hvad der er sket men syntes han slår et lækkert slag så hun falder om så hun lige for et fodbold spark til at slutte af på.... men det glæder mig da at du kan blive forarget over den halvracistiske kommentar..så der er altså noget som kan forarge dig, det var dog ikke meget som skulle til..... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/04-2016 06:17
|
|
Det glæder mig du indrømmer din kommentar ikke var stueren. Min kommentar var kun om slaget, ikke sparket. Jeg er ikke forarget - det var bare noget jeg sagde jeg ville være. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 28/04-2016 06:35
|
og så ville jeg slutte her med dine egne ord Var der ellers andet du ville tilføje ?
|
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/04-2016 06:43
|
|
dutling68 skrev: og så ville jeg slutte her med dine egne ord Var der ellers andet du ville tilføje ? Ikke andet end at hun selv var skyld i at få en på lampen, hun gik ikke ligefrem fredeligt til manden. Lad os håbe at de er blevet så forskrækket at de aldrig mere sætter sine ben i Thailand. Nå jow, havde det været Karen Thisted så havde det været bedre. Volla. Redigeret af GAMBIT d. 28/04-2016 06:53 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 28/04-2016 16:04
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Dette indlæg er ikke helt nemt at skrive, for jeg har kendt familien gennem mange år. De er ikke Englændere, men kommer fra Wales. Og de er alle 3 nogen af de dejligste mennesker jeg har mødt. De har gennem de sidste 10-12 år holdt Song kran i Hua Hin så de er ikke newbees i Thailand. De kender mange lokale og er vellidt af Thaierne alle steder hvor de kommer. Rygterne siger: Lokalt har politiet ikke gjort en skid, men de har hele tiden prøvet at nedtone overfaldet. Overfaldsmændende skal angiveligt have forbindelser til familier højt i Hua Hins hiraki. (måske en ny Koh Tao sag uden dødsfald, men det er kun tilfældigheder der gjorde at der ikke var nogen der dødede) Videoen formodes at være lækket af Turist politiet, der ikke var tilfredse med politiets indsats. De Thai mænd havde været i 2 barer i området hvor de forsøgte at lave ballade, men det lykkedes ikke personalet 2 steder fik afværget det. De er alle udskrevet, men der venter dem noget kosmetisk kirugi. Og de er stadig meget påvirket af overfaldet, og det vil de formentlig være resten af deres liv. At nogen kan sidde og hygge sig over sådan en video, og kommentere det med: Ærligt er det lidt fryd at se, især jabbet der sidder lige i madkassen på mormor, haha. Når en næsten 70 årig dame bliver slået ned og sparket i hovedet er mig en gåde.
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 28/04-2016 16:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
[quote]GAMBIT skrev: Gad vide hvad der ligger bag overfaldene.. Ærligt er det lidt fryd at se, især jabbet der sidder lige i madkassen på mormor, haha. Hvis du kommenterede en boksekamp mellem ligestående havde din kommentar varet iorden. Meeeeen - her er der tale om en dame på 65 år og et Thaisvin med 4-5 backups som mishandler en tilfaldig person - . Du diskvalificerer dig selv med den snotsmarte kommentar
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 28/04-2016 17:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
De er seje når de er i flok sådan nogle Thaitøser, gad vide om de har set for meget lakorn. Man må sige at manglen på realitetssans og sund fornuft er eskaleret voldsomt de sidste år i LOS. Måske det skulle omdøbes til LOV-land of violence. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 28/04-2016 17:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
jens skrev: De er seje når de er i flok sådan nogle Thaitøser, gad vide om de har set for meget lakorn. Man må sige at manglen på realitetssans og sund fornuft er eskaleret voldsomt de sidste år i LOS. Måske det skulle omdøbes til LOV-land of violence. Den video burde vises i medierne verden over. Land of Smiles. Min bare. |
|
|
|
| Gunter |
Lagt på d. 28/04-2016 18:01
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Er der i det hele taget, nogen der har kigget nærmere på videoen ?.. Og set hvad der egentlig foregår ? Den fyr der starter dette, er den engelske fyr i sort skjorte og kasket, det gør han ved at skubbe eller nærmest "fejer", en i forvejen ophidset thaimand væk da de passerer hinanden.. (00.19) Denne fyr reagerer på dette og skubber tilbage på den engelske fyr, der falder og slår hovedet / ansigtet. Kvinden begynder derefter at diskutere med thai fyren og pludselig stikker hun ham en på lampen ! 00.51).. Så er det alt eskalere.. og hundene som hader faranger og intet har med situationen at gøre, rotter sig sammen og kaster sig ind i "løjerne"... Det hele foregik i Soi Bintabaht mellem 7/11 butikken og Tina Bar, få meter fra hjørnet af Poonsuk Rd... Kameraerne er sat op få måneder siden.. heldigvis.. Som John har nævnt i et tidligere indlæg, tilhøre flere af thai fyrene "indflydelsesrige" familier fra Hua-Hin, samtlige er allerede for længst løsladt mod kaution !.. og så sker der sandsynligvis ikke en skid mere i den sag ! Mvh. Günter. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/04-2016 18:39
|
|
John skrev: Dette indlæg er ikke helt nemt at skrive, for jeg har kendt familien gennem mange år. De er ikke Englændere, men kommer fra Wales. Og de er alle 3 nogen af de dejligste mennesker jeg har mødt. De har gennem de sidste 10-12 år holdt Song kran i Hua Hin så de er ikke newbees i Thailand. De kender mange lokale og er vellidt af Thaierne alle steder hvor de kommer. Rygterne siger: Lokalt har politiet ikke gjort en skid, men de har hele tiden prøvet at nedtone overfaldet. Overfaldsmændende skal angiveligt have forbindelser til familier højt i Hua Hins hiraki. (måske en ny Koh Tao sag uden dødsfald, men det er kun tilfældigheder der gjorde at der ikke var nogen der dødede) Videoen formodes at være lækket af Turist politiet, der ikke var tilfredse med politiets indsats. De Thai mænd havde været i 2 barer i området hvor de forsøgte at lave ballade, men det lykkedes ikke personalet 2 steder fik afværget det. De er alle udskrevet, men der venter dem noget kosmetisk kirugi. Og de er stadig meget påvirket af overfaldet, og det vil de formentlig være resten af deres liv. Jaja, rolig nu så er det vidst heller ikke værre, Kosmetisk kirugi!!? de får et par hurtige og lidt sandalspark. de kunne f.eks. lade være med at indgå i konflikter i udlandet, der står klart og tydeligt i ALLE rejsebøger omkring hvordan man takler evt. konflikter med en Thailænder, og hvad udtrykket " To lose face" kan have af konsekvenser. At nogen kan sidde og hygge sig over sådan en video, og kommentere det med: Ærligt er det lidt fryd at se, især jabbet der sidder lige i madkassen på mormor, haha. Når en næsten 70 årig dame bliver slået ned og sparket i hovedet er mig en gåde.Jamen beklager hvis det støder dig og andre, men nu har jeg bare en anden opfattelse af videoen en dig og visse andre - jeg mener de ligger som de har redt. Jeg er overbevist om de alle er påvirket af alkohol. og nej det er ikke i orden at sparke på folk der ligger ned. Punktum. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/04-2016 18:47
|
|
Boes skrev: [quote]GAMBIT skrev: Gad vide hvad der ligger bag overfaldene.. Ærligt er det lidt fryd at se, især jabbet der sidder lige i madkassen på mormor, haha. Hvis du kommenterede en boksekamp mellem ligestående havde din kommentar varet iorden. Meeeeen - her er der tale om en dame på 65 år og et Thaisvin med 4-5 backups som mishandler en tilfaldig person - . Du diskvalificerer dig selv med den snotsmarte kommentar ![]() Snotsmart, kan jeg gå med til - Men kig nu lige en ekstra gang eller to på videoclippet - De er ikke ligefrem fredelige konfliktløsere selv - tager man den stereotype britiske opførsel med i betraktning har det nok været ris til egen røv. Og nej, jeg er ikke tilhænger af vold - men jeg har bestemt ingen empati for en flok halvfulde middeklasse hooligans der ikke har sat sig ordentligt ind i hvordan man evt. takler en konflikt i Thailand. Er der flere der er forarget og har brug for en tudekiks ? |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/04-2016 18:54
|
|
jens skrev: De er seje når de er i flok sådan nogle Thaitøser, gad vide om de har set for meget lakorn. Man må sige at manglen på realitetssans og sund fornuft er eskaleret voldsomt de sidste år i LOS. Måske det skulle omdøbes til LOV-land of violence. Den her er til gengæld horribel, skræmende og ren ondskab - rigtigt ubehageligt. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 28/04-2016 20:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det kan være rigtig vanskeligt, på baggrund af overvågningen, at bedømme familiens andel i konfliktoptrapningen. De var omringede fra start og jeg tager gerne tudekiksen. Jeg er forarget Som argument for min forargelse kunne det være formålstjenesteligt at se på begivenheden som helhed. Især den adfærd, den voldsvillighed og det voldsniveau, der af de forskellige parter iværksættes i konflikten. Jeg ved ikke om vi har set samme video, men jeg kan ikke finde støtte for at vurdere om der tale om "en flok halvfulde middeklasse hooligans der ikke har sat sig ordentligt ind i hvordan man evt. takler en konflikt i Thailand. " Eller om det er "den stereotype britiske opførsel", som har udløst konflikten Man kan se, at en simpel episode eskalerer til et niveau hvor rammen for hvad man er villig til, tydeligt kan ses .. -Og hvor svært er det lige at ramme et par totalt uforberedte mennesker med et "værtshusslag"? Min harme er måske også grundet den aggressivitet, jeg har set i stigende grad i turistområder.. Især udøvet af unge lømler |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

[/qu