Se indlæg
 Udskriv debat
Skal pensionister bare lalle rundt...
rinpoche skrev:

Fuldstændig enig.

Sådan er kendsgerningerne, og det vil være klogt at forholde sig dertil.
Går det galt, så kan man pive og slå sig i tøjret, men det er en selv valgt risiko man med åbne øjne har indladt sig på og så må man vise sig som en mand og betale eventuelle konsekvenser.
Personligt har jeg lidet til overs for folk, der tager "chancen" uden forsikring, kommer galt af sted og så forsøger med megen piv og klynk at tørre regningen af på sagesløse familiemedlemmer/bekendte, i nogle tilfælde tilmed med noget der ligner økonomisk ruin til følge.
Det er ikke alene uansvarligt, men også dybt egoistisk og uanstændigt.

Der er grænser for den danske velfærdsstat. Og tak for det.

Enhver er sin egen lykkes smed, når man vel vidende potentielle risici begiver sig ud på egen boldgade.

Altså, helt ærligt: Vi ved da godt, hvad kendsgerningerne er lige nu, rinpoche !

Det første indlæg drejer sig om, hvordan man evt. kunne ændre systemet i fremtiden.

Dine ord om at "pive og slå sig i tøjret" opfatter jeg nærmest som et trist forsøg på at nedgøre dine"modstanderes" argumentation, og at du åbenbart ikke har noget tilovers for mennesker, der kommer i klemme, siger vel mere om dig end om dem.

"Vits": træner du til at komme i Folketinget ? Cool

Det må du kunne gøre bedre, rinpoche !
Redigeret af d. 07/02-2012 02:01

hugoboerge
b_j3ns3n skrev:

undskyld vis jeg lige hopper ind her, men jeg tror nu ikke frank er en regel rytter.. det er jeg heller ikke, men jeg vil da give ham ret i at, når du bliver gammel og vil bo i udlandet (altså udenfor eu) så må du selv betale for din sygeforsikring.. danmark vil gerne give dig den hjælp du skal have, men så må du bo her eller indenfor eu.. og det forstår jeg udemærket, vi betaler jo skat i danmark, og ikke i thailand så hvorfor skulle jeg kunne tage på sygehuset i thailand for danmarks regning ? Smile

Der er noget du har misforstaaet. Vi betaler skat til Danmark af vores pension (38%) og ikke til Thailand. Bosiddende indenfor EU betaler ligeledes skat til Danmark, men har flere goder i form af tillaeg og sygesikring.

juj
Nu har jeg ingen Forsikring, der er ikke nogen der vil forsikre mig, grundet min sygdoms hisotrie, jeg har forsoegt ved alle de intenationale selskaber, fik dog 1 tilbud, men prisen var 8500kr om maaneden, og der var saa mange undtagelser at det ville vaere spild af penge selv om jeg havde raad til den. Jeg har lymfe kraeft der havde spredt sif til knogler og marv i ryggen. Jeg er stadig paa Kemo for byggende piller. 1 gang om Aaret tager jeg til Dk for et genemgaaende chek og nye forsyninger af Piller. For ikke at overtraede Loven er jeg noed til at have adressen her ude, og saa skifte den til min Eks Kone inden jeg tager til Dk, og skifte tilbage naar jeg flyver Hjem til Thailand.

For 2 aar siden havde jeg en voldsom ulykke paa Motorbike indlagt her ude 1 maaned, der efter overflyttes jeg til Dk. For egen regning 3 operationer i hjernen og 11 maander paa hospitalet, der efter 6 maanders gen optraening.

Jo jeg havde Styrthjaelm paa. Men mit raad er hvis du kan forsikres saa goer det, og hvis ikke saa soerg for at have penge i bag haanden
og laeg noget til side hver maaned saa du har en fornuftig kapital hvis uheldet er ude.

Ps jeg har udnerettet min familie at skulle det ske igen eller jeg skulle blive alvorligt syg vil jeg have lov til at Doe herude og mit lig skal braendes, og asken spredes i Andaman Havet. Har ogsaa lavet Testamente om det. Det virker maaske lidt haardt for nogle, men jeg synes det er mest fair over for mine efterladte ikke at staa med en masse problemer naar tiden kommer og jeg skal her fra.

sank
Cool Ja nu er Tjeneste mandspensionen En som er trukket fra ens løn medens man arbejde og ikke en foræring til nogen der har været ansat til en lav løn i mange år. Og så får man kun grundbeløb af folkepension udbetalt og abselut ikke hjælp til noget som helst ? Briller, tænder,medisin,varme,TV osv. Og en del af dem der klager sig her ? hvor mange År har i arbejdet og betalt skat til samfundet ?? nogen har lallet rundt på Indlandsisen og stort set været skattefri medens de sad i Barakken og fik en lille en ? nogen en stor ? så de rejste til Thailand og beklagede sig over manglende hjælp fra den danske stat Kick you

sank skrev:

Cool Ja nu er Tjeneste mandspensionen En som er trukket fra ens løn medens man arbejde og ikke en foræring til nogen der har været ansat til en lav løn i mange år. Og så får man kun grundbeløb af folkepension udbetalt og abselut ikke hjælp til noget som helst ? Briller, tænder,medisin,varme,TV osv. Og en del af dem der klager sig her ? hvor mange År har i arbejdet og betalt skat til samfundet ?? nogen har lallet rundt på Indlandsisen og stort set været skattefri medens de sad i Barakken og fik en lille en ? nogen en stor ? så de rejste til Thailand og beklagede sig over manglende hjælp fra den danske stat Kick you

Stakkels dig, jeg får helt ondt af dig !

Hvis jeg ellers husker rigtigt, så læste jeg et eller andet sted, at du har været i søværnet i mange år, du kan jo korrigere mig, hvis jeg husker forkert.
Hvis det er rigtigt, så er der da en god ting ved din situation efter pensioneringen: Du er ikke blevet nedslidt på arbejdet ! Pfft

Hvor mange år skal man efter din mening have arbejdet og betalt skat til samfundet, før man må "klage" sig her ?

Kender du nogle mennesker, der har "lallet rundt på Indlandsisen", eller er det bare gætterier fra din side ?

sank
Friends Tja i kraft af 39 år i Søværnet kender jeg en del vrag der er kommet hjem fra Grønland og fået Pension pga av dårlig lever og nyre ? Og jeg fik skam Pension efter en nedslidt ryg som det ikke lykkedes at reparere Pfft Men du skal skam ikke have ondt af mig ? og jeg bor altså ikke i Thailand så jeg har skam store udgifter ved at fare frem og tilbage Tuttelu Tralla Så klag du roligt vidre ? selv om jeg ikke tror det hjælper ??

sank skrev:

Friends Tja i kraft af 39 år i Søværnet kender jeg en del vrag der er kommet hjem fra Grønland og fået Pension pga av dårlig lever og nyre ? Og jeg fik skam Pension efter en nedslidt ryg som det ikke lykkedes at reparere Pfft Men du skal skam ikke have ondt af mig ? og jeg bor altså ikke i Thailand så jeg har skam store udgifter ved at fare frem og tilbage Tuttelu Tralla Så klag du roligt vidre ? selv om jeg ikke tror det hjælper ??

Jeg klager ikke, sank. Det er heller ikke mig, der har oprettet tråden, som vel er tænkt som en mulighed for at debattere emnet.

du svarede ikke på mit spørgsmål om, hvor mange år man skal have betalt skat .... ?

mpedersen024
Nu har du sank og andre travlt med, at det er eller ville være forkert hvis folk i Thailand fik hjælp af den danske stat.men hvad så, I klager ikke over, at selv samme mennesker er med til at betale Jeres goder i danmark.
Det er åbenbart helt ok.
Det burde da være ret og rimelig,at er man med til at betale til fælleskassen,ja så har da selvfølgelig også ret til at få deraf.
Ville I selv syntes, at det var rimeligt, at I skulle betale til noget,som I ikke havde en jordisk chance for at få noget tilbage af-selvfølgelig ville I da ikke det,så stop dog den sang.
Men det er jo sådan,at mere kræver mere og de der af den ene eller anden grund, ikke er i Thailand,lader til at være svært misundelige på dem der er.
Men I skal da ikke bilde mig ind,at hvis I blev præsenteret for at skulle betale til noget I ikke ville få gavn eller glæde af,ja så ville I bare klappe I Jeres små hænder og sige,at det da er helt ok.Pladder!

Frank
mpedersen024 skrev:

Nu har du sank og andre travlt med, at det er eller ville være forkert hvis folk i Thailand fik hjælp af den danske stat.men hvad så, I klager ikke over, at selv samme mennesker er med til at betale Jeres goder i danmark.
Det er åbenbart helt ok.
Det burde da være ret og rimelig,at er man med til at betale til fælleskassen,ja så har da selvfølgelig også ret til at få deraf.
Ville I selv syntes, at det var rimeligt, at I skulle betale til noget,som I ikke havde en jordisk chance for at få noget tilbage af-selvfølgelig ville I da ikke det,så stop dog den sang.
Men det er jo sådan,at mere kræver mere og de der af den ene eller anden grund, ikke er i Thailand,lader til at være svært misundelige på dem der er.
Men I skal da ikke bilde mig ind,at hvis I blev præsenteret for at skulle betale til noget I ikke ville få gavn eller glæde af,ja så ville I bare klappe I Jeres små hænder og sige,at det da er helt ok.Pladder!

Vrøvl. Der ingen der forhindrer de i Thailand bosiddende i at rejse til Danmark og få del i goderne.

Og der er da masser, som ikke får del i de midler, som de indbetaler til skat. Fx. har folk uden uddannelse har ikke fået finansieret SU eller uddannelsesinstitutioner, de færreste får glæde af førtidspension, nogen får aldrig børn og børnecheck, andre har ikke kørekort og bruger ikke motorvejene - og nogen bosætter sig i Thailand og får ikke glæde af vores sundhedsvæsen.

Det synes nu som om at det egentlig er dig som kræver mere.

sank
Smile Ja mpedersen med den tid jeg har været på arbejdsmarkedet ? har jeg ikke dårlig samvittighed ved at modtage grundbeløbet i folkepension og det er det jeg har modtaget i hele mit liv ? bortset fra en del Hospitals besøg som jeg har været godt tilfreds med. Og jeg har bestemt ikke ondt af at folk der flytter til Thailand får hjælp da de jo stadig betaler skat af de beløb de får fra DK. Men klart mine meninger har noget med alder at gøre ? da vi var unge var der ikke hjælp til vuggestuer og ungdomsydelse osv. Og jeg har ikke nogen ide om at slå mig ned i Thailand hele året så jeg er ikke misundelig. Og hn hvor mange år tja har du dårlig samvitighed ?? ikke jeg Tuttelu Tralla

sank skrev:

Smile Ja mpedersen med den tid jeg har været på arbejdsmarkedet ? har jeg ikke dårlig samvittighed ved at modtage grundbeløbet i folkepension og det er det jeg har modtaget i hele mit liv ? bortset fra en del Hospitals besøg som jeg har været godt tilfreds med. Og jeg har bestemt ikke ondt af at folk der flytter til Thailand får hjælp da de jo stadig betaler skat af de beløb de får fra DK. Men klart mine meninger har noget med alder at gøre ? da vi var unge var der ikke hjælp til vuggestuer og ungdomsydelse osv. Og jeg har ikke nogen ide om at slå mig ned i Thailand hele året så jeg er ikke misundelig. Og hn hvor mange år tja har du dårlig samvitighed ?? ikke jeg Tuttelu Tralla

OK, jeg forstår nu, at man skal have arbejdet i lige så mange år som dig for at have lov til at "klage her"

Dårlig samvittighed ? Jeg kunne jo også spørge dig, om du er på Yaba, det er lige så fjollet et spørgsmål som dit !

AL 48
Har i "ondt i skatten" som pensionist,- så flyt til Bosnien (ikke EU-land). I Bosnien betales ikke skat af udenlandsk pension,-og DK har særaftale om overførsel.
- Men der er sgu for lidt thaiér.

AL 48 skrev:

Har i "ondt i skatten" som pensionist,- så flyt til Bosnien (ikke EU-land). I Bosnien betales ikke skat af udenlandsk pension,-og DK har særaftale om overførsel.

Hvor har du det fra , har du et link ?

sank
Shock hn jeg har forstået at du ikke forstår noget af det jeg skriver Shock så slut her fra.

sank skrev:

Shock hn jeg har forstået at du ikke forstår noget af det jeg skriver Shock så slut her fra.

sank:
Af hjertet tak, fordi du slutter med at skrive uforståelige indlæg. Jeg skal gerne gøre dig en tjeneste en anden gang, men den kan vist ikke blive helt så stor Cool

P.S. Og skulle vi så ikke komme tilbage til emnet i stedet for at komme med tom retorik om, hvem der har betalt skat i tilstrækkelig mange år til at måtte klage.
Redigeret af d. 07/02-2012 12:17

AL 48
hn skrev:

AL 48 skrev:

Hvor har du det fra , har du et link ?

Kig her:
http://www.udvand...6Reference
Og:
https://www.borge...ndet.aspx?

Desuden kan man finde en masse andet dokumentation ved at Google.

hugoboerge
Frank skrev:

mpedersen024 skrev:

Det er åbenbart helt ok.

Vrøvl. Der ingen der forhindrer de i Thailand bosiddende i at rejse til Danmark og få del i goderne.

Og der er da masser, som ikke får del i de midler, som de indbetaler til skat. Fx. har folk uden uddannelse har ikke fået finansieret SU eller uddannelsesinstitutioner, de færreste får glæde af førtidspension, nogen får aldrig børn og børnecheck, andre har ikke kørekort og bruger ikke motorvejene - og nogen bosætter sig i Thailand og får ikke glæde af vores sundhedsvæsen.

Nu vroevler du igen Frank. Mod taaber kaemper guderne forgaeves. Du har endnu ikke forstaaet hvad det her gaar ud paa. Jeg ved ikke om vi skal proeve at presse det ind med skeer.

1. Pensionister bosat i Danmark og indenfor EU samt enkelte lande indenfor for EOEU har samme rettigheder, dvs de modtager grundbeloeb, tillaeg og sygesikring.

2. Det er ikke tilfaeldet for de pensionister som vaelger at bosaette sig uden for EU.

3. Faelles for 1 og 2 er at begge har betalt skat til Danmark og fortsat betaler skat til Danmark.

Pensionister under 1. faar alle goderne og vi under 2 hjaelper med til at betale til disse goder.

"andre har ikke kørekort og bruger ikke motorvejene" hvis du endnu ikke er klar over det Frank, saa er der noget der hedder vaegtafgift og skat paa koeretoejer, hvad tror du de penge bliver brugt til ? nemlig til at lave motorveje osv osv. Saa hvis man ikke har bil, ja saa bidrager man heller ikke, saa enkelt er det.

"og nogen bosætter sig i Thailand og får ikke glæde af vores sundhedsvæsen" nej men dem som bosaetter sig inden for EU faar glaede af deres sundhedsvaesen paa den danske skatteyders regning.

Taenk nu lige endnu engang Frank over det her.

Mvh

Frank
hugoboerge skrev:

Frank skrev:

mpedersen024 skrev:

Det er åbenbart helt ok.

Nu vroevler du igen Frank. Mod taaber kaemper guderne forgaeves. Du har endnu ikke forstaaet hvad det her gaar ud paa. Jeg ved ikke om vi skal proeve at presse det ind med skeer.

1. Pensionister bosat i Danmark og indenfor EU samt enkelte lande indenfor for EOEU har samme rettigheder, dvs de modtager grundbeloeb, tillaeg og sygesikring.

2. Det er ikke tilfaeldet for de pensionister som vaelger at bosaette sig uden for EU.

3. Faelles for 1 og 2 er at begge har betalt skat til Danmark og fortsat betaler skat til Danmark.

Pensionister under 1. faar alle goderne og vi under 2 hjaelper med til at betale til disse goder.

"andre har ikke kørekort og bruger ikke motorvejene" hvis du endnu ikke er klar over det Frank, saa er der noget der hedder vaegtafgift og skat paa koeretoejer, hvad tror du de penge bliver brugt til ? nemlig til at lave motorveje osv osv. Saa hvis man ikke har bil, ja saa bidrager man heller ikke, saa enkelt er det.

"og nogen bosætter sig i Thailand og får ikke glæde af vores sundhedsvæsen" nej men dem som bosaetter sig inden for EU faar glaede af deres sundhedsvaesen paa den danske skatteyders regning.

Taenk nu lige endnu engang Frank over det her.

Mvh

Sjovt som du ikke kan tåle, at jeg er uenig i dine synspunkter. Smile

Jeg enig med dig i synspunktet om pension og tillæg, hvilket jeg tidlegere skrev.

Men jeg er lodret uenig med dig vedrørende sundhedssikring.

Danmark har fællesskab og aftaler med de øvrige EU lande på en lang række områder, herunder sundhedssikring. Det betyder, at en dansker bosat i Sverige har samme adgang til det svenske sundhedsvæsen som en svensker. Og omvendt. Jeg gætter på at det går nogenlunde lige op - svenskere behandles i Danmark og danskere i Sverige. Det kan man nyde godt af hvis man bosætter sig i Sverige, Frankrig, Grækenland og de øvrige lande i aftalen. Men vi investerer ikke vores skattemidler i det græske sundhedsvæsen. Vi investerer dem i det danske til gavn for dem der bor i Danmark. Det er for mig det eneste fornuftige og det foretrækker jeg.

Ønsker jeg at vi indgår en lignende aftale med de resterende lande i Verden? Svaret er et stort NEJ.

Ønsker jeg i stedet at udstyre danskere i den øvrige Verden med en sundhedscheck eller lignende? Nej - det er en absurd tanke for mig. Jeg kan lige se hvordan man selvstændigt finder behandlingssteder rundt om i Verden og får det betalt fra Danmark. Og så kan jeg end ikke overskue den gigantiske ladeport for svindel, der vil følge med i strømmen.

AL 48
1. er noget sludder.
3. er noget sludder.
Sæt dig lidt ind i de forskellige regler, de kan Googles.

b_j3ns3n
hugoboerge skrev:

Der er noget du har misforstaaet. Vi betaler skat til Danmark af vores pension (38%) og ikke til Thailand. Bosiddende indenfor EU betaler ligeledes skat til Danmark, men har flere goder i form af tillaeg og sygesikring.

nej nej jeg har ikke misforstået noget.. du har tjent din pension i danmark og får den udbetalt i danmark.. ergo du skal betale skat i danmark Smile så ved jeg godt du måske får din i thailand.. men du får pengene fra en dansk pensions ordning derfor skal og bør man også betale i danmark Smile
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Spring til debat: