Se indlæg
 Udskriv debat
Anklaget for seksuelt overgreb, Og tabt ansigt i den helt store stil.
lung skrev:
sagen har to sider, vi har hørt den ene...modparten føler også de har ret, i en tvist, ikke engang donis kender...ingen løber ud på gaden og slår uden grund, ikke engang i Thailand.
så donis, spil ikke med dine muskler før du ved hvad der er galt...det er dumt.

lung

Uanset hvad der er sket før, hvilket må ligge i en tid før jeg er kommet til ( ca 1 år ) så acceptere jeg ikke at folk slår min pige eller mig. og så er den sådanset ikke længere.

Kære Donis- 28 årig dansker i Thailand.

Du har opført dig ualmindelig dumt overfor dine naboer-uanset hvad du skriver/siger om disse naboer.

Det er helt sikker, som også andre har skrevet, din tid i området/landsbyen er FORBI, det er bare et spørgsmål om tid, hvornår du bliver ra´mt af en boomerang.
Du levet på lånt tid i landsbyen-uanset hvormange store politifolk du "kender", se at flytte dine teltpæle i en fart.
At du vil have en 21 årig pige på en 3 måneders tur til Danmark er da meget fint, men dit problem i landsbyen er ikke løst, når du vender tilbage-måske dit fine hus er blevet maltrakteret/beskadiget eller hvad ved jeg.

Mon ikke du holder noget hemmeligt i sagen, en sag har jo altid 2 siger- men du ønsker den måske løst i en retssag, som du risikere at tabe og endda komme bag tremmer der nede.

Lad være med at spille en smart farang, det duer ikke!

Jeg ved godt, at du ikke retter dig efter de mange gode råd fra DTW-medlemmer, du tror jo, du har retten på din side!

girobank skrev:
Kære Donis- 28 årig dansker i Thailand.

Du har opført dig ualmindelig dumt overfor dine naboer-uanset hvad du skriver/siger om disse naboer.

Det er helt sikker, som også andre har skrevet, din tid i området/landsbyen er FORBI, det er bare et spørgsmål om tid, hvornår du bliver ra´mt af en boomerang.
Du levet på lånt tid i landsbyen-uanset hvormange store politifolk du "kender", se at flytte dine teltpæle i en fart.
At du vil have en 21 årig pige på en 3 måneders tur til Danmark er da meget fint, men dit problem i landsbyen er ikke løst, når du vender tilbage-måske dit fine hus er blevet maltrakteret/beskadiget eller hvad ved jeg.

Mon ikke du holder noget hemmeligt i sagen, en sag har jo altid 2 siger- men du ønsker den måske løst i en retssag, som du risikere at tabe og endda komme bag tremmer der nede.

Lad være med at spille en smart farang, det duer ikke!

Jeg ved godt, at du ikke retter dig efter de mange gode råd fra DTW-medlemmer, du tror jo, du har retten på din side!

Dit eneste råd er at flytte ?

JA, du bliver slået ihjel, det er bare et spørgsmål om hvornår.

Du lever liver farligt.

Jeg har været i Thailand siden 1993 i mange perioder af 1-3 måneders varighed, og ville aldrig blande mig i thainaboers stidigheder, det er livsfarligt.
Som du måske ved, blev et DTW medlem slået til total invalid sidste år i april- flere kraniebrud og benbrud o.s.v.-han troede også at altnig var fryd og gammen - men blev desværre klogere på en ret barsk måde.

Robert Kronberg
Jeg synes at flere af jer overdriver, omend I har en pointe, der skal tages til efterretning.

Jeg har gennem årerne været i en del konflikter selv, da jeg har en grænse, især når den er blevet overskredet for meget - samt et temperament af den anden verden. Men jeg har lært, at man blot skal være høflig over for politiet og tale med følelserne til dem.

Dog bor jeg i Bangkok, hvor der er vagter omkring mit nuværende og tidligere hjem, så det er lidt nemmere, da jeg derved har backup.

Men thaierne er ikke blot aggressive aber, som farer hysterisk rundt. Derved ikke sagt, at jeg ikke har smagt hævnens time, men den har ofte været ganske raffineret, men typisk glemmer thaierne, at der er en ny kamp efter halvlegen, hvor Pandoras Box nu er blevet åbnet.

Så jeg sover roligt om natten, men tænker mig om om dagen.

Det farligste i et lokalsamfund er nok et familiemedlem fra fjendefamilien, der er på jaba eller blot er stangstiv, og som nu skal redde familiens ære.

Dog tror jeg, at den væsentlige forskel er, om man blot anses som en fordrukken farang, der blot har venner i baren, eller om man vitterligt har et netværk.

Jeg synes, at det er et spændende emne, og derfor er mit indspark ment som en dialog, hvor folk kan komme med deres konkrete erfaringer fra konflikter og ikke fra noget, som de har hørt.

