Se indlæg
 Udskriv debat
Aircondition i thailand hvor købes det ?
Robert Kronberg
donis5 skrev:
hehe, jamen jamen, børn skal altid brænde fingerne før de lære det gør ondt at røre brændeovnen når den er tændt.

Men nu var den eneste udgift kun transporten frem og tilbage og de par timer. så jeg tror heldigvis at visdommen er pengene værd.

Ting man har prøvet selv er altid lettere at fortælle til andre end. Jeg kender en, eller jeg har hørt osv.....

Enig, især i Thailand, for det kunne fx være sket, at den transportable aircon var blevet bedre udviklet end da den anden person købte een.

Dog kan jeg godt se logikken i, at kompresseren må larme og udskille varme, men det jeg bare ikke fatter er, hvorfor man laver og sælger noget, som ikke virker?

Jeg forsøgte en gang at købe noget lignende i Lotus, men de nægtede at sælge til mig, da den ikke virkede. Det fatter jeg heller ikke - hvorfor har man en luftkøler stående til salg, men vil ikke sælge den, fordi den ikke virker... Hvad laver den så midt i supermarkedet?

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
TG950
Robert Kronberg skrev:
hvorfor har man en luftkøler stående til salg, men vil ikke sælge den, fordi den ikke virker... Hvad laver den så midt i supermarkedet?
Hilsen, Robert

for at nare, konkurranten Grin

Redigeret af TG950 d. 22/05-2010 09:01
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Det har jeg også oplevet, og som en naturligting siger ekspedienten. nej den skal du ikke købe. for de virker ikke.

ikke noget med at prøve sælge en noget andet.

Dog påstod Lotus, at de solgte MANGE af dem og aldrig fik nogen retur...... nok fordi det er ukendt land at returnerer noget. hehe Min kone tvivlede også på om det kunne lade sig gøre. - det gjorde jeg ikke for jeg skal ikke have en 13.000 bath dyr papirvægt parkeret der hjemme.

Robert Kronberg
donis5 skrev:
Det har jeg også oplevet, og som en naturligting siger ekspedienten. nej den skal du ikke købe. for de virker ikke.

ikke noget med at prøve sælge en noget andet.

Dog påstod Lotus, at de solgte MANGE af dem og aldrig fik nogen retur...... nok fordi det er ukendt land at returnerer noget. hehe Min kone tvivlede også på om det kunne lade sig gøre. - det gjorde jeg ikke for jeg skal ikke have en 13.000 bath dyr papirvægt parkeret der hjemme.

Ja, jeg er bange for, at en almindelig thai, som har købt sådan en, slet ikke finder ud af, at den ikke virker, men blot tror, at den virker - og lidt virker den vel også.

Dog efter noget tid, vil han holde op med at bruge den, men uden at vide, hvorfor han ikke længere bruger den...

http://www.danishschool.dk/thailand/
Det lyder som et realistisk scenarie..

lidt som et barn med en ny legetøjsbil....snart er legetøjsbilen glemt....

ThomasHOL
Sjovt at læse at der er flere der har samme erfaring med de mobile aircon som jeg har. jeg købte for år tilbage en til brug her i Danmark. Vi boede i et rækkehus hvor soveværelset lå på 1. salen og på en god dansk sommerdag blev der ca 30 grader i værelset og den holdt den varme til vi skulle sove. Pris 2500 kr, jeg har i danske byggemarkeder set flere af de mobile der koster op til 4000 kr. Men problemet er som flere siger at den larmer noget så utroligt og selvom vi ikke havde helt samme problem med at den også varmede rummet op (det er jo ikek så varmt i DK som i Thailand) så var den desværre næsten ubrugelig.

Mit har jeg nu stående på mit kontor og brugt et par enkelte gange, den larmer dog så meget at den næsten er ubrugelig selv når radioen kører og jeg ikke skal sove. Jeg prøvede faktisk at skilde den ad for at se om der ikke var noget at gøre mod støjen som primæfrt kommer fra kompressoren.

Umidelbart virker det somom at hele konstruktionen i de mobile anlæg er for billige, derudover skal de presse det hele ned i en lille kasse som man kan flytte på. Derfor kan man feks ikke overdimensionere kompressoren eller blæserne, kompressoren ligner desuden noget der er taget fra et køleskab.

jensjorgen1999
moon skrev:
Smile 4 MEN KUN DEN SIDSTE ER HALV tHAI MEN VI VENTER MED LÆNSEL PÅ EN LILLE NY HVIS BUDDA VIL Kiss kiss oG iNGOLF TÆNK ENGANG AT P MANGLEDE PÅ MIN PC MEN JEG KAN SE DET ER KOMMET IGEN GODT SET Bvdrrr

Ja, så må man da bare håbe den 4. ikke viser sig at være helt thai FriendsRolll

jensjorgen1999: hvad er jeg lige gået glip af... ?

Spring til debat: