Se indlæg|
Bil i pigens navn
|
|
| Boes |
Lagt på d. 10/12-2010 05:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Non immigrant visa O eller B kopi af pas og kørekort, helst Thai, men går også med dansk åbenbart her i Krabi.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 10/12-2010 22:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Claus og Boes, I svarer ved siden af: Jeg spurgte om hvordan kunne det lade sig gøre når man IKKE BOR fast i Thailand. ![]() For hverken Flemming eller Jeg kan søge om Non-immigrant visa O eller B, når vi KUN besøger Thailand 1 eller 2 gange om året, i en kort periode på ferie. . Redigeret af Lung Yao d. 10/12-2010 22:36 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 11/12-2010 01:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Lung Yao skrev: Claus og Boes, I svarer ved siden af: Jeg spurgte om hvordan kunne det lade sig gøre når man IKKE BOR fast i Thailand. ![]() For hverken Flemming eller Jeg kan søge om Non-immigrant visa O eller B, når vi KUN besøger Thailand 1 eller 2 gange om året, i en kort periode på ferie. . Nej... jeg svarer ikke ved siden af.. Det skulle også være til at opnå et "non immigrant visa", selv som turist . sakset fra Thai Konsulatet i Hvide Sande Non-Immigrant Visum: Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 90 dage for hver tilladt indrejse. Dette visum kan benyttes til følgende formål, afhængig af type af visum: Forretning og deltagelse i konferencer / arbejde At studere, deltage i arbejdsstudietur, deltage i observationsstudietur, i projekter og seminarer, deltage i træningskurser, studere som udenlandsk buddhistmunk. At udføre videnskabelig forskning eller træning. At udføre missionsk arbejde eller andre religiøse aktiviteter med samtykke fra de relevante thailandske ministerier eller involverede officielle departementer. At arbejde som film-producer, journalist eller reporter. At udføre officielle opgaver. Andre aktiviteter, så som familiebesøg, bosættelse som pensionist, etc. Ansøgning om visum kan ske ved personlig eller skriftlig henvendelse til Ambassaden eller Konsulatet: Så et Non Immigrant Visa skulle bestemt være til at opnå, og for de som er gift, ja der skulle det ikke være et problem at få lavet en adresse attest på konens bopæl (husk de attesterer jo kun at du er der den næste måned!!!!) ... En lejekontrakt hvis man er single og bor her skulle også kunne gøre det ... En kæreste , en kone, en udenlandsk vens kone, der er mange muligheder for hvem som kan garantere for at lave adresse attesten på immigrations kontoret. Har hørt om en del hvis kærester /koner påstår at en farang ikke kan eje en bil ... men det kan man godt ... og det er ikke særligt svært ... det kræver bare lidt forberedelse inden man kaster opsparingen ind i et bilkøb .... Jeg synes man skylder sig selv at tænke sig om og sikre sig inden man investerer i en ny vogn i Thailand.... Det kræver lidt forberedelse ...JA... men mon ikke de fleste ved når de sidder hjemme i sofaen i DK inden afgang til Thailand at de vil investere i en bil, så der burde være tid plads til at få et visa på plads ? Der er jo ingen af os der ønsker at ende i trådstarters situation ? Her til sidst vil jeg lige indskyde at hvis der er nogle der kommer til Buriram området med det rette visa, og ønsker at købe bil, men mangler nogen til at garantere i forhold til en adresse attest på immigration, hjælper vi gerne med den del !! |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 11/12-2010 04:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
var det ikke noget med at en var blevet snydt for sin bil , eller er det en anden tråd??![]() |
|
|
|
| gammelnok |
Lagt på d. 11/12-2010 05:27
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
God morgen Lige en lille kommentar til non immigrant O-visa. Jeg skal her lige efter JUl 2 1/2 måned ned til familien i Thailand. Jeg er Thai gift, dog ej på Ampur ( endnu da ). Blot ved et mindre munkebryllup, strækkende sig over 3 dage med en 2-300 gæster. Vi har fast adresse i Thailand tillige med egen forretning. En henvendelse til konsulatet i Hvide Sande omkring mulighederne for 3 måneders non immigrant O visa gav følgende svar: Man skal enten være juridisk gift ( Ampur ) for at opnå det ifb familiebesøg eller man kan søge om O-visa i forbindelse med pensionistophold. Her kommer så alle kravene til egenforsørgelse, bankindestående og slige krav ind i billedet. Ergo - man kan ikke som turist opnå dette visa iflg. konsulen. Have a nice day
er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte![]() ![]() |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 11/12-2010 06:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
claus31130 skrev: Her til sidst vil jeg lige indskyde at hvis der er nogle der kommer til Buriram området med det rette visa, og ønsker at købe bil, men mangler nogen til at garantere i forhold til en adresse attest på immigration, hjælper vi gerne med den del !! Claus, du er et utroligt hjælpsomt menneske. Og endnu en gang tak for din hjælp til mig, tidl. i år. Jeg har ikke glemt, at jeg skylder dig en middag, men har desværre ikke været i Burriram området siden vi sidst talte sammen. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| flemming1949 |
Lagt på d. 11/12-2010 11:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Tak til alle for svarene. Hun er i Tyskland nu, men kommer hjem til marts, så jeg har foreløbig aftalt vi mødes som gode venner. Så må jeg se hvad der sker, har ikke snakket om salg af bilen, men jeg tror det er et statussymbol for hende, naboerne kan se hun har bil, så hun vil muligvis ikke bryde sig om at sælge, selv om hun ikke bruger den. hun fortalte mig hun kunne køre bil, men kører næsten aldrig i den. Muligvis hun går med til det, hvis hun hellere vil have penge. Vi får se, sagen er endnu ikke lukket. Hilsen Flemming |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 11/12-2010 13:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Tilbyd at købe bilen af hende. Med en ny ven får hun jo hurtigt en ny bil. Start med at byde 50.000,00 Bath. Held og lykke. Sex er ikke altid gratis, selv om man er gift. |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 11/12-2010 13:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
En bil for 650000 bath er ikke et statussymbol for en Thaikvinde der har et farang bekendtskab, det er nærmere et symbol på at faranger er nærrig. Nææ du, hvis det var en bil for 1.5 til 2 millioner var det nok et statussymbol, ikke en bil i miniklassen for ca. en halv million baht. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/12-2010 14:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
joensen skrev: En bil for 650000 bath er ikke et statussymbol for en Thaikvinde der har et farang bekendtskab, det er nærmere et symbol på at faranger er nærrig. Nææ du, hvis det var en bil for 1.5 til 2 millioner var det nok et statussymbol, ikke en bil i miniklassen for ca. en halv million baht. Joensen Det kommer så igen an på hvor damen kommer fra og hendes økonomiske baggrund. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/12-2010 10:23
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Gammelnok,mankan også få Non Immigrant visa, hvis man kan påvise Education planer, d.v.s at man har en ansøgning på en skole. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.