Hvis thaieren var så farlige, så ville jeg have været død forlængst, men det er naturligvis et problem, hvis man skal efterlade konen/kæresten alene.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
girobank skrev:
JA, du bliver slået ihjel, det er bare et spørgsmål om hvornår.

Du lever liver farligt.

Jeg har været i Thailand siden 1993 i mange perioder af 1-3 måneders varighed, og ville aldrig blande mig i thainaboers stidigheder, det er livsfarligt.
Som du måske ved, blev et DTW medlem slået til total invalid sidste år i april- flere kraniebrud og benbrud o.s.v.-han troede også at altnig var fryd og gammen - men blev desværre klogere på en ret barsk måde.

Nu er pointen jo, at jeg ikke blander mig i andres ting, og de gange de har råbt ad os, har jeg forholdt mig roligt. men jeg har ret til at forsvare mig når folk slår mig, og jeg vil beskytte min invistering ( may )

så det er jo ikke stridigheder mellem may og andre jeg blander mig i, de har valgt at involdvere mig ved at slå mig og may. havde de nøjes med May havde jeg stadig handlet, men jeg havde været dårligere stillet over for politiet.

Robert Kronberg skrev:
Jeg synes at flere af jer overdriver, omend I har en pointe, der skal tages til efterretning.

Jeg har gennem årerne været i en del konflikter selv, da jeg har en grænse, især når den er blevet overskredet for meget - samt et temperament af den anden verden. Men jeg har lært, at man blot skal være høflig over for politiet og tale med følelserne til dem.

Dog bor jeg i Bangkok, hvor der er vagter omkring mit nuværende og tidligere hjem, så det er lidt nemmere, da jeg derved har backup.

Men thaierne er ikke blot aggressive aber, som farer hysterisk rundt. Derved ikke sagt, at jeg ikke har smagt hævnens time, men den har ofte været ganske raffineret, men typisk glemmer thaierne, at der er en ny kamp efter halvlegen, hvor Pandoras Box nu er blevet åbnet.

Så jeg sover roligt om natten, men tænker mig om om dagen.

Det farligste i et lokalsamfund er nok et familiemedlem fra fjendefamilien, der er på jaba eller blot er stangstiv, og som nu skal redde familiens ære.

Dog tror jeg, at den væsentlige forskel er, om man blot anses som en fordrukken farang, der blot har venner i baren, eller om man vitterligt har et netværk.

Jeg synes, at det er et spændende emne, og derfor er mit indspark ment som en dialog, hvor folk kan komme med deres konkrete erfaringer fra konflikter og ikke fra noget, som de har hørt.

Hvis thaieren var så farlige, så ville jeg have været død forlængst, men det er naturligvis et problem, hvis man skal efterlade konen/kæresten alene.

Hilsen, Robert

Med den nye situation, overvejer vi om ikke May skal med til DK når jeg skal rejse. så hun ikke er alene

Big-Viking
Uden at have læst hele tråden, vil jeg bare sige at den kloge mand ikke villle vende om og tage konflikten. tro mig. Jeg har selv været i klammeri med en der ville min afdøde kone noget ondt. Det bedste er at lad Thaierne ordne deres problemer selv og som farang side på sidelinien. Alt andet kan være dumt og blive ufatteligt dyrt...

Big-Viking skrev:
Uden at have læst hele tråden, vil jeg bare sige at den kloge mand ikke villle vende om og tage konflikten. tro mig. Jeg har selv været i klammeri med en der ville min afdøde kone noget ondt. Det bedste er at lad Thaierne ordne deres problemer selv og som farang side på sidelinien. Alt andet kan være dumt og blive ufatteligt dyrt...

men ikke hvis de slår dig og din kone, så skal man ikke sætte streg over.

man lader heller ikke være med at vidne i en retsag hvor man er offer, fordi man ved der er en chance for at blive straffet når synderen kommer ud igen,

Big-Viking
Igen donis5.. tro mig det kan betale sig at vende den anden kind til i Thailand.. Får år tilbage fik jeg 4mdr i Monkeyhouse for at lave en thaimands ansigt om til en dåse flåede tomater. Han var ved at gøre min daværende kone ondt. Thaimand ville have 250.000 THB i erstatning, jeg nægtede, selvom min kone sagde jeg skulle betale.. Jeg fik 4 mdr. Hvordan min kone fik det ordnet så jeg ikke blev deporteret da jeg blev løsladt fandt jeg aldrig ud af.. En lille sjov ting er at da jeg blev løsladt, troede jeg at jeg ville få et kys og kram af min kone, men fik en flad.. Hun var sgu gal over jeg sad i 4 mdr for ikke at betale erstatning. Så tro mig min ven, kan betale sig at vende den anden kind til engang imellem i Thailand..

nu har jeg forstået jeg skulle have set på May blive nedværdiget og slået og jeg skulle tage slag fra en 17 årig tøs med oprejst pande.

jeg har forstået jeg skal flygte i morgen..

Men når det er sagt.

Hvad ville I have gjort på politistationen, kom med nogle intelligente gennemtænkte svar. det er ikke en leg det her, andre kunne have gavn af jeres viden.

//J

Big-Viking
Hvorfor skulle du flygte.???? Lev livet i Thailand med din kone, men brug hovedet. At du fik et slag af en 17årig er vel til at grine af. Din kone blev nedværdiget.??? Hmmmm. ja måske med din kone som Thaier burde være klogere.. men man lære af sine fejl..

Kent27
Hvordan ser de andre naboer på hhv. "psykopat-familien" og jeres familie?
Hvis de har et hav af konflikter, så er det nok dem, der bør flygte Wink

Lundberg
Jeg ser kun en mulighed ...anskaf dig sådan en her og så er det PAYBACK TIME !!!!!!!!!!!!!LOL LOL

Husk lyd og husk DONT GET MAD GET EVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Den findes også i "Thai udgaven" en Toyota fortuner ...perfekt til at jagte motosai

Redigeret af Lundberg d. 13/07-2010 20:09

Donis- jeg ville have holdt mig langt væk fra en thaipolitistation!

Som andre har skrevet, du ved vist ikke rigtig hvad der er gang i? eller hvad fortier du?

Hvad har din kære May sagt til dig?

Kan I virkelig forstå hinanden?

Jeg tror det næppe, men uanset hvad, så bør du passe meget på i fremtiden!

Robert Kronberg
Big-Viking skrev:
Igen donis5.. tro mig det kan betale sig at vende den anden kind til i Thailand.. Får år tilbage fik jeg 4mdr i Monkeyhouse for at lave en thaimands ansigt om til en dåse flåede tomater. Han var ved at gøre min daværende kone ondt. Thaimand ville have 250.000 THB i erstatning, jeg nægtede, selvom min kone sagde jeg skulle betale.. Jeg fik 4 mdr. Hvordan min kone fik det ordnet så jeg ikke blev deporteret da jeg blev løsladt fandt jeg aldrig ud af.. En lille sjov ting er at da jeg blev løsladt, troede jeg at jeg ville få et kys og kram af min kone, men fik en flad.. Hun var sgu gal over jeg sad i 4 mdr for ikke at betale erstatning. Så tro mig min ven, kan betale sig at vende den anden kind til engang imellem i Thailand..

Jeg har læst teologi, så jeg ved, at det er en floskel, når det siges, at man skal vende sin anden "kind" til.

Man skal gøre mod sin næste, som man vil, at han skal gøre mod sig selv, og kommer der een for at røve ens skjorte, så skal man kun lade sig røve, hvis man vil lade sin næste blive røvet bagefter.

Naturligvis skal man ikke vende den anden kind til, således udlændinge bliver endnu dummere set i Thaiernes øjne.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
girobank skrev:
Donis- jeg ville have holdt mig langt væk fra en thaipolitistation!

Som andre har skrevet, du ved vist ikke rigtig hvad der er gang i? eller hvad fortier du?

Hvad har din kære May sagt til dig?

Kan I virkelig forstå hinanden?

Jeg tror det næppe, men uanset hvad, så bør du passe meget på i fremtiden!

Er det en anbefaling, at hvis man for problemer i thailand skal man ikke kontakte politiet ?

Hvad skal man så gøre ? Det er jo lidt svært at blive klogere når folk ikke lukker op for deres viden.

//J

Big-Viking
Kære Robert
Thai vs farang. Jo det kan betale sig at vende den anden kind til. Vi vil i alle henseender tabe når vi sætter os op imod thaierne, det er deres land og vi har nada rettigheder der. Om det så er Thaien eller farangen skyld så taber vi.. Det burde du jo vide men den erfaring som rygtes at du ang. Thailand.

donis5: At henvende sig på politistationen fordi du fik en lille flad af en 17 årig og din kone tabte ansigt.HmmmmmmCrying
Redigeret af Big-Viking d. 13/07-2010 20:27

Big-Viking skrev:
Kære Robert
Thai vs farang. Jo det kan betale sig at vende den anden kind til. Vi vil i alle henseender tabe når vi sætter os op imode thaierne, det er deres land og vi har nada rettigheder der. Om det så er Thaien eller farangen skyld så taber vi.. Det burde du jo vide men den erfaring som rygtes at du ang. Thailand.

donis5: At henvende sig på politistationen fordi du fik en lille flad af en 17årig og din kone tabte ansigt.HmmmmmmCrying

Jeg synes det er meget at krybe uden om et konstruktivt svar.

hvis en person i morgen står i samme sitation som jeg, og har brug for lidt viden, inden han gør noget, ville det jo være smukt hvis du kunne komme med nogle guldkorn som kunne bruges til noget.

Jeg håber da at du forsvare din kone hvis der opstår problemer på gaden. der er bla. det kvinder har deres mand for.

Donis

Prøv dog at læse hvad der bliver skrevet.

Du bliver jo bare ved i din egen rille, prøv at læse hvad vi skriver og prøv at forstå det også.

Bliv dog væk fra den politistation - der er dig der bliver taberen!

Spring til debat: