Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk-thai på forsiden af urban
luna
helt ærligt,"venner" kom dog videre i stedet for at bruge tid på det, (EMNE)det er jo bare at kaste benzin på bålet ! SLUK DET I STEDET Cool
 
rinpoche
Det har du selvfølgelig ret i, men jeg tvivler på at der har været så megen traffik på denne site som efter omtalen i artiklen.
Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget Smile

rinpoche
 
MisterM
Jeg har i dag modtaget en bekraeftelse fra Thai air. Bkk - Cph.
og en aaben billet tilbage.

Da jeg kom hjem, sad jeg paa min teresse og kikkede paa de smukke sommerfugle og de smaa 'jord egern' leje i graesset.

Det hele var saa fredeligt.

Min gekko kom ogsaa og kikkede paa mig, et maerkeligt dyr. En oegle som er ca 25 cm lang og har en kraftig stemme som kan holde mus og rotter vaek i en omkreds af mit hus paa ca 75 meter.

Ja, jeg begyndte at graede.

Om en uge er jeg i Danmark og paa herrens mark selvom min familie modtager mig i lufthavnenFrown.

Det er noedvendigt da jeg ikke kan kommunikere med kommunen eller andre via e-mails.

Jeg kan godt logge ind paa KMS men jeg kan ikke udfylde blanketter eller sende mails.

Jeg fylder nu 65 og har arbejdet over 40 aar efter mit 15 aars foedselsdag og har aldrig modtaget nogen form for social hjaelp.
Jeg forstaar ikke hvorfor at baade kommunen og staten har cuttet mig og vil snyde mig for mit grundbeloeb.

Jeg skal nok komme tilbage med forloebetFrown
 
Robert Kronberg
Hej MisterM,

Jeg tror, vi er mange, der på forskellig vis er skuffede over Danmark. På samme vis som et incest-offer, både elsker og hader vi vort fædreland.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
MisterM
Jeg foeler mig ikke som et incest-offer da det er en kriminel handlingFrown
Men at kommunen og staten, to lovlige instandser, forsoerger at snyde mig for min pension bliver jeg virkelig surSad Men vi ser hvordan det gaar om ca 1 uge kan jeg staa paa diverse kontorer og se folk i oegneneSmile
 
Robert Kronberg
Hej MisterM,

MisterM skrev:
Jeg foeler mig ikke som et incest-offer da det er en kriminel handlingFrown
Men at kommunen og staten, to lovlige instandser, forsoerger at snyde mig for min pension bliver jeg virkelig surSad Men vi ser hvordan det gaar om ca 1 uge kan jeg staa paa diverse kontorer og se folk i oegneneSmile


Kriminel er blot, hvad en tilfældig stats ledelse har vedtaget er kriminelt.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
thaikurt1
Hej MisterM,

Du gaa en hort tid i mode nar du kommer til Danmark isaer nor du skal kaempe mod kommunen og staten om retten til din pension.

Soge at du har alle dine papir iordet og hold hoved kold naar man skal tale med dem selv og det er svaert. Angry

Lad dem ikke faa dig ned med nakken.Wink

Naar du har faaet din pension saa skide det danske samfund et stykke og nyde din aldredom i Thailand
fri for at blivet kontrolet i hovede og rov. Grin

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
 
http://nej
MisterM
thaikurt skrev:
Hej MisterM,

Du gaa en hort tid i mode nar du kommer til Danmark isaer nor du skal kaempe mod kommunen og staten om retten til din pension.

Soge at du har alle dine papir iordet og hold hoved kold naar man skal tale med dem selv og det er svaert. Angry

Lad dem ikke faa dig ned med nakken.Wink

Naar du har faaet din pension saa skide det danske samfund et stykke og nyde din aldredom i Thailand
fri for at blivet kontrolet i hovede og rov. Grin


Hej ThaikurtSmile
Jeg ved det men jeg er stadig fit for fightGrin
Alle mine papirer er i orden eller jeg kan skaffe demSmile
Hvis der problemer kan jeg faa advokat hjaelp fra min tidligere arbejdsgiverSmile
Redigeret af MisterM d. 07/10-2005 17:37
 
rinpoche
Held og lykke misterM,

Du skal nok komme ovenpå!

mvh
rinpoche


 
MisterM
rinpoche skrev:
Held og lykke misterM,

Du skal nok komme ovenpå!

