Se indlæg|
den gule bog
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/07-2011 21:32
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
John skrev: 888 skrev: Ja Robert har langt hen af vejen ret i sine iagttagelser. Jeg mener ikke han opfordrer til noget forkert, eller råder til noget ulovligt. Han fortæller blot hvordan tingene foregår i dagligdagen her i Thailand. Os der har boet her i mange år, ved præcis hvad det er han taler om, hvorimod alle de som ikke har så stor erfaring i Thailand, nemt kan forsøge at nedskyde hans iagttagelser udfra en dansk idelogi og et regelsæt, der ikke kan bruges til noget som helst i Thailand. Det er lidt lige som når man er teenager, og tror at man er voksen og ved alt, men år senere når man virkeligt er blevet voksen, finder man ud af hvor barnagtig og dum man var dengang. Og hvor er det dog nemt, at sidde bag en anomym profil, som menig eller som administrator, og svine andre til uden fare for at blive gendkendt, eller at føle konsekvenserne af ens egen ubrugelige uvidenhed. For lige at starte nede fra i dit indlæg, så er din profil jo lige så anonym som min!! Og dog mit billed ligger mange steder i fotoalbummet her på siden. Hvis nogen ønsker at møde mig er jeg tilstede på skovturen i dyrehaven d. 13. august, så helt anonym er jeg ikke. Om jeg er administrator eller ej er i denne forbindelse ligegyldig, da jeg ikke skriver som administrator, læs venligst sidens reglement. At jeg skulle have svinet nogen til har jeg meget svært ved at se, jeg skriver blot min mening i et pænt og sobert sprog, at jeg ikke er enig med Robert er ikke det samme som at svine ham til. Hvordan kan du mene at Robert Kronberg ikke råder til noget ulovligt, når han direkte råder folk til at overtræde loven!! Og Robert lever bla. af at rådgive folk, hvordan man som professionel rådgiver, kan råde folk til ulovligheder er mig en gåde! Hej John, Du har vist stadig meget at lære i Thailand. Men det er da godt for dit "face", at du som administrator kan skabe en følelse af, at du ved en masse. Hilsen Robert |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 27/07-2011 22:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Ja Robert-hvem har ikke det-du? Nu syntes jeg, at du og de der så hårdnakket forsvarer dit indlæg og holdning,må erkende at det var dumt skrevet og et dumt råd-den ER jo i virkligheden ikke længere...for uanset hvor kloge og gamle i gårde I påstår I er-så ændrer det altså IKKE loven i Thailand-kan godt være, at I selv syntes, at I er nogle store karle og meget betydningsfulde,meeeenn SÅ betydningsfulde ER I vist alligevel ikke. Men Robert-du som er den der har kvajet sig-selv du må da kunne indse hvor dumt alt dette er-for uanset hvordan du er vant til at gøre,så ved du jo-som sagt så ofte før i denne diskusion-at det er langt fra sikkert,at det foregår sådan andre steder-og mener jeg-udgangspunktet for enhver rådgivning bør vel være efter lovens bogstav-upåagtet dine personlige erfaringer-eller hvad?-Mener du virklig i ramme alvor, at du er så vigtig,at du er over loven-så er der sgu noget helt galt,men som sagt før-hvis myndighederne her i landet var bevidste om din form for rådgivning,skulle du nok ikke bekymre dig så voldsomt, over den næste arbejds tilladelse. Syntes dog at det er utroligt,at en så tilsyneladende intilligent person,kan blive ved med at nægte at det er forkert-uanset alt andet,at rådgive imod gældende lov. Til-til ham der var inde og forherlige sig selv og andre med 10+ år på bagen herinde: Jeg for mit vedkommende,er absolut ikke imponeret af dig, eller andre af din type-uanset hvor længe du har boet hernede og hvor klog du selv mener du/I er. Kan du skrive og åbenbart mene, at det er det samme som med en teenager,der tror han er voksen-så er du sgu ikke særlig klog i mine øjne. Jeg tror nok, at de fleste,der trækker hertil for at leve mere eller mindre fast her,er 50+år-og har dermed,en bunke erfaring med sig fra et langt liv,som INGEN kan tage fra dem-heller ikke du-og dermed ophører vel sammenligningen med en teenager,der af helt naturlige årsager IKKE kan have den form for erfaring. Hvad med om du og dine ligesindede,tager et ekstra kig på Jer selv og indser, at I måske alligevel IKKE er så pokkers kloge og vigtige,saom I går og bilder Jer selv ind. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/07-2011 03:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Godt nok ikke meget med den gule bog at gøre, mere en debat om diverse overtrrædelse af thailovgivning. For ikke så lang tid siden fortalte jeg om alle disse razziaer der blev gjort overalt i Pattaya og omegn, de stoppede alt og alle på 2 hjulede, og alle uden diverse kørekort, motorattester/tax m.m blev bedt om at aflevere nøgler og få orden på deres ting. (Måske på grund af fejlagtig rådgivning fra konsulenter) Cyklerne blev senere samlet op på biler og synderne kunne så afhente dem ude på Motorkontoret når de kunne dokumentere at de have fået GÆLDENDE kørekort/dokumentation. Især arabere kom i klemme da de ikke have hverken kort fra hjemlandet og dermed slet intet internationalt. De have lejet deres cykler af araberne nede på Beachen så også de kom i klemme - FRYDEFULDT!!!! Jeg blev selv stoppet næsten hver dag og hver gang med et venligt smil og en tak for at have orden i sagerne. Men tag ikke fejl, de var yderst grundige med kontrollen af kortet (dato/sted etc.) En betjent fortalte en dag at de var dødtrætte af alle de faranger der kørte ulovligt, men de var underbemandet. Men det er da muligt at man i BK kan omgås loven hvis man hedder Robert Farang og har Lao-kørekort. Skeptikeren PS! Jeg har skam også anskaffet den gule bog, og sikke en lettelse når man skal forny visa m.m. Tager kun en brøkdel af den tid det tog før. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 28/07-2011 06:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Hej John, Du har vist stadig meget at lære i Thailand. Men det er da godt for dit "face", at du som administrator kan skabe en følelse af, at du ved en masse. Hilsen Robert Når man har dummet sig, er det jo altid godt at skyde efter andre. Robert Kronberg, du har skrevet noget i indlægene der er direkte løgn, derfor den store modstand. Din person ser ud til at blive mindre og mindre interessant, når man mangler råd og vejledning om thailand. Har du samme indstilling til, at lære dine kursister om Danmark. Og glem nu dine 10 år i Thailand da det efterhånden ikke er så svært at finde faranger der har været her i den korte tid. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/07-2011 08:32
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
For at komme tilbage til nogle af Robert Kronbergs indlaeg: Undskyld at jeg bruger blokbogstaver, det er ikke for at raabe hoejt. Jeg har boet her i snart 10 år, og jeg har hverken gul bog eller thailandsk kørekort. Men det kan ganske sandsynligt være anderledes, hvis man ikke har arbejdstilladelse. Og hvis man ikke har arbejdstilladelse, så har man ikke arbejde, og så koster det jo intet at bruge lidt tid på denne bog. SIKKE NOGET VAAS. EFTER 3 MAANEDER I LANDET SKAL MAN HAVE KOEREKORT DET SIGER REGLERNE HVIS MAN OENSKER AT KOERE BIL ELLER MOTORCYKEL. HVIS MAN ARBEJDER UDEN ARBEJDSTILLADELSE OVERTRAEDER MAN LOVEN. KOSTER INTET AT BRUGE TID PAA DENNE BOG, HVAD MENER HAN DOG MED DET ? Dog vil jeg måske gerne advare imod denne "thaiofil"-ting, der ofte opstår, når man har fået en kone fra Thailand, og som ofte gør, at manden bruger timer og dage på at få thailandske papirer, der ingen forskel gør, men dog gør, at manden føler sig en lille smule mere thai - uden at være rykket en centimeter... HVAD ER DET FOR RAADGIVNING ? OG HVAD ER EN "THAIOFIL" TING ? MAN ER VEL IKKE "THAIOFIL" HVIS MAN FOELGER LANDETS LOVE OG SKIKKE ? ELLER ER GIFT MED EN THAI ? Min bil er leaset af Avis (3 års kontrakt), så erstatningsbil er en del af leasingkontrakten og ikke forsikringsselskabet, og både Avis, politi og forsikringsselskab (Bangkok Insurance) har som sagt intet problem - jeg ved godt, hvad der ellers står, men i Thailand er der ofte forskel på lov og praksis, og det er praksis, der er gældende. Da jeg leasede bilen viste jeg mit kørekort og et totalt forældet internationalt kørekort... Bilen har endda firmalogo og alt muligt og fremtræder, som det den er, nemlig en firmabil. HVAD HAR POLITIET AT GOERE MED BILUDLEJNING ? BILUDLEJNINGSFIRMAET HAR IKKE FULGT REGLERNE FOR MAN KAN DA IKKE LEJE BIL MOD ET DANSK KOEREKORT OG ET FORAELDET INTERNATIONAL KORT. DET ER LOVEN DER GAELDER OG IKKE PRAKSIS. Det samme på landevejen, her må man køre 80, men politiet, dvs. praksis, siger 120 - de blander sig ikke i, om man køre 120, men kører man 121, så er de parat med at kræve lidt ind til kaffekassen POLITIET BLANDER SIG HVIS MAN KOERER FOR HURTIGT OG OVER DE 80 HVIS DET ER FARTGRAENSEN. PAA MOTORVEJEN ER DEN 120. DER ER IKKE NOGET PRAKSIS FOR 120 ELLER DEROVER NAAR MAN TALER OM LANDEVEJEN (80). Lige nu har jeg end ikke internationalt kørekort, fordi er er gået kluder i den i København, så jeg viser blot en 3 måneder gammel bøde (hvor de har taget mit kørekort), som dokumentation på, at jeg har kørekort, og politiet både her og der siger ikke en lyd, men acceptere pænt og høfligt. DET ER STADIGVAEK ULOVLIGT AT KOERE UDEN GYLDIGT KOEREKORT Hvis man er her på retirement-visa, så kan en gul bog være praktisk, da man i så fald ikke kan få en arbejdstilladelse, hvor fx ens hjemmeadresse står anført. Gul bog kan også være praktisk, hvis man ejer en lejlighed. SELVFOELGELIG KAN MAN DA FAA EN ARBEJDSTILLADELSE MAN SKAL BARE OPGIVE SIT RETIREMENT VISA OG SKIFTE DET UD MED ET VISUM TIL ARBEJDSTILLADELSE. DET HAR DA INTET MED GUL BOG AT GOERE. NU SYNES ROBERT LIGE PLUDSELIG AT DEN GULE BOG ER PRAKTISK AT HAVE. Hvis det var mig, så ville jeg nægte det, da de ikke giver bøder for mere end 121, og de gange, hvor de ganske rigtigt har forsøgt, har jeg nægtet det, og det har de måttet acceptere, da det er praksis, og det kan en menig betjent ikke lave om på... HVIS DER ER HASTIGHEDSMAALER PAA VEJEN KAN DET VAERE SVAERT AT BENAEGTE. Ja, nogen gange skal man kæmpe for sin ret i Thailand, farang eller ej. MAN KAEMPFER VEL IKKE FOR SIN RET HVIS MAN HAR GJORT NOGET FORKERT ? NU KOMMER 888 SAA PAA BANEN: Ja Robert har langt hen af vejen ret i sine iagttagelser. Jeg mener ikke han opfordrer til noget forkert, eller råder til noget ulovligt. Han fortæller blot hvordan tingene foregår i dagligdagen her i Thailand. Os der har boet her i mange år, ved præcis hvad det er han taler om, hvorimod alle de som ikke har så stor erfaring i Thailand, nemt kan forsøge at nedskyde hans iagttagelser udfra en dansk idelogi og et regelsæt, der ikke kan bruges til noget som helst i Thailand. Det er lidt lige som når man er teenager, og tror at man er voksen og ved alt, men år senere når man virkeligt er blevet voksen, finder man ud af hvor barnagtig og dum man var dengang. BESYNDERLIGT INDLAEG. MEN BORTSET FRA DET SAA SKAL MAN STADIGVAEK HAVE ET GYLDIGT THAI KOEREKORT. DET ER ULOVLIGT AT FOERE MOTORKOERETOEJ UDEN. OG LIGE NU ER DET ULOVLIGT AT ROBERT KOERER BIL. MED ANDRE ORD "OS DER HAR VAERET I THAILAND UNDER CA 10 AAR ER BARNAGTIGE OG DUMME" FORDI VI FOELGER REGLERNE, MENS "OS ALENE VIDE" ER ROBERT OG CO ER VOKSNE OG VED ALT FOELGER PRAKSIS. TAK FOR SANGEN. TIL SLUT EN TAK TIL MUSSEHUND MED INDLAEG#6 MED EN UDFOERLIG BESKRIVELSE AF HVORDAN HAN FIK DEN GULE BOG. AT ANDRE HAR HAFT EN ANDERLEDES OPLEVELSE DA DE ANSOEGTE ER SAA EN ANDEN SAG. JEG HAR NAEVNT TIDLIGERE AT EFTERSOM ROBERT NU HAR VAERET I THAILAND I SNART 10 AAR OG HAN ER HER STADIGVAEK, SAA MAA DET BETYDE AT HAN KAN LEVE AF RAADGIVNING. GODT FOR HAM. |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 28/07-2011 08:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
hugoboerge skrev: For at komme tilbage til nogle af Robert Kronbergs indlaeg: Undskyld at jeg bruger blokbogstaver, det er ikke for at raabe hoejt. Jeg har boet her i snart 10 år, og jeg har hverken gul bog eller thailandsk kørekort. Men det kan ganske sandsynligt være anderledes, hvis man ikke har arbejdstilladelse. Og hvis man ikke har arbejdstilladelse, så har man ikke arbejde, og så koster det jo intet at bruge lidt tid på denne bog. SIKKE NOGET VAAS. EFTER 3 MAANEDER I LANDET SKAL MAN HAVE KOEREKORT DET SIGER REGLERNE HVIS MAN OENSKER AT KOERE BIL ELLER MOTORCYKEL. HVIS MAN ARBEJDER UDEN ARBEJDSTILLADELSE OVERTRAEDER MAN LOVEN. KOSTER INTET AT BRUGE TID PAA DENNE BOG, HVAD MENER HAN DOG MED DET ? Dog vil jeg måske gerne advare imod denne "thaiofil"-ting, der ofte opstår, når man har fået en kone fra Thailand, og som ofte gør, at manden bruger timer og dage på at få thailandske papirer, der ingen forskel gør, men dog gør, at manden føler sig en lille smule mere thai - uden at være rykket en centimeter... HVAD ER DET FOR RAADGIVNING ? OG HVAD ER EN "THAIOFIL" TING ? MAN ER VEL IKKE "THAIOFIL" HVIS MAN FOELGER LANDETS LOVE OG SKIKKE ? ELLER ER GIFT MED EN THAI ? Min bil er leaset af Avis (3 års kontrakt), så erstatningsbil er en del af leasingkontrakten og ikke forsikringsselskabet, og både Avis, politi og forsikringsselskab (Bangkok Insurance) har som sagt intet problem - jeg ved godt, hvad der ellers står, men i Thailand er der ofte forskel på lov og praksis, og det er praksis, der er gældende. Da jeg leasede bilen viste jeg mit kørekort og et totalt forældet internationalt kørekort... Bilen har endda firmalogo og alt muligt og fremtræder, som det den er, nemlig en firmabil. HVAD HAR POLITIET AT GOERE MED BILUDLEJNING ? BILUDLEJNINGSFIRMAET HAR IKKE FULGT REGLERNE FOR MAN KAN DA IKKE LEJE BIL MOD ET DANSK KOEREKORT OG ET FORAELDET INTERNATIONAL KORT. DET ER LOVEN DER GAELDER OG IKKE PRAKSIS. Det samme på landevejen, her må man køre 80, men politiet, dvs. praksis, siger 120 - de blander sig ikke i, om man køre 120, men kører man 121, så er de parat med at kræve lidt ind til kaffekassen POLITIET BLANDER SIG HVIS MAN KOERER FOR HURTIGT OG OVER DE 80 HVIS DET ER FARTGRAENSEN. PAA MOTORVEJEN ER DEN 120. DER ER IKKE NOGET PRAKSIS FOR 120 ELLER DEROVER NAAR MAN TALER OM LANDEVEJEN (80). Lige nu har jeg end ikke internationalt kørekort, fordi er er gået kluder i den i København, så jeg viser blot en 3 måneder gammel bøde (hvor de har taget mit kørekort), som dokumentation på, at jeg har kørekort, og politiet både her og der siger ikke en lyd, men acceptere pænt og høfligt. DET ER STADIGVAEK ULOVLIGT AT KOERE UDEN GYLDIGT KOEREKORT Hvis man er her på retirement-visa, så kan en gul bog være praktisk, da man i så fald ikke kan få en arbejdstilladelse, hvor fx ens hjemmeadresse står anført. Gul bog kan også være praktisk, hvis man ejer en lejlighed. SELVFOELGELIG KAN MAN DA FAA EN ARBEJDSTILLADELSE MAN SKAL BARE OPGIVE SIT RETIREMENT VISA OG SKIFTE DET UD MED ET VISUM TIL ARBEJDSTILLADELSE. DET HAR DA INTET MED GUL BOG AT GOERE. NU SYNES ROBERT LIGE PLUDSELIG AT DEN GULE BOG ER PRAKTISK AT HAVE. Hvis det var mig, så ville jeg nægte det, da de ikke giver bøder for mere end 121, og de gange, hvor de ganske rigtigt har forsøgt, har jeg nægtet det, og det har de måttet acceptere, da det er praksis, og det kan en menig betjent ikke lave om på... HVIS DER ER HASTIGHEDSMAALER PAA VEJEN KAN DET VAERE SVAERT AT BENAEGTE. Ja, nogen gange skal man kæmpe for sin ret i Thailand, farang eller ej. MAN KAEMPFER VEL IKKE FOR SIN RET HVIS MAN HAR GJORT NOGET FORKERT ? NU KOMMER 888 SAA PAA BANEN: Ja Robert har langt hen af vejen ret i sine iagttagelser. Jeg mener ikke han opfordrer til noget forkert, eller råder til noget ulovligt. Han fortæller blot hvordan tingene foregår i dagligdagen her i Thailand. Os der har boet her i mange år, ved præcis hvad det er han taler om, hvorimod alle de som ikke har så stor erfaring i Thailand, nemt kan forsøge at nedskyde hans iagttagelser udfra en dansk idelogi og et regelsæt, der ikke kan bruges til noget som helst i Thailand. Det er lidt lige som når man er teenager, og tror at man er voksen og ved alt, men år senere når man virkeligt er blevet voksen, finder man ud af hvor barnagtig og dum man var dengang. BESYNDERLIGT INDLAEG. MEN BORTSET FRA DET SAA SKAL MAN STADIGVAEK HAVE ET GYLDIGT THAI KOEREKORT. DET ER ULOVLIGT AT FOERE MOTORKOERETOEJ UDEN. OG LIGE NU ER DET ULOVLIGT AT ROBERT KOERER BIL. MED ANDRE ORD "OS DER HAR VAERET I THAILAND UNDER CA 10 AAR ER BARNAGTIGE OG DUMME" FORDI VI FOELGER REGLERNE, MENS "OS ALENE VIDE" ER ROBERT OG CO ER VOKSNE OG VED ALT FOELGER PRAKSIS. TAK FOR SANGEN. TIL SLUT EN TAK TIL MUSSEHUND MED INDLAEG#6 MED EN UDFOERLIG BESKRIVELSE AF HVORDAN HAN FIK DEN GULE BOG. AT ANDRE HAR HAFT EN ANDERLEDES OPLEVELSE DA DE ANSOEGTE ER SAA EN ANDEN SAG. JEG HAR NAEVNT TIDLIGERE AT EFTERSOM ROBERT NU HAR VAERET I THAILAND I SNART 10 AAR OG HAN ER HER STADIGVAEK, SAA MAA DET BETYDE AT HAN KAN LEVE AF RAADGIVNING. GODT FOR HAM. Ja det er muligt det er godt for ham, men stakkels dem der modtager rådgivningen, og jeg håber sandelig ikke at de betaler for den, det kan jo gå hend og blive en dyr fornøgelse for vedkommende hvis han/hun tror på hvad den kloge Robert rådgiver hved kommende, for guderne må hvide hvor mange ulovligheder han ellers disker op med til sine rådgivninger..... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 28/07-2011 14:58
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
Livet er som en bog, og de som ikke rejser læser kun den første side. Jeg påstår ikke, at man er som født igår, når man ankommer til Thailand, men man er ikke mere erfaren end en teenager, da man lige er startet på et nyt kapitel. Det første kapitel i bogen, som hedder "Danmark", kan ikke bruges til meget hernede. Trafikken i Thailand, som er et af de næste kapitler, er en jungle uden lige, men jeg tror at de fleste af os fastboende, rent faktisk holder af dette jungle system. Når jeg bliver stoppet af politiet, enten på mororcykel eller i bil, og de påstår at jeg kørte over for gult, eller at jeg har kørt over den hvide streg på vej rundt i rundkørslen, og jeg er sikker på at jeg ikke har gjort det, så holder jeg på min ret og slipper som regel for bøde. Plan b er 200,- Baht til stodderen under bordet for at slippe for bøvlet med at skulle betale på stationen. På motorbike kan man køre stort set som man vil. Kørsel i modsat kørebane og på forrovene for at skyde genvej, er helt accepteret både af alm. mennesker og af politiet. Man kan blive ved med flere eks. på thailands anarkistiske men velfungerende trafik system. Roberts eks. med praktiske hastighedsgrænser er også et godt eks. 888
|
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 28/07-2011 15:02
|
|
Beklager stavefejlene jeg kører bil.
888
|
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 28/07-2011 15:19
|
888 Man kan blive ved med flere eks. på thailands anarkistiske men velfungerende trafik system. Roberts eks. med praktiske hastighedsgrænser er også et godt eks. Ingen tvivl om, at selv om du har drukket en halv flaske whisky og drøner med 120, hvor skiltningen er 80 og du ingen lovlig førebevis har og din store firhjulstrækker drøner ind i den lille Honda, hvor den thailandske familiefar mister livet. Så får du sikkert en medalje. velfungerende trafik system.så er du gammel nok til overhovedet at erhverve kørekort, jeg tvivler. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/07-2011 16:00
|
Roberts eks. med praktiske hastighedsgrænser er også et godt eks. Skrev 888. IGEN EN GANG VAAS. Det er simpelthen utroligt. Plan B med de 200 Baht burde vaere plan A, saa er der ikke saa meget at diskutere. Problemet er hvis man bliver stoppet i Nakorn Nowhere og koerekortet bliver bliver konfiskeret, ja saa skal man hente det og betale boeden paa den station der har udstedt koerekortet, det er lidt upraktisk og det ved jeg og det ved betjentene ogsaa. Men lad os nu vaere fri for alt det vaas og vroevl med at tage ekspert raadgiveren i forsvar. Ham og hans "Thaiofil". Han burde jo selv vaere "Thaiofil" saa han kan give de rigtige raad ? Men det ville vaere rart med en beskrivelse af hvad en "Thaiofil" er. Der er kommet meget ud af "den gule bog" her paa traaden og det vi nu ved er at "Robert Kronberg giver daarlige raad" og at han koerer bil ulovligt i Thailand, men at det er "praksis" i hans verden. Jeg har tilbragt stoerstedelen af mit voksne liv i Asien, saa jeg ved hvordan jeg skal begaa mig og hvad der er skik og brug og hvilke regler man skal foelge. Min foerste kone var Thai og det er nummer to saamaend ogsaa og via min arbejdsplads har jeg et rimeligt godt kendskab til Thaiernes/asiaternes mentalitet generelt. Saa naar 888 sammenligner gamle rotter som jeg selv med en teenager der tror han/hun er voksen, det er lige groft nok. Traaden handler om "den gule bog" og vi har faaet en glimrende beskrivelse af handlingsforloebet af Mussehund. Om vi saa alle som bor her fast synes at vi har brug for en gul bog, ja det er op til os og ikke til Robert Kronbergs raadgivningsfirma. Maaske ville det vaere en ide for webmaster at lukke denne traad og oprette en ny "Raadgivning for tilflyttere til Thailand" ? hvor vi saa kan faa lidt erfaringer om de forskellige saakaldte raadgivningsfirmaer. |
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 28/07-2011 16:05
|
|
Jamen der er da ingen der siger, at man ikke skal stå til ansvar for sine handlinger, den dag det går galt. Det er klart at daglig praksis i den dagligdags trafik, ikke kan sammenlignes med dødsulykker. Thailand er et retssamfunds, hvor love og regler træder i kraft i sin fulde udstrækning, når tiden er inde til det. Ja Thailand har love og regler, som i også har i Danmark, men til daglig er det altså en anden dagsorden, som gælder her. Dagsordenen i Dk er klip i kørekortet, og bøder for småforseelser. I Thailand er alle ligeglade så længe det går godt. 888
|
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 28/07-2011 16:16
|
|
Den her tråd bliver sjovere og sjovere. Det virker som om, at nogle bare ikke kan eller vil forstå, hvordan tingene fungerer i denne del af verden. Åben nu jeres øjne, og prøv at se hvad, der sker rundt om jer. 888
|
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 28/07-2011 16:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Jeg er da godt nok, om ikke meget undren, så da alligevel en smule harm over, at emne som DEN GULE BOG, nu pludselig skal gøres til en populær debat, om man kan lide Roberts ligegyldige selvbestaltede hastighedsgrænser eller andet, som den kære Robert åbenbart mener, kan være til egen vinding. Lad os dog komme tilbage til det emne DEN GULE BOG, som åbenbart ikke er så interessant i de finere lag, men os der har brugt tid og kræfter på dette, mener altså noget andet. Robert, jeg mener egentligt, at du er nået den grænse, hvor din manipulation af et egentligt emne, pludselig skal latterliggøres er nået. Jeg mener simpelthen ikke, du kan være dette bekendt, men afkommet bliver vel, at det du troede vil blive en stunt, nu er blevet noget helt andet ... Carsten,,,, Den GULE BOG er en god ting at have. Ikke en nødvendighed, men alligevel et incitament til at gøre livet, i dette så dejlige land Thailand mere behageligt. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/07-2011 16:18
|
Jamen der er da ingen der siger, at man ikke skal stå til ansvar for sine handlinger, den dag det går galt. skrev 888 Og det er da rigtigt. Man skal staa til ansvar for sine handlinger og hvis det een dag gaar galt og man ikke har sit koerekort i orden og er uden skyld, ja hvem faar saa skylden ? det gper personen som ikke har sit koerekort i orden, saa enkelt er det. Hvis man saa er rig her i Thailand og kan betale sig fra det, ja saa kaldes det "praksis". |
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 28/07-2011 16:25
|
|
Jeg er glad for at vi endelig er blevet lidt enige. Tror de fleste godt kan forstå forskellen på praksis i dagligdagen, og lov og ret som det står i bøgerne. 888
|
|
|
|
| mussehund |
Lagt på d. 28/07-2011 16:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Hvor barnligt kan det egentligt blive.... Og hvad har dette med den GULE BOG at gøre... Frem på banen 888 nybegynder og.. DEN GULE BOG... Du ved jo alt om andre også, og den gule bog har du overhovedet ikke haft i din debat... Kun din ven Robert slidebane... som nyder at køre 120 og ikke 121 kilometer i timen... |
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 28/07-2011 16:34
|
|
Den gule bog er sikkert et godt værktøj at have i hånden, hvis man ikke har arbejdstilladelse. Et thai kørekort er da også sjovt at hive op af lommen, men intet, bortset fra permanent opholdstilladelse og thai statsborgerskab, slår det dokument, der kaldes arbejdstilladelse...
888
|
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 28/07-2011 16:35
|
praksis i dagligdagen Kan ende med en tur i retten o.s.v. Og en regning så stor så selv de praktiske bankkonto ikke rigtig kan dække det ind. Men havde man nu levet som almindelig lovlydig borger i et fremmed land, uden de der store armbevægelser, så var det næsten gratis. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/07-2011 16:46
|
Jeg er glad for at vi endelig er blevet lidt enige. Tror de fleste godt kan forstå forskellen på praksis i dagligdagen, og lov og ret som det står i bøgerne. skrev 888 i sin visdom. Vi er ikke enige ikke engang "lidt". Det det drejer sig om her er at have sine papirer i orden og det lader det til at det er Robert Kronberg og 888 ikke enige i. |
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 28/07-2011 16:47
|
|
Praksis i dagligdagen, er også at følge med på landevejen, i samme hastighed som de medkørende billister. Store armbevægelser fordi man gør som alle de andre i trafikken??? Jeg lever iøvrigt et ganske lovlydigt liv, og passer min virksomhed og min familie. Tror ikke jeg har mere at tilføje til denne debat iøvrigt. 888
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.