Se indlæg|
Bliver man dum?
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 20/12-2010 03:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
nu kender jeg en der arbejder på en meget stor kvinde- arbejdsplads i danmark, der bliver ikke lagt fingre imellem hvad angår bagtalelse og sladder så jeg tror ikke det alene er et thai fænomen |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 20/12-2010 05:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Der er ingen der tyder på at fordi man bo i thailand at man så skulle være dumme end danskerne der bo i danmark. Men man få ændre sin livsstil fra at være meget aktiv til mere thai stil også selv og man ikke taler thai Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 20/12-2010 07:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Robert Kronberg skrev: rinpoche skrev: Dum? Hvad skal lægges i ordet? Ubegavet, uintelligent? Jeg oplever mange thailændere som "ofre" for såvel et skolesystem som en kultur der ikke fremmer hverken vidensbegær eller personligt initiativ. Prøv at tænk efter hvor mange thailændere har i set sidde og læse i en bog? Og japanske manga tegneserier tæller ikke. Det er godt nok ikke nysgerrighed der dræbte smedens kat på disse breddegrader. Social climbing er ikke særligt udbredt, det skulle da lige være ved et giftemål. Klasseopdelingen forekommer rigid. Og jeg ser langt større tilbøjelighed til at man affinder sig med den plads i tilværelsen man nu en gang er kommet til verden i. Når det så er sagt, så mener jeg absolut ikke man bliver fordummet af at omgås thailændere. Tværtimod. Man kan få indblik i en ikke vestlig religion, kultur, sprog og livsanskuelse. Hvis man selv udviser interesse og åbenhed. Det kan da være lidt af en øjenåbner for en dansker, som tror at Danmark er verdens navle og den eneste rigtige måde at indrette sig på er dansk. Jeg føler selv, at jeg i en vis forstand er blevet "klogere" af samværet med thailændere. Og om ikke "klogere" så med et udskældt ord, "beriget". Jeg har mødt thailændere, der har boet og studeret i udlandet. De har formået noget så eftertrykkeligt at sætte den sociale arv til vægs og tilegnet sig nogle af de bedste ting fra begge kulturer. mvh rinpoche Det er velkendt, at thaiere ikke læser ret meget, hverken i aviser eller bøger - det siges, at en thai gennemsnitlig læser 7 linier om året... Men her har thaierne, måske pga. mængden af mennesker i en bolig, ikke vor tradition med at sidde om søndagen og bruge timer på at læse avisen, mens vi spiser rundstykker og drikker kaffe. De har ej eller traditionen med at læse, når man går i seng eller sætte sig i en god stol om aftenen. Jeg har altid læst meget og fortsatte et stykke tid, da jeg kom herud, men så gik det langsomt i stå? Jeg ved ikke hvorfor mit læseri gik i stå, men det er ligesom der er noget herude i den daglige rytme, som gør, at det ikke er oplagt. Jeg prøver dog at huske at få en bog med, når jeg drager til Laos, men selv dette har jeg glemt de sidste to gange, men det er ellers dejligt at sidde i svigerforældrernes hus og læse. Hilsen, Robert Når man læser alle de indlæg der er skrevet om dette emne så får man det indtryk at alt som ikke er dansk, ligner dansk, ja alt fra thailand er fordummende. Så skal man lave en konklusion på det flestes indlæg må det jo blive : Det ligner ikke noget dansk, så det er ubrugeligt og fordummende. Med de få hjerneceller jeg er blevet velsignet med ser det umiddelbart ud til at det er os danskere der er dumme og det er yderligere blevet bekræftet med de "dumme " indlæg der er skrevet i denne tråd.
Redigeret af Rawirot d. 20/12-2010 07:14 Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 20/12-2010 07:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
thaikurt1 skrev: Der er ingen der tyder på at fordi man bo i thailand at man så skulle være dumme end danskerne der bo i danmark. Men man få ændre sin livsstil fra at være meget aktiv til mere thai stil også selv og man ikke taler thai Hvor ved du det fra??--Du påstår jo selv i en anden tråd, at du undgår kontakt til danskere dernede!! |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 20/12-2010 07:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
http://en.wikiped...of_Nations |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 20/12-2010 07:50
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
fuldstændig enig Rawirot, det er ret trættende og fordummende at høre på den samme melodi. Alt hvad der ikke er dansk eller vestligt dur ikke, thaier er urationelle ergo dur de ikke, thaier tror ikke på vestlige værdier og er dermed dumme. Thaier er af natur født til at snyde og bedrage faranger. Thailand har i en mærkelig visdom indrettet deres samfund på en anden måde end vi gør i Vesten, selvom de på mange måder prøver at efterligne os, ergo må de være dumme, og ignoranter, for vi ved hvad der er bedst. Thaierne er glad for deres Konge, det er totalt til grin, og vi burde alle visse vores foragt, for en så dum tilgang til opbygningen af samfundet. Men ak min kæreste eller kone forstår mig ikke og vil ikke diskutere det, det viser bare at hun er en dum gås som kun tænker på penge...fortsæt selv. Redigeret af natty d. 20/12-2010 07:55 |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 20/12-2010 09:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
er der nogen der ved,hvordan de dumme thailanske kvinder, for fat i de meget,meget kloge danske mænd?![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 20/12-2010 09:28
|
chaingmai skrev: er der nogen der ved,hvordan de dumme thailanske kvinder, for fat i de meget,meget kloge danske mænd? ![]() De ser efter her på siden, hvem der i det mindste forstår og staver deres modersmål så nogenlunde.
Redigeret af AL 48 d. 20/12-2010 09:30 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 20/12-2010 09:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
chaingmai skrev: er der nogen der ved,hvordan de dumme thailanske kvinder, for fat i de meget,meget kloge danske mænd? ![]() Er ikke helt sikker, det er noget med kultur du ved, men............... ![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 20/12-2010 09:34
|
vandango skrev: chaingmai skrev: er der nogen der ved,hvordan de dumme thailanske kvinder, for fat i de meget,meget kloge danske mænd? ![]() Er ikke helt sikker, det er noget med kultur du ved, men............... ![]() Hende til venstre kender jeg,- hun har optrådt som go-go pige i Phuket ![]() Hun fik cilikone - implantater i 2007. Redigeret af AL 48 d. 20/12-2010 09:36 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 20/12-2010 09:34
|
|
AL 48 Hvad fanden har det med at gøre at jeg ikke omgået andre danskerne. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 20/12-2010 09:50
|
thaikurt1 skrev: AL 48 Hvad fanden har det med at gøre at jeg ikke omgået andre danskerne. Ro på gamle mand, - tænk på hjertet i denne søde juletid!! ![]() |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 20/12-2010 10:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Ja, jeg har det absolut bedst med at være langt væk fra danskere og Farang i det hele taget! De virker jo som et spejl, og man kan se hvor dum, fed, klodset og uhøflig man egentlig er, ikke? ![]() Nå, til emnet: Bliver man dum? Ja, det gør man helt sikkert, men på en anden måde end typisk Dansk-dum, og det er faktisk slet ikke så ringe endda! Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 20/12-2010 10:07 |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 20/12-2010 11:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Gokinok skrev: I Thailand er det hele et kæmpe skuespil. Spil spillet, men bliv ikke alt for grebet af det! Doc Gonzo Se det var vise ord !!! |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 20/12-2010 12:50
|
|
Ro på gamle mand, - tænk på hjertet i denne søde juletid! Jeg følger mig ikke gamle
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 20/12-2010 13:06
|
|
DKPete skrev: Gokinok skrev: I Thailand er det hele et kæmpe skuespil. Spil spillet, men bliv ikke alt for grebet af det! Doc Gonzo Se det var vise ord !!! Vrøvle bævle tråd - gu er der er der ærlig kærlighed derude. Men det er uhyre vigtigt, at have sig nogle mål inden man rejser derud, og ikke forfalde til et rutineliv, der blot handler om at sidde og hævle bajere i sig hver dag. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 20/12-2010 13:21
|
NIX vandango. Det har altid været sådan i dyreriget, at hunnen udvælger den i flokken, som i hendes øjne er den bedste forsørger. Hvis du en dag skvatter om og ikke kan mere, er du så så naiv, at du tror hun passer og plejer dig uden at hun kan se sin fordel ved det?-Hvis hun gør,-så har du sgu godt nok vundet i lotteriet. |
|
|
|
| MM |
Lagt på d. 20/12-2010 13:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
DKPete skrev: Gokinok skrev: I Thailand er det hele et kæmpe skuespil. Spil spillet, men bliv ikke alt for grebet af det! Doc Gonzo Se det var vise ord !!! Jep, helt precis, tager min Thailandske skuespiller dragt på i lufthavnen, og er klar til at stå på scenen, det er sjovt og dejligt
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/12-2010 14:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
For at være helt klar, bør du nok lige checke hjernen ud i lufthavnen først. Der er jo ingen grund til at skille sig ud ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 20/12-2010 14:32
|
|
AL 48 skrev: NIX vandango. Det har altid været sådan i dyreriget, at hunnen udvælger den i flokken, som i hendes øjne er den bedste forsørger. Hvis du en dag skvatter om og ikke kan mere, er du så så naiv, at du tror hun passer og plejer dig uden at hun kan se sin fordel ved det?-Hvis hun gør,-så har du sgu godt nok vundet i lotteriet. Jeg har vundet i lotteriet men jeg har også vundet i kærligheden. Alle jeres kærester er fattige min er rig. Men det har ingen betydning - vi elsker hinanden så højt, så intet ud over at være sammen - betyder noget............ Ha ha og det fede ved hele den historie er, jeres kvinder er skide fattige, i må sende mange penge ud for at holde gang i knisten eller kærligheden. Min kæreste er rig, og vi elsker hinanden så meget, så hver dag vi ikke kan være sammen, tærer hårdt på vore krop og sjæl. Sende penge til Thailand, hvad er det? - har hørt at nogle danskere gør det, men jeg kan aldrig give penge (Western Union etc.) for at få kærlighed retur. Det ville få mig til at tabe ansigt. Samtidig ser jeg ned på danske mænd der køber sig til sex/kærlighed og thaikvinder, og sender penge ud til deres patetiske pseudo forhold. Redigeret af vandango d. 20/12-2010 14:43 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

nu kender jeg en der arbejder på en meget stor kvinde- arbejdsplads i danmark, der bliver ikke lagt fingre imellem hvad angår bagtalelse og sladder så jeg tror ikke det alene er et thai fænomen