mvh
rinpoche




Tak rinpocheSmile

Det er jeg glad for at hoere fra digSmile

Thai Air var fantastiskeGrin
Da jeg besoegte deres kontor var deres komputer nede og de bad mig om at komme igen dagen efterSmile
Naeste dag da jeg kom, smilede de og bad om mit pasGrin
Billetten jeg havde bestilt var i orden og jeg fik en 6 mdr billet med en open billet tilbageGrin
Jeg havde ogsaa spurgt China air og de kunne goere det 5000 THB billigere men med laaaaang ventetid i amsterdam til CPH. Undtagen en dag om ugen hvor der kun var ca 2 timers ventetid og uden en open billet.Smile
Jeg valgte Thai for her faar jeg miles i stede for og flyver direkte fra BKK til CPHGrin
Redigeret af MisterM d. 07/10-2005 19:15
 
jesperfrb
Hej MisterM

God tur til DK, med ønske om at det lykkes for dig, men det tror jeg nu nok det gørGrin

Men husk nu hvor koldt her erGrin
Redigeret af jesperfrb d. 07/10-2005 19:19
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
thaikurt1
Hej MisterM.

Jeg ved god at du faa meget at se naar du kommer til Danmark men det vil glaede mange her hvis du faa tid til at skriver hvordan det gaar dig. Grin
Held og lykke haaber snart du er tilbage Pfft
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
 
http://nej
Bjarne
Hej MisterM
Det er drønvigtigt, at du kommer tilbage med forløbet - hvilket jeg naturligvis også regner med, at du gør. For der er helt sikkert mange her, der følger med og krydser fingre for, at du får en anstændig behandling af det danske system.
Vær ikke i tvivl om, at du har rigtig manges sympati. Den kan måske ikke bruges til ret meget over for offentlige myndigheder. Men det kan da være ganske rart at vide, at den er der.
Held og lykke.

/ bjarneGrin
 
MisterM
Jeg siger mange takSmile

Jo, jeg skal nok fortaelle om forloebet naar jeg er kommet igang, saa mange andre kan undgaa de samme problemer som jeg er loebet ind iSmile
 
MisterM
Mandag, dagen efter ankomst til Danmark, besøg på kommunenSad

Jeg var ikke særlig velkommen på folkeregistret og kan ikke melde mig til uden at have en bopæl i Danmark.Sad
I 2006 får jeg PFA pension, Folkepension og ATP pension og skal betale fuld skat af det hele, men melde mig til folkeregisteret kan jeg ikkeSad Jeg skulle være glad for at jeg kunne holde ferie i DanmarkSad

Pensions afdelingen sagde dog, at jeg kunne få fuld pension, da jeg opfylte alle reglerSmile Desuden var jeg berettiget til at soege en af kommunens pensionist boligerSmile Men de havde ikke fulgt min pensionssag op, hvis jeg ikke selv havde henvendt mig og de havde ikke gjort nogetSad
Nu vil de tage min folkepension op da der er så kort tid til jeg fylder 65 årSmile
Jeg har fået at vide at der er nye pensionsregler men kommunen havde ikke modtaget nogen information endnu og kender heller ikke de nye tariffer for 2006 da finansloven endnu ikke er faerdig...Sad

Nu er der gang i sagenSmile lad os se hvad det ender medSad

Danmark: Thailand:
1750 THB for 2 klippekortSad 7 THB per tur i Thailand
170 THB for en stor ColaSad 25 THB i Thailand Max
1100 THB for en klipning Sad 40 THB i Thailand

Jeg græmmesSad
Redigeret af MisterM d. 17/10-2005 20:01
 
Hejsa misterM
Var det ikke en god ide hvis du lavede en anden tråd en den her, bare et forslag for der er vist trukket nok i den her sag med urban nu. GrinGrinGrin
 
MisterM
Ok! Jeg stopper herGrin

Det kan klares med PB's

Så forstyrer vi ikke de andreGrin
Redigeret af MisterM d. 17/10-2005 19:59
 
Webmaster
Jeg tror mere jsh71 tænkte at det kunne være en god idé at lave en ny tråd, hvor denne interessante sag er samlet uden det Urban halløj i starten af tråden.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.
 
http://www.thailand-portalen.dk
Sorry misterM det var ikke for at fornærme dig, men som kim siger det var nemmere at følge med i din historie som jeg tror der er mange der gerne vil følge
 
MisterM
Hej jsh71

Du har ikke fornærmet migSmile
Men på dette link ligger megen af min historie og nogle bad mig om at følge det opSmile
Der så mange andre links hvor jeg har skrevet om mit liv og nu skal jeg starte et nyt linkSad Og skrive alt igenSad

Jeg skal kun ordne nogle ting i Danmark og så tager jeg tilbage til Thailand igenGrin

Kim Webmaster kan se mine IP adresser og kan se hvor jeg er i verdenGrin Så han kan se at jeg ikke lyverFrown

Hvis jeg opretter et nyt link bliver det alligevel ødelagt af visse personerSad

Jeg vil være her men kun på PB





 
Spring til debat: