Se indlæg
 Udskriv debat
Kørekort
kro90
Hej Lung
Hvor kan jeg tegne en forsikring mod dette ??
"DU skal forsikkre dig at du har frit syn"
Skal jeg ikke sikre mig !! spørger bare.

Da jeg var ung, mange år siden, var jeg indblandet i en trafikulykke inde ved hovedbanegården, en bil svingede til venstre, så der var fodgængere på vej over vejen, bremsede op, jeg kunne ikke nå at stoppe, så jeg kørte ind i siden på ham, med det resultat at min lille bil blev totalskadet, Politiet dukkede op, efter at have sikret sig, at vi var ædruelige , og havde kørekort begge to, blev min modpart spurgt om han kunne vedkende sig skylden, det kunne han, der blev ikke optaget en politirapport, men et kort notat i "bogen" idet det kun var en forsikringssag. Politiet ønskede os en fortsat god dag.
Kim

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:

hn skrev:
..........................................................................................
Jeg tror, at Robert rådgiver ud fra den virkelighed, han lever i i Thailand, og personligt ville jeg ikke have betænkeligheder ved at blive rådgivet af ham, hvis jeg ellers var i tvivl om noget.
Men hvis han begynder at rådgive som Sudsakhon, så siger jeg tak, - nej tak !
................................................................................................

Og igen her er "sagens kerne": DU og JEG har to forskelige udgangspunkter:

- DU (og IBOB ) fortrækker Roberts T.I.T. "arbejdsmetode/modellen, og det er op til dig/jer.

- På trods at jeg tit har været uenig med SUDSAKHON om nogle ting, så ville JEG til enhver tid, foretrække hans "arbejdsmetoder/råd":
Nu er det sådan, at "sudsakhon" giver råd efter gældende lov og domstolsskabt praksis

For hvis det går "galt" på et eller andet måde og især i thailand så ville jeg helst være på den "sikre side af loven".

I min horizont er ALLE færdselsuheld en Politisag, MEN kan man (Roberts teori) klare det i Al fordragelighed, uden deres indblandning(rapport-måske en tur på politistationen-bestikkelse- og værste hvis man skal videre i retsystemet) så er det måske det bedste og nemmeste og måske billigste måde at klare sagen på.

Hvis du stadigt bliver ved med at mene/skrive at John IKKE kan lide Robert, så kan jeg fortælle at jeg er sikker på at flere af DTWs medlemmer(tavs flertal) er mere enige med J. end med R. synspunkter. Prøv lige at starte et tråd med brugere Afstemning : For/imod John eller Roberts synspunkter, for mange ville/tør ikke indblandes.

.

Jeg har altså aldrig betalt bestikkelse, når jeg har været indvolveret i trafikuheld, og har det være min skyld, så har jeg fået og taget skylden, og har det ikke været min skyld, så har jeg ikke fået skylden.

Dog kan der være sager i Danmark, Thailand og Sverige, hvor skylden ikke umiddelbart kan placeres, hvis begge parter benægter - fx hvis den ene part har kørt over for rødt lys, men påstår, at det var den anden part, der har kørt over for rødt. Her er en svensker vel ikke være end en thai, eller for den sags skyld en dansker...

I mine sager forholdt det sig sådan, eftersom bilen var leaset, at jeg altid skulle betale det samme i selvrisiko, uagtet hvor skylden var, så teknisk set har jeg altid været ret ligeglad med, hvem der fik skylden (udover personlig stolthed).

Jeg orienterer blot om mine erfaringer, samt hvad politiet og andre har oplyst til mig, men så det pludselig antydes, at jeg er kriminel...

Godt nytår,
Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Jeg oensker alle her i denne traad et rigtig Godt Nytaar. Det har vaeret interessant at foelge diverse gode raad samt mindre gode raad plus at det har vaeret svaert at svare paa om det er 1 eller 2, hvilket jo burde vaere ligetil. Men som en politiker er der blevet svaret udenom.

Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
...........................................................................................................
I mine sager forholdt det sig sådan, eftersom bilen var leaset, at jeg altid skulle betale det samme i selvrisiko, uagtet hvor skylden var, så teknisk set har jeg altid været ret ligeglad med, hvem der fik skylden (udover personlig stolthed).
Jeg orienterer blot om mine erfaringer, samt hvad politiet og andre har oplyst til mig, men så det pludselig antydes, at jeg er kriminel...
Godt nytår, Robert

Hej Robert,
Hvis din sidste bemærkning var møntet på mig, så beklager jeg hvis du fik den opfattelse, for hverken NU eller FØR har jeg antydet at DU skulle være kriminel.(bestikelsens bemærkning er jo en "offentlig hemlighed" i LOS, ikke at kun DU gjorde brug af den).
Men det som jeg har ofte påpeget var, at som "PROFESSIONEL Rådgiver" skule du første og fremmeste især her på et åbent Debatforum, holde dig til LOVENS bogstav (også den Thailandske) som Sudsakhon også skrev om. HVAD, du derefter fortæller Off-record(under fire øjne-per PB ) , fx. T.I.T. eller egne personlige oplevelser/erfaringer(ikke altid juridiske holdbare), er der INGEN som ville gø af det, ihverfald ikke mig.
OFTE er dine udtalelser svært at definere: Robert/privat person eller Robert/Konsulent.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:

Robert Kronberg skrev:
...........................................................................................................
Godt nytår, Robert

Hej Robert,
Hvis din sidste bemærkning var møntet på mig, så beklager jeg hvis du fik den opfattelse, for hverken NU eller FØR har jeg antydet at DU skulle være kriminel.(bestikelsens bemærkning er jo en "offentlig hemlighed" i LOS, ikke at kun DU gjorde brug af den).
Men det som jeg har ofte påpeget var, at som "PROFESSIONEL Rådgiver" skule du første og fremmeste især her på et åbent Debatforum, holde dig til LOVENS bogstav (også den Thailandske) som Sudsakhon også skrev om. HVAD, du derefter fortæller Off-record(under fire øjne-per PB ) , fx. T.I.T. eller egne personlige oplevelser/erfaringer(ikke altid juridiske holdbare), er der INGEN som ville gø af det, ihverfald ikke mig.
OFTE er dine udtalelser svært at definere: Robert/privat person eller Robert/Konsulent.

.

Hej Lung Yao,

Der har før været brugere, som har påpeget, at det er vanskeligt at skelne mellem, hvad jeg siger som privatperson og som konsulent .

Dog vil jeg stadig fastholde, uagtet om jeg er konsulent eller ej, at man omgående skal ringe til sit forsikringsselskab, hvis man kommer ud for et uheld, uagtet om det er en civil sag eller en politisag, og det er sådan set det eneste, som jeg har forsøgt at sige igen og igen i denne her tråd, og jeg forstår ikke, hvorfor det skal medføre en kæmpe debat.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: