Se indlæg|
Salg af plantage
|
|
| ABS |
Lagt på d. 22/11-2011 06:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Sgu ikke til at få den dejlige humle herude. Desværre. Nu læste jeg kun hvad trådstarter skrev og gik ud fra det. Gad ikke læse hele tråden. ja forskel på 100m2 og 400m2. Hvis 400m2 så er det ikke dyrt i og omkring Pattaya
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/11-2011 11:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Sudsakhon, Ja, og så har jeg lært, at man ikke bør bruge kvadrat til at besskrive flademål. For tænk nu hvis at grunden ikke er kvadratisk Ikke for at jeg ønsker dette her til at ske: [img]http://www.trephination.net/gallery/macros/derailed1.jpg[/img] is not a valid Image. Men venligst forklare hvordan JEG skal lære min datter at et rektangulært areal med mål på fx. : 4m X 6,2 m (stuen) skal betegnes som : M - M2 - M3 ???????? , da det er åbenbart i "din verden" kun lige lange sider som kan ganges og dermed få betgenelse M2 . (kunne tænkes at JEG har glemt noget fra min skoletid, 55 år siden ).. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/11-2011 14:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Lung Yao skrev: Sudsakhon, Ja, og så har jeg lært, at man ikke bør bruge kvadrat til at besskrive flademål. For tænk nu hvis at grunden ikke er kvadratisk Ikke for at jeg ønsker dette her til at ske: [img]http://www.trephination.net/gallery/macros/derailed1.jpg[/img] is not a valid Image. Men venligst forklare hvordan JEG skal lære min datter at et rektangulært areal med mål på fx. : 4m X 6,2 m (stuen) skal betegnes som : M - M2 - M3 ???????? , da det er åbenbart i "din verden" kun lige lange sider som kan ganges og dermed få betgenelse M2 . (kunne tænkes at JEG har glemt noget fra min skoletid, 55 år siden ).. Nu behøver firkantede grunde såmænd ikke at være hverken kvadratiske eller rektangulære. De kan også være parallellogrammer, trapezer, rhomber - eller som vores grund: En firkant uden rette vinkler, parallelle sider eller sider med samme længde. Med andre ord bare en firkant. Desuden kan grunde være trekantede, femkantede etc. Runde grunde har jeg dog ikke hørt om. ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/11-2011 21:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Lung din verden" kun lige lange sider som kan ganges og dermed få betgenelse M2 . (kunne tænkes at JEG har glemt noget fra min skoletid, 55 år siden Nu ved jeg selvf. ikke hvor meget du har glemt siden skolen. men mon ikke du husker det grundlæggende matematik? Det er måske læsningen, du bør øve lidt på (sagt med et smil )Du citerede mig jo korrekt, men fik ikke læst det ordentligt.. ....at man ikke bør bruge kvadrat til at beskrive flademål. For tænk nu hvis at grunden ikke er kvadratisk Det var jo et svar på en..hmmm... alternativ tilgang til grundlæggende matematik. men lad os nu lade være at jokke rundt i det.. Ellers kommer eksemplet med de 330 cm3 i ølflasker op, selvom de ikke er kubiske.. Og så kan jeg (endnu engang)ikke holde kaffen i munden af grin (værre svineri at tørre op) |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/11-2011 21:21
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
sudsakhon skrev: Lung Du citerede mig jo korrekt, men fik ikke læst det ordentligt.. ............................................................................................ Det var jo et svar på en..hmmm... alternativ tilgang til grundlæggende matematik. men lad os nu lade være at jokke rundt i det.. Ellers kommer eksemplet med de 330 cm3 i ølflasker op, selvom de ikke er kubiske.. Og så kan jeg (endnu engang)ikke holde kaffen i munden af grin, (værre svineri at tørre op) Det prøvede jeg skam også og kom til den konklusion at det måtte være det som i min tid hed : "Raisonement par l'absurde" (Reductio ad absurdum) : Proof by contradiction , for det som jeg studstede over var: og så har jeg lært, at man ikke bør bruge kvadrat til at besskrive flademål Og du har fuldstændigt ret at vi behøver ikke at . Jeg kan godt forstå dig m.h.t. det andet, for jeg "grubler"også stadigt over en annonce om startkabler hvor tykkelsen stod som 13 mm2 (1/4" - 1/2" eller 1", ja men mm2 på noget rundt kabel/rør, har jeg ikke hørt før)[/quote]. Redigeret af Lung Yao d. 23/11-2011 21:32 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 23/11-2011 22:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Lung Yao skrev: sudsakhon skrev: Lung Du citerede mig jo korrekt, men fik ikke læst det ordentligt.. ............................................................................................ Det var jo et svar på en..hmmm... alternativ tilgang til grundlæggende matematik. men lad os nu lade være at jokke rundt i det.. Ellers kommer eksemplet med de 330 cm3 i ølflasker op, selvom de ikke er kubiske.. Og så kan jeg (endnu engang)ikke holde kaffen i munden af grin, (værre svineri at tørre op) Det prøvede jeg skam også og kom til den konklusion at det måtte være det som i min tid hed : "Raisonement par l'absurde" (Reductio ad absurdum) : Proof by contradiction , for det som jeg studstede over var: og så har jeg lært, at man ikke bør bruge kvadrat til at besskrive flademål Og du har fuldstændigt ret at vi behøver ikke at . Jeg kan godt forstå dig m.h.t. det andet, for jeg "grubler"også stadigt over en annonce om startkabler hvor tykkelsen stod som 13 mm2 (1/4" - 1/2" eller 1", ja men mm2 på noget rundt kabel/rør, har jeg ikke hørt før).[/quote] Jamen Lung Jao, nu skal jeg forsøge at forklare dig lidt om "tykkelse" på startkabler. Jeg kan udmærket forstå at det lyder "tosset" i dine ører/øjne når de skriver mm2 til en tykkelse.- Det er det samme som når folk taler "advokatsprog" til mig. - Jeg forstår ikke en klap. En elektrisk leder har altid et tværsnit (antal kvadrat), fordi man går ud fra en bestemt formel for strømtæthed. Dvs. antal Ampere pr. mm2. Den kan være rund, firkantet, trekantet ,- eller anden form. Formen er ligegyldig. Hvis du skærer denne leder over, så får du en endeflade, - og det er kvadratet på denne endeflade der er betegnende for hvor mange Ampere der kan gå gennem lederen ved en given spænding. Man har lidt af en tommelfingerregel der siger 10ampere pr. mm2. --Derfor er kvadrat ikke et udtryk for tykkelse af kablet, men udelukkende et udtryk for endefladens overflade. Oplysningen om startkablernes kvadrat har betydning for om det skal være til en dieselbil eller en benzinbil. Ved benzinbil kan du nøjes med 10 til 16mm2 , men til diesel skal du op i 25mm2 , da dens startermotor trækker væsentlig mere strøm. Prøver du med 10mm2, kan du mærke, at de bliver varme, og derved mister for meget effekt. Håber det hjalp lidt. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 23/11-2011 22:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Lung... Spot on.. Du har vundet 330 cm3 carlsberg.. ![]() Al.. Advokaters fagsprog eller en mekanikers/elektrikers fagsprog er jo sort snak og kliklyde for folk, der ikke er inde i denne terminologi. Det er jo også derfor, at svende ynder at sende yngstelærlingen ned efter et eller andet han ikke har en jordisk chance for at vide hvad er. En spand kørnerprikker skulle være morsomt blandt smede. Ledningsforlængeren skulle ligeledes være en morsomhed blandt elektrikere. Det kan man sidde og fnise af i skurvognen, men vover man at bruge fagudtryk i fra videnarbejde, bliver folk straks vrede og kalder det "fint" sprog. Som så meget andet fagsprog: Har du brug for at vide noget om emnet, er det ikke forbudt at åbne en bog. Eller spørge. Samme som når man står i Silvan og skal bruge en eller anden dims. (Bortset fra at de tyggegummityggende teenagepiger de har ansat dernede er Amalie-blanke) Så er det vel ikke forbudt, at lære hvad "dimsen" fagteknisk hedder.. Men du ved en del om lederes kvadrat og Ohms lov. Det er man jo ikke født med at vide, men har haft brug for at sætte sig ind i.. Ligeledes kan man sætte sig ind i så mange andre emner. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

).

, for det som jeg studstede over var:
.
(1/4" - 1/2" eller 1", ja men mm2 på noget rundt kabel/rør, har jeg ikke hørt før)[/quote]