Se indlæg|
Dansk-thai på forsiden af urban
|
|
| luna |
Lagt på d. 04/10-2005 23:16
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
helt ærligt,"venner" kom dog videre i stedet for at bruge tid på det, (EMNE)det er jo bare at kaste benzin på bålet ! SLUK DET I STEDET ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/10-2005 12:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det har du selvfølgelig ret i, men jeg tvivler på at der har været så megen traffik på denne site som efter omtalen i artiklen. Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget ![]() rinpoche |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 06/10-2005 16:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Jeg har i dag modtaget en bekraeftelse fra Thai air. Bkk - Cph. og en aaben billet tilbage. Da jeg kom hjem, sad jeg paa min teresse og kikkede paa de smukke sommerfugle og de smaa 'jord egern' leje i graesset. Det hele var saa fredeligt. Min gekko kom ogsaa og kikkede paa mig, et maerkeligt dyr. En oegle som er ca 25 cm lang og har en kraftig stemme som kan holde mus og rotter vaek i en omkreds af mit hus paa ca 75 meter. Ja, jeg begyndte at graede. Om en uge er jeg i Danmark og paa herrens mark selvom min familie modtager mig i lufthavnen .Det er noedvendigt da jeg ikke kan kommunikere med kommunen eller andre via e-mails. Jeg kan godt logge ind paa KMS men jeg kan ikke udfylde blanketter eller sende mails. Jeg fylder nu 65 og har arbejdet over 40 aar efter mit 15 aars foedselsdag og har aldrig modtaget nogen form for social hjaelp. Jeg forstaar ikke hvorfor at baade kommunen og staten har cuttet mig og vil snyde mig for mit grundbeloeb. Jeg skal nok komme tilbage med forloebet ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/10-2005 17:12
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej MisterM, Jeg tror, vi er mange, der på forskellig vis er skuffede over Danmark. På samme vis som et incest-offer, både elsker og hader vi vort fædreland. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 06/10-2005 17:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Jeg foeler mig ikke som et incest-offer da det er en kriminel handling![]() Men at kommunen og staten, to lovlige instandser, forsoerger at snyde mig for min pension bliver jeg virkelig sur Men vi ser hvordan det gaar om ca 1 uge kan jeg staa paa diverse kontorer og se folk i oegnene![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/10-2005 17:55
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej MisterM, MisterM skrev: Jeg foeler mig ikke som et incest-offer da det er en kriminel handling ![]() Men at kommunen og staten, to lovlige instandser, forsoerger at snyde mig for min pension bliver jeg virkelig sur Men vi ser hvordan det gaar om ca 1 uge kan jeg staa paa diverse kontorer og se folk i oegnene![]() Kriminel er blot, hvad en tilfældig stats ledelse har vedtaget er kriminelt. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 06/10-2005 19:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hej MisterM, Du gaa en hort tid i mode nar du kommer til Danmark isaer nor du skal kaempe mod kommunen og staten om retten til din pension. Soge at du har alle dine papir iordet og hold hoved kold naar man skal tale med dem selv og det er svaert. ![]() Lad dem ikke faa dig ned med nakken. ![]() Naar du har faaet din pension saa skide det danske samfund et stykke og nyde din aldredom i Thailand fri for at blivet kontrolet i hovede og rov. ![]() Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 07/10-2005 17:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
thaikurt skrev: Hej MisterM, Du gaa en hort tid i mode nar du kommer til Danmark isaer nor du skal kaempe mod kommunen og staten om retten til din pension. Soge at du har alle dine papir iordet og hold hoved kold naar man skal tale med dem selv og det er svaert. ![]() Lad dem ikke faa dig ned med nakken. ![]() Naar du har faaet din pension saa skide det danske samfund et stykke og nyde din aldredom i Thailand fri for at blivet kontrolet i hovede og rov. ![]() Hej Thaikurt ![]() Jeg ved det men jeg er stadig fit for fight ![]() Alle mine papirer er i orden eller jeg kan skaffe dem ![]() Hvis der problemer kan jeg faa advokat hjaelp fra min tidligere arbejdsgiver
Redigeret af MisterM d. 07/10-2005 17:37 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/10-2005 18:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Held og lykke misterM, Du skal nok komme ovenpå! mvh rinpoche |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 07/10-2005 19:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
rinpoche skrev: Held og lykke misterM, Du skal nok komme ovenpå! mvh rinpoche Tak rinpoche ![]() Det er jeg glad for at hoere fra dig ![]() Thai Air var fantastiske ![]() Da jeg besoegte deres kontor var deres komputer nede og de bad mig om at komme igen dagen efter ![]() Naeste dag da jeg kom, smilede de og bad om mit pas ![]() Billetten jeg havde bestilt var i orden og jeg fik en 6 mdr billet med en open billet tilbage ![]() Jeg havde ogsaa spurgt China air og de kunne goere det 5000 THB billigere men med laaaaang ventetid i amsterdam til CPH. Undtagen en dag om ugen hvor der kun var ca 2 timers ventetid og uden en open billet. ![]() Jeg valgte Thai for her faar jeg miles i stede for og flyver direkte fra BKK til CPH
Redigeret af MisterM d. 07/10-2005 19:15 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 07/10-2005 19:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej MisterM God tur til DK, med ønske om at det lykkes for dig, men det tror jeg nu nok det gør ![]() Men husk nu hvor koldt her er
Redigeret af jesperfrb d. 07/10-2005 19:19 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 07/10-2005 19:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hej MisterM. Jeg ved god at du faa meget at se naar du kommer til Danmark men det vil glaede mange her hvis du faa tid til at skriver hvordan det gaar dig. ![]() Held og lykke haaber snart du er tilbage
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 08/10-2005 00:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Hej MisterM Det er drønvigtigt, at du kommer tilbage med forløbet - hvilket jeg naturligvis også regner med, at du gør. For der er helt sikkert mange her, der følger med og krydser fingre for, at du får en anstændig behandling af det danske system. Vær ikke i tvivl om, at du har rigtig manges sympati. Den kan måske ikke bruges til ret meget over for offentlige myndigheder. Men det kan da være ganske rart at vide, at den er der. Held og lykke. / bjarne ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 08/10-2005 06:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Jeg siger mange tak![]() Jo, jeg skal nok fortaelle om forloebet naar jeg er kommet igang, saa mange andre kan undgaa de samme problemer som jeg er loebet ind i ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 17/10-2005 19:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Mandag, dagen efter ankomst til Danmark, besøg på kommunen![]() Jeg var ikke særlig velkommen på folkeregistret og kan ikke melde mig til uden at have en bopæl i Danmark. ![]() I 2006 får jeg PFA pension, Folkepension og ATP pension og skal betale fuld skat af det hele, men melde mig til folkeregisteret kan jeg ikke Jeg skulle være glad for at jeg kunne holde ferie i Danmark![]() Pensions afdelingen sagde dog, at jeg kunne få fuld pension, da jeg opfylte alle regler Desuden var jeg berettiget til at soege en af kommunens pensionist boliger Men de havde ikke fulgt min pensionssag op, hvis jeg ikke selv havde henvendt mig og de havde ikke gjort noget![]() Nu vil de tage min folkepension op da der er så kort tid til jeg fylder 65 år ![]() Jeg har fået at vide at der er nye pensionsregler men kommunen havde ikke modtaget nogen information endnu og kender heller ikke de nye tariffer for 2006 da finansloven endnu ikke er faerdig... ![]() Nu er der gang i sagen lad os se hvad det ender med![]() Danmark: Thailand: 1750 THB for 2 klippekort 7 THB per tur i Thailand170 THB for en stor Cola 25 THB i Thailand Max1100 THB for en klipning 40 THB i ThailandJeg græmmes
Redigeret af MisterM d. 17/10-2005 20:01 |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/10-2005 19:44
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa misterM Var det ikke en god ide hvis du lavede en anden tråd en den her, bare et forslag for der er vist trukket nok i den her sag med urban nu. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 17/10-2005 19:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Ok! Jeg stopper her![]() Det kan klares med PB's Så forstyrer vi ikke de andre
Redigeret af MisterM d. 17/10-2005 19:59 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/10-2005 20:05
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg tror mere jsh71 tænkte at det kunne være en god idé at lave en ny tråd, hvor denne interessante sag er samlet uden det Urban halløj i starten af tråden.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/10-2005 20:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Sorry misterM det var ikke for at fornærme dig, men som kim siger det var nemmere at følge med i din historie som jeg tror der er mange der gerne vil følge |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 17/10-2005 21:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
Hej jsh71 Du har ikke fornærmet mig ![]() Men på dette link ligger megen af min historie og nogle bad mig om at følge det op ![]() Der så mange andre links hvor jeg har skrevet om mit liv og nu skal jeg starte et nyt link Og skrive alt igen![]() Jeg skal kun ordne nogle ting i Danmark og så tager jeg tilbage til Thailand igen ![]() Kim Webmaster kan se mine IP adresser og kan se hvor jeg er i verden Så han kan se at jeg ikke lyver Hvis jeg opretter et nyt link bliver det alligevel ødelagt af visse personer ![]() Jeg vil være her men kun på PB |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 














.

Men vi ser hvordan det gaar om ca 1 uge kan jeg staa paa diverse kontorer og se folk i oegnene



