Se indlæg|
!!!!!!!!!!!!!!!!! REED !!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 09/04-2010 16:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
Webmaster skrev: Skal vi ikke prøve at komme tilbage til udgangspunktet i tråden ? Tak - Admin - jeg syns enlig ikke at vi er kommet serlig lang vaek fra den !! ............................................................................ om jeg har radt til at demostrader safoelti har jeg det at de ger det Udlorlig fjerner stati ikke min radt til at demostrader det giver mig faktis lov til at goer det naade mere hvis jeg ikke har radt til at blanne mig i anders lande problemmer saa har danmark det sku heller ik og hvad helvet laver vi saa i Irak / afganistand er det ikke at blanne sig en ragti meget ingen af de 2 land hade gjort os naade Hvad helvet er vi ei EU for hele EU er da kun for en ting at balnne sig i ander land ting Hvorfor giv vi ned til bosen og hjale de undertryk og for at faa stoppet den Krig det var bestemt at blanne os Hvorfor sender vi penge og food til afrika det er da ik vores problem de har jo selv skaft de fleste problemmer af politiks vej og krig det hele er under et vis det er ok at banne sig det ene sted er det skam ogsaa ok at blanne sig de andet sted Om man er meni mand eller politiker gaar sku ud paa et er man en af de personer der gemmer sig i et joerne og kiger ledt op og ser et store problem og vender ryken til ude at faa det stoppet eller at hjelpe til er man da en vatnisse Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 09/04-2010 17:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
thjaa skrev: Webmaster skrev: Skal vi ikke prøve at komme tilbage til udgangspunktet i tråden ? Tak - Admin - jeg syns enlig ikke at vi er kommet serlig lang vaek fra den !! ............................................................................ om jeg har radt til at demostrader safoelti har jeg det at de ger det Udlorlig fjerner stati ikke min radt til at demostrader det giver mig faktis lov til at goer det naade mere hvis jeg ikke har radt til at blanne mig i anders lande problemmer saa har danmark det sku heller ik og hvad helvet laver vi saa i Irak / afganistand er det ikke at blanne sig en ragti meget ingen af de 2 land hade gjort os naade Hvad helvet er vi ei EU for hele EU er da kun for en ting at balnne sig i ander land ting Hvorfor giv vi ned til bosen og hjale de undertryk og for at faa stoppet den Krig det var bestemt at blanne os Hvorfor sender vi penge og food til afrika det er da ik vores problem de har jo selv skaft de fleste problemmer af politiks vej og krig det hele er under et vis det er ok at banne sig det ene sted er det skam ogsaa ok at blanne sig de andet sted Om man er meni mand eller politiker gaar sku ud paa et er man en af de personer der gemmer sig i et joerne og kiger ledt op og ser et store problem og vender ryken til ude at faa det stoppet eller at hjelpe til er man da en vatnisse Næ du har såmænd ikke ret til at blande dig, det siger loven jo højt og tydeligt...... dermed ikke sagt at du ikke må have en mening, den har vi jo da alle ret til at have...... og ytringsfrihed , ja ja det har man da, i DK, men ikke ret mange andre steder... og selvom du mener at have ret til at ytre dig , står man stadig til ansvar overfor loven , også i DK ... Det er da ok hvis du synes du har råd til hvis du bliver knaldet at få 100.000 baht i bøde, 5 år i spjældet og som de indførte lidt tidligere at de kan beslaglægge de køretøjer som bliver brugt til demonstrationer... og så sikkert oveni hatten en udvisning... altsammen for husfredens skyld... jamen så god fornøjelse... når man begår kriminalitet, skal man gøre op med sig selv, står straffen mål med gevinsten.... |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 09/04-2010 17:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej thjaa, Hvad er det for en ret du har til at demonstrere i Thailand? I Thailand er det den thailandske lovgivning, der gælder. Hvis den siger, at udlændinge ikke hat ret til at deltage i demonstrationer eller på anden måde blande sig i landets indre anliggender, mens de opholder sig i landet, ja så må man rette sig efter det, hvis ikke man vil risikere at blive stillet for en domstol, måske komme en tur i fængsel og blive udvist af landet. Peter
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 09/04-2010 17:25
|
|
at goere naade Udlovlig goer det ikke ragti det beviser jo bare at det folk siger er ragti
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 09/04-2010 17:31
|
|
Det var ogsaa Udlovlig da Danmark gik ind i Irak efter FN love som Danmark har underskravet Og som jeg kan hoere saa er det jo en helt land af radgivne Boger i danmark skulle vi saa ikke smige alle politiker i det sorte huld i 10 aar for at bryge Fn loven og alle soldater der medvirket naar dette er skedt Kan i komme tilbage og brokke jer over hvad jeg goer ind til det saa hold det for jer selv !! det er nu efter Min lov blevet udlovlig at komoter mine inslad negatriv !! Redigeret af Thjaa d. 09/04-2010 17:33 Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 09/04-2010 17:44
|
|
Naa folk jeg har ik fler komotar jeg er i gang med at pakke bilen jeg tager paa en lille rejse med hele familen for at komme til at holle nytaar sammen med rasten af familen .................................................................................... Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 09/04-2010 17:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
thjaa, Jeg taler alene om, at hvis man bryder lovgivningen i Thailand, eller i et hvilket som helst andet land, risikerer man at blive dømt og straffet. Peter
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 09/04-2010 17:46
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
thjaa skrev: Det var ogsaa Udlovlig da Danmark gik ind i Irak efter FN love som Danmark har underskravet Danmark gik ellers ind i Irak-krigen på baggrund af FNs resolution 1441. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 09/04-2010 18:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Paulsenp! - du har fuldstændig ret! - Det er yderst tåbeligt, at deltage i demonstrationer såfremt man er udlænding, det kan blive en meget, meget dyr pris der skal betales, såfremt man er uheldig at blive taget - og det er der nu stor sansynlighed for, da undtagelsestilstanden giver myndighederne uanede beføjelser - og tro ikke, at alle her er smilende og imødekommende - nej, tværtimod er der mange politi- og militærfolk der hellere end gerne ser en farang "nedlagt"... TIL TUMPERNE! - Fat dog, at I befinder jer i Asien - I er indtil videre kun turist/gæst, der hvert kvartal må bede om tilladelse til ekstra opholdstilladelse, I har intet med landets interne problemer at gøre - og husk I har heller ingen stemmeret! Hvis man sympatiserer med "de røde", så send da en pengedonation, men lad da for himlens skyld - og jeres egen - være med at deltage offentligt, såfremt I da ikke har et ønske om at besøge et thaifængsel med efterfølgende afsked og intet ønske om tilbagekomst fra Thailands side... Redigeret af bangkoknielsen d. 09/04-2010 18:07 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 09/04-2010 18:34
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Enig, helt og aldeles enig! Kæden er sgu' da hoppet af for thjaa. ![]() Rinpoche, kom lige med et par vise ord om "thai-wanna-be's" - og måske en lomme-psykologisk forklaring på hvad hulen der foregår oppe i de farang-hoveder, der tror de er mere thai end selv den mest ærke-royale gule/røde/pink/hvid farvede indfødte Thai? Jeg har prøvet at forstå det i årevis, men har givet op, jeg fatter intet. Et par famlende teorier: Har man haft en så mindreværdig, ulykkelig, trist underklasse-baggrund i Danmark, at når man endelig forlader tilværelsens triste tomhed i DK, og flytter til et land som Thailand, så ifører man sig en ny identitet, et nyt ego så at sige, hvor man endelig føler sig som en eller anden. Man føler sig speciel ved at være "Farang" - hvid mand blandt de indfødte, hvor der bliver smilet, grinet og fortalt jokes om den noget akavede og kluntede udlænding, der forsøger at kopiere de lokale. Misforstår man den asiatiske "venlighed" - som faktisk mest er til for at undgå konflikter, og gøre anspændte situationer mere afslappede, ja, så er risikoen meget, meget stor for at man ryger i "Farang-Star" rollen. Hermed tilbage til udgangspunktet: Levede man en marginal tilværelse i DK, så får ens ego et ordentligt boost ved at opleve "Thai-facaden". Nogle kommer over det, og lærer hvad det egentlig betyder. Andre bliver totalt hooked i rollen som "Farang-Star" og afhængige af "ego-massagen" - og kaster sig ud i de mest vanvittige situationer, som for eksempel at deltage i UDD demonstrationerne. Jeg har også bemærket at Thai'er synes det er fuldstændig hysterisk morsomt at hive en eller anden fjoget farang ind til et TV-Show. I ved dem hvor man sku' tro folk var på speed, helium og lattergas eller noget værre, så meget er de oppe at køre! Farangen nyder opmærksomheden, og kan vel et par Thai-brokker, men ellers er han til grin, totalt til grin, og det er tå-krummende pinligt at se på. Forbliv dog dansk - selvom man bor i Thailand - der er sgu' da ingen grund til at lave sig selv om! PL Redigeret af PL d. 09/04-2010 18:58 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 09/04-2010 19:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvad fanden bilder du dig ind bangkoknielsen at kalder nogen for tumperne fordi man har en andren menig. |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 09/04-2010 19:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
uhaa wannabe thai, forbliv dansk osv.....det river i hjertet at høre at dette er danskernes holdning til integration og det at flytte udenlands...gad vide om Abdi fra Somalia bruger samme formel når han lander i Danmark, man fristes til at tro. I Thailand, man må efterhånden ikke sige "sawatdee khrap" før man hører et spøgelse hviske "wannabe!"....igen, falang pas din barstol og puds din Harley, så er alle glade... uddrag fra JAY's falang guide til god integration: - Huset skal ligge i falang koloni, helst Pattaya, Phuket el. Hua Hin (andre steder er jo dødkedelige). - Køkkenet skal være europæisk og indeholde spisebord og stole. - Menuen står på brød, bøffer og for guds skyld alt andet end ris. - TV'et skal vise engelsk fodbold el. Hollywood film. - Øllen skal helst være Carlsberg el. anden import (og komme i store mængder tak!). NB. nydes bedst i samværd med andre falanger. At drikke med fjenden anses som naivt, da de tydeligvis kun er ude på at drikke på din regning. - Undgå at deltage aktivt i lokalsamfundet, dette gælder alle former for thai relateret aktiviter/arrangementer/koncerter m.m. (come on, du fatter jo intet af det alligevel!). - Holdning til kongen, politik og religion er ikke eksisterende. Deltag derfor ikke i buddistiske ritualer el. tempelgang. Dette er fjendens territorium. Du er født kristen, dermed basta. - Sproget bør være gebrokken engelsk og al kommunikation foregår med smil, nik og via ATM (automatic translation machine). - Konen skal tie, kende sin plads og familien bør undgås, thai venner findes ik (de vil kun se penge).. - arbejde anses som unødvendigt (penge overføres automatisk).... læs mere på www.klogfalang.dk... Afvigelser af overnævnte går under kategorien "wannabe", hvilket er "uha" da vi jo ikke kan lide thai'er el. Thailand (det jo ikke derfor vi holder til der). Falanger der går under denne kategori og hermed blevet "Thaioiniseret", bør offentligt mobbes, udstilles og helst helt undgås. Disse er forrædere mod- og undertrykker den danske identitet. mvh Jay Chairman "FUATL" (Falang Unite Against Thai Lifestyle) and "FFTFT" (Falang For Thai Free Thailand) Author of: "The Art of Having Things Your Way", "Don't Let Your Enemy Know You Admire Him" & prizewinner "How to transform a nation into our ways of thinking" + Director of the movie "To Depress A Culture Part I & II" |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 09/04-2010 19:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Kurt! - Naturligvis har man da lov til at have en mening, men at offentligtgøre den, ved at deltage i demonstrationer, der er forbudte med deltagelse af udlændinge - ovenikøbet med megastor risiko for, at det kan medføre til fængsel og øjeblikkelig udvisning af landet - ja, så må du undskylde mig, men den slags farangs vil jeg stadig kalde TUMPER, folk der leger med ilden, uden at vide at den kan blive meget farlig... Hvis man har sympati for de røde, så giv da en økonomisk hjælp - jeg tror de trænger... |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 09/04-2010 19:45
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Thaikurt1 skrev: Hvad fanden bilder du dig ind bangkoknielsen at kalder nogen for tumperne fordi man har en andren menig. Fordi de er tumper. Det er så ynkeligt at se faranger der prøver at være mere thaier end thaierne. Mere Budistiske end thaierne. Ja vi kan alle have vores meninger om situationen her, det har vi alle ret til, men at gå i en demonstration for eller imod er sgu tumpet. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 09/04-2010 20:01
|
Jay: Flot indlæg, mange ord, men du misser pointen: VI ER TURISTER I THAILAND, FAT DET DOG, MAND!!! Har sgu' aldrig hørt at en turist skal integreres, tværtimod da... Endvidere er vi ikke en byrde for Thailand, tværtimod, og alle bør være klar over at de er gæster, og man blander sig ikke unødigt i deres til tider sære vaner og skikke. PL Redigeret af PL d. 09/04-2010 20:03 |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 09/04-2010 20:04
|
|
jeg tror personligt at 89% af jer som tager afstand fra "Thjaa" i denne tråd, enten: 1) tilhængere af de gule el. fuldstændig ligeglade med politik og dermed mener alle andre også burde være det. el. 2) irriteret over billedet af en hvid mand på motorcykel i Thailand, som tør se verden fra andre sider end bag en PC skærm. el. 3) egentlig bare lyst til at vende enhver tråd på DTW 180-grader i negativ retning, som jo ellers er mit speciale (hold jer væk) ![]() til jer som ikke tænker som en af overstående 3 måder, sådan, tillykke i er blandt de sidste 11%. come on, siden hvornår er DTW blevet til Peterskirken i Rom? da SUK stoppede med at drikke alkohol? hvor mange store el. mindre forseelser har i begået i Thailand? Jeg minder om at prostitution og spritkørsel er ulovligt. Siden hvornår er DTW begyndt at underkaste sig autoriteten? siden hvornår er DTW begyndt at tage sig af hvad der er rigtigt og forkert? hvor er "jeg-boller-teenage-piger-for-500-baht-med-et-smil" mentaliteten blevet af? sikke fint her er blevet, gad vide om det er jordbær idéen der har båret frugt thihi..holder måske lige indtil næste tråd... God weekend ![]() |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 09/04-2010 20:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
-> Jay - er der ikke en middel vej ? At man prøver at lære sprog etc. men ikke stiller sig i frontlinien ? Selvfølgelig skal man da prøve at integrere sig i det samfund man bor i uanset hvor det er... derfor behøver man vel ikke ligefrem at marchere mod paladset Iøvrigt en god falang guide ![]() |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 09/04-2010 20:15
|
|
PL, hvor kommer dig og dit "turister" ind i billede hele tiden?? - hvor går grænsen for turist/ikke turist? - er man fritaget for at have en holdning til noget som helst fordi man er turist? - turist el. ej, hvad er helt præcis det forkerte i at mænge sig med lokalbefolkningen? - argumentationen med at "udlændinge aner ikke end skid" og skal derfor blande sig udenom, tja, den holder vel, men hvem bestemmer hvor meget man skal vide om noget før man blander sig? |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 09/04-2010 20:21
|
Det er da utroligt... Har du opholdstilladelse i Thailand, ja, så er du ikke turist, og så gælder det om at blive integreret. Er du her på Non-Immigrant, Retirement eller Turist Visa, ja, så er du gæst og opfører dig derefter. Er dit indlæg en provokation, eller har du ikke begreb om fakta? PL |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 09/04-2010 20:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Jay ...Din guide passer sgu meget godt paa Thai bar girls !![]() uddrag fra JAY's falang guide til god integration: - Huset skal ligge i falang koloni, helst Pattaya, Phuket el. Hua Hin (andre steder er jo dødkedelige).- Køkkenet skal være europæisk og indeholde spisebord og stole. - Menuen står på brød, bøffer og for guds skyld alt andet end ris.- TV'et skal vise engelsk fodbold el. Hollywood film.- Øllen skal helst være Carlsberg el. anden import (og komme i store mængder tak!). NB. nydes bedst i samværd med andre falanger. At drikke med fjenden anses som naivt, da de tydeligvis kun er ude på at drikke på din regning. - Undgå at deltage aktivt i lokalsamfundet, dette gælder alle former for thai relateret aktiviter/arrangementer/koncerter m.m. (come on, du fatter jo intet af det alligevel!). - Holdning til kongen, politik og religion er ikke eksisterende. Deltag derfor ikke i buddistiske ritualer el. tempelgang. Dette er fjendens territorium. Du er født kristen, dermed basta. - Sproget bør være gebrokken engelsk og al kommunikation foregår med smil, nik og via ATM (automatic translation machine). - Konen skal tie, kende sin plads og familien bør undgås, thai venner findes ik (de vil kun se penge).. - arbejde anses som unødvendigt (penge overføres automatisk).... [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Iøvrigt en god falang guide