Se indlæg
 Udskriv debat
Integration !
Mads_T
bamsen skrev:
Holda da op hvor er det kedeligt at læse om politik
Og når man tænker på at vi selv har valgt vores politikere ind
JA så synes jeg ikke man skal sidde her og klynke
Man skal skrive til dem og klage,,de læser det ikke herinde

og det er da lidt sjovt at se hvordan folk herinde ville stemme
sidst
da fik df 29 % af vores stemmer
da fik venstre 30 % af vores stemmer
da fik konservative 5 % af vores stemmer

Så selv herinde er der flertal for denne regering
ja

Nu er det ikke fordi jeg gider diskutere politik
ford man bliver alligevel aldrig enige
Jeg kunne bare ikke dy mig for at hive den her afstemning frem

bamsen

Ja men, hvis du synes, det er så kedeligt kan du jo bare læse noget andet i stedet for.

Vi er da nogle stykker, der synes det er relevant at skrive om disse ting, og at ikke alle er enige, ja,... det er et af vilkårene, når man debatterer, men heldigvis er det da stadig tilladt at give udtryk for sin mening, selv om også denne rettighed er under pres fra den nuværende regerings side.

Den " lommeafstemning ", du hiver frem, afspejler stemningen hos de mennesker, der tilfældigvis var logget ind på den dag/i de dage, hvor den var aktiv, en ny afstemning kunne give et helt andet resultat, og så vidt jeg ved har DF da ikke fået 29 % af stemmerne ved noget valg til folketinget.

Hvor ved du egentlig fra, hvem der læser det herinde ??

Og hvor ved du fra, at vi ikke skriver til vores politikere ??

Mads

jorn
resultat af enhver statistik af haenger jo af hvor dan laeseren tolker det! Det er en god grund til at jeg ikke deltager i "brugerafstemning"!Wink

Det der skraemmer mig er, at et parti som Dansk folke parti har faaet saa godt et greb i den danske befolkning. Saa godt, at selv en person der har alle mulige etniske grunde til afvise deres politik, accepterre deres politik! Det er fandme uhyggeligt!

“Music is the only language I whirly understand"

paulsenp
Prøv en gang at forestille Jer, at reglerne for familiesammenføring allerede for f.eks. 30 år siden havde været, som de er nu, og med den ekstra nye krølle at "den fremmede" allerede skulle have lært at tale (læse og skrive?) dansk og have klaret en prøve i viden om danske samfundsforhold.

Hvor mange af os ville mon så have været gift med thailændere?

Hvis reglerne for indvandring i øvrigt gennem de seneste 30 år havde været som nu, hvor mange thaier havde vi mon så haft her i landet? De ville sikkert kunne tælles på fingrene (nogle få hænder).

Og hvis så Thailand i samme periode havde haft regler, der svarede til de danske, hvor mange danskere mon så havde haft mulighed for at bosætte sig i Thailand. Næppe ret mange.

Men Thailand har heldigvis ikke regler, der ligner de danske, og det tror jeg at mange af Jer, der allerede bor i Thailand, samt mange af os der regner med at flytte til Thailand, skal være glade for.
Peter

rolan
jeg har lige sidet og se reklamer over en udsendelse som kommer på dr 1 i aften om en 9 klasse
hvor de snakker om ægteskab og så vidt jeg hørte er der ikke nogle af dem som bestemmer hvem de skal giftes med

den nye lov som skal op til forslag skal kun gælde afrikanere og østens folke slag så den rammer alt så ingen af jer

og det er jo nok af den grund at de kun henter ders partnere i hjemlandet og ikke her
jeg hilser den måske komende lov velkommen

Good for Falang
high-tower skrev: Der er efterhånden nok mange der ville have ønsket at hun havde fortsat som hjemmehjælper!

Ja men der er mange flere som er glade for hun stiftet DF, Pia (moder Danmark) er kommet for at blive.

Good for Falang

thaikurt1
Mads_T hvor er det dog vrol at skrive bare fordi det nu en gang ikke passe ind i det du menig sa kan man ikke regne med det.

http://nej
Mads_T
rolan skrev:

den nye lov som skal op til forslag skal kun gælde afrikanere og østens folke slag så den rammer alt så ingen af jer

Det tror jeg du har misforstået. Hvis du læser, hvad tv2nyhederne skrev, så er det i Holland, de har indført modellen med at personer fra Nordafrika og Mellemøsten skal aflægge prøve.

Citat fra nyhederne tv2:

"
I Dansk Folkeparti er man tilfreds med forslaget, men partileder Pia Kjærsgaard vil helst have mere vidtgående stramninger med nye fortolkninger af konventionerne på flygtninge- og indvandrerområdet.

"Vi skal se på hele den del af verden, som ikke tilhører den vestlige civilisation," siger Pia Kjærsgaard.
"
I følge denne udtalelse kommer det sikkert også til at berøre thailændere, der ønsker familiesammenføring med danskere.

Mads

Mads_T
thaikurt skrev:
Mads_T hvor er det dog vrol at skrive bare fordi det nu en gang ikke passe ind i det du menig sa kan man ikke regne med det.

Thaikurt,

Nu har jeg skrevet flere indlæg her, så jeg ved ikke, hvad du hentyder til, men hvis du ønsker en god debat her og ikke bare en gang brokkeri så synes jeg at du kan begynde med dig selv og prøve at forbedre dine indlæg, så vi ved, hvad du skriver om.

Mads

paulsenp
rolan skrev:

Dengang da 24-års reglen blev indført, kom den til at gælde for alle, da man ikke måtte diskriminere. Med mindre man nu vil se stort på spørgsmålet om diskrimination, kommer de nye regler nok også til at gælde for alle. Inklusive thailændere.
Peter

rolan
jeg havde ikke hørt at det også skulle gælde andre folkeslag jeg havde kun hørt det jeg skrev

jeg tror dog ikke det kommer til at gælde alle

jeg syntes dog ikke at det ville være så dårlig en lov for det vil også hjælpe evt udlænninge om det er så god en ide at tage til danmark

plus at de vil være bedre rustet når de kommer herop

og evt muslimske mænd må bøje sig for at kvinderne også har retigheder

rolan
det glæder mig at man for nogle gode svar på tros af at jeg hilser loven velkommen og ikke nekative svarGrin

thaikurt1
Mads_T en ting er sikke enig bliver vi nok aldrig.

Du har desvaers ret jeg nok har vaere for hurtig til at sende det ind med uden at jeg har laeset det.

Jeg beklager meget og prover en gang til.

Du har et indlaege hvor du svare bamsen paa ang at man her har lavet en udsoget af hvordan der der skriver her vil stemme.

Naar bamsen kommer med disse tale mener han jo ikke at DF har faaet 29 % ved et valg men en afstemming her de vil kunne faa det.

Han skriver jo ikke noget om folketinget og hvorfor saa blander de to ting sammen.

Jeg kan da god forstaa at han saette sporgmaal ved at saa mange her klynke naar man laese jers mange indlaeg.
Redigeret af thaikurt1 d. 13/12-2005 19:27

Mads_T
thaikurt skrev:

Du har et indlaege hvor du svare bamsen paa ang at man her har lavet en udsoget af hvordan der der skriver her vil stemme.

Naar bamsen kommer med disse tale mener han jo ikke at DF har faaet 29 % ved et valg men en afstemming her de vil kunne faa det.

Han skriver jo ikke noget om folketinget og hvorfor saa blander de to ting sammen i sted for bare at svare han paa han indlaaeg.

Jeg kan da god forstaa at han saette sporgmaal ved at saa mange her klynke naar man laese jers mange indlaeg.

Du har ret i, at han ikke nævner ordet " folketinget " , men indirekte laver han alligevel en sammenligning mellem stemmeafgivningen ved afstemningen på dansk-thai og stemmeafgivningen ved sidste folketingsvalg, for han skriver jo: " Så selv herinde er der flertal for denne regering "
Og hvor er det, regeringen ellers har flertal ?? i folketinget.
Så, ... jeg synes ikke, at jeg blander tingene sammen.

Jeg synes nu heller ikke, at vi klynker, men vi er uenige i nogle ting, derfor bruger vi dette debatforum til at debattere/diskutere forskellige emner i, og når bamsen siger, at vi klynker, er det vel kun, fordi han er uenig med os, men derfor er der jo ikke nogen grund til at nedgøre vores indlæg som værende "klynk" !

Og apropos din bemærkning " mange indlæg " så har jeg lige lavet en lynhurtig statistik bare ved at se på nogle tal fra denne tråd:
Mads_t: medlem i ca 2 måneder: ca. 17 indlæg pr. måned
Thaikurt: medlem i knap 12 måneder: ca. 13,5 indlæg pr. måned
Bamsen: medlem i knap 18 måneder: ca. 68 indlæg pr. måned

Og kigger jeg på andre medlemmer her i denne tråd, så er der vist ingen, der kommer op på siden af bamsen hvad angår antal indlæg.

Statistik kan være godt og nyttigt, men det er nu ikke altid, man kan bruge det til noget. Denne her statistik kan være sjov at se på, men kan vi bruge den til noget ?? Det synes jeg ikke. Bare fordi f.eks. bamsen har lavet mange indlæg, kan jeg da ikke sige, at hans mening tæller mere eller mindre end andre medlemmers, der ikke skriver mange indlæg.
Vi kommer med vores indlæg i de emner vi interesserer os for, det kan vel ikke være anderledes.

Mvh. Mads Smile

high-tower
Jeg er på ingen måde enig med bamsen i at det kan være ligegyldt at diskuttere politik på dette forum.

Politikerne læser det højst sandsynligt ikke, men dette forum er en uvurderlig hjælp til dem der påtænker at gifte sig med en Thai.

Ved at følge diverse tråde får man et indblik i alle de probelmer der er forbundet ved ikke at "holde sig til den ariske race".

Er det politik? ja, det er det vel i allerhøjeste grad og alle der bidrager med indlæg er med til at farve det snæversyn på udlændinge som efterhånden gennemsyrer dette land.

Folk der blot generelt interesserer sig for Thailand og den Thailandske kultur, får jo også et indblik i at Danmark er langt fra et smørhul når det kommer til at gifte sig med hvem man har lys til.

Det sjove er at alle jeg kender jo sagtens kan forstå at jeg har giftet mig med en Thai "hun er jo sådan en sød og en køn pige" osv. - men når de hører om de problemer der har været forbundet med at blive gift, familie sammenført kan alle jo sagtens forstå det - "men det er jo sikker også de forb.. muslimers skyld" osv.

Jeg tror desværre at mange almindelige danskere slet ikke er klar over hvor striks vores udlændinge politik er - nå jo, bevares man har jo nok hørt om 24 års reglen "men det er jo for at undgå muslimske tvangs ægteskaber osv.".

Når de hører om boiligkrav, tilknytningskrav, bankgarantier er det min opfatttelse at det kommer som et chock.

Så jo det handler meget om politik - og et eller andet sted er vi som er gift med en Thai efter min mening forpligtiget til at agere som ambassadør for at det sagtens kan lade sig gøre at blive gift og at vores koner kan blive integreret.

Aprpopos politik:

I morges så jeg Elsebeth Gerner Nielsen fra de radikale, som var imod det ny lovforslag.

Hun syntes ikke man skulle op til dansk eller kultur prøver, og mente at det kunne skræmme højt uddannede væk fra at søge til DK.

I stedet mente hun at man skulle have nogle restriktioner og at nydanskere skulle optjene rettighed før de var berettigede til at modatge sociale ydelser som dagpenge osv..

Den model syntes jeg om - det er fair at man i et vist omfang skal yde før man kan nyde.

rolan
til high tover

I morges så jeg Elsebeth Gerner Nielsen fra de radikale, som var imod det ny lovforslag.

Hun syntes ikke man skulle op til dansk eller kultur prøver, og mente at det kunne skræmme højt uddannede væk fra at søge til DK.

hun ville ikke støtte det hvis 24 års reglen også skulle blive

med hensyn til at skræmme de veluddannede og dyktige væk
gir jeg ikke dig og elisabeht ret i at det vil skræmme dem væk tværtimod

high-tower
Hvad jeg mener er at en læge vel ikke bliver en bedre læge af først at skulle lære om vores kultur og kunne sige "goddag" i en is kiosk.

- Og hvorfor skulle de så vælge et land der sætter sådan et krav? - deres uddannelse åbner døre i mange andre lande med det samme og de er velkomne.

For personer der ønsker at blive familie sammenført, betyder det blot en forhaling af tingene inden man kan være sammen.

De fleste der flytter til et nyt land, må formodes gerne at ville integreres i både sprog og kultur og på arbejdsmarkedet.

Dansk har ry for at være et af de sværeste sprog at lære, og mon ikke forusærningerne er bedre for at lære det i Danmark - så kan man også få mulighed for at prøve "sine turist gloser" i det virkelige liv Wink

Mads_T
high-tower skrev:

Aprpopos politik:

I stedet mente hun at man skulle have nogle restriktioner og at nydanskere skulle optjene rettighed før de var berettigede til at modatge sociale ydelser som dagpenge osv..

Den model syntes jeg om - det er fair at man i et vist omfang skal yde før man kan nyde.

Nu har jeg ikke selv set, hvad Elsebeth Gerner Nielsen har udtalt, men hvis hun har udtalt sig som refereret her så kan jeg undre mig.

For er systemet ikke allerede sådan ?

Ved familiesammenføring skal der stilles en bankgaranti, og så vidt jeg ved, skal den gælde indtil den familiesammenførte får tidsubegrænset opholdstilladelse.( og det er vel først efter 7 år)
Det forhindrer jo, at den familiesammenførte kan få bistandshjælp m.m. for i det tilfælde skal bankgarantien jo bruges, så det offentlige holdes skadesløs for evt. udgifter af den art.
Endvidere kan der vel ske det, at den familiesammenførte kan risikere udvisning (nåh nej, det hedder det jo ikke, de tager bare opholdstilladelsen Frown ) hvis ægtefællen ikke længere kan forsørge den familiesammenførte.

Med hensyn til at modtage dagpenge er der jo også allerede regler for, hvornår man er berettiget til at modtage dem.
Man skal være medlem af en A-kasse i et år og have optjent arbejdstimer svarende til et års fuld beskæftigelse (1924 timer) hvis man er fuldtidsforsikret.
Ellers er der ingen ret til dagpenge.

Så restriktionerne er der allerede.

Mads

high-tower
Jo du har for så vidt helt ret - men sådan som jeg forstod det var det en yderligere stramning af reglerne - alstså endnu en diskriminering af af tilflyttere.

Man er jo for så vidt i fuld gang, når man ser på kravet for beskæftigelse i 4 ud af 5 år.

Det er næsten underholdende hvor meget man taler om at fremme integrationen, men lovgivningsmæssigt gør man alt for at nydanskere ikke er en del af samfundet.

thaikurt1
Der er jo ikke noget nyt i at de de radikale er imod stamminger naar det handel om udlændinge, de var de jo ogsaa i de aaar de sat i regningen med S.
Redigeret af thaikurt1 d. 14/12-2005 09:46

paulsenp
Hej Thaikurt,

Hvis vi nu antager, at de nye regler allerede var indført i Danmark for mange år siden, og at de havde tilsvarende regler i Thailand,

hvor tror du så du selv ville være nu?

Og ville du have den familie, du har?
Peter

Spring til debat: