Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad jeg dog har rodet mig ud i?
Jens Ole
Hej Zod.

Tillykke med din nyforelskelse,er det ikke bare dejligtFriends again

Som flere herinde har givet udtryk for , så ville jeg også lige slå en smut omkring Thailand og lære hende lidt bedre at kende.
Det vil også gøre jeres chancer for familiesammenføring mange gange større.
Jeg syntes at det er en god måde at lære sin tilkomne at kende via webcam,da man umiddelbart kan fornemme om det er noget man skal bygge
videre på.
Jeg chattede med min kone i 4 måneder inden jeg tog ned og besøgte hende,da jeg nu følte at det var det rigtige.
efterfølgende blev til 4 ture mere + hun kom herop på visum,for at se om det var noget for hende.
Jeg er idag mere forelsket i min kone end da jeg mødte hende,det fortæller vist alt.

jeg kan igen trække min kæphest frem,da den "hårde"kerne herinde,straks er ude med riven,hvad angår penge.
selvfølgelig er der uheldige oplevelser,men det er der vist også med vestlige kvinder.
forskellen er bare at thaikvinder ikke forstår at skjule"pengemalkningen"ligeså godt som vestlige kvinder.
De fleste af os,som har prøvet en skilsmisse,ved at vestlige kvinder godt ved hvad de har krav på,og at vi mænd på mange områder
er for bløde når vi gennemgår en skilsmisse,for så efterfølgende at føle os snydt,måske med rette.
Det er måske også derfor at nogle advarer mod thaikvinder,men det er nok også dem som enten ikke lærte af deres skilsmisse eller
også blev så forelsket at de mistede hovedet.
Derfor giver man thaikvinden skylden,fordi man jo nødig vil indrømme at man har været et fjols.
sjovt nok,når man spørger nogle om de er blevet røvrendt at thaikvinder,når de taler så nedladende om dem,får man ofte
det svar: Nej ikke mig , men jeg kender flere mænd,der er blevet det. Igen , man er jo ikke selv et fjols , vel.

Jeg tror på at når alt kommer til alt , så er risikoen den samme over hele kloden.

God vind fremover Zod

Mvh
Jens Ole
 
http://www.bws.dk
Big-Viking
Uden at have læst hele tråden, idet den for mega lang, vil jeg komme med min kommentar. forelsket er sgu nemt at blive. Jeg selv høre til den del der bliver forelsket bare af lugten af en ThaiQ..ShockAngel--- Mit nuværende "ægteskab" er annulleret idet min kone har været mig utro. hvems skyld er det.???????????????????? MIN.. For jeg tænkte (TÆNKER) for meget i DKK og THB til at elske nogen. Det jeg vil sige til dig, er at køb en billet, mød "the woman" og hendes familie og derefter se om I stadig er " so damm in in love.".. Et billede på en datingsite er ikke mere værd end et billede i Bilka´s tilbudsavis...
 
DKPete
Har lige et spørgsmål mht FS - har I nogen sinde hørt at FS bliver nægtet hvis pigen er over 40 - og forsørger pligten kan opfyldes ?
Min kæreste kommer op sidst i denne måned - men på et Hollandsk visum - og planen er at vi skal giftes til Juli. Jeg mødte hende i Århus i Oktober - og besøgte hende i Thailand i April.
 
Zod
Tak for alle tilbagemeldinger. Sidste nyt er, at hun faktisk har spurgt, om jeg ikke har lyst til at komme og hilse på hendes forældre!! Yes, det vil jeg meget gerne. Det går den rigtige vej.
Hilsen
Zod
 
clydehaumann
Kære DKPete
Jeg har nu arbejdet med familiesammenføringer her ved Thai Integration i 5 år og har aldrig hørt om at der er givet afslag på FS med den begrundelse at pigen var over 40.
Har du hørt om nogen der ar fået afslag og pigen var over de 40 må der ligge helt andre ting til grunde for afslaget. Jeg kan forestille mig at man i tilfælde af at en ung mand på 24 søger FS med en kvinde på 40 vil undersøge sagen lidt nærmere for at sikre sig at det ikke er proforma.
Afslag alene af den grund at kvinden er over 40. Nej
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
DKPete
Hej Clyde,
jeg tænkte nu mere på det faktum at hun kommer til DK via Holland (hun har før været i Holland og fik visa på 5 dage). jeg nævnte alderen for at indikere at det ikke var en "ung mø" :-)
 
clydehaumann
Loven siger klart og tydeligt at hun skal opholde sig lovligt i Danmark og det gør hun dersom hun er rejst ind på et Schengen visum, der giver adgang til alle Schengen landene..
Redigeret af clydehaumann d. 10/05-2010 15:21
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
DKPete
Tak for hurtigt svar Clyde - mente også at det var sådan det var - men man bliver sgu usikker på hvordan og hvorledes ...
 
Asda
Zod skrev:
Tak for alle tilbagemeldinger. Sidste nyt er, at hun faktisk har spurgt, om jeg ikke har lyst til at komme og hilse på hendes forældre!! Yes, det vil jeg meget gerne. Det går den rigtige vej.
Hilsen
Zod


Det synes jeg er en rigtig god ide!!! Smile
Smile
 
Robert Kronberg
DKPete skrev:
Har lige et spørgsmål mht FS - har I nogen sinde hørt at FS bliver nægtet hvis pigen er over 40 - og forsørger pligten kan opfyldes ?
Min kæreste kommer op sidst i denne måned - men på et Hollandsk visum - og planen er at vi skal giftes til Juli. Jeg mødte hende i Århus i Oktober - og besøgte hende i Thailand i April.


Hej DKPete,

Hvis I HAR planlagt at blive gift i DK i juli, så er spørgsmålet, hvilken forklaring der ligger bag, at hun har opnået et hollandsk visum og ikke et dansk, og derpå på baggrund af en vielse søger familiesammenføring fra Danmark.

Hvis hun har søgt turist- eller besøgsvisum til Holland, men har planlagt et bryllup i Danmark (eller pludselig bliver gift i Danmark), og dette, at I allerede kender hinanden, og du har besøgt hende i Thailand, så ville jeg som sagsbehandler begynde at stille spørgsmål.

Dermed ikke sagt, at det er ulovligt, men det er ulovligt, hvis der er indgivet forkerte oplysninger.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
kylling
Det bedste råd jeg kan give er at overholde de danske regler det når i længst med og der er ingen tvivl, men ok de jo helt urimelige,bid i det sure æble og få alle formalia overstået,det tror jeg er det bedste, istedet for at være for krevativ
 
DKPete
hrmm - det I siger er altså, at fordi hun kommer via Holland, vil det kunne give problemer. Nu har hun jo fået visa (5 dage tog det) og hun flyver om 14 dage, så det er lidt sent at lave om på nu. Så mener I at efter bryllupet er det bedst hun rejser hjem og at jeg så søger FS efter hun er rejst ? Jeg havde tænkt mig at søge FS & procesuelt ophold og lade hende blive her. Det eneste "shady" omkring det hele er at hun er her på et schengen visa - iøvrigt 3de gang via Holland, derfor den korte behandlingstid. Er sgu i 7 sind - vil nødig rode mig ind i ballade med UM - men det lyder helt vildt at hun skulle blive nødt til at tage tilbage.....
Så hvad er bedste råd i denne sag ???
 
clydehaumann
Kaere DKPete

Din kone rejser ind i Schengen omraadet paa et Schengen visum.
Hun medbringer sin civilstandsattest og daabsattest som er behoerigt oversat og verificeret at udenrigsministerium og ambassade. I bliver gift og derefter soeger i om familiesammenfoering og procesuelt ophold.
At din kone rejser ind i Schengen omraadet via Holland er der intet odioest i, hun kan jo have venner eller familie hun skulle besoege der foerst. Det er intet ulovligt i dette.
Kravet til at kunne blive gift i Danmark er at hun skal opholde sig lovligt i landet. Mener man fra dansk side at hun ikke goer dette vil i slet ikke hunne blive gift. Altsaa kan i blive gift kan i ogsaa soege om FS.

Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
DKPete
TAK er kun et fattigt ord Clyde Smile Det lyder kanont ! Var allerede begyndt at forudse al verdens ballade med UM etc. Så mange tak for hurtigt svar - der jo heldigvis er positivt for mig Grin
 
clydehaumann
Skulle i faa brug for hjaelp til oversaettelse af diverse papirer hjaelper vi i Thai Integration gerne med dette.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
Robert Kronberg
DKPete skrev:
hrmm - det I siger er altså, at fordi hun kommer via Holland, vil det kunne give problemer. Nu har hun jo fået visa (5 dage tog det) og hun flyver om 14 dage, så det er lidt sent at lave om på nu. Så mener I at efter bryllupet er det bedst hun rejser hjem og at jeg så søger FS efter hun er rejst ? Jeg havde tænkt mig at søge FS & procesuelt ophold og lade hende blive her. Det eneste "shady" omkring det hele er at hun er her på et schengen visa - iøvrigt 3de gang via Holland, derfor den korte behandlingstid. Er sgu i 7 sind - vil nødig rode mig ind i ballade med UM - men det lyder helt vildt at hun skulle blive nødt til at tage tilbage.....
Så hvad er bedste råd i denne sag ???

Hej DKPete,

Det væsentlige er, om der er sammenhæng mellem årsagen til flere visa til Holland og nu en vielse og efterfølgende familiesammenføring i Danmark.

Min pointe er derfor, som førnævnt, at dette ikke er ulovligt, men hvis der er givet urigtige oplysninger, eller oplysninger, der kan mistolkes som urigtige, så kan det blive et problem, men det kan du kun selv svare på.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: