Se indlæg|
Problemer
|
|
| 2focus |
Lagt på d. 18/01-2012 17:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 138 |
Alle, hvordan laver i de rubrikker feks olsen99 skrev ,saa kommer der en favet rubrik, saa spoergsmaal og svar haenger sammen. Og kan se,at jeg nogen steder har skrevet mit navn Kennet men det staves Kenneth. opdagede det 1st i Patirak sidste indlaeg Godnat Hilsen Kenneth |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/01-2012 17:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
2focus skrev: Alle, hvordan laver i de rubrikker feks olsen99 skrev ,saa kommer der en favet rubrik, saa spoergsmaal og svar haenger sammen. Og kan se,at jeg nogen steder har skrevet mit navn Kennet men det staves Kenneth. opdagede det 1st i Patirak sidste indlaeg Godnat Hilsen Kenneth Hej Kenneth At jeg stavede dit navn som 'Kennet' og ikke 'Kenneth ' skyldes at du i dit første indlæg præsenterede/underskrev dig som 'Kennet' , så du er selv ude om det. he-he
Redigeret af d. 18/01-2012 18:10 |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 18/01-2012 18:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hejsa allesammen. Jeg sidder her med en mærkelig føelse. Egentlig ville jeg gerne hjælpe,men ikke på de givende omstændigheder. Som jeg læser tråden,er overstay problemet større end selve rejsen hjem. Hvis du havde fortalt din historie,som den her er sket , uden at du havde lavet overstay,ville jeg på intet tidspunkt betvivle mit bidrag. Den dag du overstayed vidste du,at på et eller andet tidspunkt ville problemerne indhente dig,men det har du åbenbart ignoreret. Det minder mig om en tidligere tråd,hvor folk ville indsamle penge til en kræftramt person,som desværre ikke havde tegnet sundhedsforsikring,og derfor ikke kunne komme til DK eller for den sags skyld,et hospital i TH. Vi herinde er så satans kloge,men de mest basale ting,kniber det nogle gange at finde ud af(selvfølgelig kun et fåtal jeg her snakker om). Jeg skal undlade alle formaninger om hvordan du kunne have beskyttet din formue,for den er næsten den samme som her i DK. Ville du som dansker ikke også syntes at det var iorden med en form for straf hvis udlændinge bliver længere i DK end de har krav på,og jeg vil vove den påstand at noget af det første folk ved ,når de kommer til et fremmed land , er hvornår de skal være ude igen. Håber at alt flasker for dig,og husk så lige at følge reglerne næste gang du skal ud i den vide verden. Mvh Jens Ole |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/01-2012 18:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jens Ole skrev: Hejsa allesammen. Jeg sidder her med en mærkelig føelse. Egentlig ville jeg gerne hjælpe,men ikke på de givende omstændigheder. Som jeg læser tråden,er overstay problemet større end selve rejsen hjem. Hvis du havde fortalt din historie,som den her er sket , uden at du havde lavet overstay,ville jeg på intet tidspunkt betvivle mit bidrag. Den dag du overstayed vidste du,at på et eller andet tidspunkt ville problemerne indhente dig,men det har du åbenbart ignoreret. Det minder mig om en tidligere tråd,hvor folk ville indsamle penge til en kræftramt person,som desværre ikke havde tegnet sundhedsforsikring,og derfor ikke kunne komme til DK eller for den sags skyld,et hospital i TH. Vi herinde er så satans kloge,men de mest basale ting,kniber det nogle gange at finde ud af(selvfølgelig kun et fåtal jeg her snakker om). Jeg skal undlade alle formaninger om hvordan du kunne have beskyttet din formue,for den er næsten den samme som her i DK. Ville du som dansker ikke også syntes at det var iorden med en form for straf hvis udlændinge bliver længere i DK end de har krav på,og jeg vil vove den påstand at noget af det første folk ved ,når de kommer til et fremmed land , er hvornår de skal være ude igen. Håber at alt flasker for dig,og husk så lige at følge reglerne næste gang du skal ud i den vide verden. Mvh Jens Ole @Jens Ole Jeg tror du læser tråden forkert. Problemet er kontanter (dvs. mangel på kontanter) Flybillet BKK > CPH er væsentligt dyrere end overstay-bøden, så flybiletten er det største problem. At der ryger en bøde på 20 K Bath oveni flybiletten er kun sundt for den Thailandske økonomi. he-he ![]() (det er ikke altid lige smart, det vi render rundt og foretager os, vel ?) Mvh. Labri Redigeret af d. 18/01-2012 18:53 |
|
|
|
| 2focus |
Lagt på d. 18/01-2012 19:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 138 |
Jens ole skrev@ Hejsa allesammen. Jeg sidder her med en mærkelig føelse. Egentlig ville jeg gerne hjælpe,men ikke på de givende omstændigheder. Som jeg læser tråden,er overstay problemet større end selve rejsen hjem. Hvis du havde fortalt din historie,som den her er sket , uden at du havde lavet overstay,ville jeg på intet tidspunkt betvivle mit bidrag. Den dag du overstayed vidste du,at på et eller andet tidspunkt ville problemerne indhente dig,men det har du åbenbart ignoreret. Det minder mig om en tidligere tråd,hvor folk ville indsamle penge til en kræftramt person,som desværre ikke havde tegnet sundhedsforsikring,og derfor ikke kunne komme til DK eller for den sags skyld,et hospital i TH. Vi herinde er så satans kloge,men de mest basale ting,kniber det nogle gange at finde ud af(selvfølgelig kun et fåtal jeg her snakker om). Jeg skal undlade alle formaninger om hvordan du kunne have beskyttet din formue,for den er næsten den samme som her i DK. Ville du som dansker ikke også syntes at det var iorden med en form for straf hvis udlændinge bliver længere i DK end de har krav på,og jeg vil vove den påstand at noget af det første folk ved ,når de kommer til et fremmed land , er hvornår de skal være ude igen. Håber at alt flasker for dig,og husk så lige at følge reglerne næste gang du skal ud i den vide verden. Mvh Jens Ole Hej Jens, talte med Olsen99 om det i telefonen ang overstay, de gange jeg var hjemme jul nytaar,fik jeg aldrig taget mig sammen til at faa lavet et visa,saa rejste hertil paa turist visa,og i starten fornydede det ( visa run) Da jeg ingen oekonomiske problemer havede valgte jeg at lade vaere ( besvaerligt og tidskraevende) ogsaa betale de 20.000 naar jeg rejste ud. Og sagde saa til mig selv at jeg ville ordne visa naar jeg kom til danmark,det skete aldrig,og i og med jeg troede jeg havede en million bath ( opsparings konto),ansaa jeg det ikke som et oekonomisk problem. Da jeg startede denne traad var det ikke faar at tigge eller soege bidrag,men arbejde mig ud af mit problem.. Har ogsaa faaet jobtilbud dog i kbh.og noget her over computeren ( noget text ) faar vil svar paa det i morgen. At det har saa har udviklet sig til en slags indsamling.er jeg taknemmelig faar,det havede jeg ikke forventet, Fik jeg et tilbud om noget gaa til haande reparere,resort eller lingende i morgen, og kan tjene til mine udgifter,skal/vil jeg ikke modtage bidrag Er fuldt bevidst om reglerne og beklager mig ikke,og ja Nummer 1 er at overholde reglerne ligemeget hvor man befinder sig De bidrag jeg evt modtager er faar mit vedkommende med tilbagebetalingspligt. Mvh Kenneth |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 18/01-2012 19:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 246 |
Skaden er sket, Kenneth har vaeret et fjols, men det kan vi ikke bruge til noget nu ! Saavidt jeg forstod at den behagelige samtale med Kenneth, saa vil han besoege en farang og blive der et par dage eller en uge. Kenneth loed som en sympatisk fyr, saa lad os nu holde os til det. Kenneth vil ringe til mig i loebet af en uges tid, saa tager vi den der fra..Ikk' ? Olsen99.
Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen. |
|
|
|
| mr bark wan |
Lagt på d. 18/01-2012 19:30
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
prøv den danske ambassade i thailand.. de vil altid hjælpe, dog ikke hvis du sidder i jail.,:)
DON'T GO SEE MY PINGPONG SHOW. |
|
|
|
| Poo |
Lagt på d. 18/01-2012 19:46
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Olsen99 skrev: Skaden er sket, Kenneth har vaeret et fjols, men det kan vi ikke bruge til noget nu ! Saavidt jeg forstod at den behagelige samtale med Kenneth, saa vil han besoege en farang og blive der et par dage eller en uge. Kenneth loed som en sympatisk fyr, saa lad os nu holde os til det. Kenneth vil ringe til mig i loebet af en uges tid, saa tager vi den der fra..Ikk' ? Jeps gør du det. Det var dig der lovede ham en flybillet i indlæg 4. Herfra kommer der ingen ting... |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 18/01-2012 19:47
|
|
Hvad skulle ambassaden kunne hjaelpe med ?
Olsen99.
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 18/01-2012 19:48
|
|
Poo. Saa bland dig uden om.
Olsen99.
|
|
|
| Poo |
Lagt på d. 18/01-2012 19:57
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Underlig kommentar men nu er det jo heldigvis ikke dig der bestemmer om jeg skal deltage i denne debat eller ej. Manden har kvajet sig med fuldt overlæg, nu ber han om et job ikke om at komme til danmark. Men lad os nu se om du hoster op med de 40-50 kilo til en flybillet som du lovede i indlæg 4 |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 18/01-2012 19:59
|
|
En fly billet er peanuts, og jo manden vil gerne hjem, laes dog hans indlaeg. Du tror vel ikke det er for sjovt at alle nu har mit nummer. Og ja, manden har kvajet sig..Enig. Olsen99.
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/01-2012 20:02
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Du kan få hjælp til: ■Overførsel af penge til hjemrejse ■Udstedelse af midlertidigt pas ■Kontakt til advokat, hvis du bliver anholdt ■Kontakt til pårørende i Danmark ■Kontakt til forsikringsselskab i tilfælde af sygdom, ulykke eller død ■Oplysning om risikoområder på din vej Ambassaden og konsulatet kan ikke: ■Låne penge ud eller lave bankforretninger ■Udbetale bistandshjælp eller pension ■Få dig løsladt fra fængsel eller betale din advokat ■Betale hospital eller læge ■Skaffe dig arbejde eller arbejdstilladelse Redigeret af Anonym Bruger d. 18/01-2012 20:07 |
|
|
|
| rinpoche |
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Dybest set har jeg intet specifikt ønske om at hjælpe danskere, der selvforskyldt er kommet i uføre. Jeg er ligeglad med nationaliteter. Der er 100.000 af thailændere der kunne bruge en tilsvarende hjælp. Når det så er sagt, så gjorde Kenneths historie også et indtryk på undertegnede. ALLE kan komme ud at skide. Under de forkerte omstændigheder. Jeg er med på de 2K. Og hvis Kenneth ikke har en bank konto, så vil jeg jeg med den største fortrøstningsfuldhed overføre dem til Patirak. Så han kan tage den videre action derfra. Og, Kenneth? Du bliver ikke hjemløs, når du kommer hjem. Du siger bare til. Det bliver dog i den sydlige provins af Sjælland. ![]() Under andre omstændigheder kunne jeg give dig en flybillet uden problemer, Det kræver blot at du rejser med mig. Og det kan jeg desværre ikke just nu. mvh |
|
|
|
| Lung Yao |
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
mr bark wan skrev: Desvære er den danske Ambassade en "by i Rusland". For det skulle hedde : prøv den danske ambassade i thailand.. de vil altid hjælpe, dog ikke hvis du sidder i jail., ![]() De burde ALTID hjælpe, men gører det desvære bare ikke Bare check på begivenhederne under Tsunamien, eller spørge andre som på et eller andet tidspunkt er kommet i klemme. dog ikke hvis du sidder i jail Der tager du igen fejl, de kommer nok og besøge dig og ville sørge for juridiske bistand men de ville IKKE kunne få dig ud af sjældet.Men har DU selv fået "særbehandling" fra Ambassaden, ville VI gerne høre hvordan. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 18/01-2012 20:08
|
|
Bravo Rinpoche. God tankegang, jeg letter paa hatten ! Olsen99.
|
|
|
| mr bark wan |
Lagt på d. 18/01-2012 20:19
|
|
hvorfor hjælper hans familie ham ikke! 43 år naiv joo det er han,, såå betragt det som lærepenge. SOM vi alle her i livet betaler.
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/01-2012 20:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Naiv? Yes. Ude at skide? Yes. Vil vi hjælpe? Yes! End of story. |
|
|
|
| Olsen99 |
Lagt på d. 18/01-2012 20:24
|
|
Bark Wan du har ret, men de familiaere forhold er vist ikk saa staerke, jeg tror Kenneth har proevet den vej. Hvis jeg var lost, ville jeg vaere glad for hjaelp. Olsen99.
|
|
|
| mr bark wan |
Lagt på d. 18/01-2012 20:28
|
|
kender ham jo ikke men -mit hjerte sidder hvor det skal.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.